Preview: Interstellar Marines: The Vault

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by JeppeKM » 11 Oct 2009, 16:05

Preview:
http://www.interstellarmarines.com/preview/the-vault/

Quote from site:
The Vault is NOT the Interstellar Marines game. It is an in-engine preview intended as an interactive experience and show case.


And you can quote me for:
"Needs signup... and features slow load time and walking around between characters in different poses."


Interview- Critical Gamers:
http://www.criticalgamer.co.uk/2009/10/ ... omment-253

Quote:
...experiencing The Vault is about as exciting as it gets without actually playing the game!
And you can quote me for:
"Oh, the game is not THAT exciting then!?"


I'm sorry - I still don't believe.

and the smiley...
:|
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by simonmoeller » 12 Oct 2009, 12:19

Jeg er kæmpekritiker af hele ZPS projektet. Men der er sgu meget godt drama i den Vault.

At jeg ikke synes art direction er særligt interessant (udover Landsharks, som vokser for mig) er en anden ting, men den vault er meget godt skruet sammen. Både countdowns på dørene og lydene fungerer som gode cliffhangers.

Et skridt frem.

Det er selvfølgelig totalt bullshit at sige at det erstatter screenshots og trailers for obvious reasons, men udemærket pressevinkel.

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by Menace » 12 Oct 2009, 14:07

simonmoeller wrote:Det er selvfølgelig totalt bullshit at sige at det erstatter screenshots og trailers for obvious reasons, men udemærket pressevinkel.
Det er federe end screenshots uden tvivl - en god trailer kan det dog ikke konkurrere med synes jeg.

Desuden er det ærgeligt at de gemmer det hele væk. Jeg kan godt se at de måske gerne vil give folk der registerer sig på deres site en belønnning, men det ville nok lokke flere til hvis man havde nemmere adgang til det. Det kan godt være at jeg er en gammel sur nisse, men selvom jeg fik et link til siden af en kammerat måtte jeg lige lede lidt og scrolle lidt på siden før jeg fandt frem til unity player linket.. Hvorfor ikke smække en kæmpe knap for forsiden så man ser det med det samme?
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by simonmoeller » 12 Oct 2009, 15:40

Ja det er slet, slet ikke fedt at de gemmer det væk. Det er heller ikke specielt fedt at man er tvunget til at registrere sig. Hvis brugerne synes det er så fedt at de vil registrere sig, so be it - så er de interesserede og registrerer sig at lyst, ikke af nød.

På den her måde får de bare en helvedes masse registranter uden at de nødvendigvis udgør nogen som helst værdi.

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by Gryphon » 12 Oct 2009, 15:53

simonmoeller wrote:På den her måde får de bare en helvedes masse registranter uden at de nødvendigvis udgør nogen som helst værdi.
Værdien kunne jo ligge i at man kan bruge det som løftestang over for investorer.

Som så mange andre, håber jeg virkelig at det lykkes for dem, men har personligt nogle spørgsmål i forhold til forretningsplan / art direction og erfaring.
Last edited by Gryphon on 12 Oct 2009, 17:14, edited 1 time in total.
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

bome99
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 24 Sep 2009, 10:24

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by bome99 » 12 Oct 2009, 16:55

Synes det er en fed måde gøre det på, klart sjovere end et par screenshots.
Det er også sjovt at se hvad de kan få ud af unity3d, markeds nok mest spændende nye engine IMO.
Desuden er det ærgeligt at de gemmer det hele væk. Jeg kan godt se at de måske gerne vil give folk der registerer sig på deres site en belønnning, men det ville nok lokke flere til hvis man havde nemmere adgang til det. Det kan godt være at jeg er en gammel sur nisse, men selvom jeg fik et link til siden af en kammerat måtte jeg lige lede lidt og scrolle lidt på siden før jeg fandt frem til unity player linket.. Hvorfor ikke smække en kæmpe knap for forsiden så man ser det med det samme?
Synes nu den store "play now" knap i top bannert var ret tydeligt. ;)

Håber ligesom Gryphon at de klare den, men kunne også rigtig godt tænke mig at høre nærmere til forretingsplan, tidsplan osv.

Men det er vel bare at vendte at se, hvad der sker.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by simonmoeller » 12 Oct 2009, 18:59

Gryphon wrote:
simonmoeller wrote:På den her måde får de bare en helvedes masse registranter uden at de nødvendigvis udgør nogen som helst værdi.
Værdien kunne jo ligge i at man kan bruge det som løftestang over for investorer.

Som så mange andre, håber jeg virkelig at det lykkes for dem, men har personligt nogle spørgsmål i forhold til forretningsplan / art direction og erfaring.
Korrekt. Men det er stadig irriterende. Og at irritere brugere betaler sig aldrig i længden.

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by Menace » 12 Oct 2009, 19:03

bome99 wrote:
Desuden er det ærgeligt at de gemmer det hele væk. Jeg kan godt se at de måske gerne vil give folk der registerer sig på deres site en belønnning, men det ville nok lokke flere til hvis man havde nemmere adgang til det. Det kan godt være at jeg er en gammel sur nisse, men selvom jeg fik et link til siden af en kammerat måtte jeg lige lede lidt og scrolle lidt på siden før jeg fandt frem til unity player linket.. Hvorfor ikke smække en kæmpe knap for forsiden så man ser det med det samme?
Synes nu den store "play now" knap i top bannert var ret tydeligt. ;)
Fair nok, jeg så den bare som et del af banneret i toppen, og kiggede iøvrigt ikke rigtigt på banneret i første omgang. Play now er da også lidt misvisende, da man jo ikke kan spille det..
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by Tabu » 12 Oct 2009, 22:36

Der er en del af os faste internetbrugere der lider af noget der kaldes "Banner Blindness" det betyder at des mere det blinker eller falder i øjnene og ligner en reklame, des mindre ser vi den! Den der irriterende knap med den misvisende "play now" så jeg ikke før jeg havde fundet det andet tekst link.. og skuffelsen var stor da jeg skulle spille noget, som ikke kunne spilles... det er en fed ide, det virker meget bedre end screenshots, og er på højde med videoer.. hvis der så også var noget animation med ind over, så havde det jo været ultra fedt... men, god ide.. dårligt tænkt og opsat, jeg tilslutter mig ovenstående.. Jeg syntes det svarer lidt til at sætte en filmplakat op i en baggyde! Men fortæller, at der i baggyden venter et filmklip.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by petervesti » 12 Oct 2009, 23:42

Er der ikke en maade man kan se det der halloej paa uden at signe up? Det er sgu da total 1992, hvis man SKAL signe up for at se reklamer...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3957
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by jonaz.dk » 13 Oct 2009, 00:29

@petervesti
Pling.. du ser nææsten alt i teaseren af hvad man kan se på nuværende tidspunkt. Minus rummskib som blive unlocked lidt senere.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by simonmoeller » 13 Oct 2009, 09:21

Okay, IM drenge:

I har netop lavet måske det bedste der er lavet for at promovere jeres spil nogensinde. Og så gemmer i det væk. Et par råd:

1) Hold op med at skrive "Play now" når det ikke er noget spil. Det smadrer troværdighed.
2) Lad være med at bruge et kryptisk rødt ikon til Vault på forsiden.
3) Lav et stort, fedt, FAST banner på forsiden af jeres site. Vis drama fra Vault. Ikke mystisk Rødt matrix-something.
4) Når i mener at film er "last year" (det ved jeg godt i ikke mener, men det siger i jo) så lad være med at vise YouTube videoen FØR man rent faktisk får tilbudt at se Vault. Det underminerer igen troværdighed.
5) Lav et stort fedt banner i TOPPEN af Vault siden for at vise folk at det er her i skal klikke. Rigtig stort.
6) Evt. drop det der registreringsfis. Det er en rimelig "soft" registrering, men det som nævnt 1992.

Når i laver de bannere, så tænk på hvad der er mest drama i. Skriv stort og tydeligt så man kan læse det.

That's all. Gør de ting og i får flere views.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Preview: Interstellar Marines: The Vault

Unread post by simonmoeller » 13 Oct 2009, 09:22

Og Jonaz:

Lad dog være med at sige at det er et rumskib der bliver unlocked senere :D Nu har jeg langt mindre lyst til at bruge min dyrebare tid på at vente på countdown.

Post Reply