Page 1 of 1

Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 17 Nov 2009, 23:29
by petervesti
Hej folkens.

Skulle der tilfaeldigvis vaere nogle af jer der har ok forstand paa hvordan man bedste benytter mental ray til at vertex lighte en bane? PT multiplier jeg lighting med occlusion og det giver et ok resultat, men maaske kunne det blive endnu bedre?

(De fleste i mit firma bruger Turtle og ved ikke en dart om mental ray..slackers! haha)

Paa forhaand tak,
Peter

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 18 Nov 2009, 01:03
by Tabu
hva sat*n... er du nu begyndt med sådan noget artsy fartsy noget som "metal" ray?

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 18 Nov 2009, 12:03
by petervesti
Bare til at lighte mine blockouts saa de ser lidt bedre ud hehe

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 18 Nov 2009, 20:24
by one-niner
Tabu wrote:hva sat*n... er du nu begyndt med sådan noget artsy fartsy noget som "metal" ray?
<Tom tænker: "nu bliver det godt!">

Thorbjørn, det giver jo et væsentligt bedre spil, hvis man lader designerne få indflydelse på grafikken, i modsætning til at lade grafikere pille ved designet - det ved du jo godt, ikke? :P

- Tom

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 18 Nov 2009, 21:57
by petervesti
Thorbjoern saa skal du sgu se naar vi gaar amok med scripts/animationer...saa bliver det rigtig fancy!

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 22 Nov 2009, 19:56
by Tabu
Hehe.. i ved jo ingenting om grafik... vi ved trods alt noget om design :P Om det er gamedesign eller visuel design.. potato, potato! hehe

Re: Maya/Mental Ray og vertex lighting

Posted: 23 Nov 2009, 21:00
by petervesti
Vi ved hvad der er grimt...som eksempelvis de fleste textures i Modern Warfare 2...

Elsker deres skybox paa Oilrig-banen, hvor pixels er ca. 0,5 cm X 0,5 cm....det er saa fint!