Fedt du er kommet så langt solo Jesper!
Det er hård kost med årelange solo projekter. Thumbs up for at holde dampen oppe.
Det er super sejt!
Hvad har du brugt af netværksløsning?
Har lidt, måske obvious, kommentarer (Update: Nogle nævnt af ZeroHero i mellemtiden). Og undskyld hvis jeg lige tager de hårde realitetsbriller på længere nede.
De kan virke demotiverende for sarte sjæle. Det er ikke hensigten. Men er taget på for at få dig bedst muligt videre med projektet så det ikke ender som en synkende skude. Det er super svært at se sit projekt udefra når man sidder med næsen 100% fokuseret på udviklingen. I know.
Så jeg håber du kan bruge det til noget!
- Dine maps kunne godt trænge til et løft på environment art siden. De virker lidt sparsomme og terrain-blobby.
- Hvorfor kan dykkerne flyve over vandet? Det breaker vel lidt med undervandskonceptet? Meget muligt det er sjovt gameplay.
- Bør dine dykkere ikke have svømmefødder på og bevæge benene op og ned i svømmebevægelser?
- Og et generelt visuelt løft er tiltrængt. Der virker til at være en del synlige dummy-kasser. (Solo-projekt sætter sine naturlige begrænsninger på tiden)
Lige på sådan mere projekt/forretningenssiden af projektet.
- Om der er et marked for konceptet i en eller anden form. Hmmmm.. måske?! Det ligger lidt unikt. Har ikke stødt på dedikerede fast paced undervands online miltiplayer PVP actionspil før. Subnautica har bevist at undervandssettingen kan noget med det rette koncept og eksekvering. Jeg er ikke 100% overbevist om at en fast paced action shooter er at få torsken på krogen.
- På markedsføringssiden er du med ALT tænkelig sandsynlighed ALT for sent ude hvis du påtænker at launche inden for 3-6 måneder.
- Er det en Steam launch? Jeg kan ikke se nogen Steam page? (Du skal bruge en hulens masse tid på at opbygge et community og en hulsens masse folk der har wishlistet dit spil i tusindtal før du har en jordisk chance for at have en stor nok kritisk-spillermasse til at holde spilleret kørende). Jeg kan >garantere< et hav af negative reviews med det samme når du launcher og der næsten ikke er andre spillere i spillet. Det er instant community-kollaps du beder om med en dødsspiral af negative reviews. Det er sindsygt svært at eksekvere en god multiplayer launch.
- Der mangler et call-to-action i din trailer. Sådan... gå her hen for at få mere information/store page wishlist/discord server/twitter osv.
- Jeg tror om en 3-6 måneder kunne du sagtens have en investor-demo. Ikke et spil du bør launche hu-hej vilde dyr nu skal der nogle penge i kassen. Og så skal du også have et (særdeles erfarent) team til spillet der dækker alle de nødvendige roller i en virksomhed der kan løfte at launche et online MP spil. Det ville jeg nok betegne som noget der burde være dit største fokus lige pt. hvis du mener det og går all in.
Kunne forestille mig at de bliver unødigt svært af få en publisher til at bide på krogen på et soloudviklet multiplayer projekt. Med mindre det er launchet og allerede en success?! De vil helt sikkert have noget sikkerhed i at et dedikeret, erfarent, velfinanscieret hold der står bag.
Alternativet er at du solo-launcher her om en 3-6 måneder og det nok ikke blev helt den succes du drømte om. Men kan skrive projektet fra som et hobbyprojekt du lærte en hulens masse af. Det er der heller intet galt i. Det er super sejt bare at være kommet så langt som du er nu!
Så skal du bare være afstemt med forventningen. Så du ikke ligger under dynen i 6 måneder med dyb depression på et projekt du har brugt 3 år på og hele sparegrisen på. (Uden at kende din privatøkonomiske situation).
Underordnet! Alt muligt held og lykke med projektet!