Seminar: Serious Games - et nyt forretningsområde
Posted: 25 Jan 2010, 16:40
Et seminar fra http://Innogate.dk projektet
Serious games er et nyt forretningsområde, der siden årtusindskiftet er vokset frem i USA, hvor det amerikanske for- svar har været med til at skabe den nye teknologi. Til forskel fra computerspil er serious games ikke blot leg, men en kombination af underholdning og tilegnelse af ny viden.
Serious games er et spirende forretningsområde, og igennem projektet Innogate arbejdes der med at fremme udviklingen af serious games i Danmark. Som et resultat af Innogate er bogen ”Serious Games. Et nyt forretningsområde” netop udkommet, og i den anledning arrangerer vi et seminar med en række danske aktører, der gennem ord og billeder vil belyse deres virke på området.
TILMELDING
Tid: Arrangementet foregår torsdag den 11. februar 2010, kl. 13-17
Sted: DI Sundkrogskaj 20, 2100 København Ø. Lokale 003
Arrangementet er gratis.
Kontakt Birthe Ritter for yderligere information på telefon 29 49 44 03
Tilmelding til Birthe Ritter på email bir@di.dk
Bogen ”Serious Games. Et nyt forretnings- område” kan købes på http://www.bod.dk for kr. 175,00 (ISBN 978-87-7691-740-1). Der er ca. 5 dages leveringstid.
Program
13.00 Velkomst v. Tom Togsverd, direktør DI ITEK
13.05 Indledning v. Jens Christensen, lektor IMV, Århus Universitet. Deltager i Innogate. Forfatter til bogen: Serious Games. Et nyt forretningsområde, 2010.
13.20 Spil til militærtræning v. Benny G. Mortensen, adm.dir. og ejer af IFAD. Har det sidste årti udviklet simulationsspil til Forsvaret.
14.00 Spil til organisations- og lederudvikling v. Svend Ask Larsen, leder af Workz’ spildesign. Har mange års erfaring med udvikling af spil i organisationer.
14.40 Pause
14.55 eLearning og spil v. Kristian Rude, direktør og partner i Effective-Learning. Er leder for virksomhedens læringsløsninger.
15.35 Nye muligheder hos alle typer virksomheder v. Troels Munck, adm. dir. CrisWare. Om hvordan erfaring fra spil og simulatorer kan løse huller i uddannelse hos alle typer af virksomheder.
16.15 Spil til uddannelse og formidling v. Simon Egenfeldt-Nielsen adm.dir. for Serious Games Interactive. Har igennem en længere årrække arbejdet med computerspil.
16.55 Afslutning v. Tom Togsverd, direktør DI ITEK
Serious games er et nyt forretningsområde, der siden årtusindskiftet er vokset frem i USA, hvor det amerikanske for- svar har været med til at skabe den nye teknologi. Til forskel fra computerspil er serious games ikke blot leg, men en kombination af underholdning og tilegnelse af ny viden.
Serious games er et spirende forretningsområde, og igennem projektet Innogate arbejdes der med at fremme udviklingen af serious games i Danmark. Som et resultat af Innogate er bogen ”Serious Games. Et nyt forretningsområde” netop udkommet, og i den anledning arrangerer vi et seminar med en række danske aktører, der gennem ord og billeder vil belyse deres virke på området.
TILMELDING
Tid: Arrangementet foregår torsdag den 11. februar 2010, kl. 13-17
Sted: DI Sundkrogskaj 20, 2100 København Ø. Lokale 003
Arrangementet er gratis.
Kontakt Birthe Ritter for yderligere information på telefon 29 49 44 03
Tilmelding til Birthe Ritter på email bir@di.dk
Bogen ”Serious Games. Et nyt forretnings- område” kan købes på http://www.bod.dk for kr. 175,00 (ISBN 978-87-7691-740-1). Der er ca. 5 dages leveringstid.
Program
13.00 Velkomst v. Tom Togsverd, direktør DI ITEK
13.05 Indledning v. Jens Christensen, lektor IMV, Århus Universitet. Deltager i Innogate. Forfatter til bogen: Serious Games. Et nyt forretningsområde, 2010.
13.20 Spil til militærtræning v. Benny G. Mortensen, adm.dir. og ejer af IFAD. Har det sidste årti udviklet simulationsspil til Forsvaret.
14.00 Spil til organisations- og lederudvikling v. Svend Ask Larsen, leder af Workz’ spildesign. Har mange års erfaring med udvikling af spil i organisationer.
14.40 Pause
14.55 eLearning og spil v. Kristian Rude, direktør og partner i Effective-Learning. Er leder for virksomhedens læringsløsninger.
15.35 Nye muligheder hos alle typer virksomheder v. Troels Munck, adm. dir. CrisWare. Om hvordan erfaring fra spil og simulatorer kan løse huller i uddannelse hos alle typer af virksomheder.
16.15 Spil til uddannelse og formidling v. Simon Egenfeldt-Nielsen adm.dir. for Serious Games Interactive. Har igennem en længere årrække arbejdet med computerspil.
16.55 Afslutning v. Tom Togsverd, direktør DI ITEK