Praktikplads søges

User avatar
minkonto
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 30 Aug 2022, 08:07

Praktikplads søges

Unread post by minkonto » 30 Aug 2022, 09:27

Kære Alle

Jeg har tidligere arbejdet lidt med spiludvikling i bla DR og det har åbenbart smittet af på ældste søn, der gerne vil være spiludvikler når han engang bliver færdiguddannet. Derfor søger han nu en praktikplads - 9.klasse - på et sted der udvikler spil - gerne et lidt større sted. Det skal være nær København og i uge 41.

Kan I hjælpe? Eller pege mig hen mod nogen der kan hjælpe - så vil jeg være meget taknemmelig.

vh
Allan Lindemark

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Praktikplads søges

Unread post by jonaz.dk » 30 Aug 2022, 10:20

Mit indtryk generelt er det nok svært at lande 9.klasses praktikpladser i spilbranchen. Med mindre man har personlige kontakter og selv der kan det være en udfordring.
Siden du har en smule tilknytning til branchen kunne du måske gribe fat i dit nære netværk.

En mulighed er at kigge på de større virksomheder og skrive direkte til dem. Helt klart bonus hvis i kan vise sønnike allerede har evner inden for spiludviklingens kunstarter at fremvise som et spirende talent eller bare særlige evner i en eller anden retning inden for feltet.
Kig videre her:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... utput=html

Men der er naturligvis ingen garantier. Forvent det generelt er svært at lande.

Ellers på den længere bane er det bare at klø på med de mange uddannelser og initiativer der findes. Coding Pirates, gamejams osv, og naturligvis er der uendelige muligheder for at lære selv på youtube hvis han har drivet er der intet der kan stoppe ham.

God vind til sønnike! :)

Post Reply