Modspil til EU, euro m.m.

folkebev
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 17 May 2010, 12:22

Modspil til EU, euro m.m.

Unread post by folkebev » 17 May 2010, 12:57

EUs blå flag med gule stjerner er plantet mange steder i cyberspace i form af bl.a. spil og digital underholdning sponsoreret af eller positivt - for ikke at sige forherligende - omkring EU, euro osv.

Folkebevægelsen mod EU - som samler den demokratiske og ikke-racistiske unionsmodstand - vil meget gerne have mere modspil til denne tendens. Vi vil meget gerne have udviklet flere spil og lignende, som stiller spørgsmålstegn ved f.eks. ...
* Om EU-anbefalinger af sociale forringelser i Grækenland er euro-solidaritet, når udenlandske (især tyske og franske) bankers investeringer er det vigtigste for EU
* Om EU er fredens projekt, når Lissabon-traktaten kræver "forbedring af den militære kapacitet" i medlemslande og kæmper med USA om at være verdens største våbeneksportør

Dette er kun to eksempler. Det eneste spil vi pt. har fået udviklet var ulandsspillet "100 meters landbrugsstøtte" i 2004 (http://uspil.folkebevaegelsen.dk/). Siden har vi måttet spare. Det må vi stadig. Derfor beder undertegnede om tilgivelse for at skrive dette under Jobs, da jeg ikke kan garantere noget mht. løn/belønning. Men det virker som det mest logiske sted, at skrive det.

Vi søger med andre ord kontakt til folk som - f.eks. i forbindelse med uddannelse eller lignende - vil samarbejde med os om udvikling af spil eller digital underholdning, som både rummer humor, underholdning og budskaber. Selvom jeg desværre ikke kan love noget mht. belønning, så kan jeg heller ikke udelukke, at der vil være muligheder på forkant.

Kontakt mig via ib@folkebevaegelsen.dk eller på telefon 35 36 37 40.

Med venlig hilsen
Ib Roslund
Informationschef og webredaktør
Folkebevægelsen mod EU
http://www.folkebevaegelsen.dk

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Modspil til EU, euro m.m.

Unread post by vonknut » 17 May 2010, 15:59

EU giver medie støtte, derfor får de flaget promoveret.

EU modstanderne har hverken flag eller fonds-midler, så de får nada.

Life sucks - for free
-we do it for money...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Modspil til EU, euro m.m.

Unread post by Anders Højsted » 17 May 2010, 20:58

vonknut wrote:EU giver medie støtte, derfor får de flaget promoveret.

EU modstanderne har hverken flag eller fonds-midler, så de får nada.

Life sucks - for free
-we do it for money...
Jeg ville nok ikke udtrykke det helt så skarpt som Hans, men han har ret.

Spiludviklere er højtudannede entusiaster og lige som alle andre skal vi betale vores husleje, cykellapninger & øl.

Så det ville nok være nemmere hvis I startede med et budget, fulgt op med en ide og betalte for noget sparring på hvad der kan lade sig gøre.

Hav i mente at budgetterne for udvikling af spil starte ved 25000 dkr. og reelt set ikke har noget loft.

A.

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: Modspil til EU, euro m.m.

Unread post by one-niner » 17 May 2010, 22:50

vonknut wrote:Life sucks - for free
-we do it for money...
QFT :)
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

folkebev
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 17 May 2010, 12:22

Re: Modspil til EU, euro m.m.

Unread post by folkebev » 18 May 2010, 10:59

Fuld forståelse for, at spiludviklere også skal have brød på bordet osv. Derfor vil jeg heller ikke risikere, at nogle kaster sig ud i at bruge en masse tid på noget i forventning om en aflønning, vi ikke kan matche.

Det af den hidtidige respons jeg først vil reagere på er, at spørgsmålet om konkrete idéer. Det vil vi se nærmere og vende tilbage med. Derudover vil jeg naturligvis undersøge mulighederne for belønning af indsats.

Opslaget er ment som en føler, et forsøg på mulighederne for samarbejde om projekter f.eks. i forbindelse med uddannelser.

Mvh Ib Roslund

Post Reply