Søger du det ekstra til dit spil?
Søger du det ekstra til dit spil?
Hej jeg er en ung fyr på 23 som har spillet på spille maskiner siden jeg var helt lille. Jeg spiller primært på PC og PS3 lige nu.
Jeg er selv igang med at få min gymnasielle uddannelse på plads og arbejeder ved siden af som livredder. Du tænker at det er lidt ude a context, men jeg kan ikke leve af computerspil endnu.
I min fritid skriver jeg idéer ned da jeg flere gange dagligt for et "AH HA" moment. Jeg er kommet langt med MMORPG spil, men jeg skriver også idéer til film plots til noget som random som stol designs.
Jeg har ikke haft modet til at tage hul og komme ud med mine idéer, men nu skal være nu.
Jeg er meget stolt af de idéer jeg har til mit MMORPG spil og så gerne at det blev til virklighed en gang i fremtiden. (måske er noget af det jeg allerede har nedskrevet lige det du står og mangler)
Der hvor jeg kan hjælpe dig er at selvom du har verdens bedste programmøre, designere, og lydteknikere så er det ikke sikkeret at selve spillets idé er den bedste og måske er det, men trænger til finpudsning.
Jeg kan hjælpe til at du for et unikt produkt, og mine indgangvinkler er tit skæve og anderledes.
Hvis du er interesseret så send en mail Victor_bak@hotmail.dk eller ring på tlf: 28561108
Mvh verdens bedste idé udvikler..
Jeg er selv igang med at få min gymnasielle uddannelse på plads og arbejeder ved siden af som livredder. Du tænker at det er lidt ude a context, men jeg kan ikke leve af computerspil endnu.
I min fritid skriver jeg idéer ned da jeg flere gange dagligt for et "AH HA" moment. Jeg er kommet langt med MMORPG spil, men jeg skriver også idéer til film plots til noget som random som stol designs.
Jeg har ikke haft modet til at tage hul og komme ud med mine idéer, men nu skal være nu.
Jeg er meget stolt af de idéer jeg har til mit MMORPG spil og så gerne at det blev til virklighed en gang i fremtiden. (måske er noget af det jeg allerede har nedskrevet lige det du står og mangler)
Der hvor jeg kan hjælpe dig er at selvom du har verdens bedste programmøre, designere, og lydteknikere så er det ikke sikkeret at selve spillets idé er den bedste og måske er det, men trænger til finpudsning.
Jeg kan hjælpe til at du for et unikt produkt, og mine indgangvinkler er tit skæve og anderledes.
Hvis du er interesseret så send en mail Victor_bak@hotmail.dk eller ring på tlf: 28561108
Mvh verdens bedste idé udvikler..
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Sorry to burst your bubble... men de færreste vil give mindre end en røde reje for idéer. Som det populært siges: "Ideas are worthless. Execution is everything".
Alle har idéer. Nogle er bedre end andre, naturligvis, men det kan aldrig vides før de realiseres. Derfor synes jeg også du bør være meget påpasselig med at sige, at dine idéer er fantastisk og bedre end andres; det er de næppe, dine mange "AH HA" momenter er der intet unikt over, og alt guldet ligger i at konverte idéer med potentiale til noget der rent faktisk virker i virkeligheden. Uden en track record, hvor du har bevist dine idéer har reel værdi, vil de færreste nok købe ind på det.
Det er ikke for at være negativ og ødelægge alle dine ambitioner, men hvis du har et reelt ønske om at arbejde med spiludvikle vil jeg anbefale dig både at nedtone dine egne evne for idéudvikling bare en smule (i hvert fald indtil du har noget at bakke dem op med) og faktisk bruge din tid på at lære nogle reelle værktøjer indenfor spiludvikling. Der findes mere og andet end programmering, men så længe du kan bidrage med noget mere konkret end blot idéer, kan det give værdi under udviklingen.
Alle har idéer. Nogle er bedre end andre, naturligvis, men det kan aldrig vides før de realiseres. Derfor synes jeg også du bør være meget påpasselig med at sige, at dine idéer er fantastisk og bedre end andres; det er de næppe, dine mange "AH HA" momenter er der intet unikt over, og alt guldet ligger i at konverte idéer med potentiale til noget der rent faktisk virker i virkeligheden. Uden en track record, hvor du har bevist dine idéer har reel værdi, vil de færreste nok købe ind på det.
Det er ikke for at være negativ og ødelægge alle dine ambitioner, men hvis du har et reelt ønske om at arbejde med spiludvikle vil jeg anbefale dig både at nedtone dine egne evne for idéudvikling bare en smule (i hvert fald indtil du har noget at bakke dem op med) og faktisk bruge din tid på at lære nogle reelle værktøjer indenfor spiludvikling. Der findes mere og andet end programmering, men så længe du kan bidrage med noget mere konkret end blot idéer, kan det give værdi under udviklingen.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
tak for din ærlighed! Ja alle kan komme med idéer, men det der kan bruges er idéEN!. og for at lave noget skal man jo starte med en idé.
jeg har ikke planer om at starte med at uddanne mig inden for dette fag da det blot er en idé til et spil der kunne sælge, for jeg har gang i mange projekter og ville dø af kedsomhed hvis jeg blot skulle lave computer spil. med det sagt er det der tænder mig ved computer spil at der er så mange spil på markedet som for mig at se er halv færdige og jeg ved at min idé (hvis den blev virklig) ville tiltrække rigtig mange gamere.
Du kan jo have nok så gode programmøre og teknikkere osv. men hvis det du laver ikke holder mht. gameplay og historie (mest gameplay) så er det svært at skille sig ud.
alle kan jo lave et mmorpg spil, men hvis det skal skille sig ud fra andre hvad så? og det er her jeg kommer ind. jeg kan det ekstra.
Jeg kan se du har ret i at jeg nok burde lære at bruge værktøjer der kan bruges inden for området, men min hensigt er blot at give min idé og så du bruge den og opbygge dit spil derfra (blot et eksempel)
Jeg er også helt ny inden for faget og ved egentlig ikke rigtig hvordan jeg skal komme ind i varmen, jeg ved bare at jeg ikke skal arbejde med computere på den måde, altså programmere, tegne, lyd osv.
Jeg vil også lige nævne at jeg ikke er ude på at tjene penge, men skabe mig en navn så jeg måske kan sælge mine idéer senere hen.
Jeg tror du har ret i at man skal kunne programmere m.m hvis man er i en lille virksomhed på 5-10 mennesker.
igen tak for din ærlighed det sætter jeg pris på, men uden en idé hvordan starter man så?
jeg har ikke planer om at starte med at uddanne mig inden for dette fag da det blot er en idé til et spil der kunne sælge, for jeg har gang i mange projekter og ville dø af kedsomhed hvis jeg blot skulle lave computer spil. med det sagt er det der tænder mig ved computer spil at der er så mange spil på markedet som for mig at se er halv færdige og jeg ved at min idé (hvis den blev virklig) ville tiltrække rigtig mange gamere.
Du kan jo have nok så gode programmøre og teknikkere osv. men hvis det du laver ikke holder mht. gameplay og historie (mest gameplay) så er det svært at skille sig ud.
alle kan jo lave et mmorpg spil, men hvis det skal skille sig ud fra andre hvad så? og det er her jeg kommer ind. jeg kan det ekstra.
Jeg kan se du har ret i at jeg nok burde lære at bruge værktøjer der kan bruges inden for området, men min hensigt er blot at give min idé og så du bruge den og opbygge dit spil derfra (blot et eksempel)
Jeg er også helt ny inden for faget og ved egentlig ikke rigtig hvordan jeg skal komme ind i varmen, jeg ved bare at jeg ikke skal arbejde med computere på den måde, altså programmere, tegne, lyd osv.
Jeg vil også lige nævne at jeg ikke er ude på at tjene penge, men skabe mig en navn så jeg måske kan sælge mine idéer senere hen.
Jeg tror du har ret i at man skal kunne programmere m.m hvis man er i en lille virksomhed på 5-10 mennesker.
igen tak for din ærlighed det sætter jeg pris på, men uden en idé hvordan starter man så?
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Jeg vil anbefale dig at prøve at tage til et game jam. Her udvikler man spil på typisk 48 timer i grupper af omkring 3-8 personer. Der er Indie9000 i Aalborg og Nordic Game Jam i København, samt andre forskellige game jams rundt om i landet. Det er et rigtig godt sted at starte og få erfaring
Her taler du netop om implementationen, altså det at udvikle spillet. Alle spil starter med "jeg har den fedeste idé!", men når det så kommer til at programmere m.v., viser det sig måske, at konceptet ikke indeholder den dybde, man troede. Selvfølgelig kan en idé være halvfærdig, men det er mest i selve udførelsen, at det ofte halter (grundet manglende budget, tid eller evner).er det der tænder mig ved computer spil at der er så mange spil på markedet som for mig at se er halv færdige og jeg ved at min idé (hvis den blev virklig) ville tiltrække rigtig mange gamere.
Prøv at tag et spil som World of Warcraft, hvor der sidder hundredevis af mennesker hos Blizzard og arbejder. Selvfølgelig kan man godt have en visionær som Markus Persson (Minecraft) eller David Cage (Heavy Rain), men de fleste spil bliver altså skabt i samarbejde med andre. Det er meget sjældent, at der er én enkelt person, som står bag hele idéen. Typisk starter man ud med et simpelt koncept, som så bearbejdes af et større hold, indtil at man har et fuldbyrde spilkoncept.alle kan jo lave et mmorpg spil, men hvis det skal skille sig ud fra andre hvad så? og det er her jeg kommer ind. jeg kan det ekstra.
Last edited by Wikzo on 28 Aug 2012, 13:49, edited 1 time in total.
-
- Level 4 - Newbie
- Posts: 40
- Joined: 04 Aug 2011, 13:12
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
JesperN har desværre ret. Alle har ideerne. Og alle vil helst realisere deres egne ideer.
Jeg er forfatter i spilbranchen, hvilket måske er det nærmeste en "idemand" i branchen man kommer. Men modsat når jeg skriver skønlitteratur er det i spilbranchen ikke mig der kommer med grundideen. Firmaerne ved godt hvad de brænder for at lave når jeg kommer på banen. ingen kan kalde sig spilfirma hvis de har brug for eksterne folk til at finde på ideer til spil.
Desuden er det er uhyre sjældent at den oprindelige ide ender med at være den der skinner igennem i slutproduktet. Man får en ide, tester den, retter til og tester mere og så videre. Ofte finder man ud af at det oprindelige ikke helt virkede alligevel.
Lad mig tage den positive vinkel på det. Hvis du vil skabe et navn for dig selv - uden at have færdige projekter at bakke dit talent op med - skal du i hvert fald starte med et portfolio af en slags. Som JesperN siger: Alle har ideerne. At føre dem ud i livet er kunsten.
Lykke på med det
Morten
- http://level12.dk
Jeg er forfatter i spilbranchen, hvilket måske er det nærmeste en "idemand" i branchen man kommer. Men modsat når jeg skriver skønlitteratur er det i spilbranchen ikke mig der kommer med grundideen. Firmaerne ved godt hvad de brænder for at lave når jeg kommer på banen. ingen kan kalde sig spilfirma hvis de har brug for eksterne folk til at finde på ideer til spil.
Desuden er det er uhyre sjældent at den oprindelige ide ender med at være den der skinner igennem i slutproduktet. Man får en ide, tester den, retter til og tester mere og så videre. Ofte finder man ud af at det oprindelige ikke helt virkede alligevel.
Lad mig tage den positive vinkel på det. Hvis du vil skabe et navn for dig selv - uden at have færdige projekter at bakke dit talent op med - skal du i hvert fald starte med et portfolio af en slags. Som JesperN siger: Alle har ideerne. At føre dem ud i livet er kunsten.
Lykke på med det
Morten
- http://level12.dk
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Wikzo - Jeg vil læse mere om Game Jam for det lyder ret fedt og som en mulighed tak for forslaget
"
"
"Prøv at tag et spil som World of Warcraft, hvor der sidder hundredevis af mennesker hos Blizzard og arbejder. "
Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere hos f. eks Blizzard, men jeg kunne forestille mig at de netop i så stort et firma har folk ansat til at komme med idéer til at forbedre og gør spillet mere unikt.
Tak igen for dit forslag om Game Jam :p
Morten Brunbjerg - jeg må give dig ret i at alle kan få idéer, men der skal være hold i dem, det skal skille sig ud, hvis man vil til toppen. Og ja jeg kunne virklig godt tænke mig at realisere mine egne idéer, men det er IKKE et must for mig. tværtimod savner jeg nogen jeg kan kaste bold med så jeg måske selv får nye indgangs vinkler til tingene og forhåbentlig kan give det samme til andre.
"
Jamen det er jo nok en meget god idé
"
og JesperN har mere end ret, men hvis jeg ikke var klar til at føre dem ud livet så var jeg ikke her
Tak for jeres hjælp, nu skal jeg i tænke boks!
(undskyld mit uprofessionelle indlæg, jeg plejer mest at læse og IKKE skrive)
"
" Jeg er godt klar over at den idé jeg har nok ikke ender med 100% at være det jeg har på papir, men det ønsker jeg heller ikke. tværtimod vil jeg gerne være en del af et team. måske teste, og derefter komme med idéer til at gøre det bedere.men de fleste spil bliver altså skabt i samarbejde med andre. Det er meget sjældent, at der er én enkelt person, som står bag hele idéen.
"
" min idé indeholder helt sikkert ikke så meget dybde og måske gør det? jeg aner det ikke for jeg ved ikke hvad der er muligt at skabe inden for computerspill mht. hvor stor kan en verden være, hvor mange forskellige "events" og andet kan et spil indeholde. jeg får en idé og skriver den ned. det jeg har, har jeg prøvet at samle så det giver nogenlunde mening.Alle spil starter med "jeg har den fedeste idé!", men når det så kommer til at programmere m.v., viser det sig måske, at konceptet ikke indeholder den dybde, man troede
"Prøv at tag et spil som World of Warcraft, hvor der sidder hundredevis af mennesker hos Blizzard og arbejder. "
Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere hos f. eks Blizzard, men jeg kunne forestille mig at de netop i så stort et firma har folk ansat til at komme med idéer til at forbedre og gør spillet mere unikt.
Tak igen for dit forslag om Game Jam :p
Morten Brunbjerg - jeg må give dig ret i at alle kan få idéer, men der skal være hold i dem, det skal skille sig ud, hvis man vil til toppen. Og ja jeg kunne virklig godt tænke mig at realisere mine egne idéer, men det er IKKE et must for mig. tværtimod savner jeg nogen jeg kan kaste bold med så jeg måske selv får nye indgangs vinkler til tingene og forhåbentlig kan give det samme til andre.
"
"Hvis du vil skabe et navn for dig selv - uden at have færdige projekter at bakke dit talent op med - skal du i hvert fald starte med et portfolio af en slags.
Jamen det er jo nok en meget god idé
"
"Som JesperN siger: Alle har ideerne. At føre dem ud i livet er kunsten.
og JesperN har mere end ret, men hvis jeg ikke var klar til at føre dem ud livet så var jeg ikke her
Tak for jeres hjælp, nu skal jeg i tænke boks!
(undskyld mit uprofessionelle indlæg, jeg plejer mest at læse og IKKE skrive)
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Kære Victor
Det hører ingen steder hjemme, at komme med udtalelser som "ville dø af kedsomhed hvis jeg blot skulle lave computer spil" og samtidig prøve at overbevise andre personer om, at bruge deres tid, resourcer og opbyggede viden gennem mange års hårdt arbejde om at lave computerspil til at hjælpe.
Du virker, ganske enkelt, useriøs. Idéerne flyver ind til dig - og tro mig, det gør det for os alle - men du gider ikke rigtig dedikere dig til faget/kunsten at udvikle computerspil og mener egentlig bare du sidder på nogle guldkorn, som du er så generøs at vil dele ud af, hvis altså bare andre laver alt det hårde arbejde.
Nej du, den går altså ikke.
Nu snakker du om "idéEN", som om man kan sidde som en anden stor tænker og vide, at NU har man ramt guldminen. Så fungerer virkeligheden desværre ikke. Gode idéer findes på to måder:
- Den romantiske, hvor man langsomt udvikler på en idé gennem små udviklingsiterationer og langsomt forvandler kul til diamant
- Den uromantiske, hvor man analyserer markedsdata og ser hvor der er mulighed for at tjene styrtende med penge
Kort sagt: en idé er ikke et produkt, men en proces. Alting starter med en idé, men det er blot en lille spire, som man alligevel ikke kan ane, når først der er groet et helt træ. Det svære og vanskelige ligger i at konvertere en spinkel idé til et solidt produkt.
Idéer er det uhåndgribelige. Og man kan ALDRIG, uanset hvad nogen tror og sige, vide om en idé er fem potter pis værd før den er blevet udført. To mennesker kan have den helt samme idé, men udføre den på to vidt forskellige måder; den ene en kæmpe succes og den anden en stor fiasko.
Så kom videre. Beslut dig for om spil er noget du faktisk gider ligge blod, sved og tårer i. Det er hårdt arbejde at lave spil, men det er også fantastisk spændende. Men det kræver masser af dedikation og det nytter bestemt ikke noget at sætte sig langt oppe i et elfenbenstårn og dirigere rundt med folk, når man kommer valsende ind som en ukendt person uden noget at have det i.
Sorry for de hårde ord, men virkeligheden gør ondt.
Det hører ingen steder hjemme, at komme med udtalelser som "ville dø af kedsomhed hvis jeg blot skulle lave computer spil" og samtidig prøve at overbevise andre personer om, at bruge deres tid, resourcer og opbyggede viden gennem mange års hårdt arbejde om at lave computerspil til at hjælpe.
Du virker, ganske enkelt, useriøs. Idéerne flyver ind til dig - og tro mig, det gør det for os alle - men du gider ikke rigtig dedikere dig til faget/kunsten at udvikle computerspil og mener egentlig bare du sidder på nogle guldkorn, som du er så generøs at vil dele ud af, hvis altså bare andre laver alt det hårde arbejde.
Nej du, den går altså ikke.
Nu snakker du om "idéEN", som om man kan sidde som en anden stor tænker og vide, at NU har man ramt guldminen. Så fungerer virkeligheden desværre ikke. Gode idéer findes på to måder:
- Den romantiske, hvor man langsomt udvikler på en idé gennem små udviklingsiterationer og langsomt forvandler kul til diamant
- Den uromantiske, hvor man analyserer markedsdata og ser hvor der er mulighed for at tjene styrtende med penge
Kort sagt: en idé er ikke et produkt, men en proces. Alting starter med en idé, men det er blot en lille spire, som man alligevel ikke kan ane, når først der er groet et helt træ. Det svære og vanskelige ligger i at konvertere en spinkel idé til et solidt produkt.
Idéer er det uhåndgribelige. Og man kan ALDRIG, uanset hvad nogen tror og sige, vide om en idé er fem potter pis værd før den er blevet udført. To mennesker kan have den helt samme idé, men udføre den på to vidt forskellige måder; den ene en kæmpe succes og den anden en stor fiasko.
Så kom videre. Beslut dig for om spil er noget du faktisk gider ligge blod, sved og tårer i. Det er hårdt arbejde at lave spil, men det er også fantastisk spændende. Men det kræver masser af dedikation og det nytter bestemt ikke noget at sætte sig langt oppe i et elfenbenstårn og dirigere rundt med folk, når man kommer valsende ind som en ukendt person uden noget at have det i.
Sorry for de hårde ord, men virkeligheden gør ondt.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Kære JesperN
Jeg har sikkert ikke udtrykt mig ordentlig :( det undskylder jeg for. det er ikke fordi jeg bare lige har fået en idé jeg har arbejdet på i ca 2 år nu hvor jeg sammenhængende har skrevet idéer ned til lige det slags spil, så jeg ser lidt min idé som den "romantiske", hvis det er det du vil kalde det. Jeg får idéer til alt om det er computer spil, plot til film, stol designs.. ALT. det er ikke noget der lige pludslig fra den ene dag til den anden er kommet.
jeg tror ikke du forstår min tankegang mht. "En idé til et computer spil" jeg ser det som at lave et par bukser.. Alle bukser ser i reglen stort set ens ud. de har hvertfald samme form så de passer at jeg kommer med en idé til design til nogle bukser er vel ikke grund nok til at jeg starter med at uddanne mig til at kunne sy for så at kunne lave de par bukser. tværtimod ville det være smartere at få folk som godt kan lide at sy, til at gøre det. Den samme måde ser jeg et computerspil på. jeg prøver ikke at fornærme nogen for i sidste ende er det jo jer jeg skal "sælge" min idé til.
Jeg kunne godt lægge min idé ud her på forumet, men der er helt sikkert ikke plads :(
Jeg ved ikke om du arbejder med computerspil selv og hvis du gør hvor stor den virksomhed du arbejder for er, men jeg går udfra at ligemeget hvilket firma man er, ikke siger nej tak til en gratis idé.
Jeg er glad for at du er så negativ da det giver mig mere blod på tanden.
Jeg har sikkert ikke udtrykt mig ordentlig :( det undskylder jeg for. det er ikke fordi jeg bare lige har fået en idé jeg har arbejdet på i ca 2 år nu hvor jeg sammenhængende har skrevet idéer ned til lige det slags spil, så jeg ser lidt min idé som den "romantiske", hvis det er det du vil kalde det. Jeg får idéer til alt om det er computer spil, plot til film, stol designs.. ALT. det er ikke noget der lige pludslig fra den ene dag til den anden er kommet.
jeg tror ikke du forstår min tankegang mht. "En idé til et computer spil" jeg ser det som at lave et par bukser.. Alle bukser ser i reglen stort set ens ud. de har hvertfald samme form så de passer at jeg kommer med en idé til design til nogle bukser er vel ikke grund nok til at jeg starter med at uddanne mig til at kunne sy for så at kunne lave de par bukser. tværtimod ville det være smartere at få folk som godt kan lide at sy, til at gøre det. Den samme måde ser jeg et computerspil på. jeg prøver ikke at fornærme nogen for i sidste ende er det jo jer jeg skal "sælge" min idé til.
Jeg kunne godt lægge min idé ud her på forumet, men der er helt sikkert ikke plads :(
det har du helt ret i, men igen man skal starte et sted, og min hensigt er egentlig ikke at tjene penge i første omgang, men at få lov at vise hvad jeg kan.man kan ALDRIG, uanset hvad nogen tror og sige, vide om en idé er fem potter pis værd før den er blevet udført.
Jeg ved ikke om du arbejder med computerspil selv og hvis du gør hvor stor den virksomhed du arbejder for er, men jeg går udfra at ligemeget hvilket firma man er, ikke siger nej tak til en gratis idé.
Du har helt ret! Omformuleret. Jeg bliver træt af at lave det samme.Det hører ingen steder hjemme, at komme med udtalelser som "ville dø af kedsomhed hvis jeg blot skulle lave computer spil"
Jeg er glad for at du er så negativ da det giver mig mere blod på tanden.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Det er godt at høre du er modtagelig overfor input, men du giver stadig idéer for stor en værdi og betydning. Jo, alle virksomheder ville takke nej til en idé. Mange firmaer afviser faktisk overhovedet at tage imod dem, både fordi de har så mange selv (flere end de kan nå at realisere) og fordi det kan give legale udfordringer senere.VictorB wrote:det har du helt ret i, men igen man skal starte et sted, og min hensigt er egentlig ikke at tjene penge i første omgang, men at få lov at vise hvad jeg kan.
Jeg ved ikke om du arbejder med computerspil selv og hvis du gør hvor stor den virksomhed du arbejder for er, men jeg går udfra at ligemeget hvilket firma man er, ikke siger nej tak til en gratis idé.
Faktum er trods alt, at du ikke kender værdien af en idé, før den er blevet realiseret og lanceret. Jeg så en meget interessant tale om netop dette emne, hvor en person, der tidligere har skabt store succeser, fortalte publikum: "I denne konvolut har jeg en idé, der med garanti vil indtjene 1 million dollars! Jeg sælger den lige nu for kun 100.000 dollars!" Hvem ville købe den? Ingen, naturligvis. Undervejs i talen satte han prisen ned, og da den landede på 1 dollar, var der én der slog til; sikkert kun for sjov skyld. Det han gjorde var netop at bevise hvor værdiløse idéer egentlig er.
Jeg arbejder i et spilfirma og arbejder både med produktion, design og test, og arbejder derfor også med idéudvikling. Hvem der får idéerne er sådan set ligegyldigt. I løbet af udviklingen af spil vil idéer komme frem til højre og venstre konstant, og man glemmer ofte hvor de kommer fra, og den ene idé fører til den eneste. Alt sammen ligegyldigt. Der er så en person, som regel den mest magt, som prioriterer hvilke idéer skal føres i produktion, og hermed begynder processen med faktisk at udpensle koncepterne (designe) og producere dem (programmering, lyd, grafik, test etc.)
Så det at finde på idéer er ikke det svære. Og ingen vil være interessant i det (som sagt, medmindre du er en legende, der har masser af succeser på rygraden). Det folk måske vil gide at lytte til at mere reelle designs, men selv disse er ofte ikke noget andre gider lytte til, medmindre det er bestilt arbejde (og denne person har bestemt hvad der skulle designes) og du har nogle anerkendte kompetencer. Så hvad gider folk egentlig lytte til og se på? En realiseret idé. Det kan være alt fra proof-of-concept videoer, analoge prototyper, semi-funktionelle mock-ups og den slags. Noget man kan opleve og få under huden. Noget som kan imponere og SÆLGE idéen. For det hele handler om overbevisning.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Hvad hedder det firma du arbejder i JesperN?
Jeg er ked af det, men ligemeget hvor meget du prøver, så stopper jeg ikke jeg ved min idé er penge værd. Jeg kom egentlig her for at prøve at få lov måske at arbejde gratis, men stadig være en del af et team. Det ser umiddelbart ud til at det er ikke er denne måde jeg skal komme frem i verden på.
bare husk på navnet victor bak. og når du ser mit spil så lad os lige tale igen.
Jeg er ikke overbevist om at en idé ikke er noget værd. det handler også om hvordan man fremlægger idéen. Jeg tror du er god til historier, men jeg tror ikke du er god til at komme med idéer.
Det er altid nemt at sige at idéer er værdiløse. Det er ikke noget jeg tror på. hvis jeg er den eneste så har jeg bare endnu mere at skulle have gjort.
Jeg har (havde) en kammerat jeg troede jeg skulle arbejde med, men lige meget hvad jeg kom med skød han det ned og hans grundlag var at det var der jo INGEN der havde lyst til. hvis det er ens udgangspunkt så kommer mand fandeme ikke langt (undskyld sproget)
Nu har jeg set 3 mennesker syns punkt på ordet "Idé" og jeg klukker lidt over det. Jeg mener bare det jeg ansøger om er at komme ind og få 10 min så jeg kan fremlægge min idé/idéer.
Jeg tvivler på du selv har prøvet det. det er ikke nemt for man falder over folk (som dig) som sætter sig tilbage og siger "Det useless.. ALLE kan få idéer.. osv osv.
Jeg vil ikke forlade dette forum men jeg vil stoppe med at poste og forsvare mig selv da det ikke er grunden til jeg er her. held og lykke med det du nu går og laver.
Jeg er ked af det, men ligemeget hvor meget du prøver, så stopper jeg ikke jeg ved min idé er penge værd. Jeg kom egentlig her for at prøve at få lov måske at arbejde gratis, men stadig være en del af et team. Det ser umiddelbart ud til at det er ikke er denne måde jeg skal komme frem i verden på.
bare husk på navnet victor bak. og når du ser mit spil så lad os lige tale igen.
Jeg er ikke overbevist om at en idé ikke er noget værd. det handler også om hvordan man fremlægger idéen. Jeg tror du er god til historier, men jeg tror ikke du er god til at komme med idéer.
Det er altid nemt at sige at idéer er værdiløse. Det er ikke noget jeg tror på. hvis jeg er den eneste så har jeg bare endnu mere at skulle have gjort.
Jeg har (havde) en kammerat jeg troede jeg skulle arbejde med, men lige meget hvad jeg kom med skød han det ned og hans grundlag var at det var der jo INGEN der havde lyst til. hvis det er ens udgangspunkt så kommer mand fandeme ikke langt (undskyld sproget)
Nu har jeg set 3 mennesker syns punkt på ordet "Idé" og jeg klukker lidt over det. Jeg mener bare det jeg ansøger om er at komme ind og få 10 min så jeg kan fremlægge min idé/idéer.
Jeg tvivler på du selv har prøvet det. det er ikke nemt for man falder over folk (som dig) som sætter sig tilbage og siger "Det useless.. ALLE kan få idéer.. osv osv.
Jeg vil ikke forlade dette forum men jeg vil stoppe med at poste og forsvare mig selv da det ikke er grunden til jeg er her. held og lykke med det du nu går og laver.
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Hej Victor
Det er skønt at læse indlæg fra sådan nogle som dig. Yes du er ikke alene, der ca. 4-5 idemænd om året som alle har fundet på den aller bedste ide.
-Din stil er sjov: fuldstændig uden nogen realitets sans formår du at svine folk til som overbærende prøver at give dig gode råd. Folk som er langt mere erfarne end dig, som har brugt år på at uddanne sig til det du påstår du naturligt kan og som rent faktisk har et arbejde i spilindustrien og bliver betalt for det de laver.
Jeg lever også af at lave spil, jeg lever af at få ideer og få andre til at udføre dem så godt som muligt.
Jeg tror på at ideer kan være objektivt gode. -At man rent faktisk kan få en ide som er langt bedre end den alle de andre går rundt og brygger på.
Så i den forstand har du ret........
.....jeg tror bare ikke du har den ide
du er velkommen til at sende mig en beskrivelse af din ide hvis du vil have at vide hvorfor den stinker: lau (snabela) knapnokgames.com
/Lau
KnapNok Games
(Normalt tager jeg 550 kr/timen, men du får første tip for free)
Det er skønt at læse indlæg fra sådan nogle som dig. Yes du er ikke alene, der ca. 4-5 idemænd om året som alle har fundet på den aller bedste ide.
-Din stil er sjov: fuldstændig uden nogen realitets sans formår du at svine folk til som overbærende prøver at give dig gode råd. Folk som er langt mere erfarne end dig, som har brugt år på at uddanne sig til det du påstår du naturligt kan og som rent faktisk har et arbejde i spilindustrien og bliver betalt for det de laver.
Jeg lever også af at lave spil, jeg lever af at få ideer og få andre til at udføre dem så godt som muligt.
Jeg tror på at ideer kan være objektivt gode. -At man rent faktisk kan få en ide som er langt bedre end den alle de andre går rundt og brygger på.
Så i den forstand har du ret........
.....jeg tror bare ikke du har den ide
du er velkommen til at sende mig en beskrivelse af din ide hvis du vil have at vide hvorfor den stinker: lau (snabela) knapnokgames.com
/Lau
KnapNok Games
(Normalt tager jeg 550 kr/timen, men du får første tip for free)
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
JesperN - tag et kig på dette da det er det jeg laver.
http://www.gamecareerguide.com/features ... uction.php
Jeg vidste ikke min profeesion havde et navn da jeg troede jeg kun havde en idé.
http://www.gamecareerguide.com/features ... uction.php
Jeg vidste ikke min profeesion havde et navn da jeg troede jeg kun havde en idé.
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Hej Lau, så har jeg sendt dig en mail
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Ikke super relevant for OP, men jeg vil her alligevel benytte lejligheden til at kippe med hatten for folk som Jesper og Lau. Det er imponerende, at I gang på gang tager jer tid til at give så meget feedback på topics, som en del af os andre bare har givet op overfor.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Du behøver hverken at lytte eller forsvare dig selv, Victor.
Jeg har selv engang haft en tankegang meget som din. Jeg mente jeg forstod spil på en helt unik måde. Og at jeg havde noget idéer som var virkelig fantastiske.
Som jeg begyndte at lære mere intimt om spil og ikke mindst udviklingsprocessen, så fandt jeg også ud af, at mange af mine idéer var meget svære at realisere, at mange af dem måske ikke ville være sååå spændende igen nå de først blev lavet, og at mine idéer som udgangspunkt hverken var mere eller mindre værd end alle mulige andre.
Det er jo sjovt, at du har et udgangspunkt, der hedder "Andre forstår mig ikke. De er skeptiske og skyder mine idéer ned og tror ikke på idéer". Har du overvejet, at når godt og vel alle folk mener dette, så bliver man nødt til at indrette sig efter det? Jeg kan i hvert fald godt love dig for, at alle dem der sidder på pengene og kan finansiere udviklingen af spil skal bruge meget mere end idéer før de smider noget som helst efter det. Selv muligheden for at få 10-15 minutter til at "pitche" sin idé, som det jo populært hedder, er bestemt ikke noget man bare får forærende.
Jeg siger ikke du skal stoppe. Bestemt ikke. Jeg siger blot, at hvis du virkelig vil dette, så bør du nok overveje om vejen frem er at holde fast i dit tunnelsyn eller faktisk prøve at indrette dig efter den verden, vi nu engang lever i, hvor det kræver mere og andet end blot at kunne tænke flotte tanker. Jeg vil da bestemt håbe jeg ser dit spil en dag, men jeg er også 110% overbevist om, at når jeg gør dette, så er det fordi du har bidraget med noget konkret og værdifuldt, noget der er mere end blot idéer, og noget som har krævet blod, sved og tårer. Du skal huske på, at du er umenneskelig hårdt at lave spil - og meget, meget hårdere at lave kæmpestore, mega-ambitiøse spil - og så gider man altså ikke hører på folk, der sidder i elfenbenstårne og tænker store tanker. Jo, hvis de har penge selv, som de spytter i projektet.
Jeg vil ønske dig al held og lykke fremover, og jeg håber, at du tænker over mine skrevne ord (har trods alt investeret en god portion tid i at skrive alt dette) og hvad de andre har skrevet. Selvfølgelig skal du tro på dig selv og dine idéer, men du kommer ikke langt med det medmindre du kan smide andre brikker i puljen.
P.S. Jeg arbejder for MovieStarPlanet.
Zacker: Tak Man har vel selv været naiv engang - jeg ved jeg har været og på mange områder sikkert stadig er det - og noget af det, der kunne hjælpe mig videre, var en godt spark af realiteterne, serveret på en ordentlig måde.
Lau: Hehe, vi må lige tage en idé-diskussion over en øl en dag Gid jeg kunne finde den tale med ham som forsøger at sælge sin idé. Det var vist en tidligere Apple gut.
Jeg har selv engang haft en tankegang meget som din. Jeg mente jeg forstod spil på en helt unik måde. Og at jeg havde noget idéer som var virkelig fantastiske.
Som jeg begyndte at lære mere intimt om spil og ikke mindst udviklingsprocessen, så fandt jeg også ud af, at mange af mine idéer var meget svære at realisere, at mange af dem måske ikke ville være sååå spændende igen nå de først blev lavet, og at mine idéer som udgangspunkt hverken var mere eller mindre værd end alle mulige andre.
Det er jo sjovt, at du har et udgangspunkt, der hedder "Andre forstår mig ikke. De er skeptiske og skyder mine idéer ned og tror ikke på idéer". Har du overvejet, at når godt og vel alle folk mener dette, så bliver man nødt til at indrette sig efter det? Jeg kan i hvert fald godt love dig for, at alle dem der sidder på pengene og kan finansiere udviklingen af spil skal bruge meget mere end idéer før de smider noget som helst efter det. Selv muligheden for at få 10-15 minutter til at "pitche" sin idé, som det jo populært hedder, er bestemt ikke noget man bare får forærende.
Jeg siger ikke du skal stoppe. Bestemt ikke. Jeg siger blot, at hvis du virkelig vil dette, så bør du nok overveje om vejen frem er at holde fast i dit tunnelsyn eller faktisk prøve at indrette dig efter den verden, vi nu engang lever i, hvor det kræver mere og andet end blot at kunne tænke flotte tanker. Jeg vil da bestemt håbe jeg ser dit spil en dag, men jeg er også 110% overbevist om, at når jeg gør dette, så er det fordi du har bidraget med noget konkret og værdifuldt, noget der er mere end blot idéer, og noget som har krævet blod, sved og tårer. Du skal huske på, at du er umenneskelig hårdt at lave spil - og meget, meget hårdere at lave kæmpestore, mega-ambitiøse spil - og så gider man altså ikke hører på folk, der sidder i elfenbenstårne og tænker store tanker. Jo, hvis de har penge selv, som de spytter i projektet.
Jeg vil ønske dig al held og lykke fremover, og jeg håber, at du tænker over mine skrevne ord (har trods alt investeret en god portion tid i at skrive alt dette) og hvad de andre har skrevet. Selvfølgelig skal du tro på dig selv og dine idéer, men du kommer ikke langt med det medmindre du kan smide andre brikker i puljen.
P.S. Jeg arbejder for MovieStarPlanet.
Zacker: Tak Man har vel selv været naiv engang - jeg ved jeg har været og på mange områder sikkert stadig er det - og noget af det, der kunne hjælpe mig videre, var en godt spark af realiteterne, serveret på en ordentlig måde.
Lau: Hehe, vi må lige tage en idé-diskussion over en øl en dag Gid jeg kunne finde den tale med ham som forsøger at sælge sin idé. Det var vist en tidligere Apple gut.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Jeg vil gerne sige tak JesperN, for at du tog dig tid til at svarer på mit indlæg. Jeg tager dine ord alvorligt og jeg er ny i branchen, men jeg har talent.
ses omkring
ses omkring
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Jeg tror du trænger til at opleve det realitycheck det er rent faktisk at udvikle et spil. ALLE har "gode" ideer og de bedste intentioner i verden når det kommer til godt gameplay, men det hænger bare ikke altid sammen med virkeligheden. Spiludvikling er i høj grad forbundet med kompromiser (både hvad angår design, tech og assets) og repræsenterer en alen lang række af problemer der skal løses som tit hænger sammen på kryds og tværs.
By all means, prøv kræfter med det, men jeg vil råde dig til at have en lidt mere ydmyg tilgang til det, og husk at du skal arbejde sammen med andre. Og for guds skyld prøv at udvikle noget mindre før du giver dig i kast med de helt store projekter. Så er du langt bedre rustet.
Og hvis du tror du har en unik ide så er der ofte en god grund til at det ikke er blevet udviklet af andre. Forestil dig at du skal skyde en andens ide ned og vær ligeså selvkritisk overfor din egen ide. Og holder den så stadigt?
By all means, prøv kræfter med det, men jeg vil råde dig til at have en lidt mere ydmyg tilgang til det, og husk at du skal arbejde sammen med andre. Og for guds skyld prøv at udvikle noget mindre før du giver dig i kast med de helt store projekter. Så er du langt bedre rustet.
Og hvis du tror du har en unik ide så er der ofte en god grund til at det ikke er blevet udviklet af andre. Forestil dig at du skal skyde en andens ide ned og vær ligeså selvkritisk overfor din egen ide. Og holder den så stadigt?
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
-
- Level 4 - Newbie
- Posts: 40
- Joined: 04 Aug 2011, 13:12
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Jeg vil gerne tale med dig og høre din ide. Hvis du virkelig kan sælge den på <10 min. så er du velkommen til at ringe til mig.
Jeg har ingen finansiering i ryggen, jeg kan absolut intet gøre for at hjælpe dig med realiseringen. Jeg kender noget til støttesystemet hvis du vil søge penge til ideen.
Jeg tilbyder kun min personlige holdning og en samtale. Fordi jeg er nysgerrig og fordi du ikke skal afvise vores indstilling til dine ideer med at vi ikke er open mindede.
Og en ting merer din fucking flab. Sig ikke at du kluk-ler over branchens syn på ideer. Det er svært at klare sig spilbranchen, og folk herinde kan deres shit - stol på det.
Vær velkommen. Dazzle me if you dare
Men kan du sælge ideen på 10 min. er der også plads til at du kan skrive den herinde at du ved det. Hvilket jeg vil anbefale dig at gøre hvis du vil høre den uslebne sandhed fra så mange som muligt.
Morten
41 67 69 89
Http://level12.dk
Jeg har ingen finansiering i ryggen, jeg kan absolut intet gøre for at hjælpe dig med realiseringen. Jeg kender noget til støttesystemet hvis du vil søge penge til ideen.
Jeg tilbyder kun min personlige holdning og en samtale. Fordi jeg er nysgerrig og fordi du ikke skal afvise vores indstilling til dine ideer med at vi ikke er open mindede.
Og en ting merer din fucking flab. Sig ikke at du kluk-ler over branchens syn på ideer. Det er svært at klare sig spilbranchen, og folk herinde kan deres shit - stol på det.
Vær velkommen. Dazzle me if you dare
Men kan du sælge ideen på 10 min. er der også plads til at du kan skrive den herinde at du ved det. Hvilket jeg vil anbefale dig at gøre hvis du vil høre den uslebne sandhed fra så mange som muligt.
Morten
41 67 69 89
Http://level12.dk
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
I virkligheden er alle jo enigeVictorB wrote:Jeg er ikke overbevist om at en idé ikke er noget værd. det handler også om hvordan man fremlægger idéen.
Du rammer jo sømmet på hovedet der... En ide der ikke kan fremlægges, er ikke noget værd. Des bedre grundlag du har for at vise at din ide er god, des større chance er der for at folk gidder at lytte.
Et par hurtige gratis fra gaveposen:
1. Jeg har en god ide, men den er for god til at dele = Dårlig grundlag + Elendig fremlæggelse.
2. Jeg har en god ide, hvem vil lave den for mig så vi alle kan blive milionærer = Dårlig grundlag + katastrofal fremlæggelse.
3. Jeg havde en god ide, nu har jeg lavet en prototype der beviser at den er god, er der nogen der vil se = Pisse godt grundlag + potentiel god fremlæggels
4. Jeg havde en god ide, nu har jeg lavet den og blevet milionær = Pisse godt grundlag + Fucked up god fremlæggelse
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Føler den her gif passer ind her. Passer både på tråden og aktivitetsniveauet herinde.
Protip: Ikke ved at hoppe på et forum og vælge ikke at lytte lidt.. Vi prøver jo heller ikke at fortælle dig om hvordan det er at være livredder.VictorB wrote:Jeg er også helt ny inden for faget og ved egentlig ikke rigtig hvordan jeg skal komme ind i varmen,
Seriously though Victor, lyt til hvad folk herinde siger - og så vil jeg gentage det som bl.a. Wikzo herinde også har nævnt - tag til et gamejam og prøv kræfter med udviklingsprocessen selv! Der kan du også meget hurtigt se om dine idéer tiltrækker flere mennesker end andres idéer, da der til gamejams er åben pitching når man skal danne hold. Hvis dine idéer er solide bør du ikke have problemer med at samle et hold, med dig som gamedesigner ved roret.
Og så er det super billigt at deltage i et gamejam - alle kan være med!
Det næste gamejam i DK er Exile d. 31/10-4/11
Derefter er der INDIE9000 d. 16/11-18/11
og ej at forglemme verdens ubestridt største gamejam, Nordic Game Jam sidst i januar 2013.
#edit - der er også et gamejam som Unge Spiludviklere afholder den her weekend!
Her er et par firmaer der gerne vil have idéer:
- Zynga siger ikke nej tak til den gode idé - men de beholder rettighederne.
- Square Enix vil helst være fri - men hvis du alligevel sender dem noget er det under samme vilkår som hos Zynga.
Det er ikke bare varm luft når folk herinde på forummet siger at det er svært at komme frem kun ved hjælp af en idé. Tabu's gennemgang herover er ret god.
Og hvis du vil have prototypen som han nævner er et gamejam det helt rigtige sted at starte, især hvis du mangler et hold til at hjælpe dig med at få idéen til at blive til mere end bare idéen.
Last edited by eMilk on 30 Aug 2012, 01:08, edited 1 time in total.
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Ej, pokkers nu kom jeg ikke med fra starten
Jeg synes du skulle prøve at kigge 10-20 videoer igennem på denne kanal, du må selv om hvilke: http://www.youtube.com/user/CasualConnect/videos
Det de snakker om er sådan noget vi spiludviklere bla. bruger tiden på, når vi ikke slagter noobs på forums
Vil du være lidt mere professionel i det, så drop tanker om RTS og MMORPG.... way over your pay grade
Find et stykke A4, og prøv at beskrive det næste iPhone hit, gerne i bullet form. Done?
Ok, krøl papiret sammen og smid det ud eller tag det med til gamejam, for det er stadig værdiløst. I det mindste har du fået lidt øvelse og samtidig arbejdet med noget der er mere realistisk.
Pt. har jeg 3 notesbøger fyldt med skitser og gameplay ideer, og min seneste HD oprydning afslørende 5GB konceptbeskrivelser og prototyper. Jeg tror faktisk der er en enkelt stol imellem Men fælles for dem alle er at de er intet værd uden god udførelse og langt de fleste er bare gennemført dårlige ideer.
Jeg tror mit råd må være, find dig et håndværk evt. gamedesign. Så skal du nok få penge for dine ideer, men det bliver som funktionæransat
Jeg synes du skulle prøve at kigge 10-20 videoer igennem på denne kanal, du må selv om hvilke: http://www.youtube.com/user/CasualConnect/videos
Det de snakker om er sådan noget vi spiludviklere bla. bruger tiden på, når vi ikke slagter noobs på forums
Vil du være lidt mere professionel i det, så drop tanker om RTS og MMORPG.... way over your pay grade
Find et stykke A4, og prøv at beskrive det næste iPhone hit, gerne i bullet form. Done?
Ok, krøl papiret sammen og smid det ud eller tag det med til gamejam, for det er stadig værdiløst. I det mindste har du fået lidt øvelse og samtidig arbejdet med noget der er mere realistisk.
Pt. har jeg 3 notesbøger fyldt med skitser og gameplay ideer, og min seneste HD oprydning afslørende 5GB konceptbeskrivelser og prototyper. Jeg tror faktisk der er en enkelt stol imellem Men fælles for dem alle er at de er intet værd uden god udførelse og langt de fleste er bare gennemført dårlige ideer.
Jeg tror mit råd må være, find dig et håndværk evt. gamedesign. Så skal du nok få penge for dine ideer, men det bliver som funktionæransat
Web: http://www.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
LinkedIN: http://linkedin.javira.com
Twitter: http://twitter.javira.com
Facebook: http://facebook.javira.com
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
hehe, provokering og flaming posts er dejligt læsestof til en kop te om morgenen.
Det bedste svar på "køb min idé post", som jeg har læst er; at sammenligende det med at sælge en film idé til filmbranchen. (tror det er lidt som, at ville være skuespiller i Hollywood, bare værre. Servitrice job er vist Hollywoods svar til de fleste.)
På den anden side, jeg har mødt en gut som laver det du snakker om. Han får penge for idéer som han fandt på. Cykelhjelme (dem som er formet som dyr), madpapir (dem med tegninger på), og meget mere. Han havde dog et fuldtids job ved siden af, på det tidspunkt (grafiker). Han brugte sine grafiske evner til at sælge idéerne og udføre dem. Der er meget arbejde idet. Han er også en speciel og karismatisk person, som man ikke møder hver dag.
Han sagde at det var vigtigt at dele sine idéer med alle man kunne, og man ikke skulle være bange for at folk stjal dem. Fordi desto flere du deler det med desto mere feedback får du. Så kan du polere idéen og du finder ud af om det er godt eller skidt. Der er også en chance for at en du deler idéen med kan hjælpe dig med at få den udført/solgt, eller har et leed til hvor du kan gøre det.
Han mente også at alle får min. 3 geniale idéer i sin livstid, men næsten igen fører dem ud i livet.
Han solgte sine idéer ved at ringe og pitche sine idéer til div. folk (eks. chefer for foretagner), han lavede super præsentations materiale, som han kunne vise frem til dem (eks. sende på mail).
Faktisk minder det lidt om Kickstarter, pitch din ide med en super præsentation og få folket med på idéen. Er din idé "objektiv" super god, burde det ikke være noget problem i at få solgt den på kickstarter. Gør det!
Det er spild af tid at skrive om din idé på dette forum, når du ikke vil præsentere den på en ordentligt måde (du skriver det fylder for meget), læs hvordan man gør her: http://bit.ly/PrF8yQ
Det bedste svar på "køb min idé post", som jeg har læst er; at sammenligende det med at sælge en film idé til filmbranchen. (tror det er lidt som, at ville være skuespiller i Hollywood, bare værre. Servitrice job er vist Hollywoods svar til de fleste.)
På den anden side, jeg har mødt en gut som laver det du snakker om. Han får penge for idéer som han fandt på. Cykelhjelme (dem som er formet som dyr), madpapir (dem med tegninger på), og meget mere. Han havde dog et fuldtids job ved siden af, på det tidspunkt (grafiker). Han brugte sine grafiske evner til at sælge idéerne og udføre dem. Der er meget arbejde idet. Han er også en speciel og karismatisk person, som man ikke møder hver dag.
Han sagde at det var vigtigt at dele sine idéer med alle man kunne, og man ikke skulle være bange for at folk stjal dem. Fordi desto flere du deler det med desto mere feedback får du. Så kan du polere idéen og du finder ud af om det er godt eller skidt. Der er også en chance for at en du deler idéen med kan hjælpe dig med at få den udført/solgt, eller har et leed til hvor du kan gøre det.
Han mente også at alle får min. 3 geniale idéer i sin livstid, men næsten igen fører dem ud i livet.
Han solgte sine idéer ved at ringe og pitche sine idéer til div. folk (eks. chefer for foretagner), han lavede super præsentations materiale, som han kunne vise frem til dem (eks. sende på mail).
Faktisk minder det lidt om Kickstarter, pitch din ide med en super præsentation og få folket med på idéen. Er din idé "objektiv" super god, burde det ikke være noget problem i at få solgt den på kickstarter. Gør det!
Det er spild af tid at skrive om din idé på dette forum, når du ikke vil præsentere den på en ordentligt måde (du skriver det fylder for meget), læs hvordan man gør her: http://bit.ly/PrF8yQ
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Ja, vi kender det allesammen:
Mens man cykler på "arbejde" op ad formiddagen får man en fantastisk idé til et stole-design. Hvis man stadig husker det når man er fremme, får man sine folk til straks at lave sådan en stol. Mens man sidder I den og nyder sin success og genialitet myldrer spil-ideerne frem og man giver ideerne videre til dem uden ideer for så bliver de så glade og går straks i gang med at prototype. Så får man også en idé til en plade og en børnebog og et radioshow. Og de der forskere som prøver at kurere kræft, de mangler da vist også nogle gode ideer. Det ville man da have løst forlængst.
Mens man cykler på "arbejde" op ad formiddagen får man en fantastisk idé til et stole-design. Hvis man stadig husker det når man er fremme, får man sine folk til straks at lave sådan en stol. Mens man sidder I den og nyder sin success og genialitet myldrer spil-ideerne frem og man giver ideerne videre til dem uden ideer for så bliver de så glade og går straks i gang med at prototype. Så får man også en idé til en plade og en børnebog og et radioshow. Og de der forskere som prøver at kurere kræft, de mangler da vist også nogle gode ideer. Det ville man da have løst forlængst.
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 105
- Joined: 19 Apr 2011, 20:53
Re: Søger du det ekstra til dit spil?
Man skal vist læse mellem linjerne. Det er ikke skrevet af deres producer, men deres jurist. Det, der står, er noget i retning af "Hvis du sender os dine ideer, ryger de direkte i skraldespanden. Og hvis det tilfældigvis minder om noget, vi laver i forvejen, sikrer dette afsnit, at du ikke kan sagsøge os for at have stjålet din ide."eMilk wrote: Her er et par firmaer der gerne vil have idéer:
- Zynga siger ikke nej tak til den gode idé - men de beholder rettighederne.
- Square Enix vil helst være fri - men hvis du alligevel sender dem noget er det under samme vilkår som hos Zynga.