Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Center for Oplevelsesøkonomi har en pulje, der har til formål at støtte projekter med deltagelse af såvel kreative aktører som traditionelle erhverv.
Vi uddeler ca. 8 mio. kr. om året. Næste frist er 1. marts hvor der uddeles ca. 4 mio. kr.
CENTER FOR KULTUR- OG OPLEVELSESØKONOMI
Universitetsparken 7
4000 Roskilde
http://www.cko.dk
Vi uddeler ca. 8 mio. kr. om året. Næste frist er 1. marts hvor der uddeles ca. 4 mio. kr.
CENTER FOR KULTUR- OG OPLEVELSESØKONOMI
Universitetsparken 7
4000 Roskilde
http://www.cko.dk
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 128
- Joined: 10 Mar 2008, 11:48
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Interessant. Sad lige og læste støttegrundlag igennem. Måske kunne Nordic Game Jam søge om penge?
Ellers virker det ikke så relevant for spiludvikling.
Ellers virker det ikke så relevant for spiludvikling.
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Kunne være man skulle søge det til udvikling af en crowdfunding portal for spil.
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Jeg fik en mail fra sociolog og konsulent, Søren Würtz fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi. Som oplyste at de også støtter computerspil. Har ikke kigget nærmere på krav osv.
"En af de ting vi kan støtte er en udvikling med computerspil."
"En af de ting vi kan støtte er en udvikling med computerspil."
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Søren? Sjovt, ham boede jeg på kollegie-gang med. Lille verden.
Vi (IGDA.dk) kigger på mulighederne for NGJ i forhold til CKU.
Godt nytår.,
Anders
Vi (IGDA.dk) kigger på mulighederne for NGJ i forhold til CKU.
Godt nytår.,
Anders
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Apex har fået til et spilprojekt med Danfoss så noget er afgjort muligt, men måske mere triggy nu de har givet en gang - don't know.
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 128
- Joined: 10 Mar 2008, 11:48
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Okay det kunne godt være man skulle kigge på det en gang til - tænkte bare nej efter at have læst disse krav:egenfeldt wrote:Apex har fået til et spilprojekt med Danfoss så noget er afgjort muligt, men måske mere triggy nu de har givet en gang - don't know.
Specielt det sidste punkt synes jeg er lidt tricky sikrer et udbytte, som kommer mere end blot projektholder og samarbejdspartnere til gode.
muliggør, at projekterne kan få en fyrtårnseffekt, og således kan tjene som inspirerende
eksempler for andre aktører inden for oplevelsesøkonomien.
åbner op for en bred forankring i erhvervs- og kulturlivet af den nye viden, som projektet
genererer.
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Den sidste kan vi klare i NGJ; bl.a. Copenhagen Game Collective er skabt på basis af spil til NGJ (Dark Room Sex Game & 5 Minute MMO).
Handler det ikke om at man sørger for at formidle hvad man har lært? eventuelt gennem workshops, oplæg om ens firma etc.?
A.
Handler det ikke om at man sørger for at formidle hvad man har lært? eventuelt gennem workshops, oplæg om ens firma etc.?
A.
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Jeg tror det er en ret anderledes måde end f.eks. EU, DFI og Nordic men svært at sige mere præcist hvad de kigger efter. Det ser lidt triggy ud. Er nok svært at passe et eksisterende projekt ind uden videre.
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Ja, jeg tror heller ikke man kan tage et hvilket som helst kommercielt projekt og få det til at passe ind i deres model.
Det er også sjovt fordi at der lægges stærkt op til partnerskaber mellem kulturliv og erhvervsliv - spørgsmålet er, i hvilken gruppe man ser sig selv som spiludvikler?
Det er også sjovt fordi at der lægges stærkt op til partnerskaber mellem kulturliv og erhvervsliv - spørgsmålet er, i hvilken gruppe man ser sig selv som spiludvikler?
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Bare stop det hele ind under paraplyen "Oplevelsesøkonomi" (dvs. kultur der tjener penge på at sælge oplevelser), - så kører toget.
A.
A.
Re: Støttekroner fra Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi
Hej
Det er mig der er fra Center for Kultur- og Oplevelesøkonomi. Som fremhævet af andre er det ikke alle projekter med computerspildesignere, der vil passe til puljen. Her er et par gode råd til de der overvejer at søge:
Næste ansøgningsrunde er 1. marts og der mulighed for at få rådgivning om støtte fra os indtil ansøgningsfristen. Men skulle jeg give generelle gode råd til en computerspilsudvikler der vil søtte vil jeg sige følgende:
1. Sørg for at find én eller få dedikerede erhvervspartnere uden for spilindustriensom vil være med. At de er dedikerede betyder at de ligger ressourcer (tid/penge) og ledelsesfokus. Det må meget gerne være traditionelle virksomheder, som ikke normalt arbejder med oplevelser, spil eller medieer af denne type.
2. Tænk på at også andre end computerspilsudviklere kan være kreative og overvej at inviter nogle andre med. Støtten går til ’Kultur- og oplevelsesøkonomi’, hvilket betyder at projekter hvor forfattere, grafikere, kunstnere og alle dem der normalt regnes som kunstneriske, gives opmærksomhed.
3. Beskriv hvordan den proces I sammen gennemfører, kan føre til a) innovative resultater med mulighed for vækst for jer og for de deltagende virksomheder (og i princippet også andre kunstnere) og b) indeholder overførsel af kreative kompetencer fra jer og andre kreative til mere traditionelt erhvervsliv.
4. Gør det tydeligt hvordan det kommer dansk erhvervsliv til gode – måske ikke hele erhvervslivet – men i al fald en målgruppe der er andre end deltagerne. Altså: hvordan vil I formidle projektets resultater og til hvem?
5. Vær opmærksom op at der skal egenfinansiering fra virksomheder i form af timer eller penge på 50%.
6. Brug os i CKO til sparring på om vi mener bestyrelsen vil finde ideen god. www.cko.dk
Som det fremgår, vil pukljen være interesseant for en begrænset skare af projekter.
Jeg kan kontaktes på sow@cko.dk men ellers kan jeg svare her i dette forum såfrem spørgsmålene er relevante for andre.
Det er mig der er fra Center for Kultur- og Oplevelesøkonomi. Som fremhævet af andre er det ikke alle projekter med computerspildesignere, der vil passe til puljen. Her er et par gode råd til de der overvejer at søge:
Næste ansøgningsrunde er 1. marts og der mulighed for at få rådgivning om støtte fra os indtil ansøgningsfristen. Men skulle jeg give generelle gode råd til en computerspilsudvikler der vil søtte vil jeg sige følgende:
1. Sørg for at find én eller få dedikerede erhvervspartnere uden for spilindustriensom vil være med. At de er dedikerede betyder at de ligger ressourcer (tid/penge) og ledelsesfokus. Det må meget gerne være traditionelle virksomheder, som ikke normalt arbejder med oplevelser, spil eller medieer af denne type.
2. Tænk på at også andre end computerspilsudviklere kan være kreative og overvej at inviter nogle andre med. Støtten går til ’Kultur- og oplevelsesøkonomi’, hvilket betyder at projekter hvor forfattere, grafikere, kunstnere og alle dem der normalt regnes som kunstneriske, gives opmærksomhed.
3. Beskriv hvordan den proces I sammen gennemfører, kan føre til a) innovative resultater med mulighed for vækst for jer og for de deltagende virksomheder (og i princippet også andre kunstnere) og b) indeholder overførsel af kreative kompetencer fra jer og andre kreative til mere traditionelt erhvervsliv.
4. Gør det tydeligt hvordan det kommer dansk erhvervsliv til gode – måske ikke hele erhvervslivet – men i al fald en målgruppe der er andre end deltagerne. Altså: hvordan vil I formidle projektets resultater og til hvem?
5. Vær opmærksom op at der skal egenfinansiering fra virksomheder i form af timer eller penge på 50%.
6. Brug os i CKO til sparring på om vi mener bestyrelsen vil finde ideen god. www.cko.dk
Som det fremgår, vil pukljen være interesseant for en begrænset skare af projekter.
Jeg kan kontaktes på sow@cko.dk men ellers kan jeg svare her i dette forum såfrem spørgsmålene er relevante for andre.