Vi skal udvikle et spil!

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by one-niner » 27 Jan 2010, 22:44

Hejsa.

Allerførst vil jeg sige, at I ikke skal lade Jer slå ud af, at nogen mener, at man ikke kan gå fra zero til hero i den her branche, og især ikke i Danmark - det er jeg principielt uenig i. Selvfølgelig kan man det. Når det så er sagt, så vil jeg give Jer et par råd baseret på min begrænsede erfaringer:

1. Selv om kreativ og organisatorisk vedholdenhed samt resultatfokus er nødvendige kvaliteter, så er mangel på forandringsvillighed, i bedste fald, vejen til middelmådighed eller, mere sandsynligt, vejen til den bitre død.

2. Gør Jer klart hvorfor I vil det her projekt. Er det for at skabe en spilvirksomhed, eller er det for at skabe et spil? Da der er tale om et MMO, er det muligvis det første, men jeg gætter på, at det i højere grad er det sidste. Heri ligger en kæmpe svaghed (SWOT), da det hæmmer forandringsvilligheden. Identificér Jeres hellige køer, hvis I har nogle, og vær indstillet på at slagte resten i en blodrus, hvis det skulle blive nødvendigt (og gør det i tide).

3. Jeg ved ikke hvem I er, men et typisk start-up består af folk, der kan generere code og content. Det betyder, at rollerne management og design ikke er besat af "proffer" fra starten, men kommer til efterfølgende. Derfor bliver de ofte "followers" og ikke "leaders" i teamet og udviklingsprocessen. Nogle virksomheder kommer sig aldrig over dette, og ledes stadig uformelt af deres tech department, der er blevet en stat i staten.

Jeg håber virkeligt, at I får succes med projektet. Det mangler vi.

- Tom
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by krolldk » 28 Jan 2010, 12:54

Starhunter wrote:Hej igen :)

Angående *Det kan jeg ikke sige* så ja, det har noget med kommunikationen i spillet at gøre. Der vil være et anderledes interaktivt system i spillet som netop muliggør chancen for at møde nye mennesker meget nemmere og anderledes end man ser det i dag. Mere vil jeg ikke komme ind på... 8-)

Mht. antal spillere - så er vi gået forbi hinanden eller jeg har udtrykt mig forkert. Vi åbner ikke bare spillet sådan vupti og regner med at så mange 1000 spillere vil joine eller det er ikke forventningen. Der skal testes først og i testperioden regner vi ikke med at hive 30K spillere hjem. Det håber vi, at vi vil når spillet lanceres :) - selvfølgelig
OK. Når jeg ikke ved hvad "cluet" er i jeres spil, er det selvsagt lidt svært at komme med gode råd. Hvis jeg var jer, ville jeg være væsentligt mindre bekymret for at diskutere ideen med andre: Det er *ret* sjældent at folk rent faktisk napper hinandens ideer. der er masser af gode ideer derude, det svære, og det I bør have jeres fokus på, er execution af ideen. Det er der de fleste spil fejler eller lykkes. Klasse eksempel: WoW: Ingen nye ideer overhovedet. Ikke een eneste ny tanke i det spil. Execution: UG med kryds og pil opad. Resultat: Giga hit. Klasse eksempel nr 2: Seed: Smækfyldt med nye ideer og innovationer. Kæmpe interesse før launch, b.l.a. på grund af disse nytænkninger. Execution: Pretty fucking bad. Resultat: Firma konkurs.

Nåmen. tilbage til det med at snakke om ideen: Snak for faen om ideen med alle omkring jer. Hvad har I at tabe ?
Det I har at vinde, er tilgengæld feedback på lige præcis det tidspunkt hvor I har brug for det: Nu, før i lænker jer til ideer der måske lyder gode på papiret, men måske ikke er gode i virkeligheden....

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by simonmoeller » 28 Jan 2010, 17:15

krolldk wrote:
Starhunter wrote:Hej igen :)

Angående *Det kan jeg ikke sige* så ja, det har noget med kommunikationen i spillet at gøre. Der vil være et anderledes interaktivt system i spillet som netop muliggør chancen for at møde nye mennesker meget nemmere og anderledes end man ser det i dag. Mere vil jeg ikke komme ind på... 8-)

Mht. antal spillere - så er vi gået forbi hinanden eller jeg har udtrykt mig forkert. Vi åbner ikke bare spillet sådan vupti og regner med at så mange 1000 spillere vil joine eller det er ikke forventningen. Der skal testes først og i testperioden regner vi ikke med at hive 30K spillere hjem. Det håber vi, at vi vil når spillet lanceres :) - selvfølgelig
OK. Når jeg ikke ved hvad "cluet" er i jeres spil, er det selvsagt lidt svært at komme med gode råd. Hvis jeg var jer, ville jeg være væsentligt mindre bekymret for at diskutere ideen med andre: Det er *ret* sjældent at folk rent faktisk napper hinandens ideer. der er masser af gode ideer derude, det svære, og det I bør have jeres fokus på, er execution af ideen. Det er der de fleste spil fejler eller lykkes. Klasse eksempel: WoW: Ingen nye ideer overhovedet. Ikke een eneste ny tanke i det spil. Execution: UG med kryds og pil opad. Resultat: Giga hit. Klasse eksempel nr 2: Seed: Smækfyldt med nye ideer og innovationer. Kæmpe interesse før launch, b.l.a. på grund af disse nytænkninger. Execution: Pretty fucking bad. Resultat: Firma konkurs.

Nåmen. tilbage til det med at snakke om ideen: Snak for faen om ideen med alle omkring jer. Hvad har I at tabe ?
Det I har at vinde, er tilgengæld feedback på lige præcis det tidspunkt hvor I har brug for det: Nu, før i lænker jer til ideer der måske lyder gode på papiret, men måske ikke er gode i virkeligheden....
Fuldstændig enig. Det er noget mystisk pjat at ikke ville sige hvad jeres spil handler om. Det gør jer ikke nogen tjenester.

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 28 Jan 2010, 17:31

haha, nej det kan godt være det ser meget hokus pokus agtigt ud :twisted: - men det er det egentligt ikke. Vi har alle sammen i teamet bestemt, at der skal være en Non Disclosure Agreement som vi alle også har skrevet under på og som alle, som sidenhen joiner os, også bliver pålagt - før vi får en rigtig advokat på. Og den hører jeg naturligvis også inde under.

Så, som udgangspunkt var mit 'spørgsmål' og min nysgerrighed mere, hvor man finder folk. Er der nogen, som er interesserede uddyber jeg selvfølgelig, men i en personlig chat på skype eller via pm :)

Det er klart at jeg godt ved, at folk ikke joiner et team pga mine brune øjnes skyld - og det er absolut heller ikke forventningen. Der er også sansynlighed for at dem, som måske er interesserede, ikke er det efter en uddybning - og sådan er det jo bare!
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

CaptainKirby
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 07 Mar 2010, 23:41

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by CaptainKirby » 07 Mar 2010, 23:48

Hvis I helt oprigtigt tror I har erfaringen og evnerne til at lave et MMO med folk fra hele verden og så videre, så held og lykke med det.
Et par pointers til at få folk interesseret i jeres projekt:
1. Vis noget fra jeres projekt, concept art, 3d modeller...anything. Det vil vise at I rent faktisk ved hvad i laver(hvis i gør det) og at I allerede har taget initiativet til at bygge en god basis for spillet.
2. Drop NDA - eller skriv bare lidt om spillet, I er ikke de første der har fået den "geniale" idé og der er mange iblandt mig selv der er meget pessimistiske over for meget flygtige ideer, men uden noget der viser at i rent faktisk har lavet noget ud over at skrive et 2 siders design dokument.
3. Drop at lave et MMO - netkoden og ressour der skal til for at skabe et stabilt mmo er absurd, hvis I altså ikke er ligeglade med lag and whatnot. Og i finder ikke mange erfarne folk der vil joine en team der laver et mmo. Ikke hvis de ved hvad der er godt for dem anyway :P

det vil ihvertfald være mine råd TIL AT FINDE FLERE FOLK.
Til selve projektet kunne jeg skriver flere sider men det gider jeg ikke :)

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Gorm » 08 Mar 2010, 14:25

CaptainKirby wrote:Hvis I helt oprigtigt tror I har erfaringen og evnerne til at lave et MMO med folk fra hele verden og så videre, så held og lykke med det.
Et par pointers til at få folk interesseret i jeres projekt:
1. Vis noget fra jeres projekt, concept art, 3d modeller...anything. Det vil vise at I rent faktisk ved hvad i laver(hvis i gør det) og at I allerede har taget initiativet til at bygge en god basis for spillet.
2. Drop NDA - eller skriv bare lidt om spillet, I er ikke de første der har fået den "geniale" idé og der er mange iblandt mig selv der er meget pessimistiske over for meget flygtige ideer, men uden noget der viser at i rent faktisk har lavet noget ud over at skrive et 2 siders design dokument.
Enig, idéer er virkelig 2 dime a dozen, og INGEN inklusive publishers vil underskrive noget som helst før de har set jeres spil. Sådan er det altså.
CaptainKirby wrote:Hvis I helt oprigtigt tror I har erfaringen og evnerne til at lave et MMO med folk fra hele verden og så videre, så held og lykke med det.
3. Drop at lave et MMO - netkoden og ressour der skal til for at skabe et stabilt mmo er absurd, hvis I altså ikke er ligeglade med lag and whatnot. Og i finder ikke mange erfarne folk der vil joine en team der laver et mmo. Ikke hvis de ved hvad der er godt for dem anyway :P
Her er jeg drønende uenig. Løb efter jeres drøm. Fuld fart fremover og så afsted. Det kan være i fejler, det kan være i ikke gør, men det vigtigste er at i prøver. Et eksempel på et MMO, som jeg såvidt jeg ved i starten var en enkel mands arbejde er A Tale In The Desert. Spillet kører nu på sin 4 sæson og har ramt sin niche fantastisk. Det har faktisk også fået gode anmeldelser her, og der er en interessant artikel på Escapist også.

Held og lykke!
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 09 Mar 2010, 11:52

Hej igen
Long time, no writings!

Først og fremmest - tak for alle de KONSTRUKTIVE udtalelser og gode råd! Som sagt tidligere sætter jeg STOR pris på det - ligesom jeg sætter pris på oprigtighed.

Men men men, for søren da, hvor er der meget typisk *du skal ikke tro du er noget* ævl imellem :)

Jeg startede ud med at fortælle, at vi er amatører, at vi aldrig har gjort det før. På intet tidspunkt har jeg antydet at sidde på en piedestal med en guldske et vist sted og troet jeg/vi 'bare' kunne eller at vi har 'erfaring' (hvilket vi absolut ikke har).

Jeg har heller ikke noget sted skrevet at vi 'vidste bedre' - tværtimod. Det er helt sikkert, at flere har prøvet og fejlet, end dem som har prøvet og haft succes. Men vi er enige om, at ingen kommer nogen vegne ved at *tro* at de fejler på forhånd, ikke? ;)

Basis er denne tråd lavet for at høre om forslag til, hvor man kan finde interesserede folk til frivilligt og ulønnet (i starten) at arbejde på et indie projekt som dette. De personer, som viser interesse og har nogle evner, der kan bruges, bliver også sluset 100% ind i projektet - og så kan de vælge at sige fra eller til.

Så back to core:

Vi har nu samlet 12 interesserede fra hele verden - og flere kommer til, når vi når længere i processen.
Vi har nu besluttet os for Unity - og 3 af de interesserede, som har erfaring fra andre engines, arbejder nu på at lære Unity at kende (fantastisk værktøj foriøvrigt) - hvilket ikke er så svært, hvis man kender til et par andre engines.
Vi har nu et 'lukket' forum, hvor vi brainstormer.
Vi har oprettet work-teams og uddelegeret opgaver efter interesse.
Vi har oprettet en file-share folder - hvor alle filer deles og koder osv. tjekkes.
Vi har udarbejdet skitser på diverse mobs (3 originale forslag til en start og indtil flere 'løse forslag'), avatars, første basis 'verden', nogle værktøjer osv. - og et par stykker arbejder nu med Blender m.v. for at føre dem ind i 3D.

Så det er status p.t. :)
Det er et projekt vi forventer tar' en del tid, for alle har RL jobs osv. ved siden af - men vi har egentligt ikke så travlt - vil hellere gøre det ordenligt og sørge for, at al research osv. er, som det skal være.

Tak igen :)
Lykke
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by ZeroHero » 10 Mar 2010, 15:15

Jeg saa en interessant foredrag om hvordan Uncharted 2 var blevet lavet som jeg tror I kan drage nytte af. Han taler om nogle vigtige fundamentale ting om at saette et kreativt team sammen og hvad de fandt ud af virkede og hvad der ikke virkede. Desuden naevner han ogsaa hvor vigtig pre-production er i et spil-sammenhaeng. Altsammen som man kun kan blive lidt klogere af naar man gerne vil igang med et stort spil-projekt.

Tag et kig:
http://www.cgchannel.com/2010/02/the-ma ... uncharted/

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 10 Mar 2010, 15:27

Hej Zero :) Tak for linket. Det lyder helt sikkert som noget, vi kan bruge. Jeg vil kigge på det i aften, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Lykke :geek:
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

Caro
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 27 Feb 2010, 10:21

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Caro » 11 Mar 2010, 23:22

det lyder super fedt :) men jeg skal nok have lidt træning før jeg prøver at arbejde med på et spil. some day :)

held og lykke med jeres projekt!
Last edited by Caro on 14 Apr 2010, 00:02, edited 1 time in total.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by vonknut » 13 Mar 2010, 09:51

At vælge Unity er i hvert fald ikke dumt, ift. at man vil forsøge sig med at lave noget mmorpg agtigt. Her får i en masse "kedelig teknisk tjuhej" foræret, så der er meget i ikke behøver at bekymre jer om. Jeg ved ikke hvordan Unity scalerer fra small-scale mmo til large-scale mmo, men det er vel et sekundært problem.
-det handler først og fremmest om at få succes med det man laver i small scale, så kan man ekspandere både teknisk og content-mæssigt bagefter.

Derudover så tror jeg at der er masser herinde fra, som gerne ville give gode råd og vejledninger, anekdoter om to-do's og not-to-do's, fortælle om typiske problemstillinger og fortælle lidt om dem der har fejlet og dem der har sejret. -så i ligesom har noget at spejle jeres projekt i.
-jeg tror endda også der er mange der ville gøre det gratis, hvis bare i bød på mad og drikke en aften...

Så jeg ville foreslå jer at kigge på tråden og så pm'e dem som i lyder fornuftige (både kritikere og rosere af jeres ide / projekt) og se om i ikke kunne få et par coaching sessions. -det er virkeligt ikke løgn, når jeg siger at det er guld værd.


Jeg ved godt at man har tilbøjelighed for at tænke "hvorfor høre på råd fra gamle, reaktionære stoddere, der ikke ved noget om lige vores projekt.
-sådan tænkte jeg også til tider omkring vores bestyrelse, i opstarten af PortaPlay.
Men med tiden har det vist sig at 80% af det de har sagt, har været fornuftigt. Og der hvor vi har hørt efter, har det reddet vores røv på forskellige måder, både på short-term og long-term.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 13 Mar 2010, 10:47

Hej Vonknut :)

Ja, vi har haft en del engines oppe og vende. Og jo mere vi kiggede rundt, des flere spændende produkter dukkede der op. Vi starter som sagt helt fra 'bund' af - og financielt har vi ikke mulighed for at investere i cryE :D ... jk... men nogle af de engines, vi har haft kig på er dyre. Unity koster også ved lancering, men vi har kontaktet Unityfyrene for at høre dem om, hvilke muligheder der er senere også performance mæssigt, og det lyder faktisk helt ok til vores start.

Main er, at vi kan få noget op og køre som er basis for vores spil ide, som vi kan markedsføre os med. Det tager tid, og vi kan da også se allerede nu i processen, at ting fra den oprindelige story-line og handlingsplan har ændret sig - men til det bedre. Man lærer jo oftest af egne erfaringer (det er sådan lidt teenage agtigt ;) ) - men som du siger, bagefter, når man har brændt sig så tænker man "damn, det var jo det far sagde ...".

Vi er bestemt lydhør overfor gamle stoddere, som du siger og dem, som har kritik. Det eneste jeg ikke bryder mig om er, når man får fortalt at man ligeså godt kan give op før man er startet fordi andre har fejlet. For er der een ting mine 40 år har lært mig, så er det aldrig at gi' op - og det har ført mig langt på mange måder. At fejle er ikke det samme som at gi' op. I processen 'at fejle' lærer man oftest en masse dyrbare erfaringer som kan bruges næste gang.

Jeg kan lide ideen med at spørge, om der er nogen der vil coache for en god middag! Kan du lide whisky? :)
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by vonknut » 15 Mar 2010, 10:49

Starhunter wrote:Jeg kan lide ideen med at spørge, om der er nogen der vil coache for en god middag! Kan du lide whisky? :)
-jeps, sålænge det ikke er Jack D :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by ZeroHero » 28 Jan 2014, 21:34

Jeg kom helt tilfaeldigt i tanker om denne traad idag.
Nu er der saa gaaet omkring 4 aar siden traaden doede.
Saa jeg taenkte om der mon er kommet et resultat i loebet af disse aar eller er det hele faldet til jorden igen?

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 28 Jan 2014, 21:50

Hej ZeroHero :) Tænkte også på denne tråd den anden dag men tænkte så ... nah, ingen grundt til at følge op, så det er lidt skægt =)

Vi fik faktisk samlet et pænt team sammen af folk fra forskellige lande med forskellige typer baggrunde - ingen sådan hard-core game developers .. men alligevel. Vi havde også et ret aktivt internt forum og mange mange MANGE ideer.

Det endte med, at vi 'solgte' ide og navn til en af vores finske venner som var med i gruppen. Han arbejder faktisk stadig på spillet i hans fritid. Han fik samlet nogle investorer sammen - og har lavet nogle ting på spillet, som vi så sideløbende holder øje med. Om det virkelig bliver til noget, må tiden vise. Men personligt er jeg ret imponeret over hans evner :D

Rent produktionsmæssigt er vi ude af projektet af flere årsager: 1) Vi manglede mere erfaring på spilområdet 2) 'real life' og fuldtidsstillinger overhalede os indenom (og en ny baby kom til verden).

Når det så er sagt, så arbejder min mand i dag i spilbranchen (for Unity) og jeg selv er på vej + leger med ideen til et andet spil, som der er meget større sansynlighed for bliver til noget, da jeg nu har et spilfirma 'i ryggen', som er interesseret i at høre mere og bakke op om ideen.

Tak for 'opfølgning' =)
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by DonSonz » 28 Jan 2014, 21:59

ZeroHero wrote:Jeg kom helt tilfaeldigt i tanker om denne traad idag.
Nu er der saa gaaet omkring 4 aar siden traaden doede.
Saa jeg taenkte om der mon er kommet et resultat i loebet af disse aar eller er det hele faldet til jorden igen?
He he - pænt syret at komme i tanke om en tråd for 4 år siden :)
Men godt du gjorde det, spændende læsning.

Glæder mig til at høre nyt fra Starhunter.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by jonaz.dk » 28 Jan 2014, 22:31

hehe.. fedt i gav den gas! Kan se jeg undgår hånlig latter i denne omgang. Men nu er det jo altid det nemmeste stance at være pessimist. :)

Hvad hedder spillet? Og er der noget man kan se et sted hvor langt det er kommet? Trods det er nede på fritidsblus.

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 28 Jan 2014, 22:38

hehe hej Jonaz =) Håber det går godt med dig!

Og nej, må skuffe lidt! Der er intet at se endnu andet end:

http://terrarapio.com/

;)
(Ja, jeg ved det. Fedt navn til et spil haha :D)
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

User avatar
Starhunter
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 25 Jan 2010, 11:35
Location: Denmark
Contact:

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Starhunter » 28 Jan 2014, 22:43

How, I can også se mere ved at følge på twitter =)

https://twitter.com/terrarapio

(Ikke nogen nylige opdateringer ;) )
http://www.schmitzit.com - Xenforo Professionals
Forum installations, Imports/Conversions, Add-on Development, Design & Styling, Graphics, Administration & Community Management

Offering Community Management http://www.eyesonastick.com/

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by buchardt » 29 Jan 2014, 23:56

For at vende tilbage til det oprindelig spørgsmål...

Jeg tænker det nok vil være primært studerende der vil tage et sådan arbejd-gratis-i-fritiden-projekt.
Jeg ved at jeg ville da jeg var studerende(dog virker det til at der er = 0% chance for indflydelse, hvilket nok er en turn off for mange)

Any way, jeg ville nok købe en billet til Nordic Game Jam og så tage ud og lave spil sammen nogle unge og gamle dygtige, super engagerede mennesker, og så snakke løst og fast med folk der om ideen og jeres biz plan... http://nordicgamejam.org/

Ellers skal i måske kigge mod outsourcing ud af landet. Er det ikke primært kode kraft og assets produktion i skal bruge?

/ Peter

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by Christen » 03 Feb 2014, 09:10

@ buchardt: har du læst hele tråden, eller bare det seneste? :)

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Vi skal udvikle et spil!

Unread post by buchardt » 03 Feb 2014, 12:02

Hep Christen,

haha... havde helt sikkert misset datomærkning på denne tråd! Godt det ikke var mælk i kaffen!

Føler sgu at jeg har taget del i en tidsrejse her... Smukt!

- P

Post Reply