Page 1 of 1

Playing History live

Posted: 13 Jan 2010, 22:11
by egenfeldt
Hej Alle,

Så begynder vi så småt for alvor at have noget at vise verden med 'Playing History'.

Vi har lagt nyt site op her over juleferien hvor man kan spille en kort demo af den første episode;
http://www.playinghistory.eu/

Feedback modtages - helst positiv :-).

Med lidt held kommer der snart pressemeddelse om europæisk udgivelse af spillet.

Mvh Simon

Re: Playing History live

Posted: 15 Jan 2010, 10:58
by simonmoeller
Der ser stadig ud til at være lidt art direction problemer - men det grafiske udtryk er helt fornuftigt nu :)

Synes i bør pushe demoen lidt mere - jeg havde lidt svært ved at finde den. En stor, fed splash et sted "Try now for free!" ville ikke skade.

Re: Playing History live

Posted: 15 Jan 2010, 12:50
by vonknut
Der er da blevet "dullet" gevaldigt op for looket ift. conflict spillene synes jeg. Det ser godt ud og er helt sikkert den rigtige vej at gå.
-udfra sparsomme indtryk (videoen) lugter det mere af "high production value", uden at jeg skal kunne sige om det har været mere tidskrævende at lave.

Nogen vil måske diskutere grafisk stil og smag, men det er ikke min kernekompetence, så...

Re: Playing History live

Posted: 15 Jan 2010, 19:47
by Zacker
Det ser umiddelbart ganske hyggeligt ud :)

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 15:37
by ZeroHero
Jeg er vild med spil hvor du faktisk kan laere viden.
Derfor proevede jeg demoen til dette spil.
Men jeg blev desvaerre lidt skuffet.
Det virker som om der er en del tekniske problemer med Demoen.
Nogle gange kan jeg hoere karakterene snakke og andre gange taler de ikke.
Jeg snakkede med ham der samler lig, han sagde noget i de foerste saetninger men pludselig sagde han ikke noget, for saa til sidst at afslutte samtalen med stemme.
Faderen siger heller ikke noget jeg kan blot laese dialogen.
Musen siger heller ikke noget.
Langt vaerre er, at naar jeg gaar tilbage til huset og gaar op ovenpaa for at tale med faderen saa fryser spillet.
Indlaesnings skaermen bliver vist uden at der sket noget som helst.

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 15:51
by petervesti
Ja min froes ogsaa da jeg proevede at tale med faderen ovenpaa

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 16:01
by egenfeldt
Bugs noteret - ikke så cool.

Lyden bliver streamet - sidder du på en langsom forbindelse?

Production budget er lidt højere end GC men ikke meget.

Mvh Simon

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 16:43
by fredborg
Hej,

Vi var tre styks der fik samme fejl med manglende lyd og at spillet går i baglås når man skal op ad trappen. Både Firefox og IE (Windows) nægtede at fortsætte derfra.

Så var der 'corpsestacker'.. Er det en feature at nogle af 'brikkerne' flytter sig selv? Hvis det er burde man måske overveje om det var en god feature.

Ved heller ikke helt om jeg synes at 'Lig-lasagne' (ligsagne) og 'hopla' er en god måde at formidle historien om en epedemi med omkring 100 millioner døde. Ikke at humor fejler noget men det bliver måske lige festligt nok.

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 20:15
by egenfeldt
Bugs er sendt videre til videre testning så vi kan få dem fanget. Send evt. gerne flere bugs på support@seriousgames.dk.

Mht. lig og død så er konceptet bygget om at det skal være lidt over the top, så det har vi tænkt en del over. Se f.eks. Horrible History bøgerne/sketches som har været brugt delvis som inspiration.

Det er en feature at nogle er levende, og synes det er et fint lille twist.

Mvh Simon

Re: Playing History live

Posted: 18 Jan 2010, 22:21
by asbjoern.com
Simon har du spillet dette monty python spil? http://www.mobygames.com/game/monty-pyt ... holy-grail

Jeres corpse stacking er en exact kopi af et af de minigames de har med (med den hukommelse jeg nu har et et spil jeg har spillet for snart 15 år siden :-) ).

Derudover synes jeg det er et super flot flash site.

Tillykke med det :-)

Re: Playing History live

Posted: 19 Jan 2010, 01:34
by EKnudsen
Hej Asbjoern troede simpelthen ikke der var andre end mig der havde spillet Quest for the Holy Grail, det var faktisk underholdende på sin egen sære måde =)

Da vi skulle komme op med nogle mini-games var en tetrisklon et oplagt mini-game, da det passer så godt ind i massegravs-konteksten og så kom jeg i tanke om at Monty Python spillet brugte levende lig i deres tetris-klon, hvilket jeg nakkede shamelessly, da jeg huskede det som et sjovt twist.

Oprindeligt var det dog ikke meningen at rækkerne skulle forsvinde, du skulle bare fylde graven så godt som muligt og så evt. gå videre til en ny grav, hvis du klarede den godt nok + et par andre idéer, som vi satte på hold.

Jeg prøvede at finde noget video / screenshots fra Pythons tetris-klon, men fandt det ikke lige (kan være jeg ikke var grundig nok der)...

Min egen udgave af Monty Phyton spillet ligger i en kasse et eller andet sted, men har ikke længere en computer der kan køre det :)

(Btw hvis ikke det fremgår er jeg en af designerne på Playing History ;) )

Re: Playing History live

Posted: 19 Jan 2010, 11:52
by fredborg
Monty Python tetris: http://www.tap-repeatedly.com/Reviews/M ... thon.shtml

Image

Og et flash tetris der minder om det: http://www.loodo.com.br/2008/09/calabouco-tetrico/ (tryk på den røde knap ca. midt i teksten)

Re: Playing History live

Posted: 19 Jan 2010, 12:08
by EKnudsen
Cool Fredborg

Re: Playing History live

Posted: 19 Jan 2010, 14:45
by EKnudsen
Tak for tilbagemeldingerne om at spillet hang, efter en længere kamp mellem vores Unity og Web afdeling har vi igen en virksom demo på

http://www.playinghistory.eu/playdemo

Der har sneget sig et par kinks ind somehow, som vi håber på at få slået ned inden dagen er omme.

Re: Playing History live

Posted: 19 Jan 2010, 17:26
by fredborg
Så virkede det (prøvede den engelske version). Ved ikke om jeg lærte noget, men det var fint lavet :) Lidt meget load tid, men det er nok anderledes i den fulde version?

Re: Playing History live

Posted: 20 Jan 2010, 21:01
by JeppeKM
Jeg oplever samme crash, som når jeg spiller 'Max'
Er det kun mig?
Jeg kører det i Firefox, Win7 - og når jeg trykker lidt rundt blandt andre vinduer får jeg et helt umotiveret crash.

Re: Playing History live

Posted: 21 Jan 2010, 00:30
by vader_dk
jeg har umildbart ikke crash her. winxp 32bit FireFox.

men det undre mig, der ikke er lyd når man er udenfor. - gør det, desværre en smule tamt. mangler generelt noget lyd, ambient stuff.

men ellers er det stille og roligt :)

håber I har mere tid til og finpus. blandt andet, måske ens "hus", det er lidt synd tappen op til 1. er skjult.

Re: Playing History live

Posted: 25 Jan 2010, 11:09
by simonmoeller
Meget fin "splash", Simon :)

Re: Playing History live

Posted: 27 Jan 2010, 15:00
by Frederik
Demoen crasher stadig ved load i Chrome under WinXP. Den loadede fint i IE, jeg fik dog en fejlmeddelelse efter iglespillet

Code: Select all

_MISSING(PopUp_Demo_URL)_
Jeg må give vader_dk ret i, at lydsiden virker lidt hullet. Er det fx meningen, når kun nogle af karaktererne har voice acting?

Men overvejende en rigtig flot produktion - man kan se at I virkelig har prioriteret grafikken denne gang, med godt resultat :)

Re: Playing History live

Posted: 27 Jan 2010, 22:18
by egenfeldt
DK version bliver disabled da det var en fejl man kunne vælg den verison i trial. Den er stadig under indspilning så kun Uk er komplet.

Chrome, XP - tror ikke vi satser på at understøtte den, beklager (holder os til FireFox, IE og Safari til nød - kun fordi jeg kører Safari :-).