Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by boab » 09 Nov 2009, 10:02

efter deres kommentarer her at dømme:
http://maxandthemagicmarker.com/and-the-nominees-are/

men jeg kan ikke finde noget officielt om dette endnu?
http://www.innovative-games.eu/#

tillykke herfra!

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Pelle K » 09 Nov 2009, 10:44

boab wrote: men jeg kan ikke finde noget officielt om dette endnu?
http://www.innovative-games.eu/#
Kig under "news & press", -> Press release : EIGA 2009

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Zacker » 09 Nov 2009, 20:57

Interessant! M&M virker som et ganske solidt spil på mange områder, hyggelig grafik og velspillende gameplay - men innovativt? Det er nok det sidste ord, jeg ville bruge om et spil, der ret direkte kopierer et andet spil, her Crayon Physics.

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Chrono » 10 Nov 2009, 08:47

I mine øjne er det da to vidt forskellige spil. Crayon Physics er et puzzle-spil og Max and The Magic Marker er et platform-spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by vonknut » 10 Nov 2009, 10:18

Jeg tror at pointen er, at crayon physics var et af de første spil (som jeg har hørt om i hvert fald), hvor man benyttede kombinationen af fysik og tegnede elementer.

Så ja, M&MM har da taget et element derfra (hvis ikke allerede PresPlay drengene havde haft samme ide, før de så CrayonF), men kombineret det med noget nyt.

At sige gear of war er uoriginalt fordi at det kopierer Halo's "max 2 våben ad gangen" + "replennishing health" -elementer, vil også være en tilsnigelse.

Innovation kommer i 3 forskellige versioner:

Incremental/evolutionary =trinvis (en ekstra mast på sejl-skibet)
Kombinatorisk/Associative =kombinere eksisterende ting på nye måder (kombinere et sejl-skib med en dampmaskine)
Radikal/revolutionary =Finde på noget helt ny (opfinde flyet)

I den optik er MM&M altså innovativt, det er "blot" kombinatorisk innovativt og ikke lige radikalt innovativt.
Nu bliver det radikale ikke altid succesfuldt, grundet børnesygdomme / skepsis bland modtagerne, så den kombinatoriske strategi er ikke så sløj igen, hvilket jo bl.a. også ses i mange AAA spil, der tager lidt fra hist og pist og så ryster posen...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by simonmoeller » 10 Nov 2009, 12:25

Screw innovation for innovationens skyld. Lav noget folk gider spille. M&MM ser røvsejt ud, innovation eller ej.

User avatar
henrik_weide
Level 55 - Quake marine
Posts: 553
Joined: 25 Mar 2008, 12:23
Location: Aalborg
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by henrik_weide » 10 Nov 2009, 12:50

Fedt! Tillykke! :)

Ja, op i r.... med innovation for innovationens skyld. Der er sgu vigtigere, at det er noget mere end 10 personer gider at spille. Det kan også være innovativt, at lave noget som rent faktisk virker ;-)

/Henrik...
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by petervesti » 10 Nov 2009, 14:57

Tillykke med det PressPlay =)

I det der meget kendte japanske lortespil med en hund/ulv..der goer man ca. det samme (tegner ting i 2D som saa bliver til noget i spilverdenen)..selvom det mest er gestures saa vidt jeg husker. Verdens ringeste intro til et spil i oevrigt!

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by freedomwriter » 10 Nov 2009, 15:08

Det eneste der tæller i denne branche er at sælge nogle billetter - op i emhætten med nytænkning og innovation, hvis slutresultatet ikke er et produkt, der ryger af hylden som varmt brød (sliced or otherwise....).

Det kritikken går på er jo at PP har vundet prisen "European Innovative Game Award" for et spilkoncept, hvis grundliggende mekanik er planket fra Crayon Physics. Det er måske mere en konstatering end en kritik - for ingen har vel indvendinger mod spillets øvrige kvalitet som sådan. Jeg er sikker på der er et sjovt gameplay, hvor den idé/mekanik foldes ud på en ny måde (det er nu tredje visuelt opdaterede version jeg ser, måske er der endda plads til yderligere iteration...?).

I forlængelse af en anden tråd her, hvor der diskuteres danske Game Awards tiltag, er netop dette eksempel (efter min mening) netop noget man bør holde sig fra: Dels er det sådan et idealistisk/politisk EU-tiltag (støttet af regionale fonde etc, hvorfor man kan befrygte at spillets reelle kvaliteter og muligheder på verdensmarkedet ikke vægtes ligeså tungt som hvor det er lavet og på hvilket sprog....), og dels skal man selv sende bidrag ind, hvis man ønsker at deltage (altså, ikke noget med nominering af uvildige professionelle....).

Endelig ( I really hate being the sand in the vaseline every time...) - kan jeg ikke dy mig for at citere fra deres egen facebook kommentar ovenpå pris-tildelingen: "...all we need now is a game to sell...". Nyheden nåede ud på flere avisers netudgavers forside - men når der ikke er et spil færdigt til salg endnu, hvad nytter al den gratis omtale så....? Har Play Dead monstro sovet i timen - det ville da have været genialt for dem at deltage i netop denne konkurrence, når man påtænker hvor tæt de er på launch...?
Desuden - for et spil med så alligevel begrænset publikum og salgspotentiale, synes jeg det ser lidt voldsomt ud med 11 medarbejdere (og dertil kommer endda freelancere, efter Press Play's eget udsagn....) - det må da give en brutal cash burn, selvom diverse støtte-ordninger har stået i kø for at smide penge i projektet.

Jeg synes det er ærgeligt, når der nu endda er et bofælles-skab med Play Dead (der endda har et spil der ku' minde liiiidt om det - ok, go ahead, flame me...), at man ikke har fokuseret mere på at få spillet færdigt & ud med færre ressourcer.

Jeg snakker ikke om kvalitet/omfang her - men det er og bliver vores akilles-hæl, at tingene dels er så dyre og dels tager så lang tid at få produceret i Danmark. Jeg ved der er mange investorer/fonde der kigger på cases som fx Braid (det tog ca. 3 år for én mand, der selv investerede ca 200.000 US dollar i det, således at en grafiker ku' gi' det det rigtige look...) og de mange priser det har opnået (iøvrigt også som "Most Innovative" i 2008....). Og så undrer sig over at der er 10-20 gange så mange folk på "tilsvarende" projekter herhjemme.

Der må altså sidde nogen og bide negle over de hjemlige investerings-cases med de nuværende forretningsmodeller - for nu at smide lorten på bordet: Hvordan har VF og de øvrige investorer mon tænkt sig at få de to-cifrede million-investeringer hjem fra Play Dead's spil, der angiveligt udkommer Q1 2010....? For hvis der ikke er en slagfast plan for det, tror jeg Press Play får mere end svært ved at hive investorer ind, når de osse har taget den dyre, lange omvej...

Det er nok lidt provokerende sat op, og næppe noget man vinder en popularitets-konkurrence med - men er det ikke den slags udfordringer vi alle er nødt til at indse der skal findes en løsning på, hvis industrien herhjemme skal overleve...? For jeg tror ikke filmbranchen herhjemme frivilligt opgiver sin årlige flere-hundrede-millioner-kroners støtte, sålede at dansk udviklede spil på samme måde kunne vinde international opmærksomhed, ligeledes uden at være gode forretninger...

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Anders Højsted » 10 Nov 2009, 15:20

Kreativitet er når man skaber noget ny. Kunst er kreativt.

Innovation er når man skaber en ny forretningsmulighed. Innovation kræver kreativitet, men bundlinjen skal tænkes med ind.

Kreativitet kan være med til at skabe en ny forretningsmulighed; nyhedens interesse kan skabe omsætning.

Efter min mening er problemet med de danske spilfirmaer at vi er pisse-elendig til PR & markedsføring.

Hvor mange danske spilfirmaer har developer-blogs? hvor de fortæller om deres processer?

A.

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by freedomwriter » 10 Nov 2009, 15:41

Bogholderi kan osse være kreativt...

Ja, jeg er osse forbløffet over hvor dårlige vi generelt er til at sælge den gode historie - om spillet, om folkene bag, om udfordringen, om den kreative proces, om inspirationen. Og hvordan flere har en blind tiltro til en ikke-nærmere defineret viral kampagne for deres spilprojekt, og hvorfor investorer ikke er mere kritiske overfor netop denne (osse) meget ressource-krævende opgave, og hvordan den konkret tænkes løst.

Omvendt kan der osse gå information overload i alle mulige ligegyldige blog/facebook/twitter indlæg - Bratwurst essen ist kein Mehrwert.


Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Christen » 10 Nov 2009, 16:10

Jeg har egentlig ikke noget ny at tilføje. (Så burde jeg måske ikke skrive noget)
Der er da mange af den slags spil, som er lavet for lang tid siden. Denne er en af mine personlige favoritter: http://www.nitrome.com/games/scribble/

Men jeg har ikke set nogle på Wii'en endnu og det er en super idé. Wiki siger: "Innovation is a new way of doing something." Det er det vel?

Godt gået og tillykke med det. ;)

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Ole Teglbjærg » 10 Nov 2009, 16:29

Ja, så kom den…
Vi sad her på kontoret og gættede på hvor længe der ville gå før Freedomwriter opdagede en tråd, som han endnu ikke havde drejet hen på hvor skidt det står til i den danske spilbranche ;)
Jeg er på mange måder enig med Freedomwriter, men postet kalder på nogle kommentarer:

Freedomwriter wrote:
Det kritikken går på er jo at PP har vundet prisen "European Innovative Game Award" for et spilkoncept, hvis grundliggende mekanik er planket fra Crayon Physics. Det er måske mere en konstatering end en kritik - for ingen har vel indvendinger mod spillets øvrige kvalitet som sådan. Jeg er sikker på der er et sjovt gameplay, hvor den idé/mekanik foldes ud på en ny måde (det er nu tredje visuelt opdaterede version jeg ser, måske er der endda plads til yderligere iteration...?).
Ligesom Crayon Physics og en lang række andre spil baserer vi os på en tegnemekanik. At kalde den ”planket” er dog at stramme den, da både selve tegnemekanikken og spillet som helhed er meget forskellige. Det svarer lidt til at sige at "Modern Warfare" er endnu et ”Wolfenstein 3D”-klon. Som von Knut ganske rigtigt pointerer så findes der mange forskellige former for innovation. Om Max & the Magic Marker gør sig fortjent til prisen er heldigvis ikke op til os at vurdere. Det klarer juryen, og vi kan ikke andet end at være glade når de mener at Max har de kvaliteter der skal til. Vi er helt klar over at det ikke var det stærkeste felt, men her på kontoret er vi under alle omstændigheder stolte over at blive sammenlignet med et spil som Swords & Soldiers, som efter vores mening er årets bedste spil til bedste spil til WiiWare.

Freedomwriter wrote:
I forlængelse af en anden tråd her, hvor der diskuteres danske Game Awards tiltag, er netop dette eksempel (efter min mening) netop noget man bør holde sig fra: Dels er det sådan et idealistisk/politisk EU-tiltag (støttet af regionale fonde etc, hvorfor man kan befrygte at spillets reelle kvaliteter og muligheder på verdensmarkedet ikke vægtes ligeså tungt som hvor det er lavet og på hvilket sprog....), og dels skal man selv sende bidrag ind, hvis man ønsker at deltage (altså, ikke noget med nominering af uvildige professionelle....).
Jeg synes ikke nødvendigvis det er et tegn på manglende kvalitet, at man selv skal sende bidrag ind. Sådan fungerer IGF også (ikke at der i øvrigt skal drages sammenligninger der).
At det er politiske og regionale tiltag der støtter op om en pris ser jeg heller ikke som et problem. Måske snarere en mulighed for overhovedet at få den slags ting sat i værk. Jeg er helt med på at de har deres egen dagsorden, men det har alle dem der skyder penge i industrien. Når man hvert år uddeler Reumert Prisen til scenekunsten er det netop for at sætte fokus på scenekunsten. Dvs. målet er ikke bare at hylde de bedste skuespillere, men at sætte fokus på en branche mere generelt. Den målsætning tror vi alle kan støtte op om på vegne af spilbranchen i DK.

Freedomwriter wrote:
Desuden - for et spil med så alligevel begrænset publikum og salgspotentiale, synes jeg det ser lidt voldsomt ud med 11 medarbejdere (og dertil kommer endda freelancere, efter Press Play's eget udsagn....) - det må da give en brutal cash burn, selvom diverse støtte-ordninger har stået i kø for at smide penge i projektet.
Bare lige for at være tydelig, så er det ganske rigtigt at vi pt. er 11 medarbejdere, hvoraf 9 er fastansat. Det er til gengæld ikke alle der arbejder 100% på Max. Vores mål er at undgå downtime mellem projekterne ved hele tiden at have flere i gang. I øjeblikket har vi en præ-produktion kørende på vores næste projekt.

/Ole Teglbjærg

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by freedomwriter » 10 Nov 2009, 19:27

Det er rart der er nogen der lægger mærke til at der er en rød tråd i det man skriver.
Personligt synes jeg det er mest interessant at diskutere tingene i en helhedsbetragtning, da der jo er mange fællestræk der går igen - igen og igen, og...

For ja - jeg synes der er noget fundamentalt galt med måden mange projekter gribes an på, både kreativt og forretningsmæssigt. Jeg siger ikke jeg har ret, jeg siger bare min mening - og håber jeg tager fejl, for jeg så allerhelst at tingene lykkes. Jeg længes ikke mod skibskatastrofer, hærværk og pludselig død...

Jeg håber da stadig I kan komme til at sælge nogle spil - når I på et eller andet tidspunkt bliver færdige med det - og osse gøre en god forretning på det. Jeg er bare nysgerrig efter at vide hvordan ting hænger sammen, når jeg ikke selv kan få regnestykket til at gå op - udviklingsomkostninger, markedsføring, forventet antal solgte spil, forretingsmodeller, etc.

Og så mener jeg overordnet vi gør branchen en bjørnetjeneste ved kritikløst at bakke op om ethvert dansk spilprojekt, for lissom bare at skabe en stemning investorer ka' li'. Jeg tror de investorer, der seriøst overvejer branchen, hellere end gerne ser at den udøver større selvkritik, og konkret besvarer de udfordringer den pt står overfor: Høje udviklingsomkostninger, øget konkurrence, ændrede forretningsmodeller, klare exit-strategier...

Afslutningsvis hiver jeg lige en af mine gamle, luvslidte kæpheste frem igen: Der er brug for et vækstlokomotiv herhjemme (not pushing my own project/agenda - it won't come from me...). Jeg har et håb om at det muligvis kan være Reto-Motos hemmelige projekt (de fortæller sq ikke mig noget, men de ved jo på den anden side godt jeg er en værre sladretaske....). Men - når det så sker engang (fingers crossed!), er det nødvendigt at der er solide projekter, der kan følge med i slipstrømmen på det frembrusende lokomotiv. Dét, der skete efter Hitman's succes, var jo at alle mulige spil-idéer herhjemme havde mere travlt med at fortælle omverdenen/investorer at de stammede fra samme land som Hitman, end at sikre at idéen var både gennemtænkt forretningsmæssigt og solidt håndværk - Gangland, Total Overdose, Powerbabe, Drugdealer etc. And we all know how that went...

Og så synes jeg der indtil videre har været fuldstændigt vanvittigt spild af støttemidler fra både NDS og Nordic Game - ja. det er bedre end ingenting, og ja, støtteordningerne har måtte affinde sig med kriterier styret af hvad der var politisk opbakning bag. Men jeg kan simpelthen ikke forstå, at arbejdspladser, eksportmuligheder, teknologisk innovation/forskning og opdyrkning af alternative/nye markeder ikke har haft højeste prioritet, da det er det investorer interesserer sig for. Og der er cases man kunne have efterlignet - fx. værftsindustrien og vindmølle-industrien.

Istedet for er IT ambitioner og innovation blevet luftige begreber til brug alene i nytårstaler. Og alle beslutningstagere har været rørende enige om, at man hellere måtte støtte projekter der tiltalte børn/unge og helst på mindst et nordisk sprog - altså, man bør på forhånd begrænse produktets anvendelses-muligheder kommercielt, da vi istedet kan blive kulturelt beriget. Eller sådan noget...

Det er sq helt iorden at folk er irriteret over at høre den samme klagesang - det er meget nemt at få mig til at skifte plade: Deliver on the promise....
Og så synger jeg denne her istedet:


Dangly-bits-blurred-out version....

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by fredborg » 10 Nov 2009, 20:44

Først tillykke til PressPlay, endnu engang et flot stykke arbejde drenge!

Jeg forstår ikke den evindelige knæver om 'Den Danske Spilbranche'. Den findes ikke. Der er ganske givet flere medlemmer af strikkeklubber, end der er ansatte i den såkaldte spilbranche, her i landet. Alligevel synes der at være en opfattelse af at hvis der på et tidspunkt bliver lavet et godt (sælgende) spil i Danmark er det ensbetydende med at der på magisk vis opstår en synergi effekt som afføder at en mængde hidtil sovende genier vågner op til dåd og gør stykket efter, vel at mærke alene fordi de har samme modersmål og en gang har spillet Donkey Kong eller skrevet en historie om en blånakket hævner.

Det eneste det handler om er hårdt arbejde, talent, fornuft og planlægning, og så kan du for min skyld sidde i Vanløse eller Ulan Bator. Det er dybt uinteressant hvor folk kommer fra, hvor de bor, eller hvad deres mormor hed.

Gør som PressPlay og lav noget cool, i stedet for at sidde og klynke. Handling tak!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by jonaz.dk » 10 Nov 2009, 20:49

@Freedomwriter
Hate to pull rank here buddy..
Men overdreven posting af Crazy Frog videoer kan medføre administrative konsekvenser.

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by freedomwriter » 10 Nov 2009, 21:40

fredborg wrote:
Det eneste det handler om er hårdt arbejde, talent, fornuft og planlægning,
O RLY...?

Du mener ikke der er en sammenhæng mlm investorers konstante brænden penge af på projekter, hvor de troede at founder's drive var nok til at idéen kunne realiseres, og den nuværende generelle knastørre investor-lyst hænger sammen...? Grunden til at jeg slår ned på projekter jeg mener lover mere end de kan holde er, at det rammer alle andre efterfølgende projekter, og dermed hele branchen. Dine fire faktorer er vigtige - men uden midler ingen muligheder. Og jeg har sq lagt mange gode projekter i graven, fordi nogle kvajhoder har spredt gift i hele investor-kredsen ved at påstå nogle kvaliteter, de aldrig leverede. Fint nok hvis du ikke mener sporene skræmmer - det er sådan jeg har oplevet dynamikken de sidste ti år i branchen. Og hvis du og andre ikke mener man skal/kan lære af det, så er der åbenbart længere til en turnaround end jeg troede.

jonaz - pull rank all you want. I posted a silly Crazy Frog video twice, for shits & giggles. If you wish to regulate what I post, I'm outta here - and you guys can keep your little secret mutual admiration society, if that's what you want.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by jonaz.dk » 10 Nov 2009, 21:51

@Freedomwriter
hehe.. det var nu et stykke med adminhumor du fik serveret med lidt syre på toppen presset ud af pipetten.
mennesker kunne jo komme uforvarende til at blive udsat for Crazy Frog. det kunne mit store blødende krammebamsehjerte ikke være overhørig. jeg tænker i denne sammenhæng mest på spilbranchens psykologiske velfærd. ;)

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by egenfeldt » 10 Nov 2009, 21:56

Hader at blive on topic, men tillykke med prisen.

Jeg synes i har fat i noget - og er egentlig ret ligeglade med om det er innovativt hvis det virker, og det tror jeg der er en fornuftigt mulighed for det kan, men selv hvis man gør tingene rigtigt er det jo et gamble.

Ud fra mit trods alt begrænsede kendskab til jeres forretning har i kørt et rolig, fornuftigt og velgennemtænkt build-up af firmaet (med kontrolleret eksponering mod egne produkter) omend jeg også kan være bekymret for om titlen kan bære det ca. udviklingsbudget jeg får inde i hovedet, men det er jo fucking anybodies guess så længe de ikke har set jeres kassekladde.

Jeg er lidt misundelig på jeres medvind og det er vist et godt tegn :D.
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by fredborg » 10 Nov 2009, 22:27

Ja, ikke ligefrem on-topic, men..

@freedomwriter: Nu går fornuft og planlægning i min bog ind under at sørge for at man kan financiere det projekt man arbejder med. Om det så er gennem konventionelle financieringsmetoder eller andet, afhænger jo i høj grad af hvilket projekt det drejer som om. Men ja, det er naturligvis altid andres skyld hvis man ikke opnår det man håber og arbejder for. Eller måske jeg har misforstået din pointe? Det ville da være skønt at lære af dine erfaringer, så hermed en opfordring til at du viderebringer dem!

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Gorm » 10 Nov 2009, 22:33

fredborg wrote:Handling tak!
Indimellem mangler jeg altså den der "Thank You" knap, man kender fra andre forummer..
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

User avatar
Afterburn
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2009, 02:34
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Afterburn » 11 Nov 2009, 04:57

Stort tillykke til PP :)

Bare surt at det her forum skal være underlagt så mange bitter-fisser :x

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Jaycee » 11 Nov 2009, 11:53

Jeg synes et stort tillykke er på sin plads, så STORT TILLYKKE MED PRISEN.

Det er rigtigt at det er godt at have selvkritik, men i den anden grøft så kan alt for meget negativitet være meget dræbende, med mindre kritikken kommer sammen med løsningen...

Fredborg -> Godt indlæg! Er super enig med at hovedingredienserne for success handler om hårdt arbejde, talent, fornuft og planlægning, tilsat en hel del held med at man lige rammer det rigtige, på det rigtige tidspunkt. Der minder det lidt om at spille på aktier ;) Og så skal man aldrig glemme at success i sidste ende, hvis man vil køre en forretning, er at indtægt>udgifter uanset hvad man producerer.

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by freedomwriter » 11 Nov 2009, 14:41

Der er kun én ting, der tæller - lav noget der sælger. Og det gør man ikke ved at efterligne noget allerede eksisterende, medmindre man tilføjer det helt nye kvaliteter, gør det mere tilgængeligt, sørger for målrettet reklame, og helst sælger det billigere.

Men jeg kan se vi er tilbage i den gamle gænge med "man skal bare tro på det..." og "vi har ikke noget produkt endnu og ved ikke hvornår, men vi har fået støtte og en pris - jubiii...." overruler konstruktiv kritik af at fortidens forretningsmæssige synder gentages. Og man som sagt hellere vil ha' en klub for gensidig ros end et spark i røven for at komme videre...

Det skal blive interessant at se hvordan det spænder af, fra sidelinien...

Besserwisser & bitterfisse, signing off

Vigild
Level 2 - Grain of sand
Posts: 23
Joined: 02 Nov 2009, 22:50

Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game

Unread post by Vigild » 11 Nov 2009, 14:58

HØRT Anders - det er chokerende så lidt/ringe/basal feedback og nyheder, der siver ud fra danske udviklere - og man skal virkelig grave (som her på Spiludvikling.dk) for at finde de gode historier.

Kom I sving danske udviklere, og hellere spam os journalister med pressemed og korte, præcise dev. blogs.
Husk mantraet - "Everything you do is PR" - hvilket ja, i særdeleshed inkluderer skrigende stilhed....

/T

Post Reply