udfyldning af Terms & Conditions?

margon
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2014, 18:54

udfyldning af Terms & Conditions?

Unread post by margon » 02 Sep 2022, 11:34

Da jeg er lige ved at være færdig med mit spil skal Terms & Conditions jo laves, men da det her er mit første rigtige spil har jeg overhovedet ingen forstand på hvordan man laver eller udfylder Terms & Conditions, så findes der nogle gode resurser som kan hjælpe med at udfylde dem?

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: udfyldning af Terms & Conditions?

Unread post by jk5000 » 03 Sep 2022, 21:24

Jeg har på ingen måde forstand på den slags. Hvis der er tale om seriøs udgivelse på steam, xbox eller andre mere seriøse steder, så vil jeg umiddelbart tage kontakt til en advokat der har forstand på international handel. Hvis der bare handler om en lille udgivelse på fx Itch, så ville jeg ikke bruge tid på at lave Terms & Conditions.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: udfyldning af Terms & Conditions?

Unread post by jonaz.dk » 04 Sep 2022, 20:29

Ja samme her.. det er ikke noget jeg skal kloge mig på! Har kun lidt formodninger,

Hvis man spørger en advokat kan de sikkert finde på en masse gode grunde til at give dem penge for at udforme én. ;)

Men hvis vi taler en lille produktion, som jeg antager, er det nok lige at skyde gråspurve med kanoner.
Det er vel i princippet også kun store firmaer der svømmer i millioner som reelt bliver mål for sagsanlæg hvis gevinsten for sådanne kan være grund nok i sig selv til at folk kunne finde på at køre en sag hvis der var en åbning.
Formoder at det ikke er tilfældet her.

Du kan i princippet ret nemt finde en terms generator på nettet. Eller copy/paste låne et eller andet relevant (hvis man må det?). Hvis der af en eller anden årsag være nogle der potentielt kunne komme i klemme med dit spil. Nu ved vi jo intet om hvordan det er skruet sammen.

Men FEDT! @margon du snart er klart med et spil! :D
Mega nysgerrig!
Du må da lige poste noget og fortælle/vise lidt mere om det! Mindes ikke at have spottet noget. :)

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: udfyldning af Terms & Conditions?

Unread post by jk5000 » 05 Sep 2022, 13:10

Jeg ved ikke hvorfor folk har den opfattelse at tale med en advokat koster millioner og millarder. Man kan ringe til dem og snakke med dem uden den nødvendigvis koster noget. Det klart at skal de lave din "Terms & Conditions" skal de have betaling, og det kan sikkert også blive dyrt.

En anden mulighed er også hvis du sælger din spil som et lille firma, så kan man også tage kontakt til erhvervshusets i din region. Dt bør være gratis, og de kan vejlede dig bedre end vi umiddelbart kan gøre her. Og hvis du ikke er registret som et firma, så vil jeg også umiddelbart tro at du kan kontakt til dem.

margon
Level 3 - Infant
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2014, 18:54

Re: udfyldning af Terms & Conditions?

Unread post by margon » 05 Sep 2022, 16:09

Tak for de gode råd, godt at se at jeg ikke er den eneste der har svært ved at finde rundt i det her.
men har fåde ringet til et par stykker og det lyder til at det ikke er virkelig nødvendig da det kun er et lille spil, og at steam skulle faktisk dække over det meste, så man ikke selv behøver at gøre så meget.

Post Reply