Fra idé til virkelighed
Fra idé til virkelighed
Hej! jeg er en ung fyr på 21 som har fået en kanon idé til et online flash spil i stil med restaurant city, farmville og café world (facebook), men jeg har ingen idé om hvem jeg skal kontakte for at bringe min idé ud i verden og muligvis i produktion! jeg har absolute ingen forstand på udvikling af spil!
HJÆLP!
HJÆLP!
Re: Fra idé til virkelighed
Jeg kan godt lave det, men har du nogen penge, for jeg laver ikke "få del i det mulige overskud" produktioner.
Re: Fra idé til virkelighed
Hvad koster sådan noget? som sagt, har ikke så stor forstand på det område
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Fra idé til virkelighed
Jeg vil anbefale dig at starte et andet, og lidt mindre sted.
Ser du .. problemet er at der allerede er fremragende spil til Facebook platformen af meget store selskaber som Playfish og Zynga.
Prisen på at få den slags udviklet i en kvalitet der kan slå dem er høj. Rigtig høj.
Ser du .. problemet er at der allerede er fremragende spil til Facebook platformen af meget store selskaber som Playfish og Zynga.
Prisen på at få den slags udviklet i en kvalitet der kan slå dem er høj. Rigtig høj.
-
- Level 25 - John Carmack
- Posts: 253
- Joined: 25 Mar 2008, 11:33
Re: Fra idé til virkelighed
Zynga har lige sikret sig yderligere 180 mio. dollars til vækst. De er ikke sådan at gå i krig mod.
Kilde: http://blog.zynga.com/2009/12/zynga-rec ... gies-.html
Ingen grund til at gå ind i hajfyldt farvand. Selvom dit spil var fuldstændig genialt, så ville eksempelvis Zynga have en klon ude kort efter dit, og med deres relativt lusky metoder vil de en måned senere have 99% af det marked også. Farmville var ikke det første spil i sin genre. Zyngas forretningsmetoder udkonkurrerer dog alt (http://en.wikipedia.org/wiki/Zynga).
Kilde: http://blog.zynga.com/2009/12/zynga-rec ... gies-.html
Ingen grund til at gå ind i hajfyldt farvand. Selvom dit spil var fuldstændig genialt, så ville eksempelvis Zynga have en klon ude kort efter dit, og med deres relativt lusky metoder vil de en måned senere have 99% af det marked også. Farmville var ikke det første spil i sin genre. Zyngas forretningsmetoder udkonkurrerer dog alt (http://en.wikipedia.org/wiki/Zynga).
Uddannelseschef, HTX Ringsted
-
- Level 8 - Summoner
- Posts: 86
- Joined: 12 Mar 2008, 13:49
Re: Fra idé til virkelighed
Ikke nødvendigvis. CrowdStar blev stiftet for ca. 500K DKK, har nu 20 ansatte, og bliver betragtet som en af de vigtigste "små spillere" på Facebook. CMUNE.com lavede Paradise Paintball på Facebook med Unity og ser allerede ud til at være på vej op i seriøse tal.
Det er ikke ikke game-over for små udviklere på Facebook.
d.
Det er ikke ikke game-over for små udviklere på Facebook.
d.
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Fra idé til virkelighed
Den er købt David, men det er med al tænkelig sandsynlighed nødvendigt at lave noget som Zynga og Playfish/EA ikke laver direkte. Jo, bevares - one can get lucky - men de sidder ret tungt på markedet for lige præcis OP's ide.
Lav et produkt som skiller sig lidt ud(uden at blive sært), og som har execution i orden.
Lav et produkt som skiller sig lidt ud(uden at blive sært), og som har execution i orden.
Re: Fra idé til virkelighed
...eh gaelder det ikke for alt du laver, naar vi taler om software? :?Lav et produkt som skiller sig lidt ud(uden at blive sært), og som har execution i orden.
?
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Fra idé til virkelighed
Det behøver ikke at skille sig ud hvis du kan brute-force med production value (budget).