Page 1 of 1

Forretningsmodeller

Posted: 30 Apr 2009, 21:37
by Zacker
Jeg faldt lige over nedenstående artikler, som klart kan anbefales, hvis man interesserer sig for nye forretningsmodeller for indie games. En del af det er hørt før, men det er stadig god læsning.

http://online.wsj.com/article/SB124094416078864595.html
http://www.kk.org/thetechnium/archives/ ... e_fans.php
http://www.kk.org/thetechnium/archives/ ... an_fre.php

Re: Forretningsmodeller

Posted: 01 May 2009, 13:51
by Scurvy Lobster
Fede links! Tak for at dele :)

Re: Forretningsmodeller

Posted: 01 May 2009, 14:47
by freedomwriter
Skal blive interessant at se hvordan Blurst's nye "Paper Moon" bliver modtaget - har jo en vis lighed med et vist produkt fra vore egne breddegrader...
Image

Re: Forretningsmodeller

Posted: 02 May 2009, 07:41
by davidhelgason
Synes nu det er lidt søgt at sige at Paper Moon ligner Limbo ... jeg er tilhænger af begge, men bortset fra "sort hvid", og "en dreng" er det ikke alverden at komme efter.

Hvis man absolut vil, så ligner Feist Limbo en del mere. Første spilbare version blev lavet på tre måneder af et par kvikke knægte fra Østrig, og de har vundet en del priser:

http://www.playfeist.net/

... begge naturligvis lavet i Unity :)

d.

Re: Forretningsmodeller

Posted: 02 May 2009, 15:17
by Pelding
Alle 3 spil ser forrygende godt ud, men at the end of the day handler det hele om gameplayet kan følge med.
"Paper Moon" er ok, med en lille ny sjov ide, men ellers ikke noget revolutionerende synes jeg (desværre)
Limbo og Feist har stadig tilgode at bevise de er mere end superflotte visuals (Feist ser lidt traditionelt ud på den video?) - men jeg krydser finger!
Altid en risiko med denne type produktioner at den visuelle ide kommer først og gameplayet senere bliver klasket ovenpå uden ligeså mange gode nye ideer.
Men lad os da håbe at der er bare et af dem i det mindste bliver det nye "Braid" eller "Ico" (shadow of the collosus) - bare altid lidt et faresignal når spil bliver promoveret med så meget fokus på den visuelle stil og så lidt på gameplay.

Re: Forretningsmodeller

Posted: 04 May 2009, 13:00
by boab
ellers er der jo også Pressplay.dk's troldspejlet spil, hjernegnaskeren fra planet x, OGSÅ Sort hvid, og i Unity.

http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Hjernegnaskeren/x.htm

Re: Forretningsmodeller

Posted: 04 May 2009, 14:39
by boab
btw har vi allerede fået klager over unity3d ikke virker i / under linux

Re: Forretningsmodeller

Posted: 05 May 2009, 13:09
by freedomwriter
david - min pointe var at Paper Moon OSSE er sort/hvid, silhouet-agtig i designet, stemningsfyldt, "a lost boy on a quest", lidt artyfarty....
Kun positivt ment - jeg håber da markedet tager godt imod det, for det lover så godt for Limbo, på en højere skala....
Jeg ved ikke hvorfor den blev udlagt som om der lå en anklage i det - jo, forresten, nok fordi de fleste af mine indlæg er sådan lidt hr. suresen-agtige...

But not this time... :) :) :)

Re: Forretningsmodeller

Posted: 06 May 2009, 00:02
by davidhelgason
Hep, sorry du gamle. Det er korrekt at du sommetider er lidt vrissen, men du siger jo det som vi andre mener, bare lidt mere direkte. Så det skal du sgu ikke have sklag for :)

d.

Re: Forretningsmodeller

Posted: 06 May 2009, 16:26
by fallspace
Og nu kan man udover at gætte om det også *spille* Paper Moon: http://blurst.com/paper-moon/play :)
Sammenlignet med videoer af Limbo og Feist ligner de ikke hinanden på gameplay.

-Simon