Playing History live

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Playing History live

Unread post by egenfeldt » 13 Jan 2010, 22:11

Hej Alle,

Så begynder vi så småt for alvor at have noget at vise verden med 'Playing History'.

Vi har lagt nyt site op her over juleferien hvor man kan spille en kort demo af den første episode;
http://www.playinghistory.eu/

Feedback modtages - helst positiv :-).

Med lidt held kommer der snart pressemeddelse om europæisk udgivelse af spillet.

Mvh Simon
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by simonmoeller » 15 Jan 2010, 10:58

Der ser stadig ud til at være lidt art direction problemer - men det grafiske udtryk er helt fornuftigt nu :)

Synes i bør pushe demoen lidt mere - jeg havde lidt svært ved at finde den. En stor, fed splash et sted "Try now for free!" ville ikke skade.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Playing History live

Unread post by vonknut » 15 Jan 2010, 12:50

Der er da blevet "dullet" gevaldigt op for looket ift. conflict spillene synes jeg. Det ser godt ud og er helt sikkert den rigtige vej at gå.
-udfra sparsomme indtryk (videoen) lugter det mere af "high production value", uden at jeg skal kunne sige om det har været mere tidskrævende at lave.

Nogen vil måske diskutere grafisk stil og smag, men det er ikke min kernekompetence, så...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by Zacker » 15 Jan 2010, 19:47

Det ser umiddelbart ganske hyggeligt ud :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by ZeroHero » 18 Jan 2010, 15:37

Jeg er vild med spil hvor du faktisk kan laere viden.
Derfor proevede jeg demoen til dette spil.
Men jeg blev desvaerre lidt skuffet.
Det virker som om der er en del tekniske problemer med Demoen.
Nogle gange kan jeg hoere karakterene snakke og andre gange taler de ikke.
Jeg snakkede med ham der samler lig, han sagde noget i de foerste saetninger men pludselig sagde han ikke noget, for saa til sidst at afslutte samtalen med stemme.
Faderen siger heller ikke noget jeg kan blot laese dialogen.
Musen siger heller ikke noget.
Langt vaerre er, at naar jeg gaar tilbage til huset og gaar op ovenpaa for at tale med faderen saa fryser spillet.
Indlaesnings skaermen bliver vist uden at der sket noget som helst.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Playing History live

Unread post by petervesti » 18 Jan 2010, 15:51

Ja min froes ogsaa da jeg proevede at tale med faderen ovenpaa

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Playing History live

Unread post by egenfeldt » 18 Jan 2010, 16:01

Bugs noteret - ikke så cool.

Lyden bliver streamet - sidder du på en langsom forbindelse?

Production budget er lidt højere end GC men ikke meget.

Mvh Simon
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Playing History live

Unread post by fredborg » 18 Jan 2010, 16:43

Hej,

Vi var tre styks der fik samme fejl med manglende lyd og at spillet går i baglås når man skal op ad trappen. Både Firefox og IE (Windows) nægtede at fortsætte derfra.

Så var der 'corpsestacker'.. Er det en feature at nogle af 'brikkerne' flytter sig selv? Hvis det er burde man måske overveje om det var en god feature.

Ved heller ikke helt om jeg synes at 'Lig-lasagne' (ligsagne) og 'hopla' er en god måde at formidle historien om en epedemi med omkring 100 millioner døde. Ikke at humor fejler noget men det bliver måske lige festligt nok.

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Playing History live

Unread post by egenfeldt » 18 Jan 2010, 20:15

Bugs er sendt videre til videre testning så vi kan få dem fanget. Send evt. gerne flere bugs på support@seriousgames.dk.

Mht. lig og død så er konceptet bygget om at det skal være lidt over the top, så det har vi tænkt en del over. Se f.eks. Horrible History bøgerne/sketches som har været brugt delvis som inspiration.

Det er en feature at nogle er levende, og synes det er et fint lille twist.

Mvh Simon
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

asbjoern.com
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 128
Joined: 10 Mar 2008, 11:48

Re: Playing History live

Unread post by asbjoern.com » 18 Jan 2010, 22:21

Simon har du spillet dette monty python spil? http://www.mobygames.com/game/monty-pyt ... holy-grail

Jeres corpse stacking er en exact kopi af et af de minigames de har med (med den hukommelse jeg nu har et et spil jeg har spillet for snart 15 år siden :-) ).

Derudover synes jeg det er et super flot flash site.

Tillykke med det :-)

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Playing History live

Unread post by EKnudsen » 19 Jan 2010, 01:34

Hej Asbjoern troede simpelthen ikke der var andre end mig der havde spillet Quest for the Holy Grail, det var faktisk underholdende på sin egen sære måde =)

Da vi skulle komme op med nogle mini-games var en tetrisklon et oplagt mini-game, da det passer så godt ind i massegravs-konteksten og så kom jeg i tanke om at Monty Python spillet brugte levende lig i deres tetris-klon, hvilket jeg nakkede shamelessly, da jeg huskede det som et sjovt twist.

Oprindeligt var det dog ikke meningen at rækkerne skulle forsvinde, du skulle bare fylde graven så godt som muligt og så evt. gå videre til en ny grav, hvis du klarede den godt nok + et par andre idéer, som vi satte på hold.

Jeg prøvede at finde noget video / screenshots fra Pythons tetris-klon, men fandt det ikke lige (kan være jeg ikke var grundig nok der)...

Min egen udgave af Monty Phyton spillet ligger i en kasse et eller andet sted, men har ikke længere en computer der kan køre det :)

(Btw hvis ikke det fremgår er jeg en af designerne på Playing History ;) )

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Playing History live

Unread post by fredborg » 19 Jan 2010, 11:52

Monty Python tetris: http://www.tap-repeatedly.com/Reviews/M ... thon.shtml

Image

Og et flash tetris der minder om det: http://www.loodo.com.br/2008/09/calabouco-tetrico/ (tryk på den røde knap ca. midt i teksten)

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Playing History live

Unread post by EKnudsen » 19 Jan 2010, 12:08

Cool Fredborg

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Playing History live

Unread post by EKnudsen » 19 Jan 2010, 14:45

Tak for tilbagemeldingerne om at spillet hang, efter en længere kamp mellem vores Unity og Web afdeling har vi igen en virksom demo på

http://www.playinghistory.eu/playdemo

Der har sneget sig et par kinks ind somehow, som vi håber på at få slået ned inden dagen er omme.

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Playing History live

Unread post by fredborg » 19 Jan 2010, 17:26

Så virkede det (prøvede den engelske version). Ved ikke om jeg lærte noget, men det var fint lavet :) Lidt meget load tid, men det er nok anderledes i den fulde version?

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by JeppeKM » 20 Jan 2010, 21:01

Jeg oplever samme crash, som når jeg spiller 'Max'
Er det kun mig?
Jeg kører det i Firefox, Win7 - og når jeg trykker lidt rundt blandt andre vinduer får jeg et helt umotiveret crash.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

vader_dk
Level 3 - Infant
Posts: 30
Joined: 13 Mar 2008, 14:37

Re: Playing History live

Unread post by vader_dk » 21 Jan 2010, 00:30

jeg har umildbart ikke crash her. winxp 32bit FireFox.

men det undre mig, der ikke er lyd når man er udenfor. - gør det, desværre en smule tamt. mangler generelt noget lyd, ambient stuff.

men ellers er det stille og roligt :)

håber I har mere tid til og finpus. blandt andet, måske ens "hus", det er lidt synd tappen op til 1. er skjult.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by simonmoeller » 25 Jan 2010, 11:09

Meget fin "splash", Simon :)

User avatar
Frederik
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 06 Mar 2009, 16:42
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Playing History live

Unread post by Frederik » 27 Jan 2010, 15:00

Demoen crasher stadig ved load i Chrome under WinXP. Den loadede fint i IE, jeg fik dog en fejlmeddelelse efter iglespillet

Code: Select all

_MISSING(PopUp_Demo_URL)_
Jeg må give vader_dk ret i, at lydsiden virker lidt hullet. Er det fx meningen, når kun nogle af karaktererne har voice acting?

Men overvejende en rigtig flot produktion - man kan se at I virkelig har prioriteret grafikken denne gang, med godt resultat :)

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Playing History live

Unread post by egenfeldt » 27 Jan 2010, 22:18

DK version bliver disabled da det var en fejl man kunne vælg den verison i trial. Den er stadig under indspilning så kun Uk er komplet.

Chrome, XP - tror ikke vi satser på at understøtte den, beklager (holder os til FireFox, IE og Safari til nød - kun fordi jeg kører Safari :-).
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

Post Reply