Giv mig 1 million kr.!

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by fehaar » 02 Dec 2010, 22:08

@Pelding: Kunne ikke have sagt det meget bedre. En ide i sig selv er ingenting værd - ikke i penge i hvert fald - før en eller anden prissætter den på en eller anden måde. Hvis nogen giver dig en million for at få lov til at udnytte din ide - så er den en million værd. Hvis nogen giver dig en million til at få din ide ud i livet er det ikke det samme som at den er en million værd. Der kan komme et genialt produkt ud af den som er penge værd eller et firma der er penge værd, men det er stadig ikke ideen der er noget værd, det er hvad den er blevet til som er noget værd. Sandsynligvis vil det færdige produkt ikke være helt det samme som ideen alligevel.

Vi har snart nok til en Wikipedia artikel...

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 07:14

Tak for jeres indlæg. Jeg vil lige starte med at sige, at jeg holder virkelig meget af jer.......selv om jeres argumenter ikke holder. :)

Hypotetisk tankeeksperiment:
Lad os forestille os at vi alle sammen befinder os på en øde ø. I har 'en million kr. Og jeg har ”kun” en genial ide'. Men min geniale ide' drejer sig om hvordan vi kan skaffe mad og vand, så vi kan overleve på den øde ø. Hvad er nu mest værd?

I den ovenstående hypotese (som jeg har opstillet og derfor bestemmer reglerne for) er der ingen af jer andre som har nogen som helst ide' om hvordan vi skal skaffe mad og vand. Og I kan heller ikke købe noget som helst eller slippe væk fra øen, ved hjælp af jeres million kr. ;)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by simonmoeller » 03 Dec 2010, 07:43

Vi er ikke på en øde ø. Og ideer er intet værd.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 08:13

Faktisk 'kan min hypotese vise sig at blive aldeles aktuel og relevant, i forbindelse med alle de globale kriser og katastrofer, som menneskeheden står over for. Fordi hvis det som 'kan gå galt 'vil gå galt (ifølge Morphys lov) er det ligegyldigt hvor mange penge vi har. Og 'De der i deres naivitet ikke vil indse 'det......vil sikkert dø af deres dumhed.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by simonmoeller » 03 Dec 2010, 09:24

ok

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Karsten » 03 Dec 2010, 10:02

Morphys lov er ikke en rigtig lov :-)

PS. Jeg håber din ide er bedre end dit tankeeksperiment ;-P

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 10:10

I know Karsten.

PS. 'Det håber jeg sgu også :lol: ;)

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 10:34

Storhedsvanvid OG dovenskab........hmmm ikke nogen dårlig kombination. :lol:

Det er noget sludder og vrøvl det du skriver OlyStein, alene af den grund, at du ikke har nogen som helst viden om hvad jeg laver og ikke laver osv.

Desuden passer din elendige argumentation jo slet ikke med 'det jeg skriver....den er grebet ud af den blå luft (min ide' i min hypotese går jo netop ud på at skaffe mad og vand osv.).

Så ta' dig nu lidt sammen, hvis du vil havde at jeg skal tage det seriøst. ;)

davidhelgason
Level 8 - Summoner
Posts: 86
Joined: 12 Mar 2008, 13:49

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by davidhelgason » 03 Dec 2010, 10:44

Så må du sgu klappe hesten Jimmy – det er sjovt med lidt filosofi om tingenes egentlige værdi, men efter seks siders ligegyldigheder er det her altså for dumt.

Lav et fedt pitch og så vis det til et par gode folk i branchen, de vil med glæde rådgive dig videre. Idéer bliver så sjældent stjålet at det er en risiko man stort set kan ignorere. Der er investorer og fonde derude – men kun til folk der tager fat og leverer noget der imponerer: det første filter investorer lærer at anlægge er mellem folk der snakker om at gøre tingene og folk der gør dem.

Sådan en forvrøvlet tråd ødelægger kun dine chancer for at imponere nogen.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelding » 03 Dec 2010, 10:51

@Marqus
Hvis man tager dit spørgsmål omkring 1 million vs. genial ide, og indsætter dem i et scenarie hvor penge ikke har værdi, og hvor den geniale ide nu pludseligt godt kan realiseres gratis og tilmed redder alles liv - så har du ret i at den geniale ide mest værd :roll:

Men anyway, jeg tror stadig at din største udfordring er hvem der er køberen til din ide. Hvis projektet koster 1 mill blot for at komme i gang med en demo, så er det ikke noget billigt produkt du ender med at have. Hvem skal købe det? - kommunerne, staten, privatpersoner eller?

Det er mit indtryk at learning-games ikke sælger supermeget til private (er det forkert?) - og hvis det betyder at du skal have det offentlige til at betale for dit multi-millard-projekt, så tror jeg det bliver op af bakke.

hittorrent
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 25 Jun 2008, 13:44

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by hittorrent » 03 Dec 2010, 10:52

Jeg tror (Jimmy) )Marqus for svært ved at tiltrække frivillige. End dog lønnede arbejdere på sit projekt. I hvert fald hvad der gælder dette forum.
Hvis hans fremfærd på dette forum er en lille indikator på hans projektegenskaber og personlighed tror jeg de færreste ville ønske et samarbejde.
Manglen på erfaring og handlekraft er også iøjnefaldende. 15 år med den samme idé. Uden at der er sket en fis.

Alle starter selvfølgelig som grønne. Og det er helt fint. Men når det går hånd i hånd med en kværulerende facon, skyklapper og lidt for stort ego er det ikke lige den bedste indgangsvinkel.

Et godt råd Jimmy er at holde lav profil, yde en arbejdsindsats og lytte til hvad de mere erfarne profiler her på foraet har at sige.
Og end dog arbejde med din personlighed til det bedre.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 11:00

Så kom alle de personlige angreb......ak ja, hvis man ikke kan argumentere imod mig, kan man jo altid angribe min person osv.

Flot!
Last edited by Marqus on 03 Dec 2010, 11:02, edited 1 time in total.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 03 Dec 2010, 11:01

'Det er da i det mindste fornuftig snak det som 'du kommer med Pelding :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by jonaz.dk » 03 Dec 2010, 11:14

Så har Marqus hvis fået nok sendetid i denne omgang.
**topic locked**

Locked