3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

petersenjmp
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 27 May 2013, 09:14

3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by petersenjmp » 24 Apr 2020, 08:48

Hej allesammen,

For ca tre år siden var jeg ude med en idé om at lave et undervands multiplayerspil og forsøgte at finde nogle programmører at samarbejde med herinde bl.a., men som i ved er programmører som regel i høj kurs, og jeg kunne kun tilbyde et partnerskab, ingen løn og det var fuldtid.

Jeg valgte så at lave det hele selv i Unity og her er debut traileren til mit spil: Splash King's Tournament :

I kan gøre mig en kæmpe tjeneste ved at dele traileren på sociale medier og dermed hjælpe med at skabe awareness.

Jeg regner med at være færdig og klar til at udgive spillet på Steam om 3-6 måneder (nærmere 3 end 6 ;-))

Håber det ligeledes går godt fremad i alle jeres projekter som jeg vil benytte lejligheden til at ønske jer held og lykke med :-)
Mvh,
Jesper Petersen

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by ZeroHero » 24 Apr 2020, 09:53

Tillykke med fremgangen af dit projekt og for et enmandsprojekt er det utrolig flot at du er kommet saa langt.

Jeg ville dog oenske at se lidt mere poleret grafik generelt men det kan vaere at du allerede har planlagt at benytte tid paa det?

Simple ting som bedere tekst og mere indbydende grafik (evt animeret) for eksempelvis de groenne kasser med spoergsmaaltegn kunne lokke flere til at interesserere sig for sit spil.

Held og lykke
Soren

petersenjmp
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 27 May 2013, 09:14

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by petersenjmp » 24 Apr 2020, 10:04

Tak ZeroHero for feedback :-) Ja det er nemlig et enormt projekt at lave alene, så grafikken og animationerne er ikke perfekte og det er heller ikke realistisk for et en mands hold at bruge tid på at få grafikken til at blive bedre end den allerede er. Mit fokus har være på game playet. Det er blevet testet igen og igen og hver gang er der råben og grinen, fyldt med adrenalin og pludselig er der gået to timer. Mit fokus er at lave turneringsformatet færdigt :-)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by ZeroHero » 24 Apr 2020, 10:21

Jeg syntes det lyder utrolig fornuftigt at du har valgt at laegge vaegt paa gameplay.

Godt at hoere at du har brugt en masse tid paa testing.

Flot arbejde!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by jonaz.dk » 24 Apr 2020, 10:30

Fedt du er kommet så langt solo Jesper! :cool: Det er hård kost med årelange solo projekter. Thumbs up for at holde dampen oppe.
Det er super sejt! :)

Hvad har du brugt af netværksløsning?

Har lidt, måske obvious, kommentarer (Update: Nogle nævnt af ZeroHero i mellemtiden). Og undskyld hvis jeg lige tager de hårde realitetsbriller på længere nede. :cool: De kan virke demotiverende for sarte sjæle. Det er ikke hensigten. Men er taget på for at få dig bedst muligt videre med projektet så det ikke ender som en synkende skude. Det er super svært at se sit projekt udefra når man sidder med næsen 100% fokuseret på udviklingen. I know. :) Så jeg håber du kan bruge det til noget!

- Dine maps kunne godt trænge til et løft på environment art siden. De virker lidt sparsomme og terrain-blobby.
- Hvorfor kan dykkerne flyve over vandet? Det breaker vel lidt med undervandskonceptet? Meget muligt det er sjovt gameplay.
- Bør dine dykkere ikke have svømmefødder på og bevæge benene op og ned i svømmebevægelser?
- Og et generelt visuelt løft er tiltrængt. Der virker til at være en del synlige dummy-kasser. (Solo-projekt sætter sine naturlige begrænsninger på tiden)

Lige på sådan mere projekt/forretningenssiden af projektet.
- Om der er et marked for konceptet i en eller anden form. Hmmmm.. måske?! Det ligger lidt unikt. Har ikke stødt på dedikerede fast paced undervands online miltiplayer PVP actionspil før. Subnautica har bevist at undervandssettingen kan noget med det rette koncept og eksekvering. Jeg er ikke 100% overbevist om at en fast paced action shooter er at få torsken på krogen.

- På markedsføringssiden er du med ALT tænkelig sandsynlighed ALT for sent ude hvis du påtænker at launche inden for 3-6 måneder.

- Er det en Steam launch? Jeg kan ikke se nogen Steam page? (Du skal bruge en hulens masse tid på at opbygge et community og en hulsens masse folk der har wishlistet dit spil i tusindtal før du har en jordisk chance for at have en stor nok kritisk-spillermasse til at holde spilleret kørende). Jeg kan >garantere< et hav af negative reviews med det samme når du launcher og der næsten ikke er andre spillere i spillet. Det er instant community-kollaps du beder om med en dødsspiral af negative reviews. Det er sindsygt svært at eksekvere en god multiplayer launch.

- Der mangler et call-to-action i din trailer. Sådan... gå her hen for at få mere information/store page wishlist/discord server/twitter osv.

- Jeg tror om en 3-6 måneder kunne du sagtens have en investor-demo. Ikke et spil du bør launche hu-hej vilde dyr nu skal der nogle penge i kassen. Og så skal du også have et (særdeles erfarent) team til spillet der dækker alle de nødvendige roller i en virksomhed der kan løfte at launche et online MP spil. Det ville jeg nok betegne som noget der burde være dit største fokus lige pt. hvis du mener det og går all in.
Kunne forestille mig at de bliver unødigt svært af få en publisher til at bide på krogen på et soloudviklet multiplayer projekt. Med mindre det er launchet og allerede en success?! De vil helt sikkert have noget sikkerhed i at et dedikeret, erfarent, velfinanscieret hold der står bag.

Alternativet er at du solo-launcher her om en 3-6 måneder og det nok ikke blev helt den succes du drømte om. Men kan skrive projektet fra som et hobbyprojekt du lærte en hulens masse af. Det er der heller intet galt i. Det er super sejt bare at være kommet så langt som du er nu! 👍
Så skal du bare være afstemt med forventningen. Så du ikke ligger under dynen i 6 måneder med dyb depression på et projekt du har brugt 3 år på og hele sparegrisen på. (Uden at kende din privatøkonomiske situation).

Underordnet! Alt muligt held og lykke med projektet! :D

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by Karsten » 24 Apr 2020, 10:38

Hej Jesper

Bare lige et hurtigt tillykke herfra. Jeg var jo en af dem, sammen med min partner Kirsten, du snakkede samarbejde med og hvis jeg husker rigtigt anbefalede vi dig netop at lære de skills du manglede og lave det hele selv.
Så det er fedt at se du er kommet igennem på den anden side :-)

Tillykke fra Kirsten og Karsten

petersenjmp
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 27 May 2013, 09:14

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by petersenjmp » 24 Apr 2020, 11:01

@jonaz.dk Tak for din besked og feedback og kritik :-) Jeg går ikke i detaljer med alle dine punkter, men de er noterede.

petersenjmp
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 27 May 2013, 09:14

Re: 3 år senere, nu sker der noget ;-) (Del traileren)

Unread post by petersenjmp » 24 Apr 2020, 11:03

@Karsten Hej Karsten og Kirsten, hvor hyggeligt at høre fra jer. Ja det var nemlig jer som sagde hvorfor gør du det ikke bare selv og så tager det lidt længere tid. Det var et godt råd ;-)
Mange tak, håber i fik gang i jeres VR projekter.

Post Reply