Page 1 of 1

Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 15:16
by jonaz.dk
Road To The IGF: Limbo's Dino Patti
http://www.gamasutra.com/view/news/2704 ... _Patti.php

Unity Technologies Surpasses 100,000 User Milestone; To Expand Platform Support
http://unity3d.com/company/news/100,000 ... press.html

Happiness the game - blog
http://happinessthegame.blogspot.com/

Computerspilzonen har fået sin egen hjemmeside:
http://www.computerspilzonen.dk

Unity Studios med opdateret website
http://www.unity-studios.com/

Er computerspil kunst?
http://www.dr.dk/P1/Kulturkontoret/Udse ... 150903.htm

Jesper Kyd nomineret til BAFTA for Assassins Creed 2 musik
http://www.bafta.org/awards/video-games ... 17,BA.html

LEGO laver 3 årig aftale med Unity
http://unity3d.com/company/news/lego-3- ... press.html

Mød danskeren der udlever drømmen i Silicon Valley
Nyåbnet kontor i San Francisco, masser af venture-millioner i bagagen og bare 32 år gammel. Mød David Helgason.
http://www.computerworld.dk/art/54192?a=rss&i=0

PixelTV interview med Peter Molyneux og Natal
http://www.pixel.tv/program/pixel-tv-ex ... ect-natal/

Politiken Molyneux interview
http://politiken.tv/nyheder/videnskab/article892500.ece

NGJ2010 Keynote by Peter Molyneux (short) (og indeholder ikke video af den broken Milo præsentation)
http://vimeo.com/9554648

G'dav hr. Molyneux
http://hyped.nu/blog/redaktion/g/39

Mikkel Overby – Serious Games Interactive: Engaging, Educating and Entertaining
http://www.tiburon-tv.com/2010/02/05/mi ... teractive/



The Dust of Everyday Life: The Art of Building Characters
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader

'Make Something Unreal' Contest Winners Crowned
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62425

Social gaming survey reveals key trends among players
http://www.gamesindustry.biz/articles/s ... ng-players

http://www.globalgamejam.org/games

A Little Piece Of Hell: Building The Secret World
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader

Game Development in a post agile world
http://gwaredd.blogspot.com/2010/02/gam ... world.html

Første Pandora-spillekonsoller udsendt
http://railgun.newz.dk/foerste-pandora- ... dsendt#new

Hyggekrogen:
The Indie Bundle
http://www.theindiebundle.com

Gratis Command and Conquer classic
http://www.commandandconquer.com/classic

Beta Sign up til LEGO Universe
http://us.universe.lego.com/en-us//Beta/Default.aspx

LEGO Augmented reality (ikke spil..men meget cool produkt tech)
http://www.version2.dk/artikel/13806-se ... gn=nyheder

Re: Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 15:29
by Gryphon
Lækkert dump, Jonaz - Tak!

Augmented Reality er efterhånden en gammel teknologi, men det er altså for sejt. Der er mange muligheder med det, så det gælder bare om at være kreativ :lol:

Re: Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 16:29
by one-niner
Takker Jonas, og congrats til Unity (for lidt af hvert :)).

- Tom

Re: Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 17:09
by Zacker
32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.

»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.

Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?

Re: Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 18:52
by jan
Zacker wrote:
32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.

»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.

Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?
Ikke forstået?

At disk access er flaskehals, i forhold til at hente data i main memory (eller cache) er de fleste vel enige om. At de afhjælper problemet ved at holde en mængde af dataen i hukommelsen i forvejen lyder også ganske rimeligt.

Re: Newsdump 21. feb 2010

Posted: 21 Feb 2010, 23:55
by Zacker
Disk access er selvfølgelig langsommere end memory, no doubt. Jeg stiller mig blot undrende overfor, at de på en eller anden måde har fået lavet deres system så sløvt, at det bliver et problem i dette tilfælde. Hvis det at loade en lego model fra disk er et seriøst generelt problem, så ville der godt nok være mange spil engines der burde være i problemer. Vi snakker jo så vidt vides ikke om, at de her forsøger at loade kæmpe scener ind med titusinder af models og millioner af polygoner, for så kunne jeg bedre forstå dem.

Når man loader en model ind, som man forhåbentligt har stored binært, så kan man opnå loading hastigheder der ligger ganske tæt på max disk read. Hvis vi antager en typisk hdd read ratio på 70 MiB/s, effektiv load på 50MiB/s og en model på f.eks. 10MiB, ja så burde vi lande på en loading tid omkring 200ms, hvilket jeg ikke vurderer til at være udover, hvad en bruger godt kan tåle at vente.