Jamen jeg har intet at skamme mig over ift. kvaliteten i dette spil, jeg synes at det er et rigtigt fint lille spil til pengene.
Jeg siger bare at med nogle projekter og nogle budgetter, så vil der være mangler mht. polish og QA og der synes jeg ikke man skal skamme sig over. Jeg vil 10 gange hellere se noget hæderligt, der rent faktisk bliver færdigt og "gets out there" end jeg vil se noget genialt som aldrig bliver færdigt.
Jeg ved godt at Kiloo har lavet masser af færdige projekter, med en høj grad af polish, men nu er de også nogle af "de store i skolegården" (og de har også en forhistorie med mindre spil....). -og jeg mener ikke at man skal lade være med at vise noget på spiludvikling.dk, bare fordi at det er "smørrebrøds arbejde".
Jeg tror nemlig ikke at flertallet herinde er sådan nogle "kunstner bøsser" som vi tidligere har snakket om
- de fleste spil-firmaer i DK er jo smørrebrøds firmaer, som ikke kan tillade sig at rende rundt og "krukke". Så hvis det kun bliver et forum for "hej, det er 2 år siden jeg postede herinde, fordi at det kun er 100% genialiteter som jeg tør vise frem, men nu er der endeligt noget", så synes jeg personligt at det er lidt syndt.
-så skal man kunne tage kritikken, hvilket jeg også gør, men det er måske min casual måde at tage en på, der støder nogle for brystet?
Så jeg kan med åben pande sige, at ligesom med 2 tidligere spil i samme kaliber, Snickers Peanut Power Race og 39Clues, så har vi lavet et lille og sjovt spil, som spillerne vil bruge megen tid på (i skulle se gennemsnitlig playthrough time for de 2 andre, det er crazy stuff) og hvor kunden har fået rigtigt meget game for pengene.
Det er noget at være stolt over og andre mindre firmaer i DK skal ikke holde sig tilbage for at finde glæde og kreativ stolthed i at lave sådanne.
Jeg vil gå så langt som at sige, at et firma der kan lave noget sjovt for 30-150k som "gets out there", er modigere end et firma der kræver 250k+ før de gider røre ved det. -og hvis det lykkedes har jeg bare endnu højere respekt.
Så kan man komme med sin danske mentalitet og sige "ja bum, produktionen kunne godt have brugt mere polish, der er nogle bugs når man gør det og det og den der grafik ville være rart at have få udskiftet". -det gør vi meget i PortaPlay og der er masser aspekter jeg ville have forbedret i AA spillet, hvis det var muligt. Men det ændrer ikke det faktum at spil-produktion på indie / casual games stadiet er det muliges kunst...
Mht. til kunde-bashing, så har du i princippet ret i din pointe.
-jeg har dog ikke sagt noget grovere herinde end jeg allerede har sagt til både Egmont og Unwire, nemligt:
At Unwire er gode til infrastruktur og knap så gode til content.
og
At det er fjollet af Egmont at spare de steder, hvor de har sparet med denne produktion og følgerne bliver bøvl og skønhedsfejl.