Unread post
by Gorm » 08 Nov 2009, 00:32
Jeg tror egentlig et godt award med fuldt gear, kolde drinks, masser af pinger, glidende forhæng og et kick-ass band kunne være en super ting for den danske spilbranche. Nu har jeg været på Gotland et par gange, hvor Game delen på Højskolen deroppe arrangerer et award show for deres studerende. Rektor, eksterne interessanter mv. bliver inviteret, der bliver holdt taler, uddelt champagne og fyret fyrværkeri af til den store guldmedalje! Og det virker! Super feel-good stemning.
Min preference går klart mod et stort opslået show hvor branchen fejrer sig selv. Det kan godt være tiderne er og har været hårde, men vi bliver nødt til at se fremad. Formålet og målgruppen for sådan en event vil være tvedelt. Det vil være en super motivator for branchen, som bliver tvunget til at kigge indad og se på successerne, og samtidig vil det være med til at signalere til politikerne og pressen at her er en branche som skal tages seriøst, både økonomisk og kulturelt. Vi snakker altså Bodil/Oskar for den danske spilbranche.
Så:
1. Ud med den røde løber og frem med gallatøjet!
2. Invitere politikere, progressive kulturpersonligheder, pressen, mv.
3. Invitere specielle personligheder til at uddele hver award
4. Invitere eventuelt en vigtig (spilbranche) taler til at holde 10 til 20 min. Det kunne f.eks være Janos, nogle fra Reto Moto/Unity
5. Invitere et mega fedt dansk band, som helst er kendt i udlandet, til at give et nummer eller to under showet
6. Holde et brag af en efterfest
7. ...
Jeg er udemærket klar over, at det er her nok vil være ude af scope, men pointen er at succes avler succes, og hvis man gerne vil have at politikerne skal få hænderne op af lommen, så må man signalere at her er noget som rykker. Max!!!
Både med tanke på at vi har ikke mange succes historier lige for tiden, samt for at prøve en ny vinkel, så kunne man f.eks lade sig inspire af filmbranchen og ikke kun give priser til spil/virksomheder. Derimod vil jeg forslå at man også udvider til at give priser til personer indenfor virksomheder, som på en eller måde har bidraget afgørende over længere tid, i en given situation, på en given produktion, osv. Jeg ved godt at hele holdet på en produktion er vigtig, men let's face it, der er altid (skiftende) personligheder som (i perioder) bryder igennem hen over de andre, og hvorom man kan sige at spillet / produktionen ikke ville være blevet til sådan en sucess uden dem.
Selvfølgelig skal der også gives priser til virksomheder i kategorier, som årets iværksætter, årets udenlandske sællert, osv..
Anyways, bare min 2c.
Last edited by
Gorm on 08 Nov 2009, 12:57, edited 1 time in total.