Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Funder
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 03 Aug 2011, 20:09

Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Funder » 03 Aug 2011, 20:38

Vi søger en forfatter til at skrive manuskriptet til et indie spil, hvor gameplayet læner sig op af “point and click” genren.
Vi har allerede arbejdet en del på rammehistorien, men mangler en til at give det kød, sjæl og hjerteblod. Genren er mild horror, løst baseret på eventyr, dog i nutidige rammer. Spillets længde sigter vi efter vil vare 3-4 timer og historien vil derfor ikke være så omfattende som man kender det fra andre lignende spil.

Image

Vi er et lille team, hvor alle har fast arbejde, derfor bliver spillet udviklet i vores fritid. Alle i teamet er professionelle indenfor hver vores kompetenceområde. Vi arbejder dog ikke i spilbranchen, hvilket vi med dette spil vil lave om på. Vi har derfor heller ingen midler til projektet på nuværende tidspunkt.

Vi er meget uformelle og går ikke så meget op i titler, og selvom vi alle har ansvarsområder, arbejder vi gerne på tværs hvor det giver mening. Vi anser det som essentielt, at vi alle kan modtage og give konstruktiv kritik. Det handler om at lave et fedt spil - det må godt være hårdt arbejde, men må ikke føles sådan.

Vi forestiller os, at du som os, ikke nødvendigvis er arbejdene i branchen, men leder efter en vej ind.

Derudover er det vigtigt at:
  • Du arbejder super professionelt.
    Du brænder for et godt projekt.
    Du har et godt kendskab til “point and click” spil-genren.
    Du har erfaring med ikke linear manuskriptskrivning.
    Du naturligvis har talent for drama.
Det bør nok nævnes at spillet er på engelsk. Men da vi har en på projektet, der mestre engelsk, har vi ikke noget krav om særlige engelskkundskaber. Derudover er det en fordel, at du har mulighed for at komme til Roskilde et par gange i løbet af processen.

Hvis projektet lyder som noget du kunne tænke dig at deltage i, og føler du, at du kan bidrage med dit talent, så skriv en motiveret mail og lad os tage en uforpligtende snak.

Med venlig hilsen
Søren Asping Kjøller og Dan Funder Christoffersen
e-mail: dan(snabel-a)funkychicken.dk

Hordak
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 04 Aug 2011, 10:28

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Hordak » 04 Aug 2011, 10:32

Hej.

Er det lønnet og hvad er deadlinen på Manuskriptet?

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Zee » 04 Aug 2011, 11:05

Hordak:
"Vi har derfor heller ingen midler til projektet på nuværende tidspunkt." <- det er en ret klar indikation af at det er ulønnet.

Og at du ikke fangede det i opslaget betyder jo så at du dumpede disse to:
"Du arbejder super professionelt."
"Du brænder for et godt projekt."

Ej jeg skal selvfølgelig ikke blande mig i hvordan de udvælger personen :)
Men dit andet spørgsmål er ret relevant, tidsplaner/deadlines står der ikke noget om.

Hordak
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 04 Aug 2011, 10:28

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Hordak » 04 Aug 2011, 11:22

det er en ret klar indikation af at det er ulønnet.
Ja men når der ikke står ulønnet er det vel altid godt at få det afklaret. Intet galt i at spørge.
Og at du ikke fangede det i opslaget betyder jo så at du dumpede disse to:
"Du arbejder super professionelt."
"Du brænder for et godt projekt."
professionel er tit synonymt med at udøve betalt, faglært arbejde, derfor er det svært at arbejde
"super professionelt" uden løn.
Jeg har så heller ikke læst deres udkast til historien (har du?), så det er også svært at sige om det er et godt projekt.

:P

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Barlowe » 04 Aug 2011, 13:22

Hvor lang er tidsrammen for spiludviklingen / hvor lang eller kort tid skal der gå før en historie er klar?

Og hvor ofte vil det være relevant at skulle til Roskilde?

-Barlowe

User avatar
Morten Brunbjerg
Level 4 - Newbie
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Morten Brunbjerg » 04 Aug 2011, 13:27

Jeg arbejder professionelt med historier og dialog til computerspil. http://level12.dk. Jeg hjælper gerne med ideudviklingen og som konsulent. Har læst at det pt. er gratisarbejde. Jeg hjælper desuden folk med at få funding til deres spil via puljer og ved at få beskrevet konceptet og udfyldt ansøgninger korrekt.

Giv mig et ring på 41 67 69 89 eller skriv på hello@level12.dk og lad os få en snak.

Vi snakkes ved :)

Morten Brunbjerg

Funder
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 03 Aug 2011, 20:09

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Funder » 04 Aug 2011, 17:57

Det er ganske korrekt, at det er ulønnet, da vi pt. ingen midler har, herunder heller ikke til løn/honorar. Det er klart, at skulle der komme midler i form af støtte eller overskud, så skal alle selvfølgelig have penge for deres bidrag. Det skal vi selvfølgelig komme til en enighed om før vi går i gang.

Vi vil gerne have minimum et første udkast klar inden jul. Hvor mange gange det vil kræve at tage til Roskilde, afhænger af mange ting. Vi regner med at meget af kommunikationen kan klares over telefon og mail, men de første par gange syntes jeg vi skal mødes irl. Vi/jeg kan selvfølgelig også komme til dig.

Mvh.
Dan

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by vonknut » 05 Aug 2011, 12:56

Den bedste jeg kender, som stadigt arbejder gratis nogle gange er Jakob Schmidt.
Han har være manuskript, dialog og quest forfatter på bl.a. Interstellar Marines, Seed Panzer Geekz (en titel vi har in-the-workz) m.fl.

Han er skide god og hans stil passer også meget godt til projektet, men ved ikke om han har tid og lyst.
-men i kan jo prøve at pinge ham:
jacob@fabularasa.dk
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Funder
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 03 Aug 2011, 20:09

Re: Manuskriptforfatter søges til spilprojekt

Unread post by Funder » 12 Aug 2011, 21:02

For en god ordens skyld, vil vi lige gøre opmærksom på, at vi har fundet en manuskriptforfatter til projektet.

Vi takker alle for interessen.

Mvh.
Dan Funder Christoffersen

Post Reply