Page 1 of 2

Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 21 Sep 2009, 16:12
by JeppeB
Hej allesammen. Så launcher Kiloo det første officielle ”Whac-a-Mole” spil til iPhone og iPod Touch i samarbejde med Mattel. Vi er selv rigtig godt tilfredse med resultatet og håber, at I vil give et par ord med på vejen. I spillet skal der uddeles tæv til irriterende gnavere ved hjælp af forskellige power-ups og i en række forskellige game modes.

Mere info her:
App. Store: http://itunes.apple.com/WebObjects/MZSt ... 29806&mt=8

Bedste hilsner fra Kiloo
www.kiloo.com

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 24 Sep 2009, 09:50
by Mikkel Christensen
Hej Jeppe - det ser fint ud, gratz med udgivelsen. Hvor lang tid tog det at udvikle og hvor mange var i om det?

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Sep 2009, 10:48
by JeppeB
Hej Mikkel

Vi takkerfor de pæne ord. Det har cirka taget seks måneder at udvikle spillet, selve holdet var været lidt udflydende, så det er svært at sætte ord på, hvor mange der specifikt har arbejdet på spillet ;) Men det er en fed fornemmelse at se det på App.Store.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Sep 2009, 20:30
by JeppeKM
??? 6 måneder ???

Hvor mange mande-måneder brugte i?

Hvis du kan komme med et groft bud på det?

vh

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 30 Sep 2009, 09:47
by JeppeB
Det er seks mande-måneder, du lyder helt i chok :)

Der var en del tovtrækkeri med Mattel, fordi det var den officielle licens, det er ikke altid helt let.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 30 Sep 2009, 13:20
by JeppeKM
6 mandemåneder, ok
Jeg *var* helt i chok, da jeg troede det var flere folk over en periode på 6 måneder :roll:
DET lød nemlig helt vildt!

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 02 Oct 2009, 18:32
by JeppeB
Hehe helt i orden, i det mindste fik jeg dig lidt op af stolen - forresten så er Whac-a-Mole begyndt at klatre i rankings, vi er nu i top 100 i games i flere lande, 39 i DK :-) og snart i top 50 i UK. Det tegner rigtig godt!

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 04 Oct 2009, 16:12
by Mikkel Christensen
Super at høre det køre for jer. Du må meget gerne fortælle lidt mere om eventyret undervejs, hvor meget i har fået solgt, ect.
Håber i får massere af medvind.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 22 Oct 2009, 13:28
by JeppeB
Hej allesammen

Det ser stadigvæk godt ud for Whac-a-Mole og specielt har vi fået et par gode anmeldelser med på vejen.
Gear Diary skrev følgende om vores applikation:
"Whac a Mole is very graphically impressive. The animated little moles are well done, and all the transitions are very smooth. It’s also extremely responsive, even on my first-gen iPhone."

"I could easily see handing this game to a kid and not seeing them for hours as they get lost playing. But this game is for more than just kids…my friends enjoyed playing this so much I had to steal my phone back to complete the review! Overall, if you’re looking for an entertaining game for your iPhone or iPod Touch, you can’t really go wrong with Whac a Mole!"

Derudover ville jeg lige gøre opmærksom på et interview som vi fik foretaget med Capsule Computers, der kan man høre mere om spillet, Kiloo og udfordringen med AppStore. http://capsulecomputers.wordpress.com/2 ... or-iphone/

De bedste hilsner

Alle os hos Kiloo

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Nov 2009, 11:35
by JeppeB
Hej allesammen, så er vores gratis jule(ud)gave klar til Whac-a-Mole. Den indeholder cork mode fra det oprindelige spil, samt ny grafik og lyd.

App'en kan findes her: http://itunes.apple.com/dk/app/whac-a-m ... 29109?mt=8
Og det oprindelige Whac-a-Mole er lige her: http://itunes.apple.com/dk/app/whac-a-m ... 29806?mt=8

Vi sætter som sædvanligvis pris på al den feedback vi kan få.

Et tidligt glædelig jul fra Kiloo ;)

http://www.kiloo.com

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 22 Dec 2009, 10:52
by JeppeB
Vores gratis udgave af Whac-a-Mole, X-mas lite har ellers været ude for lidt af et juleeventyr de sidste dage, Appen ligger i øjeblikket nr. 2 på den Amerikanske top 100 over mest downloadede apps og vi håber, da at vi kan nå en førsteplacering inden jul. I kan tjekke spillet og listerne ud her: http://itunes.apple.com/us/app/whac-a-m ... 29109?mt=8

Glædelig jul fra alle os hos Kiloo

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 00:58
by slpedersen
Super sejt, tillykke med den gode placering på appStore

Søren

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 11:42
by simonmoeller
Med en top 2-3 placering som vi har nydt godt af i et stykke tid nu er download tallene astronomiske.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 12:46
by Mikkel Christensen
Hvad er astronomisk? 2000 daglige downloads eller? Jeg elsker tal, giv mig nogle. :)
Og tillykke med det endnu engang.

Mikkel Christensen
http://mikkel-christensen.blogspot.com/

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 12:58
by simonmoeller
Lad os bare sige at iFarm (som naturligvis ikke er vores) havde 1 million downloads på 10 dage i spot 1.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 21:37
by Mikkel Christensen
eeek! fy for den en succes! :lol:
Nå, men så har i snart råd til at hyre nogle flere folk derinde - må jeg komme forbi? hehe

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 22:32
by simonmoeller
Uopfordrede ansøgninger modtages altid gerne på simon@kiloo.com.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 27 Dec 2009, 23:24
by jonaz.dk
Det er jo super frækt Simon. Tillykke til hele KILOO holdet.
Har i selv stået for PR delen?

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Dec 2009, 00:20
by boab
fra @jacob_kioo på twitter:
Whac-a-Mole XMAS is now doing more than 150.000 downloads DAILY. We will hit the first million users any minute now;-)Happy holidays to all!

tillykke også herfra

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Dec 2009, 10:21
by simonmoeller
Alt er håndteret af os - og det har været en utroligt lærerig proces til at få dybere kendskab til platformen.

Det er et svært marked som ændrer sig lynhurtigt, men vi er utroligt fast besluttede på at bide os fast.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Dec 2009, 20:50
by Jaycee
Tillykke med de mange downloads. Ville have været endnu coolere hvis det så ikke havde været gratis, men måske alle de gratis downloads bliver omsat til noget indtjening på en eller anden måde?

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 28 Dec 2009, 22:46
by asbjoern.com
Stort tillykke herfra.

Simon kan du eventuelt dele nogle data på sell through på jeres paid app i forhold til downloads af jeres free app. Det som jeg har hørt fra andre er at light versioner har meget lille effekt på salgstalne - hvad er Jeres erfaring?

Glædelig jul og godt nytår herfra :-)

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 29 Dec 2009, 09:50
by simonmoeller
asbjoern.com wrote:Stort tillykke herfra.

Simon kan du eventuelt dele nogle data på sell through på jeres paid app i forhold til downloads af jeres free app. Det som jeg har hørt fra andre er at light versioner har meget lille effekt på salgstalne - hvad er Jeres erfaring?

Glædelig jul og godt nytår herfra :-)
Det kan vi desværre ikke for nuværende - men jeg kan sige at conversion rates er relativt tæt på hvad man kan google sig frem til. Uanset det, så har en stor mængde downloads en værdi på virkelig mange niveauer.

Vi er meget glade for den success Whac-a-Mole har fået - og vi har lært utroligt meget om markedet.

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 29 Dec 2009, 23:49
by asbjoern.com
@simon
Okay fair nok, jeg kender godt de generelle tal, var bare interesserede i at høre Jeres ;-) Jeg tror stadig det kan være en meget risikabel strategi med gratis apps, men har pt. meget svært ved at bedømme pros/cons. Jeg har ihvertfald hørt om folk der har været meget skuffede over deres light apps.

Til dem som er interesserede er det en meget god beskrivelse her

http://www.theapplicationfarm.com/tag/conversion-rates/

Re: Whac-a-Mole is out on AppStore

Posted: 30 Dec 2009, 09:43
by simonmoeller
asbjoern.com wrote:@simon
Okay fair nok, jeg kender godt de generelle tal, var bare interesserede i at høre Jeres ;-) Jeg tror stadig det kan være en meget risikabel strategi med gratis apps, men har pt. meget svært ved at bedømme pros/cons. Jeg har ihvertfald hørt om folk der har været meget skuffede over deres light apps.

Til dem som er interesserede er det en meget god beskrivelse her

http://www.theapplicationfarm.com/tag/conversion-rates/
Det er vores erfaring at det er en god ide at lave gratis versioner. Det har været en stor driver for vores salg. Men jeg er mere og mere overbevist om at fremtiden er gratis apps med in-app purchase - ihvertfald for en række produkttyper.

Vi har selvf. en urimeligt lille sample size (1 produkt i markedet) men:

Mit princip er følgende: Når det er gratis at lade folk prøve produktet - hvorfor så ikke gøre det så meget som muligt? Jo, klart, ratingmafiaen med ipod touch på 12 år vil sikkert rate den dårligt uanset hvad det er, men for det første har rå download tal værdi for virksomheden på mere end een måde, og for det andet så har jeg ikke på fornemmelsen at "gratis" apps lider så meget under ratingproblemer som paid apps. Folk henter det hvis det er højt på listerne.