Page 1 of 1

Unreal 3 på iPhone

Posted: 04 Jan 2010, 16:28
by JeppeKM
Konkurrencen på iPhone skærpes:
http://www.gamerzines.com/xbox-360/news ... phone.html

http://www.youtube.com/watch?v=Pzts8tsKuHs

Jeg forestiller mig ikke, at det er en direkte konkurrence med Unity, da de spil der laves på de to engines henvender sig til et meget forskelligt publikum. Og hvis prisen på Unreal 3 til iPhone er lige så horribel som til PC, så skræmmer det nok en del developers væk med det samme.

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 09:37
by henrik_weide
Jeg tænker mere - hvor mange gider at spille 3D 1st person shooters hvor man ser mere af sine fingre end grafik?

/Henrik...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 10:52
by simonmoeller
Relativt mange - Eliminate Pro fra ngmoco har fået ret stor succes. N.O.V.A fra Gameloft har toppet salgslisterne over julen på et 6.99 agtigt prispunkt. Så er der sådan noget som Modern Warfare Zombie som også har solgt gennem taget og der var et andet fra Gameloft tidligere i 2009.

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 12:18
by henrik_weide
I see. Hmmm...weird.

Hvad er definitionen af, at et 3D spil "sælger godt" på iPhone?

Jeg spørger fordi jeg stadig ikke er overbevist om hvorvidt det er "mass market".

/Henrik...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 14:00
by simonmoeller
Jeg har ikke nogen specifikke tal, men når vi får 220.000 gratis downloads (alene i USA) som nr. 2 den 25. december, så ER der mass market.

Det skulle ikke undre mig om N.O.V.A har solgt en 4-500.000 til 5-6$ pr. stk på et par måneder.

Modern Warfare Zombie versionen kan sagtens have solgt upwards en million.

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 14:18
by henrik_weide
Jo, det ser egentlig ok ud.

Mht. gratis downloads - min erfaring er, at der kan være et gigantisk spring fra dette til købe-downloads. Det er f.eks. ikke unormalt med en demo->køb conversion-rate helt nede på under 10%.

/Henrik...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 14:30
by simonmoeller
Man kan forestille sig at der er en grund til hvorfor Gameloft, EA etc bliver ved med at udsende til platformen.

Jeg siger ikke det er let. Det er et meget svært marked. Men ikke desto mindre et marked der er i eksplosiv vækst.

Konverteringsrater kan du iøvrigt roligt dividere med 10 :)

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 15:13
by asbjoern.com
henrik_weide wrote:I see. Hmmm...weird.

Hvad er definitionen af, at et 3D spil "sælger godt" på iPhone?

Jeg spørger fordi jeg stadig ikke er overbevist om hvorvidt det er "mass market".

/Henrik...
Det er svært at sige hvor meget ngmoco tjener på Eleminate Pro, da det er baseret på micro transactions og derfor ikke særligt gennemskueligt. Men NOVA har (og så vidt jeg husker har Modern Combat også) været i top 10 grossing på app store - hvilket jo må være en indicator af at det er en ganske udemærket forretning. Jeg ved så ikke hvad definitionen af massmarket er, men disse titler sælger ihvertfald igennem.

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 17:26
by henrik_weide
Klart.
Jeg efterspørger bare nogle tal.

/Henrik...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 05 Jan 2010, 21:40
by JeppeKM
En conversion rate på lige under 10% lyder fornuftigt - de tal jeg kender fra Popcap ligger på 1-2% for de gode titler.
Ikke iPhone, men download anyhows...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 06 Jan 2010, 00:25
by henrik_weide
Yeah...det lyder meget rimeligt.
Noget jeg har undret mig over, er hvor meget downloadable content med microbeløb rent faktisk giver ifht. salg af en hel spilpakke til de sædvanlige 1-3 euro i de forskellige regioner. I f.eks. Kina og Sydkorea virker det til dl content med microbeløb nærmest er den eneste måde at få noget seriøst salg på på mobil (inkl. iPhone), i modsætning til f.eks. Europa og USA.

/Henrik...

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 06 Jan 2010, 08:31
by simonmoeller
Få en iPhone eller en touch og brug noget tid på app store - det er en god måde at finde ud af hvad der rører sig. Der eksperimenteres med inapp payments af ngmoco og sgn - jeg tror personligt at gratis trial + betalt dlc er den eneste vej frem for branchen som helhed. Ja, jeg mener også AAA på ps3 indenfor få år. Du ser allerede dragons age
gøre det og om 2 udviklingscykler gør alle det samme.

Re: Unreal 3 på iPhone

Posted: 07 Jan 2010, 10:04
by henrik_weide
simonmoeller wrote:Få en iPhone eller en touch og brug noget tid på app store - det er en god måde at finde ud af hvad der rører sig. Der eksperimenteres med inapp payments af ngmoco og sgn - jeg tror personligt at gratis trial + betalt dlc er den eneste vej frem for branchen som helhed. Ja, jeg mener også AAA på ps3 indenfor få år. Du ser allerede dragons age
gøre det og om 2 udviklingscykler gør alle det samme.
Vi har skam flere iPhone's på kontoret, og jeg har også rodet med een af dem og AppStore i længere tid. Jeg ved godt at der er inapp payments osv. Jeg efterlyste bare lidt mere info omkring det. Vi har også selv en titel ude til iPhone, der er også flere på vej.
Men jeg checker ikke iPhone stuff hver dag - der sker så meget nyt på de andre platforme ang. appstores, awesome specs osv., at min interesse nok har driftet derover ad. iPhonen er trodsalt ved at være lidt "old" på nogle områder, selvom AppStoren og infrastrukturen naturligvis fungerer fremragende.

/Henrik...