Crowdfunding og udvikling af spil

Banaghomie
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 15 Nov 2022, 12:51

Crowdfunding og udvikling af spil

Unread post by Banaghomie » 15 Nov 2022, 15:11

Tak for medlemskab :)

Jeg er 40 år gammel og arbejder som frontend-udvikler samt grafrisk designer.

Jeg faldt over dette forum da jeg researchede lidt omkring hvordan man udvikler et computerspil. Jeg har aldrig selv udviklet et spil og jeg tænker heller ikke, at jeg kommer til det, men jeg har en virkelig god ide! Ligesom så mange andre.. Problemet med spil er jo bare, at det ofte koster rigtig mange millioner at udvikle. Medmindre det er meget simpelt. Det er det her ikke..

Er der nogle som har erfaring med at lave et spil via kickstarter? Hvis man laver en fed "story telling" som giver et godt indblik i hvorfor spillet er sjovt og hvad man skal, tænker i så man kan gå den vej? Eller er det helt håbløst at tænke i crowdfunding?

Jeg gad godt høre lidt fra nogen, som måske har lavet et spil fra bunden og som ikke selv var spiludvikler, men bare gik i gang fordi de havde en god ide og troede på den. Eller fra nogen som har brugt crowdfunding til at skabe kapital, så man efterfølgende kan hyre et firma til at udvikle spillet eller komme ombord på ideen og udvikle det i fællesskab.

Kan det lade sig gøre?

Håber der er nogle som kan give lidt input.

Mvh.
Michael

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Crowdfunding og udvikling af spil

Unread post by Karsten » 15 Nov 2022, 15:54

Et godt gammelt råd er at man aldrig skal have "kickstarter" som en del af sin forretningsplan.

Hvis du mener spilet er så stort at det kræver millioner at lave det, hvor den største udgift altid er til lønninger, så vil spillet jo tage meget lang tid at lave alene. Det er meget svært at "sælge" sin ide til andre da alle helst arbejde på deres egne fantastiske ideer.
Men det har du jo regnet ud.