Unity3D Projekt

egenfeldt
Level 19 - Wario
Posts: 191
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Unity3D Projekt

Unread post by egenfeldt » 07 Sep 2010, 13:20

Hej Marqus,

Blot et par pointers. Jeg havde besøg af Chee fra Singapore den anden dag - hans projekt har nogle af de samme ideer som dit uden at kende det i detaljer. Måske der kunne være inspiration/samarbejde. Hans spil er ret 'færdigt' og har været testet i skoler i Singapore.
http://www.lsl.nie.edu.sg/people/resear ... ee-yam-san
http://www.lsl.nie.edu.sg/projects/game ... n-fictionl

Prøv også at se om du kan grave nogle af dem gamle MIT - Games to Teach projekter. Havde også nogle fysik/kemi ting.

På trods af at hele hans finansiering kommer fra forskning/undervisningsministeriet har han svært ved at få det distribueret kommercielt dvs. selvom langt hovedparten af udviklingsomkostninger er dækket er det vanskeligt at finde en passende kanal. Udfordringen ligger i sær i læringsspil til ældre målgruppe hvor ingen endnu har kunnet tjene penge. Jeg tror fysik/kemi er et godt bud til et læringsspil, men kanalerne til markedet er stadig vage.

Jeg/vi udviklede Global Conflicts serien og på trods af kreativ finansiering var det sindsygt svært (og er) at få ud. Vi har vundet utallige priser og har haft mere medieomtale end Thornings skattesag - på trods heraf er RoI tvivlsom.

Held og lykke med projeket - markedet skal nok komme (skal jeg sige), men det kan desværre godt tage mere end man har tid til at vente.


Mvh Simon
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 07 Sep 2010, 14:04

Hej Christa.

Jeg sigter sådan set ikke efter noget i forvejen fast defineret fagligt niveau, sådan som de fastsættes af de forskellige uddannelsesinstitutioner.
Det er netop en de ting som jeg mener er helt forkert skruet sammen og som jeg vil gøre op med.

Og ja der ville kunne spares rigtig mange penge for eksempel ved at udvikle et digitalt laboratorium....jeg har selv tænkt tanken mange gange.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Sep 2010, 14:19

Man kunne måske spørge, hvem der så er primær målgruppe? Evt. i forhold til alder, baggrund, erfaring, motivation, læringsstil, elevtype etc.

Lidt firkantet set, så er det jo sjældent nogen indkøber produkter de ikke ved hvem er rettet mod.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 07 Sep 2010, 14:27

Hej Simon.

Mange tak for dine pointers.

Jeg har været inde på de site's du nævner og det er meget interessant læsning.

Der sker helt sikkert noget på markedet for læringsspil, selvom det, som du selv skriver med andre ord, kan føles som at slå i en dyne. Men jeg har bare sådan en meget stærk fornemmelse af at markedet er ved at være modent og jeg tror, at det vi oplever lige nu, er den berømte stilhed før storm.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 07 Sep 2010, 14:34

Scurvy Lobster.

Den primære målgruppe er alle som kan og vil lære noget om fysik, på tværs af alder, baggrund, erfaring osv.
Jeg er nemlig af den faste overbevisning at ALLE kan lære om fysik.....også fysik på højt plan.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Sep 2010, 15:11

Det er fint du tror på dit produkt, men hvis du prøver at sælge til alle, så sælger du i virkeligheden til ingen.

Det er ren Marketing 101 at starte med en målgruppe, og hvis du på et tidspunkt skal søge penge er du nødt til klart at kunne definere denne. Investorer vil ikke engang have dig indenfor døren, hvis ikke dette er klart på plads.

Jeg er kritisk overfor din holdning om at alle kan lære fysik, selv på højt niveau. Hvis du mener at have fundet en revolutionerende måde at lære på, så bør du først beskrive din plan/idé og tage kontakt til en professor i læring på et af landets universiteter, og få vendt dine tanker med vedkommende. Indtil videre har jeg intet set i denne tråd, der kan hinte noget der reelt er nyskabende, så jeg formoder du ikke har delt ud af pointerne endnu. Det er helt i orden, men sørg for at vende ideen med en kompetent fagmand inden du investerer for mange ressourcer i projektet. Under alle omstændigheder kan dette hjælpe dig til at sætte fagudtryk på den læringssituation du søger at skabe med dit spil.

Med stor sandsynlighed vil din idé læne sig op af en allerede kendt læringsidé, og på den måde kan du langt lettere finde lignende produkter - og måske også finde ud af hvad den generelle holdning til denne type læring er, og hvem der er eksperter på området.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 07 Sep 2010, 17:43

Hej Scurvy Lobster.

Efterhånden kan intet hvad mennesker gør og siger forbavse mig, men jeg må da indrømme blankt, at jeg er lidt forbavset over at en gymnasielærer , er kritisk over for den holdning at alle kan lære fysik på højt plan.

Tak for dine input og tanker omkring mit projekt. Du har da ret et langt stykke hen ad vejen, hvis man skal gå lige efter bogen. Pointen er så bare at jeg ikke går lige efter bogen, men netop vil gå nye veje.

Og som du rigtigt nok har gættet, så har jeg ikke delt ud af alle pointerne endnu. Så vi må lade det komme an på en prøve og se hvad der sker når læringsspillet er færdigudviklet.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Sep 2010, 17:58

Min skepsis ligger i, at du ikke definerer en målgruppe - og på samme tid siger alle kan lære fysik på højt niveau. Det er ganske enkelt en slutning der er for let at skyde ned (om man er gymnasielærer eller ej). Jeg kan blot spørge om en 5 årig vil kunne lære fysik på samme høje niveau som en 10 årig, og igen om den 10 årige kunne lære det så godt som en 30 årig?

Spørgsmålet kunne drejes i masser andre vinkler, med samme resultat. Hvis din argumentation er så let at gennemhulle, så kan det være der er noget som du ikke har overvejet fuldt ud endnu. Hvis du skal vinde opbakning må du kunne besvare sådan spørgsmål eller levere nok information til at de i udgangspunktet ikke sender lytteren bunker af alarmsignaler.

Jeg mener stadig du bør få en ekspert til at se på dine ideer. Gerne en med en stærk læringsteoretisk uddannelse bag sig.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 07 Sep 2010, 20:17

Scuvy Lobster

Okay ! så lad mig da lige omformulere min påstand: alle normalt begavede voksne mennesker, som ikke lider af en eller anden psykisk lidelse og som ikke er analfabeter eller på anden måde er psykisk indlæringshæmmede, kan, hvis de vil, lære fysik på højeste plan. Og det vil jeg gerne væde hvad som helst om.

Jeg er egentlig ligeglad med din skepsis som ligger i, at jeg ikke definerer en bestemt målgruppe. Og dette siger jeg i al venskabelighed, men meget tydeligt og ærligt.
Og misforstå mig endelig ikke: det er okay at du har dine holdninger og meninger om mig og mit projekt, og at du skriver om dem her. Men lad nu værre med at være så naiv at tro, at jeg på nogen som helst måde skal stå til regnskab over for dem, for så tager du fejl.

Det kunne faktisk være meget interessant at høre, hvad en person med en stærk læringsteoretisk uddannelse ville sige om mine ideer. Men det må vente til mine ideer er blevet ført ud i livet.
Husk på at mit projekt er baseret på frivillig deltagelse, uden nogen form for økonomisk støtte, og det er derfor heller ikke afhængigt af hvad andre mener om dets grundideer osv.
Som jeg har skrevet før: lad os nu se når det er færdigudviklet, for først da kan man med rimelighed bedømme det.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 07 Sep 2010, 23:51

Tag nu for bare at få tjekket den idé med professionelle fagfolk før du søsætter udarbejdelsen. Hvad er det værste der kan ske? Hvis du får at vide det er en gammelkendt idé, der er brugt før, så tillykke! (du har lige sparet en masse tid på et nytteløst projekt). Hvis du får bekræftet, at det er en kanon idé vil det være et solidt argument til at samle flere holdmedlemmer og eventuelle støttekroner (selvom du er så stærkt imod sidstnævnte).

Jeg slutter her. Der er masser råd at skrive, men stemningen skal ikke gå i en ophedet retning.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 08 Sep 2010, 07:24

Tak for dine råd Scuvy Lobster (selvom jeg ikke har bedt om dem).

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 08 Sep 2010, 07:48

Til alle andre som måtte havde samme ustyrlige trang som Scuvy Lobster til at give råd og vejledning osv.: jeg er IKKE her for at få råd og vejledning. Jeg er her heller ikke for at få kritik eller for at blive bedømt og irettesat. Heller ikke selvom det er nok så velment.

Jeg er her for at finde folk som gerne vil være med i mit projekt. Og hvis man ikke kan lide mit projekt og ikke vil være med i det, så kan man bare lade værre. Og det kan der være masser af gode grunde til at man ikke vil, jeg gider bare ikke at høre om dem.

Men hvis og når man vil være med i mit projekt, SÅ er jeg åben for al mulig konstruktiv kritik og råd og vejledning osv.

christa
Level 6 - Apprentice
Posts: 62
Joined: 08 Jan 2010, 11:52
Location: Copenhagen

Re: Unity3D Projekt

Unread post by christa » 08 Sep 2010, 08:50

Tror det er på tide, du får et good luck med på vejen....

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 08 Sep 2010, 10:27

Mange tak Christa :)

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Tabu » 08 Sep 2010, 11:16

Marqus wrote:Tak for dine råd Scuvy Lobster (selvom jeg ikke har bedt om dem).
Lidt Arrogant "Ved bedre" holdning har aldrig skadet nogen!

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 08 Sep 2010, 11:36

Det var da helt en unødvendig ting at skrive Tabu. Marqus skrev tydeligt i første indlæg, at man kunne skrive, hvis man var interesseret i projektet enten her i forummet eller til en mail. Jeg var umiddelbart meget interesseret i et høre mere (er trods alt underviser i IT, og kigger ofte på IT baserede læringsprodukter), og spurgte derfor ind til en række punkter - jeg fik dog aldrig opklaret hvad der gør projektet interessant, og vil derfor ikke blande mig mere i sagen.

Når man beder interesserede give sig til kende på et åbent forum må man også forvente det kan kaste både spørgsmål og feedback af sig. Min interesse forsvandt, men det skal ikke afholde andre fra at spørge ind.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Tabu » 08 Sep 2010, 13:50

Scurvy Lobster wrote:Det var da helt en unødvendig ting at skrive Tabu. Marqus skrev tydeligt i første indlæg, at man kunne skrive, hvis man var interesseret i projektet enten her i forummet eller til en mail.

Når man beder interesserede give sig til kende på et åbent forum må man også forvente det kan kaste både spørgsmål og feedback af sig. Min interesse forsvandt, men det skal ikke afholde andre fra at spørge ind.
Ja.. det var måske unødvendigt, men kunne ikke dy mig! Jeg føler mig som et dårligt menneske, men på samme tid syntes jeg at det var på sin plads!
Han spørger trods alt om hjælp på et offentligt forum.. I hjælper ham.. på jeres egen hårde facon til benet og uden omsvøb.. men venligt ment uanset - samt bonus feedback, som han tydeligtvis ikke mener han har brug for.. og som han mener han på arrogant vis kan feje af vejen med "Luk røven" agtigte svar! Marqus kunne venligt have bedt om at man holdt sig til trådens emne... Stay on topic please!

Det er muligvis mig der har læst signalerne forkert i den måde der bliver skrevet på... det er trods alt typiskt at man bliver lidt hårdere i filten online end man gør IRL. :)

Er det mig der er retaderet her, så undskylder jeg på forhånd mange gange!

ZeroHero
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Unity3D Projekt

Unread post by ZeroHero » 08 Sep 2010, 14:38

Jeg kan heller ikke forstaa folk der vaelger at lukke oerene for raad og vejledning - uanset om de allerede er med i projektet eller ej!
Specielt ikke naar vejledningen har vaeret ganske fornuftig.
Af den grund alene har jeg mistet alt interesse for dette projekt.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Scurvy Lobster » 08 Sep 2010, 14:56

No bad feelings fra min side Tabu :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Marqus » 08 Sep 2010, 17:41

Hej alle.

Jeg har nu fundet de deltagere som jeg havde brug for til at starte projektet. :)

Tak til alle som har været med i denne tråd.

Jesper Kondrup
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Unity3D Projekt

Unread post by Jesper Kondrup » 11 Sep 2010, 02:39

Tillykke med at du har fundet folk til projektet.

Må indrømme at jeg var lidt skeptisk mht. at finde folk som har:

- En bred viden, for eksempel viden om fysik og kemi, psykologi og pædagogik
- Indgående kendskab til 3D modellerings- og animationsprogrammer (evt. Blender)
- Indgående kendskab til tegneprogrammer (som for eksempel photoshop)
- Indgående kendskab til Unity3D.
- Kan programmere i javascript og/eller C#
- Et godt kendskab til Webudvikling.

Troede at det var praktisk talt umuligt at finde sådan en person, som tilmed er interesseret i projektet og tilmed vil arbejde frivilligt.
Men det lader til at du har fundet mere end een! Det tager jeg sgu hatten af for - Gl med projektet.

Post Reply