Jeg er grøn på dette område
Posted: 12 Oct 2009, 15:56
Hej!
Jeg har snakket med en gut fra Serbien om at lave et spil sammen. I det store hele er det baseret på et andet indie spil som hedder Chart Wars 3, som handler om at lede et pladeselskab - Det er altså ikke et spil hvor du fungerer som en enkelt artist eller et band, som så mange andre spil!
Mit "problem" er dog, at jeg OVERHOVEDET ikke har nogen som helst erfaring med at udvikle spil. Det er sådan set heller ikke min ambition at fortsætte med at lave spil efter dette er færdigt.
Umiddelbart bliver det et ret komplekst spil, da der f.eks. er en masse variabler, der afgører hvor godt en udgivelse sælger, hvem kan man skrive kontrakt med, hvordan de øvrige pladeselskaber opfører sig osv. Som jeg kan se det, er der en masse mekanismer igang i spillets forløb, hvor mange af dem skal "snakke" sammen.
Min rolle i denne forbindelse vil være at designe spillet. Jeg har en helt masse viden om musikindustrien og hvordan den fungerer og kan derfor let forklare hvordan det hele hænger sammen, men kan man som helt uerfaren omsætte dette til noget, der er forståeligt for ham fra Serbien, der skal programmere spillet?
Lyder dette som et realistisk projekt fra min side? Hvilke bøger skal jeg have fat i for virkelig at komme under huden på hvordan man designer et spil?
Jeg går pt. på universitetet hvor jeg læser historie og samfundsfag - så jeg har intet med computerspil at gøre overhovedet!
Hvis DU skulle have lyst til at blive en del af dette projekt og hjælpe os med at udvikle det er du også meget velkommen - Det bliver et freeware spil og derfor kan der ikke komme penge ud af det!
Du kan evt. kontakte: kglarsen1984@hotmail.com
Håber på nogle konstruktive svar!
Vh.
Klaus
Jeg har snakket med en gut fra Serbien om at lave et spil sammen. I det store hele er det baseret på et andet indie spil som hedder Chart Wars 3, som handler om at lede et pladeselskab - Det er altså ikke et spil hvor du fungerer som en enkelt artist eller et band, som så mange andre spil!
Mit "problem" er dog, at jeg OVERHOVEDET ikke har nogen som helst erfaring med at udvikle spil. Det er sådan set heller ikke min ambition at fortsætte med at lave spil efter dette er færdigt.
Umiddelbart bliver det et ret komplekst spil, da der f.eks. er en masse variabler, der afgører hvor godt en udgivelse sælger, hvem kan man skrive kontrakt med, hvordan de øvrige pladeselskaber opfører sig osv. Som jeg kan se det, er der en masse mekanismer igang i spillets forløb, hvor mange af dem skal "snakke" sammen.
Min rolle i denne forbindelse vil være at designe spillet. Jeg har en helt masse viden om musikindustrien og hvordan den fungerer og kan derfor let forklare hvordan det hele hænger sammen, men kan man som helt uerfaren omsætte dette til noget, der er forståeligt for ham fra Serbien, der skal programmere spillet?
Lyder dette som et realistisk projekt fra min side? Hvilke bøger skal jeg have fat i for virkelig at komme under huden på hvordan man designer et spil?
Jeg går pt. på universitetet hvor jeg læser historie og samfundsfag - så jeg har intet med computerspil at gøre overhovedet!
Hvis DU skulle have lyst til at blive en del af dette projekt og hjælpe os med at udvikle det er du også meget velkommen - Det bliver et freeware spil og derfor kan der ikke komme penge ud af det!
Du kan evt. kontakte: kglarsen1984@hotmail.com
Håber på nogle konstruktive svar!
Vh.
Klaus