Programmør søges til 2D/3D-Turnbased-Hextiled-Wargame

User avatar
MrLES
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Dec 2018, 00:11
Contact:

Programmør søges til 2D/3D-Turnbased-Hextiled-Wargame

Unread post by MrLES » 09 Apr 2019, 11:10

Hej til alle her på Spiludvikling.dk

Lige fra jeg blev præsenteret for Panzer General engang tilbage i 90'erne, har Turnbased strateg-spil ligget højt på listen over mine foretrukne spil.
Konceptet kan vel kaldes en avanceret form for skak, blot med mange flere brikker.
Men det der tiltaler mig mest, er uden tvivl ... at man har tid til at tænke sig om, inden man laver sit træk.

Siden tiden med Panzer General'erne - I, II og III - er der dukket mange hel- og halvhjertede kloner og efterligninger op, som ikke alle har været helt vellykkede.
Efter min smag.

Da "Rudankort" i slutningen af 2009 lancerede PG Forever (en Remake af Panzer General), skrev han i sin indledning:
- "Hello All. Today is a happy day for me"
var det bestemt også en glædesdag for en gammel entusiast som mig.
For jeg havde virkelig store forventninger til hans projekt.
Men desværre døde begejstringen hurtigt igen, da han tilsyneladende blev hijacked af Slitherine til udvikling af Panzer Corps.
:blush
Da Panzer Corps så blev annonceret engang i 2011, havde jeg igen store forventninger.
Og flere af dem blev rigtig nok også indfriet.
Men der var mange mangler, og det er der stadig den dag idag.
:rolleyes

Det jeg savner aller mest i de spil er "realisme"
Noget helt banalt som f.eks.:
at en flyver altså ikke kan blive tanket op eller repareret, når den hænger i luften hen over et hangarskib, den må nødvendigvis lande først.
:|
Desuden kunne det være fedt, hvis spilleren havde mulighed for at kunne ændre slagets gang undevejs.
Altså at kunne angribe Soviet umiddelbart efter Polen f.eks. så man ikke var slavebundet af historien.

*

Så jeg satte mig for at udvikle min egen "Remake" af de gamle hæderkronede spil.
På trods af at jeg kun har begrænset erfaring udi spiludvikling.

- Opstillede betingelser for anvendelse af de forskellige Enheder
- Research af hvilke Enheder der historisk set rent faktisk fandtes dengang
- og mulighed for at kunne prioritere i hvilken rækkefølge de skulle videreudvikles og sættes i produktion

samt indsætte flere variabler for:

- Militær struktur
- Mulighed for sammenlægning af mindre Enheder til en større Enhed
- Tilknytning af Commander til de enkelte Enheder
osv.

Vel på vej kastede jeg mig ud i selve programmeringen.
Læste et hav af tutorials og kæmpede mig igennem timer af videoer om emnet.
Men for pokker hvor var det svært.
8O
Jeg er en gammel knark, som har rundet de 60 år, og har været med fra computerens spæde ungdom tilbage i starten af 80'erne.
Men min viden på området var langt fra tilstrækkelig.
Og min gamle processor fra '56 kunne ikke kapere alt det nye, der var kommet til.
Jeg havde ganske enkelt ikke plads oppe i knolden.

Så ... jeg måtte desværre kapitulere.
Og nu prøver jeg så denne vej.

*

For mig er der ingen penge i dette her.
Jeg er filantrop på det område.
Så det færdige projekt skal være gratis tilgængeligt ude på nettet.
Jeg har oven i købet et navngivet domæne til spillet og en server derude, som kan rumme det.
Og jeg er endda villig til at spytte yderligere i kassen for at få det færdiggjort.
:)
Er det ren utopi ...
eller findes der andre, som er villig til at kaste sig ud i sådan et projekt.

Turmbased Strategy er ikke en uddød genre, langt fra.
Det kan så godt være, at Paradox, Slitherine eller andre krummer tæer, hvis dette bliver lagt gratis ud på nettet.
Men jeg og mange andre entusiaster vil klappe i vores små hænder.

Hilsen
MrLES.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 1602
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Programmør søges til 2D/3D-Turnbased-Hextiled-Wargame

Unread post by jonaz.dk » 09 Apr 2019, 20:34

Hey MrLes!

Hvis du ikke skulle være så heldig at en programmør melder sig under fanerne. Eller selv hvis kan det være et rigtigt fin boost.

Så er der helt sikkert mulighed for at komme et godt stykke af vejen på AssetStoren. Muligt det ikke bliver helt så detaljeret som du forestiller dig. Det skal jeg ikke kunne sige. Men et kæmpe boost på vejen til at kunne realisere dit projekt.

Eksempelvis
https://assetstore.unity.com/lists/kits ... tegy-39558
https://assetstore.unity.com/packages/t ... work-50282

User avatar
MrLES
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Dec 2018, 00:11
Contact:

Re: Programmør søges til 2D/3D-Turnbased-Hextiled-Wargame

Unread post by MrLES » 09 Apr 2019, 22:05

Hej jonaz.dk

Jeg har eksperimenteret en del med Unity, og har også før kikket på de assets, som du nævner.
Men som du selv skriver i dit svar - som af en eller anden grund ligner noget, der har været igennem en Google-Translator - så vil det ikke blive "så detaljeret", som jeg gerne vil have det.
Og det vil stikke lidt af fra mine oprindelige planer.

Når jeg skrev, at jeg er villig til at "spytte yderligere i kassen" så var det ikke for, at skulle investere yderligere i dyre programmer, end jeg allerede har gjort.
Det var med tanke på, at nogle unge hjerner - som måske var ved at uddanne sig til programmør eller indenfor spiludvikling - måske kunne bruge det som træningsprojekt.
Og på det stadie måske også kan bruge en økonomisk håndsrækning.
:)

For mig er der som sagt ingen penge i dette her.
Men jeg er selvfølgelig interesseret i at se det færdiggjort og lagt ud på nettet.
Jeg har et passende domæne og serverplads til at udgive det.

Hilsen
MrLES

User avatar
MrLES
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Dec 2018, 00:11
Contact:

Re: Programmør søges til 2D/3D-Turnbased-Hextiled-Wargame

Unread post by MrLES » 09 Apr 2019, 22:49

ps.
jonaz.dk

Og tak for dit svar.
Det glemte jeg sgu' lige i farten.
;)

Post Reply