Søges i en fart....!!!!

jannieogjesper
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Apr 2010, 14:42

Søges i en fart....!!!!

Unread post by jannieogjesper » 22 May 2010, 21:00

Hej

Vi har igennem længere tid gået med ideén om en ny spilleside her i DK. Vi ved at der ikke findes andre lignende og ønsker virkelig at få sat dette igang. Vores problem er dog bare, at selv om vi har ideérne og muligvis også økonomien til at starte det op, så er vores viden om software, spildesign osv yderst sparsom. Vi er på nivuaet som hedder tænd pcén og spil....og så rækker den nærmest ikke længere..! Siden skal kun indeholde EN type spil, men selvfølgelig med forskelligt udseende og features inde i spillene.

Ganske kort kan vi sige at siden skal indeholde (og kom endelig med input hvis vi ender med at lave en kontrakt med dig):

-4-6 spil til at starte med af samme type med mulighed for at spille/chatte på 2 samtidig med begge skærmbilleder åbne
-brugerprofiler med fotoalbum, gæstebøger, blog, chat osv
-månedelige gevinstudtrækninger med rigtige penge (1,2,3 præmie)
-pbs-tilmelding af medlemsgebyr
-løbende registrering af aktive brugere/topspillere
-administrator/support
-link til venner så man kan tjene flere spille mønter
-link til facebook
-aldersgrænse m.m

Vi forestiller os at lave en kontrakt med dig/jer hvor vi aftaler løn osv...evt. med mulighed for fastansættelse/medejerskab da der jo løbende skal laves support på siden.

Vi kan kontaktes på janniekruse@live.dk hvis dette har din/jeres interesse.

Mvh Jannie og Jesper Kruse

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søges i en fart....!!!!

Unread post by Chrono » 22 May 2010, 22:22

Kender I komogvind.dk? Ganske vist er der ikke kun en type spil, men derudover er det da tæt på at ligne det I beskriver.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Søges i en fart....!!!!

Unread post by vonknut » 23 May 2010, 10:20

Nu om dage ville man vist også lave den slags "inde i facebook".
-men eller ja, man kunne kigge lidt på om der er noget eksisterende af den art i forvejen.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

jannieogjesper
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Apr 2010, 14:42

Re: Søges i en fart....!!!!

Unread post by jannieogjesper » 23 May 2010, 22:19

Ja, vi kender godt komogvind.....har spillet derinde i flere år og det er blandt andet der igennem, at vi har fået vores ide til denne nye side.

Vores plan er ikke at det skal være så omfattende som komogvind med de utrolig mange forskellige spil de har..desuden så er der tit problemer derinde og de spil vi ønsker udviklet er netop hvad vi mangler derinde....ja, generelt i hele DK for vi har ikke kunne finde en eneste side med noget lignende det vi ønsker. Det skal være 100% professionelt og velfungerende.

Men som sagt, så har vi en masse ideer og tanker omkring det, men ingen ekspertise inden for hardware/software.. :shock:

Mvh jannie og jesper

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Søges i en fart....!!!!

Unread post by Anders Højsted » 24 May 2010, 09:13

2 spørgsmål:

Hvad gør jeres ide unik/jeres side anderledes end de andre spillesider? (I behøver ikke give svaret herinde, men det er ihvertfald vigtigt at I har et svar).

Har I financiering til at lave siden?

A.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Søges i en fart....!!!!

Unread post by Zee » 25 May 2010, 13:46

Kender I ikke en softwareudvikler/webdesigner?
Hvis I gør så ville det være en god idé at tage et par timers samtale med den person, så ville personen kunne lave et realitets-tjek på jeres idéer, og måske endda komme med nogle estimater på hvor mange timer det ville tage at lave, og hvor mange penge der skulle bruges på at holde det kørende (hosting/drift/support).

Efter I har gennemgået den proces ville I lettere kunne beskrive de tekniske krav til siden, og dermed lettere kunne give en potentiel kommende "partner" en idé om hvad hans kommende job ville indebære.

Nu skriver I selv "Søges i en fart....!!!!" og at I ikke ved meget om IT, og det kunne jo betyde at I måske har et urealistisk syn på hvor lang tid software/hjemmesider tager at lave. Jeg har før oplevet at folk tror at en avanceret hjemmeside f.eks. kan laves på et par dage. Bare for at give et lille hint om hvad i eventuelt kan forvente jer, så vil jeg komme med et gæt (kender ikke mange detaljer) på at jeres side f.eks. vil tage 4 mandemåneder at lave (ren udviklingstid for den person i søger, jeres eget tidsforbrug tæller ikke med her). Og det er uden spillene... Nu skriver I ikke hvad det er for nogle spil, men alt efter kompleksitet kan de tage fra få dage til et ½ års tid at lave per spil (her er det forudsat at det er små casual games, "rigtige/store" spil kan tage over 100 mandeår at lave).
Det var lidt om tiden det kræver at lave sådan noget, noget andet er så prisen. Nu når det haster er I jo nok ikke interesserede i at "udvikleren" kun skal arbejde deltid på projektet, dette ville ellers være det billigste da en studerende så f.eks. kunne lave det (måske til 100,- i timen hvis I var heldige). Men det ville jo f.eks. betyde at de 5 mandemåneder (her afsat 1 måned til at lave spillene) pludselig blev til 1 års tid. Alternativt kunne man finde en person der ville gøre det fuldtid, her ville I med lidt held kunne slippe afsted med at give ham 20.000,-/md. Det ville altså i eksemplet koste jer 100.000,- i løn til udvikleren, og her er der så ikke regnet udgifter til hosting/software/hardware/reklamer med.

Derudover skal man jo også være opmærksom på at der er meget forskel på hvor dygtige udviklere er, og med de priser jeg har nævnt her får man altså ikke en dygtig professionel til at lave det. Jeg arbejder selv som IT-konsulent (med software/webudvikling) og her giver kunderne 900-1400,- i timen for mit arbejde. Størstedelen af de penge går selvfølgelig til konsulentvirksomheden jeg arbejder for, men det jeg selv får er stadig langt mere end der er tale om i eksemplet. Og derfor ville jeg f.eks. personligt ikke være interesseret i at lave sådan en opgave her, med udgangspunkt i de nævnte lønninger.

Det er ikke for at være sort-seer jeg skriver som jeg gør, mere for at give input til nogle af de områder I måske ikke har gennemdiskuteret så meget.
Håber I kan bruge mit input, og kommer videre med jeres idé.
Alle opstarter kræver en masse arbejde, gå-på-mod og også lidt held hvis det skal blive en succes :)

Post Reply