Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 15 Apr 2010, 13:51

Okay:)
Jeg forsøger lige at lave et fællessvar til jer alle:)

Mange tak for jeres svar:)

I må sige til hvis I en dag kunne bruge mig hos Pixeline;) Det er bl.a. sådanne spil jeg gerne vil være med til at lave - hvis det er uden magi.

Jeg har forstået nu at jeg skal have noget mere erfaring på et emne under spiludvikling:) Jeg kan rigtig godt lide billedkunst:D Så Art designer kunne jeg godt falde for:) Jeg er god til at arbejde med ler og tegne:) Jeg er dog ikke så god i det naturrealistiske. Jeg er bedre til stilen som man bruger i tegneserier og sådan:)

Så hvis jeg skulle forme nogle spil karaktere i fx ler eller tegne. Er det noget jeg ville kunne bruge?:)

Game It College.. ville det være realistisk for mig:)? Jeg har læst lidt om skolen for noget tid siden, der fik jeg så det indtryk at der er mange der vil gå der og de tager ikke så mange ind.

Kender I et firma eller en afdeling der ville måske kunne bruge mig som praktikant en dag?:)

Jeg køber snart Wario Ware DIY:D - Der var der nemlig et interview med spiludviklerne bag spillene, Wario Ware og de sagde at spillet vil muligvis være aktuelt for kommende spiludviklere:)

hittorrent
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 25 Jun 2008, 13:44

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by hittorrent » 15 Apr 2010, 15:03

@KNAAC
Så vil du nok blive ked af at høre at Pixelinefolkene står bag spillet Hugo: Magi i Troldeskoven
http://www.pixelineshop.dk/Startside-58 ... tID=PROD94

Det er magi og trolddom af værste skuffe. Rendyrket satandyrkelse i børne højde.. føj hvor er det ulækkert!

Image
Last edited by hittorrent on 15 Apr 2010, 16:17, edited 1 time in total.

User avatar
Wikzo
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Wikzo » 15 Apr 2010, 15:34

OlyStein wrote: Da jeg så var færdig med min uddannelse, blev jeg ansat som Level Designer - det var nok lige dele held (at de lige manglede en praktikant i HR), timing (de manglede en Level Designer) og talent (bevist gennem mit HR arbejde + de mange krumspring, jeg nævnte tidligere).

Vi er vist alle enige herinde om, at du må få dig en relevant uddannelse, samt brygge nogle interessante fritidsprojekter sammen, der viser, at du har talent, men også drivkraft.

PS: Vi har ansat indtil flere Level Designere direkte fra ITU... men de havde også vist ekstra talent ved f.eks. at lave level design i fritiden, have kørt sin egen it-virksomhed, osv.
Tillader mig lige at hijacke tråden lidt. For det første: Hvad er HR?

For det andet: Jeg er for nyligt begyndt at interessere mig meget for level design og håber/tror lidt, at dette kan være det rette felt for mig. Har du nogle generelle råd til, hvordan og hvilken erfaring, der er god at tilegne sig? Og hvilke kvalifikationer vil det være godt at have for at kunne blive ansat i et firma som dit? Pusler lidt med tanken om at kaste mig ud i nogle Left 4 Dead 2-baner, eksempelvis.
KNAAC wrote:Okay:)
Jeg køber snart Wario Ware DIY:D - Der var der nemlig et interview med spiludviklerne bag spillene, Wario Ware og de sagde at spillet vil muligvis være aktuelt for kommende spiludviklere:)
Modtog selv D.I.Y. her forleden, og det er faktisk et udmærket værktøj til at designe små, hurtige spil :)

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Gryphon » 15 Apr 2010, 16:40

Tillader mig lige at hijacke tråden lidt. For det første: Hvad er HR?
HR plejer at være Human Resource.... går ud fra det er det samme her...?
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 15 Apr 2010, 17:00

hittorrent wrote:@KNAAC
Så vil du nok blive ked af at høre at Pixelinefolkene står bag spillet Hugo: Magi i Troldeskoven
http://www.pixelineshop.dk/Startside-58 ... tID=PROD94

Det er magi og trolddom af værste skuffe. Rendyrket satandyrkelse i børne højde.. føj hvor er det ulækkert!

Image
Du kan heller ikke lide det? Eller laver du sjov med mig?
Jeg tror ikke at jeg vil have noget i mod at arbejde et sted hvor de laver ting som jeg ikke støtter. Jeg vil bare ikke være med i projekter som jeg ikke støtter. SÅ jeg vil ikke lave det næste Hugo i Troldeskoven:)

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 15 Apr 2010, 18:15

Jeg bliver 19 år i sommer.

Jeg kan godt lide at arbejde på computer. Sådan laver jeg mange ting. Videoer, stile, mails, forumsvar, tegner, research osv:)

OlyStein
Level 2 - Grain of sand
Posts: 25
Joined: 17 May 2008, 11:20
Location: Copenhagen

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by OlyStein » 16 Apr 2010, 00:07

Tillader mig lige at hijacke tråden lidt. For det første: Hvad er HR?

For det andet: Jeg er for nyligt begyndt at interessere mig meget for level design og håber/tror lidt, at dette kan være det rette felt for mig. Har du nogle generelle råd til, hvordan og hvilken erfaring, der er god at tilegne sig? Og hvilke kvalifikationer vil det være godt at have for at kunne blive ansat i et firma som dit? Pusler lidt med tanken om at kaste mig ud i nogle Left 4 Dead 2-baner, eksempelvis.

Svar til Wikzo: Svar på dit første spørgsmål har Gryphon ganske rigtigt givet - sorry, at jeg bare skrev HR, og ikke Human Resources, som meget kort fortalt dækker medarbejderpleje, ansættelsesforhold, behandling af ansøgninger, m.m.

Mht. kvalifikationer i "et firma som mit", tænker du så på et firma af den størrelse, med den portefølje, eller på et firma, der laver spil? Jeg går også ud fra, du tænker på Io Interactive, og ikke Bitfrost :-D

Der er faktisk en hel del områder, man gerne må være god til, når man skal lave Level Design:

Jeg kan sige overordnet, at noget modding erfaring er rigtigt godt - så kast du dig bare over Left 4 Dead 2-editoren :-) 3D modellering hjælper også, da det jo er relateret, og da vi også roder rundt med f.eks. 3DS Max... så kan du jo også finde ud af, om din rumlige forståelse er i orden (det kan være overraskende, hvor mange, der finder det meget svært at arbejde i 3d på en computerskærm)...

Ellers er de menneskelige og organisatoriske kvalifikationer faktisk ganske vigtige som Level Designer. Her tænker jeg på f.eks. tålmodighed, empati, engelskkundskaber, ordenssans og projektstyring, da man (i hvert fald hos os) fungerer som ansvarlig projektleder for sin lille del af spillet, og derfor skal rundt og snakke med alle afdelinger for at få alle assets på plads, og som man ønsker dem, og til tiden... eller omvendt, at kunne affinde sig med instruktørens ønsker om at ændre det arbejde, du har brugt adskillige dage på.


Det er også godt at kunne tegne lidt - ikke flot, men hurtigt og forståeligt, så andre kan forstå, hvad det er, man planlægger for sin bane. Programmeringserfaring er også godt - ikke nødvendigvis meget, og ikke nødvendigvis i et bestemt sprog, men selve forståelsen omkring programmering er godt at have, når man prøver at afkode NPC'ernes opførsel og begrænsninger, m.m... i det hele taget vil lidt logisk sans gavne enhver seriøs Level Designer, da opsætning af gameplay ellers godt kan blive en langhåret affære.


Derudover savner jeg faktisk selv lidt viden om arkitektur, da vi gerne laver spil, der foregår i realistiske miljøer.... Her tænker jeg ikke så meget på regler om ruminddeling, lysindfald og bærende konstruktioner, men nærmere blot erfaringen og fantasien til at finde på nogle spændende, og samtidigt, realistiske miljøer, der tager sig godt ud OG fungerer godt gameplay-mæssigt. Så hvis du ikke lige nupper en arkitektuddannelse med på vejen, så overvej i hvert fald nogle bøger om emnet :-)

Når du så endeligt har samlet dig en portefølje og sender den ind sammen med din ansøgning, så husk at inkludere så mange detaljer som muligt, som f.eks. hvad dine tanker var med den enkelte bane, da du startede, hvor lang tid, du har brugt på den, hvad du selv har lavet og hvad du har fået hjælp til, osv. Vedlæg gerne også dine koncept-skitser og papir-kort, hvis du har lavet dette forinden... og husk at vægte gameplayet mindst lige så højt som æstetikken... ellers tror man bare, at du ikke kan bestemme dig for, om du vil være grafiker eller Level Designer ;)

Nu har jeg vist skrevet rigeligt... jeg håber ikke, ovenstående blev alt for rodet - min browser hader desværre spiludvikling.dk, så scroll-funktionen går helt i udu, når jeg har skrevet lidt... :shock:

Men jeg håber, det kan bruges alligevel - og held og lykke med din (jeres) spilkarrierer!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 809
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by vonknut » 16 Apr 2010, 17:56

Ud fra din tekst lyder det som om du mest er interesseret i tekstforfatter delen, dvs. story og scriptwriting.
Så Det giver nok ikke så meget mening at dygtiggøre dig til programmering, spildesign, leveldesign eller grafik.

Hvis du virkeligt ønsker at stå for skrivning og evt. lidt instruktion, så er filmskolens animations linie helt sikker det rigtige.
-men som du selv skriver, så har du for lidt praktisk erfaring.

Så hvis du ønsker at skrive, så tag en uddannelse hvor du lærer at skrive (både rent teknisk men også ift. storytelling principper generelt).
-og så er det ellers bare med at spytte historier ud i din fritid, f.eks. ved at deltage i poetry-slam, storytelling events, skrive essays og noveller o.l.

Der er faktisk altid brug for dygtige "historie opfindere" og skrivere, så det handler "bare" om at blive en sådanne...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 16 Apr 2010, 18:03

OKay:)
Tak for dit svar:)

Jeg vil specielt skrive historie delen til spil. Jeg har heller ikke noget i mod at lære mere om de andre dele af spiludvikling hvis det er nødvendigt.

De tager oså kun ca. 7 stykker ind på manuskriptforfatterlinjen på Filmskolen så der er hård konkurrence der. Plus de vælger mig sikkert fra pga jeg ikke har noget speciel proffesionel erfarring.

Jeg har også lige fået ros for min nyeste novelle stil:)

Ellers nogle ideer eller råd:)?

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by JeppeB » 17 Apr 2010, 10:57

Nu kan jeg give lidt info omkring manuskriptlinjen på Filmskolen. Det er rigtigt, at det er en fordel at have praktisk erfaring. Manuskriptprøven er dog, den eneste, hvor det ikke er påkrævet, at du afleverer tidligere produceret materiale. Så snart Filmskolen har offentliggjort de forskellige formalia, så kan du sætte dig ned og skrive de påkrævede ting. Jeg ville dog, hvis jeg var dig, tilpasse mine forventninger. Du skriver, at du nok ikke kommer ind fordi du ikke har erfaring, men hvis man virkelig gerne vil ind, så skaffer man sig jo erfaring, det handler ikke kun om at komme ind på en uddannelse, du skal jo virkelig udvise dedikation i de ting du gør, og først og fremmest synes det er sjovt 8-) Gennemsnitsalderen på de nye folk på Filmskolen er som regel 25, så du har en del år at løbe på endnu.

Held og lykke med det hele
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 17 Apr 2010, 13:14

Okay:)

Tak for dit svar:)

Men nu har jeg da ingen chancer for at komme med der? Der er jo 200 il 300 ansøgere hvert andet år og de lukker kun 7 ind der... Men jeg føler at der er et kald efter mig med mine ideer.

Jeg vil virkelig gerne have at det lykkes for mig at blive en spiludvikler:)

Det jeg skal gøre nu er at jeg skal gennemføre min HF, skrive nogle ideer til eventuelle spil og få mere kontakt til spilduviklere, måde professionelle og amatøre?

- Jeg har lige brug for at I siger det helt klart til mig:)

Er der nogen der har lyst til at prøve at udvikle et lille spil med mig?:) Det behøver ikke at være professionelt - jeg vil bare have noget mere erfaring:)

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 13:30

Hej :) Det med spillet skal det være med grafik eller fra kommandoprompt?
Ville gerne hvis det var fra kommandoprompt hvis du finder ideerne til spillet :).
Jeg kan nemlig ikke lave spil endnu med grafik

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 13:31

Jeg mener jeg vil gerne hvis det er fra kommandoprompt jeg mener ikke jeg ville

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 17 Apr 2010, 13:42

Jeg vil helst hvis det er med lidt grafik:) Det behøver ikke at være et pænt spil - det skal bare være et spil som man kan forstå:)

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 14:28

forkert
Last edited by Oskar on 19 Apr 2010, 15:20, edited 1 time in total.

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 14:29

forkert
Last edited by Oskar on 19 Apr 2010, 15:21, edited 1 time in total.

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 14:36

forkert
Last edited by Oskar on 19 Apr 2010, 15:21, edited 1 time in total.

User avatar
Wikzo
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Wikzo » 17 Apr 2010, 15:41

@OlyStein: Tak for svaret om level design. Det kan helt sikkert bruges! :)

User avatar
j_jerrik
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 29 May 2008, 10:43
Location: Vesterbro, Copenhagen

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by j_jerrik » 17 Apr 2010, 20:48

Har lidt svært ved at finde ud af om du laver pis med os, eller om det er fulde alvor....

O
/ | \
|
/ \
Anyways det er fandeme god grafik.

- Men hangman i så go grafik det synes jeg er lige i overkanten, ville bestemt hellere lade min datter spille et spil med lidt uskyldig magi, end at se en død nøgen mand
med så ustyrligt mange drabelige detaljer.


http://www.sparx.dk
http://twitter.com/JJerrik
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 20:57

forkert
Last edited by Oskar on 19 Apr 2010, 15:21, edited 3 times in total.

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 17 Apr 2010, 20:57

Okay!! Det var måske en dårlig ide men havde set det der hangman spil
så troede det kunne lade sig gøre det kunne det så ikke :( men vil stadig lave et tekstspil fra kommandoprompten

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 18 Apr 2010, 07:47

og det var alstå alvor

KNAAC
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 11 Apr 2010, 15:21

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by KNAAC » 18 Apr 2010, 11:51

j_jerrik wrote:Har lidt svært ved at finde ud af om du laver pis med os, eller om det er fulde alvor....

O
/ | \
|
/ \
Anyways det er fandeme god grafik.

- Men hangman i så go grafik det synes jeg er lige i overkanten, ville bestemt hellere lade min datter spille et spil med lidt uskyldig magi, end at se en død nøgen mand
med så ustyrligt mange drabelige detaljer.


http://www.sparx.dk
Jeg vil heller ikke være med til at lave et spil hvor man hænger folk. Jeg sagde bare evt ja til at lave et spil med simpel grafik:)

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 18 Apr 2010, 11:53

Ja det er også rigtigt :)
Last edited by Oskar on 18 Apr 2010, 16:51, edited 1 time in total.

Oskar
Level 3 - Infant
Posts: 33
Joined: 10 Apr 2010, 16:22

Re: Jeg søger job som spiludvikler - søger du mig?

Unread post by Oskar » 18 Apr 2010, 16:49

hej KNAAC :) Jeg kan ikke lave et spil med grafik :( pga at jeg ikke kender så meget til
grafiske biblioteker. Det er kun fra kommandoprompt jeg kan lave det. Hvis du vil gå med til det
kunne du fortælle f.eks reglerne, historen(hvis der er en), designet(alstå hvilke funktioner der skal være med)
og hvad du ellers kan finde på. Lige en ting mere det kan blive rigtig godt selvom det er fra kommandoprompt
og uden grafik. Men det er dit valg

Post Reply