Spændende projekt søger kvalificeret programmør.

mortenkristensen
Level 0 - Null

Spændende projekt søger kvalificeret programmør.

Unread post by mortenkristensen » 29 Aug 2011, 21:11

Hej alle sammen på spiludvikling.dk

Jeg blev anbefalet dette forum af Tim Garbos fra ungespiludviklere.dk, da han sagde der skulle være en del herinde, der har forstand på programmering. Så det håber jeg han har ret i :)

Det jeg søger er en (eller flere), der har forstand på at programmere applikationer til IOS og Android market. Applikationen er en såkaldt "utility" app. Hvad den præcis skal bruges til, kan jeg på nuværende tidspunkt ikke sige så meget om. Det skal siges, at jeg ikke har nogen erfaring med at programmere applikationer eller anden programmering. Derfor ved jeg ikke om følgende tre punkter kan udføres af en enkelt person, eller der skal flere personer ind over??? Men det må vi jo tage som det kommer...
De følgende tre arbejdsopgaver som du/I skal kunne udføre er følgende: 1. udvikling og drift af applikationer til smartphones. 2. Udvikling og drift af elektronisk handel via applikationer til smartphones. 3. Udvikling og drift af hjemmeside.
Som udgangspunkt vil jeg gerne have app'en udviklet så hurtigt så muligt. Så det vil til at starte med, være en uges crunch for at få app'en udviklet, og derefter er det jo blot vedligeholdelse. Men du ved nok bedre end mig, hvor lang tid de enkelte ting kræver, så det tager vi som det kommer.

Nu lidt om mig selv. Jeg kan afsløre, at jeg er en 19-årig dreng, der bor i Thisted i Nordjylland. Pt. går jeg i 3.g. Som man kan se, er jeg studerende med meget begrænsede økonomiske midler. Derfor vil jobbet til at starte med ikke være lønnet. Der vil altså ikke være nogen fast løn. MEN! Hvis du vælger at sige "ja" til projektet, vil du naturligvis få din del af overskuddet når denne ide om nogle år (ja måske allerede om nogle måneder) indbringer en masse kolde cash.

Hvis du er frisk på at indvillige i projektet, (eller bare har et spørgsmål) eller kender andre, som måske kunne være interesseret, må du endelig kontakte mig.

Mvh. Moren Kristensen // mail: joinatparty@gmail.com

Zee
Level 22 - Imp

Re: Spændende projekt søger kvalificeret programmør.

Unread post by Zee » 30 Aug 2011, 13:41

Applikationen skal godt nok være MEGET lille hvis den kun kræver 1 uges arbejde, især hvis det involverer "elektronisk handel" (hvad det så end helt præcist er, in-app purchases?).
Du skal nok minimum regne med 1 måned, selv hvis det er en ret begrænset app.

Derudover skal du være opmærksom på at idéer i sig selv, sjældent er meget værd indenfor it. Især når der ikke er nogen funding bag idéen, og når det er en tilfældig ung fyr uden track-record (eller bevis på nogen former for evner) der står bag. Og påstande om "en masse kolde cash", indenfor et område hvor måske 1% af alle applikationer der bliver udviklet tjener godt, virker bare naive og ikke som om lige netop du har fået en gylden idé.
Jeg vil anbefale at du først og fremmest får fat i nogle i din omgangskreds som du kan vende idéen med. Både en der ved noget om programmering og kan sige om din idé overhovedet er realistisk set fra et udviklings synspunkt, og nogle der ved noget om app-markedet og kan give en mere upartisk vurdering af hvorvidt din idé overhovedet er værd at forfølge.

mortenkristensen
Level 0 - Null

Unread post by mortenkristensen » 01 Sep 2011, 15:50

Som du selv nævner i din post, er jeg meget grøn i dette fag og har begrænset erfaring herom. Derfor vil jeg gerne starte med at takke mange gange for dine kommentarer herinde. De er alle sammen med til at hjælpe mig fremad, så jeg kan få mere viden om it generelt.
So keep it coming! :)

Du er også inde på, at man som 19-årig skal have en rigtig god ide, for at man kan overbevise andre om at deltage i ens projekt og hoppe med på vognen, fordi det kun er 1 % af alle applicationer, der bliver tjent godt på. Jeg har dog ingen ide om, at pengene skal tjenes på selve app'en, men derimod på handelen herigennem. Jeg har i øjeblikket opbakning fra Danmarks fjerde største forretning omkring min ide (ud af ca. 230 i den pågældende branche). Derfor mener jeg også, at jeg har en kvalificeret opbakning indenfor den branche min ide skal omhandle. Jeg synes derfor, at ideen har et hvis potentiale. Jeg kan dog af ophavsmæssige rettigheder ikke sige, hvad ideen konkret går ud på.

Du nævner, at jeg skal vende ideen med nogle i miljøet, som har en hvis viden indenfor programmering og app-market. Jeg har dog allerede kontakt med en ekspert indenfor programmering. Men når du nævner app-market, refererer du da til markedsføring af app'en eller det mere tekniske? Og i så fald har du da nogle gode kontakter?

Mvh. Morten Kristensen // mail: joinatparty@gmail.com

Zee
Level 22 - Imp

Unread post by Zee » 02 Sep 2011, 10:29

Hej igen,

Med det sidste mente jeg f.eks. at følgende skal overvejes (af en der har indgående kendskab til det marked du vil ind, som f.eks. er Apples App Store):
1. Findes der allerede lignende apps, som du vil få svært ved at konkurrere med?
2. Vil Apple overhovedet godkende din app, og vil den "in-app" betaling du forventer, være mulig i deres system - uden at bryde nogle af deres regler?
3. Er der eksempler på folk der tjener gode penge på in-app payment på den platform, eller gider brugerne det ikke, vil de måske kun betale upfront for apps?
4. Og som du selv er inde på så er markedsføring også noget der skal overvejes, hvordan skal folk finde ud af at dit app eksisterer? Den kommer jo ikke nødvendigvis på top-listerne bare fordi du selv synes det er en fed idé :)

Og nej jeg har desværre ikke nogle kontakter på den front :)

Post Reply