Jeg søger en medstifter til opstart af et mindre spilfirma.
Jeg har en forretningsplan klar og første udkast til designdokumentet for første produktion. Tanken er, at første produktion skal vare 3-4 måneder og afklare, om der er grundlag for at drive forretningen videre og skabe en fast indtjening. Jeg håber desuden, at første produktion kan tjene sig selv hjem igen.
Jeg vil ikke gå i detaljer med selve spillet her, men kort fortalt er der tale om edutainment casual games - dvs. ingen 3D eller noget der minder om AAA.
Jeg tror selv på ideen og er klar til at investere min opsparing i projektet og arbejde på det fuld tid.
Jeg forventer at firmaet i alt kommer til at omfatte svarende til 3-5 fuldtidsstillinger.
Jeg er uddannet datalog og spilprogrammør. Jeg har tre års erfaring indenfor softwareudvikling - herunder spil.
www.henriklsp.dk
Din rolle i firmaet kommer an på dine kompetencer. Din første opgave vil være at revidere forretningsplanen, og jeg forventer, at du langt hen ad vejen vil kunne definere dine egne ansvarsområder.
Løn kan forhandles - som medstifter og medejer vil hele eller størstedelen af din løn i opstartfasen dog bestå af andele i virksomheden.
Din løn / ejerandel vil afhænge af arbejdstid og kvalifikationer.
Du har kompetencer indenfor programmering, 2D grafik, audio, salg eller markedsføring. Eller flere af disse.
Du opfylder desuden det meste af følgende:
- Interesse for computerspil
- Erfaring med spiludvikling
- Kan bidrage med ideer til spildesign
- Kan bidrage til at videreudvikle forretningsmodellen
- Bor i Københavnsområdet
Send en ansøgning til mail@henriklsp.dk inden udgangen af august.
Spørgsmål kan stilles per mail eller her på forumet.
Partner søges til opstart af spilfirma
-
- Level 10 - Dark arts student
Re: Partner søges til opstart af spilfirma
Lyder ellers meget spændende
Ku' godt være interesseret i noget salg og marketing, men er desværre bosat i Aalborg så lige langt nok.
Ku' godt være interesseret i noget salg og marketing, men er desværre bosat i Aalborg så lige langt nok.
-
Det er i øvrigt værd at nævne, at jeg naturligvis ikke forventer, at nogen engagerer sig i projektet på forhånd, uden at vide, hvad det går ud på.
Jeg vil prøve at sætte potentielle partnere ind i projektet, forklare hvad det går ud på, og prøve at sælge ideen. Så kan vi jo tage den derfra, hvis det stadig virker interessant.
Bopæl i Kbh gør selvfølgelig en del ting nemmere, men det er ikke et ultimativt krav. Jeg regner med, at det meste arbejde kommer til at foregå hjemmefra - måske især salg og marketing. Nu om dage findes der jo også Skype. Og telefoner.
Jeg vil prøve at sætte potentielle partnere ind i projektet, forklare hvad det går ud på, og prøve at sælge ideen. Så kan vi jo tage den derfra, hvis det stadig virker interessant.
Bopæl i Kbh gør selvfølgelig en del ting nemmere, men det er ikke et ultimativt krav. Jeg regner med, at det meste arbejde kommer til at foregå hjemmefra - måske især salg og marketing. Nu om dage findes der jo også Skype. Og telefoner.
-
- Level 0 - Null
Hej
Jeg kom lige forbi og så din post her, og ville lige give et svar/tilbud ^^
Det lyder spændende at starte et spilfirma 8-) men lige på det punkt kan jeg nok desværre ikke være til så meget hjælp (endnu i hvert fald )
Men hvis du skal bruge en kick-ass hjemmeside, andet web-stuff, eller alt muligt grafik (2D grafik til spillet, reklamer, visitkort, brevpapir, osv.) så synes jeg du skal kontakte mig 8-)
Jeg er igang med en multimediedesigner uddannelse, og ledte sådan set efter en praktikplads xD men hvis jeg kunne finde lidt at lave, som kunne give lidt erfaring og også kunne pynte på cv'et, så er det jo altid godt
Jeg vil selv sige jeg har rimelig godt styr på de ting jeg nævnte ovenfor, og er ivrig efter at lære mere, og løse de eventuelle problemer der dukker op
Jeg er hovedsageligt kode nørd, og arbejder med html, css, php og er meget godt igang med databaser, og fancy effecter med javascript/jQuery. Men har også en 5-6 års erfaring med photoshop, så grafik kan jeg da også en del af
Jeg bor i Århus, så der er lidt langt til kbh, men hvis der er nogen større projekter du kan bruge en multimediedesigner til, så kan det nok være muligt at tage en tur til kbh og snakke tingende ordenligt igennem så der ikke opstår unødige misforståelser
Håber at høre noget fra dig
Martin Dilling
Jeg kom lige forbi og så din post her, og ville lige give et svar/tilbud ^^
Det lyder spændende at starte et spilfirma 8-) men lige på det punkt kan jeg nok desværre ikke være til så meget hjælp (endnu i hvert fald )
Men hvis du skal bruge en kick-ass hjemmeside, andet web-stuff, eller alt muligt grafik (2D grafik til spillet, reklamer, visitkort, brevpapir, osv.) så synes jeg du skal kontakte mig 8-)
Jeg er igang med en multimediedesigner uddannelse, og ledte sådan set efter en praktikplads xD men hvis jeg kunne finde lidt at lave, som kunne give lidt erfaring og også kunne pynte på cv'et, så er det jo altid godt
Jeg vil selv sige jeg har rimelig godt styr på de ting jeg nævnte ovenfor, og er ivrig efter at lære mere, og løse de eventuelle problemer der dukker op
Jeg er hovedsageligt kode nørd, og arbejder med html, css, php og er meget godt igang med databaser, og fancy effecter med javascript/jQuery. Men har også en 5-6 års erfaring med photoshop, så grafik kan jeg da også en del af
Jeg bor i Århus, så der er lidt langt til kbh, men hvis der er nogen større projekter du kan bruge en multimediedesigner til, så kan det nok være muligt at tage en tur til kbh og snakke tingende ordenligt igennem så der ikke opstår unødige misforståelser
Håber at høre noget fra dig
Martin Dilling
-
Tak for alle henvendelserne.
Projektet er ved at nærme sig en afslutning, så der bliver nok ikke brug for flere lige foreløbig.
Det kan være, at jeg smider et link op her på forumet, når det hele er færdigt og finpudset.
Projektet er ved at nærme sig en afslutning, så der bliver nok ikke brug for flere lige foreløbig.
Det kan være, at jeg smider et link op her på forumet, når det hele er færdigt og finpudset.