Jeg er for nylig begyndt at programmer i Blitz3D, da jeg har fået fortalt at det er meget simpelt.
Det er det da også, men nå jeg nogen gange bruger en texture som der ikke er kvadratisk, f.eks 250*250, viser den "Texture does not exist".
Hvis jeg bruger et billede med et alpha-layer, viser den det samme.
Jeg har kigget min kode igennem, og kan ikke finde nogen problemer.
Til de nysgerrige er den her:
Code: Select all
Graphics 640, 480, 32, 2
Graphics3D 640, 480, 32, 2
SetBuffer BackBuffer()
moveCam = CreateCamera()
light1 = CreateLight(1)
cubetex = CreateTexture(250,250)
img_banana = LoadImage("banana_dance.gif")
alpha = LoadTexture ("alpha_test.png", 2)
CameraViewport moveCam,0,0,GraphicsWidth(),GraphicsHeight()
cubeSprite = CreateCube()
cubeSpin = CreateCube()
;moves in view
MoveEntity cubeSpin, 0, 0, 5
While Not KeyHit(1)
TurnEntity cubeSpin, 5, 2, 1
EntityTexture cubeSpin, alpha
RenderWorld
UpdateWorld
Flip
Wend
End
Håber virkelig i kan hjælpe mig.
~w33n~