Fagforeninger?

User avatar
Aske Johansen
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2019, 16:51

Fagforeninger?

Unread post by Aske Johansen » 26 Jun 2022, 13:53

Hvad gør i andre med fagforeninger i så mangfoldigt, men alligevel relativt lille, et felt som dette?

Selv har jeg bare været medlem af IDA siden mine universitetsdage, men jeg føler ikke at de har haft forståelse for vores unikke type arbejdsplads når jeg har rakt ud til dem.

Hvilke fagforeninger er i selv del af? Og synes i selv at de har kunne varetage jeres behov? Jeg vil meget gerne høre hvad folk fra alle industriens ender har at sige, om du så er designer, artists, producer, programmer eller hvad som helst andet.

Jeg går heller ikke ud fra at det er lykkedes nogen af jer at få en overenskomstaftale? Det har jeg i hvert fald aldrig oplevet eller hørt om selv.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Fagforeninger?

Unread post by jonaz.dk » 27 Jun 2022, 08:41

Prosa har tidligere kurtiseret lidt til spilbranchen.

Det nok den mest fagspecikke jeg lige kan komme på. Om der har været nogle specielt spilbrancherelaterede overenskomster har jeg ikke indsigt i.

thpgames
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 28 Jan 2010, 12:09

Re: Fagforeninger?

Unread post by thpgames » 27 Jun 2022, 10:36

jonaz.dk wrote: 27 Jun 2022, 08:41 Prosa har tidligere kurtiseret lidt til spilbranchen.
Ja, for en del år siden arrangerede Prosa nogle arrangementer sammen med IGDA DK, men det er over 10 år siden nu.

LRasmussen
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 10 Sep 2017, 14:17

Re: Fagforeninger?

Unread post by LRasmussen » 27 Jun 2022, 11:01

Det korte svar, ifølge min erfaring, er ingen.

Så hvis du vil ud og lave en ny fagforening, er der et skjult marked der.

Jeg har selv CA som A-kasse (fordi det er billigt), men er ikke i nogen fagforeninger, netop fordi jeg ikke har kunne finde nogen indenfor feltet.

Post Reply