Alkymisten som computerspil

filuren
Level 0 - Null

Alkymisten som computerspil

Unread post by filuren » 27 Oct 2010, 09:02

I slutningen af februar måned 2011 har vi urpremiere på forestillingen "Alkymisten" i vores sal.

Forestillingen er en bearbejdelse af Paulo Coelhos bestseller af samme navn, der kort fortalt handler om en ung mand, der følger sine drømme.

I forbindelse med forestillingen vil vi gerne have udviklet et simpelt computerspil til brug på vores og andres hjemmesider, hvorfor jeg nu henvender mig til dig i håb om, at du kan hjælpe.

Jeg forestiller mig et simpelt flash-spil, der kan afvikles på vores hjemmeside, www.filuren.dk, der kører på en WordPress-platform. Spillet skal også kunne afvikles på bl.a. Teater Vestvoldens hjemmeside, da de er vores co-producenter på forestillingen. Man kan alternativt linke til en ekstern side, hvis det viser sig uladsiggørligt at integrere spillet direkte i de respektive hjemmesider.

Fortællingen muliggør en række forskellige spilscenarier, hvoraf jeg selv har overvejet følgende:

Skattejagt: Brætspil, hvor Santiago skal finde vej til skatten. Saml point, der kan udløse gode råd og visdomsord
Fang fårene: Indfang får, led dem til forskellige folde, giv mad og drikke, klip uld

Jeg har vedhæftet et resume af bogen, der kan give andre og flere idéer.

Forestillingen henvender sig til alle over otte år, hvorfor spillet nok bør gøre det samme.

Deadline: da vi har premiere på forestillingen d. 25. februar 2011, vil vi meget gerne have spillet parat senest 1. februar.

Økonomi: Vi har desværre ikke økonomisk råderum til at støtte spillet finansielt. Vi kan selvfølgelig tilbyde dig forskellige former for display på diverse medier, hvis du er interesseret.

Jeg håber, I finder projektet interessant, og at vi sammen kan finde frem til en spændende løsning.

Kontakt mig gerne, så vi kan tage en snak om mulighederne.

De bedste hilsener

Jacques Rahr Knudsen
PR & Kommunikation

Filuren
Teatret i Musikhuset Aarhus

Thomas Jensens Allé 2
8000 Aarhus C

T: 2284 8185
M: 2554 9654
W: Filuren.dk

vonknut
Level 78 - Basher of noobs

Re: Alkymisten som computerspil

Unread post by vonknut » 27 Oct 2010, 11:07

Hej Jacques, tak for din henvendelse til forummet.

Dette forum bruges både af professionelle, hobby-entusiaster, studerende og alment interesserede.
Ift. økonomien i dit projekt, er det nok mest realistisk at gå i dialog med nogle hobby-entusiaster, eller nogle uni-studerende der skal lave et projekt på deres studie. -så måske skulle man sigte mod dem specifikt.

Held og lykke med projektet.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply