Page 1 of 1

Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 18 Jul 2009, 19:52
by jonaz.dk
Press Play har frigjort en trailer til deres kommende WiiWare titel. Max and the Magic Marker.
(jonas siger thumbs up for redesign af den grafiske stil) :)

Læs mere på
http://maxandthemagicmarker.com

Trailer:

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 19 Jul 2009, 02:23
by petervesti
Cool cool :)

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 19 Jul 2009, 15:34
by Copenhagenjazz
Super med et lovende projekt i en hårdt trængt dansk branche!

Ser spændende ud og bliver interessant at se hvordan en sådan wiiware titel klarer sig.

Thumbs up og held og lykke :)

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 19 Jul 2009, 19:26
by JeppeKM
Det så sgu meget cute ud med den vippe og sten... hvis der er meget mere fra den skuffe, kan det kun blive godt

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 19 Jul 2009, 19:50
by EKnudsen
Cool lille trailer.

Og ser ud til at der er mange lækre muligheder for game play i spillet.

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 20 Jul 2009, 01:36
by henrik_weide
Now we're talking!
Ser rigtig godt ud :-)

Det er dog desværre så som så med salget på WiiWare og (især) DSiWare. Men man kan håbe. Måske med noget markedsføring osv.

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 20 Jul 2009, 08:00
by JeppeKM
Ligges der op til at max skal porteres efterfølgende, eller er det et one short?

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 20 Jul 2009, 09:13
by Jaycee
Yep meget indbydende og god afgrening/videreudvikling af Crayon spillets ideer.

Henrik -> ligger du inde med nogle tal for Wiiware salg? Kunne være interessant hvis du lige smed dem her...

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 20 Jul 2009, 12:49
by Ole Teglbjærg
@Clawless:
På nuværende tidspunkt er målet WiiWare, men et DS-port er klart en mulighed. Vi har dog ikke kapacitet til at klare det in-house, så det skal vi have nogle andre til. Indtil nu har vi bare været nødt til at fokusere ret snævert, da økonomien ikke har været til at investere i den store pakke.
(Og det, selvom vi er nogle af de meget omdiskuterede støttemodtagere der burde svømme i penge ;) )

/Ole

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 20 Jul 2009, 14:22
by henrik_weide
Jaycee: Desværre så kan jeg ikke give den slags detaljer pga. den sædvanlige kedelige begrundelse.

Ole: Det forstår jeg godt. Det er også fint at starte med at udgive på een platform først og se hvordan det går. Det er rigtigt at portering altid kræver resourcer og penge, som vel at mærke ikke dækkes af et typisk NDS budget (no pun intended).

Re: Press Play - Max and the Magic Marker trailer

Posted: 27 Jul 2009, 22:27
by freedomwriter
Det er rigtig cool med den grafiske overhaul i forhold til de tidligere prototype videoer der har været vist her. Meget charmerende og sød - hvad er markedsføringsstrategien, og hvor mange regner man med at sælge...?
Lige siden den der finske student viste sit studenterprojekt "Crayon Physics" på en Independent Games festival for et par år siden, har der været et væld af kloner over hans koncept, som velsagtens har taget en hel del af pusten fra hans egen DeLuxe version der udkom for et ½ års tid siden (har forgæves ledt efter salgstal, både PC og iPhone). Hvordan markedet vil modtage Max & The Magic Marker, vil tiden vise...

Uden at sidetracke eller threadjacke alt for meget - men jeg tror man kan frygte at det her spil måske ikke får den forventede opmærksomhed, da det muligvis ikke bidrager vildt meget med at tilføje et allerede meget kendt gimmick-agtigt gameplay en ny, trendy flavor. Ja, jeg ved det - det er nemt at sidde i sit elfenbenstårn og fortælle hvordan man skulle have gjort alt muligt bedre, talk IS cheap....
Og at følge det op med at trække en kendt kæphest ud af stalden, kunne jo minde om en obsessive compulsive disorder - men nu gør jeg det så alligevel: Konsolidering.

Og tillad mig lige en mindre digression: PlayDead/Limbo kommer med deres spil (titel TBA....?) i Q1 2010. Osse et meget charmerende (og måske noget mere originalt koncept) i 2D med en lille dreng og en masse fysik puzzles.

Stay with me, and wait for the punch line...!

Hvad nu - just supposin' - hvis hverken Max eller Limbo-drengen bliver de helt store sællerter, men alligevel opnår en vis opmærksomhed/gode anmeldelser? Nu bygger jeg min indrømmet MEGET hypotetiske forudsætning på at der muligvis - muligvis... - ikke er de fornødne markedsføringsbudgetter til at skubbe begge disse projekter helt frem forrest i salgskøen. Husk på der udkommer mere end 3000 digitale interaktive spil på verdensplan om året, det er både svært og koster på marketingbudgettet at få de ønskede salgstal.

Hvad så, hvis man lavede en opfølger, der mergede de to spil...? Altså, ikke en gusten twilight cash-in a la Aliens vs Predators, der bare skal klemme de sidste salgbare dråber ud af en i forvejen skamredet franchise (selvom Rebellions udgave fra omkring årtusindeskiftet absolut er en fed spiloplevelse!). Men et originalt spil der kombinerer det bedste fra begge koncepter, og leverer en oplevelse der er større end summen af faktorerne: Hvad hvis Limbo-gutten & Max er to drenge, der er nødt til at kombinere kræfter for at redde verden (okay, mindre kan osse gøre det...) i et slags Flipside - de skal supplere hinanden, løse opgaver sammen på tværs af de levende & de dødes verden, måske en co-op feature hvor de skal klare missioner parallelt samtidigt, man er nødt til at skifte mlm de to verdener for at klare opgaver og gennemføre levels, etc. Man ville bevare de production values der var på hvert enkelt projekt, men opnå både et nyt koncept med en potentiel stor gennemslagskraft samt en masse gratis opmærksomhed=markedsføring. Best of Both Worlds - hey, that's a good vending, maybe we can use that as a title...?

Yeah, I know - talk is cheap. Det er jo nemt & billigt bare at slynge flyvske idéer ud, uden at bekymre sig om banale ting som konsekvenser og realiteter og rettigheder, ikke mindst. Men min pointe er osse at det er denne her slags konsolidering/samarbejde der virkelig ville batte, og jeg tror stadig at man på forhånd er stærkt salgsmæssigt handicappet ved kun at have sit originale koncept ud på kun én medieplatform, endda med stærkt begrænset marketingbudget. Overordnet kunne det jo være med til at lave en Dogme-agtig finte, hvor Danmark kunne komme på verdenskortet som leverandør af originale koncepter, nu osse indenfor interaktiv underholdning....? Udgangspunktet for mine tanker var den Portal-hack nogen havde lavet på Unity enginen og som angiveligt kunne afvikles på en iPhone - det er den slags conceptual disruption der på disse breddegrader ville kompensere for at vi ikke kommer til at levere high grade AAA produkter, men derimod kan levere underholdningsværdier med kant man ikke finder andre steder. (Iøvrigt genial viral markedsføring af Unity, hvad enten Portal hacket er for real eller ej - den giver bare så meget street cred i det betændte indie-udviklermiljø, props...!).


Ja, man ku sgu endda forestille sig et spil der starter i et eller andet dampdrevent teknologi univers, og ender med kamp mod mærkelige misfostre i det ydre rum....? Hmmm....?

Remember, kids - everybody loves a good mash-up!



Bare lidt strøtanker, affødt af de påtrængende realiteter for den hjemlige spilbranche i en sommer der har stået i Skifterettens tegn....