Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by Oktober » 18 Mar 2021, 08:13

Auto Armies er et premium singleplayer auto-chess roguelite til mobile enheder. Jeg har arbejdet på spillet som solo udvikler mellem andre projekter i ca. 1 år.



Min nuværende plan er at have en Open Beta test klar til maj, hvor jeg vil give spillere mulighed for at få adgang til spillet gratis ved at deltage i beta programmet over Google Play. Jeg håber det kan hjælpe med at skabe et community før udgivelse på et senere tidspunkt.

- Har I nogle erfaringer med at teste via Google play early access?

Al feedback på spillet er meget velkommen.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by jonaz.dk » 19 Mar 2021, 12:38

Har Ikke lige personlig erfaring med det specifikke spørgsmål. Måske lidt basic svar.. men antager du kan styre beta osv perioder i Google Play Console!?
Og så skal du selvfølgelig komme ud i nogle communities hvis de virkelig går op i din slags spil. Tænker der er folk der er trætte af F2P mechanics og gøgl. Og bare vil hygge med lidt single player.
Så er det lige at finde den slags spillere uden at skulle skyde for meget med spredehagl på ads. Det bliver selvfølgelig den helt store udfordring med et premium spil.

Super flot soloarbejde! :)

En lille ting. Nu skal det lige siges jeg slet ikke er inde i Auto Chess kategorien. Men plejer der ikke at være et skakbræt man flytter figurer rundt på? Dit spil ligner mere noget i retning af et card battle game når man lige ser det.
Så tænker at man skal være præcis i sin kommunikation når man prøver at fange en specifik målgruppes interesse. Selvom der måske er overlap.
Måske er det bare mig der er skæv på den.

Held og lykke med spillet! :D

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by Oktober » 19 Mar 2021, 14:39

Tusind tak for den gode feedback og ros, Jonaz :)

Jeg håber at kunne finde folk, der er trætte af F2P. Selvom det selvfølgelig ville være lettere at tjene penge på den måde, så synes jeg også vi har et ansvar som udviklere for at kæmpe imod de betalingsmodeller, hvis der går udover spiloplevelsen.

Den kan godt være at det er forvirrende med "auto chess" labelen. Kampsystemet er inspireret af Hearthstones auto chess variant (Battlegrounds), hvorfor jeg tænker det som en auto chess hybrid. Men det er netop super vigtigt at genre definitionerne ikke bliver forvirrende, og jeg er ikke sikker på at jeg har den helt på plads endnu. Måske jeg bare skulle kalde det en singleplayer deckbuilder og så nævne autochess combat som en feature.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by jonaz.dk » 19 Mar 2021, 15:39

:)

Er der forresten noget i vejen for at >også< release på PC Steam og itch?
Det er måske nok også her du finder mange gamere i målgruppen som netop ikke gider F2P crap. Og selvfølgeligt også gøre opmærksom på at der er en mobiludgave i PC releasen. Multiplatform uden den kæmpe store arbejdsindsats burde helt klart være en prioritet.

hehe ja det er lige at hitte ud af hvad man laver hvis man blander genre. :)

Oktober
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 15 Mar 2021, 14:37

Re: Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by Oktober » 19 Mar 2021, 18:21

Nej. Det er der intet i vejen for at release på pc, og hvis det går godt med modtagelsen af spillet, gør jeg nok også det på et tidspunkt.

Det er ikke et stort problem tids eller udviklingsmæssigt, for mig er det bare vigtigt at være fokuseret på en platform først i forhold UX design og marketing.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nogen der har erfaring med Beta Testing via Google Play?

Unread post by jonaz.dk » 19 Mar 2021, 18:56

Sweet! 👍
Det er bare gi den gas!

Smid endlig updates som projektet skrider frem.

Post Reply