Tilgængelig spiludvikling

esdesler
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 19 Jan 2021, 07:55

Tilgængelig spiludvikling

Unread post by esdesler » 11 May 2021, 22:17

Hej alle sammen,

Vi er en dansk spilleklub med unge til middel-unge medlemmer med fokus på at fremme tilgængelighed i spil, og skabe et godt miljø for synshandicappede gamers. Klubben er oprettet i sammenarbejde med Dansk Blindesamfund Ungdom, og vi har omkring 10-15 faste medlemmer (som samles hver tirsdag klokken 19 på vores discord server: https://discord.gg/5hJWZXnP) samt et netværk på omkring 60 medlemmer.

For at fremme tilgængelighed for synshandicappede gamers vil vi gerne officielt stille os til rådighed til at afprøve spil og hjælpe med at gøre dem tilgængelige. For vores medlemmer er det vigtigste at spillet understøtter skærmlæser, samt at relevante spil elementer er gjort tilgængelig via lyd. Det er selvfølgelig ikke alle spil som er lige nemme at gøre tilgængelig, og det er det selvfølgelig op til jer og jeres budget/tid i forhold til hvor meget i kan gøre.

Vi vil også meget gerne stille os til rådighed til at oversætte spil fra engelsk til dansk, da dette også hjælper vores medlemmer.

Hvis du har et spil som du kunne tænke dig at gøre tilgængeligt, eller har et projekt i tankerne, så kontakt os endelig. Det gør en større forskel end du tror.

Bedste hilsner,
Emil
Mail: info@tilgængeliggaming.dk
Discord: esDesler#3778

TLDR; Hvis du er interesseret i at gøre dit spil tilgængeligt for synshandicappede gamers så kontakt os, vi er et voksende fællesskab med passion for tilgængelig gaming.

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Tilgængelig spiludvikling

Unread post by jk5000 » 12 May 2021, 20:07

Hej Emil

Jeg ved ikke om det har interesse for jer, men jeg har for sjovt lavet et lille game jam spil, der er helt uden grafik. Spillet er på dansk, og kan umiddelbart godt spilles, hvis man er blind eller svagtseende. Det skal dog siges, at det er på alle måder et game jam spil, og det er på ingen måder er perfekt. Men hvis du/I er interesseret i det, så hedder det "Nu bliver det mørket" og det kan findes og downloades her https://jk5000.itch.io/nu-bliver-det-mrket

esdesler
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 19 Jan 2021, 07:55

Re: Tilgængelig spiludvikling

Unread post by esdesler » 12 May 2021, 20:52

jk5000 wrote: 12 May 2021, 20:07 Hej Emil

Jeg ved ikke om det har interesse for jer, men jeg har for sjovt lavet et lille game jam spil, der er helt uden grafik. Spillet er på dansk, og kan umiddelbart godt spilles, hvis man er blind eller svagtseende. Det skal dog siges, at det er på alle måder et game jam spil, og det er på ingen måder er perfekt. Men hvis du/I er interesseret i det, så hedder det "Nu bliver det mørket" og det kan findes og downloades her https://jk5000.itch.io/nu-bliver-det-mrket
Lyder spændene jeg tjekker det ud :D

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Tilgængelig spiludvikling

Unread post by jonaz.dk » 14 May 2021, 10:00

Super fint initiativ! @esdesler

Håber i får nogle projekter i kan arbejde med. :)

esdesler
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 19 Jan 2021, 07:55

Re: Tilgængelig spiludvikling

Unread post by esdesler » 16 May 2021, 14:25

jonaz.dk wrote: 14 May 2021, 10:00 Super fint initiativ! @esdesler

Håber i får nogle projekter i kan arbejde med. :)
Tusind tak. Du må endelig sige til hvis du eller nogen du kender har et projekt i vil samarbejde om :D

Bedste hilsner,
Emil

Post Reply