Kreativt (tegne) Fællesskab i København

User avatar
Oliven82
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2017, 19:54
Contact:

Kreativt (tegne) Fællesskab i København

Unread post by Oliven82 » 02 Apr 2019, 18:14

Davs Folkens
Jeg er interesseret i at starte et lille uformelt, kreativt tegnefællesskab i København til det formål at samle en håndfuld unge mennesker om at dele kreative idéer og skitser som tager udgangspunkt i "Concept Art" genren. Jeg leder efter 2-3 unge mennesker mellem 18-30 år som tegner i deres fritid.

Den idéelle deltager tegner ansigter, kroppe, helte, skurke og/eller bæster i sin fritid og er interesseret i at bruge fritiden fornuftigt, inden der søges ind på en animationsskole eller lignende.

Krav: begynder/almene tegnefærdigheder.
egne tegne redskaber (papir blok, penalhus) og inspirationskilder (bærbar, bøger, figurer etc.)

Lokation: Mon ikke vi kan bruge Københavns biblioteker?

Lidt om mig: Jeg er 36 år, født i Danmark og af afrikansk afstamning. i øjeblikket er jeg praktikant på et snedkerværksted på Nørrebro og jeg er interesseret i at læse spildesign på KADK indenfor en anskuelig tidsramme.

PM mig eller skriv på tråden her, hvis dette har interesse.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Kreativt (tegne) Fællesskab i København

Unread post by jonaz.dk » 03 Apr 2019, 14:00

Ved ikke hvor mange tegnedrenge der kigger forbi her. Måske ikke så mange igen er den generelle fornemmelse?!

Prøv evt. nogle af de 'tegne' orienterede Facebook grupper der findes for at maksimere kontaktfladen.
Nogle af dem virker aktive. Andre lidt mere døde. Det er lige at finde de rigtige.

www.tegnebordet.dk var det helt store community. Men er nede med rekonstruktion for tiden.
http://www.cgforum.dk Mere CG orienteret. Meget muligt der er flere tegnefolk der.

Så tidigere at www.tegnestuenGimle.dk på Nørrebrogade havde plads efter Carlsen Games var flyttet ud. Men det er lidt noget andet. Med betalte kontorpladser. Meget muligt pladsene er væk allerede.
Peter Snejbjerg som sidder der har tegnet noget på vores kommende spil Broken Lines. Godt nok også hans første game-gig.

User avatar
Oliven82
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2017, 19:54
Contact:

Re: Kreativt (tegne) Fællesskab i København

Unread post by Oliven82 » 03 Apr 2019, 18:07

Min edderkoppesans fornemmer at tegnestuen Gimle og cgforum er for de mere etablerede grafikere og tegnere. Jeg er mere interesseret i at opstarte eller være en del af et tegne fællesskab hvor medlemmernes talent - som mig selv - stadigvæk er på begynderstadiet. Tegnebordet.dk ser lovende ud ift. min idé

Post Reply