Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

ferdinandkjaerulff
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2011, 12:03

Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by ferdinandkjaerulff » 16 Aug 2011, 09:26

Kære venner

Normalt belemrer jeg kun en lille kreds af venner med store visioner og ideer, men nu vil jeg lige høre om der er nogen herinde, der kunne være frisk på at deltage i et mindre projekt, jeg har haft i tankerne. Vi har arbejdet på dette projekt i et stykke tid (http://vimeo.com/13264517), men en lang række faktorer har gjort, at vi i dag primært arbejder på www.lovemyhome.net.

Da vi efterhånden har opbygget en stabil forretning og et offshore udviklingsteam, kunne det være interessant at undersøge mulighederne for at gå efter et endnu større mål. Så jeg overvejer at lancere en online version af projektet, der i princippet skulle være en form for krigs-, strategi- og rollespil. Men jeg mangler en spilinteresseret projektleder, der har en vision for et strategi- og rollespil, der kunne bygges med udgangspunkt i det nævnte projekt.

Jeg er relativ åben overfor forslag og man er velkommen til at deltage på alle niveauer og med forskellige indsatser. Kom meget gerne med ideer til hvilken retning man kunne udvikle det, og hvad der ville være et tilstrækkeligt ”minimum viable product” man kunne gå live med!

Jeg ser frem til at høre fra dig:-)

Ferdinand Kjærulff
CEO
Office: +45 3011 6951
Mobile: +45 22320214

ILP
Strandlodsvej 1 C
2300 Copenhagen S

www.ilp3d.com

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by JesperN » 16 Aug 2011, 11:33

Tænker du stadig i en retning, der har med læring/undervisning at gøre? Eller er vi mere over i et underholdningsprodukt (sådan lyder det i hvert fald ud fra din beskrivelse her)?

ferdinandkjaerulff
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2011, 12:03

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by ferdinandkjaerulff » 16 Aug 2011, 12:58

Hej Jesper

Jeg tænker primært på underholdning, men den store udfordring ligger nok i at definere målgruppen og skabe et univers, der tiltaler dem. Min umiddelbare tanke var at skabe et generelt strategi game-play omkring klan-, stamme-, etnisk-, militær- krig/konflikt, der samtidig kunne afføde "live" scenarier i den ene eller anden form.

Det skulle sælges til målgruppen som en unik online oplevelse, hvor man får mulighed for at indgå og gøre en forskel i en verden, som man normalt er afskåret fra eller ikke har adgang til. Det er et relativt generisk budskab, men jeg er sikker på man kunne skabe et unikt koncept.

/Ferdinand

User avatar
Morten Brunbjerg
Level 4 - Newbie
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by Morten Brunbjerg » 16 Aug 2011, 16:12

Jeg arbejder som forfatter i game branchen og sidder og har fornemmelsen af at jeg måske kan biddrage ... men jeg er lidt i tvivl om hvad du søger. Leder du efter ideer med afsæt i virkeligheden?

Du skriver at spillet skal være: "En unik online oplevelse, hvor man får mulighed for at indgå og gøre en forskel i en verden, som man normalt er afskåret fra eller ikke har adgang til."

For mig lyder det som om du tænker at spilleren skal indgå i en aktuel konflikt, eller en anden konflikt hentet fra virkeligheden? Det kunne være Egypten lige nu, Iran for år tilbage eller Afghanistan? Betyder "at gøre en forskel" f.eks. at fremskaffe nødhjælp til en afskåret region?

Eller tænker du i helt andre baner? Som den mere traditionelle fortolkning af ordet rollespil som i gameverdenen efterhånden er lig med fantasy-verden?

Beklager alle spørgsmålene, håber ikke du synes jeg spørger dumt, men jeg forsøger at spore mig ind på projektet. :)

Morten Brunbjerg
- Level12.dk

ferdinandkjaerulff
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2011, 12:03

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by ferdinandkjaerulff » 16 Aug 2011, 17:09

Hej Morten

Tak for mailen. Jeg er relativ åben overfor retningen, men jeg så gerne eksisterende konflikter udgjorde rammerne for de mulige scenarier, hvor opgaveløsningen kunne være hele spektret fra regulær kamp til mere bløde opgaver. Der er selvfølgelig naturlige grænser for hvad der kan lade sig gøre, men i bund og grund ville der være et styrende strategi-element og en form for rollespil som en del af spiloplevelsen. Jeg har en hel del teoretiske overvejelser, men udbredelsen afhænger i høj grad af underholdningsværdien og "spiloplevelsen", så det ville i overvejende grad være det styrende.

Udfordringen ligger i at skære et koncept til og få gjort det interessant for en bestemt målgruppe. Hvad kan man få folk til at spille online?
Da vi allerede har et offshore team, er det ikke økonomisk urealistisk at have ansat et "live" team til eventuelt at styre spiloplevelsen for betalende kunder.

I øvrigt er min mail ferdinand@ilp3d.com, hvis der er nogen som vil skrive direkte til mig.

/Ferdinand

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by Lau Korsgaard » 16 Aug 2011, 22:25

Hej Ferdinand

Når du skriver "online" mener du så multiplayer, eller "bare" browser baseret?

mvh Lau

ferdinandkjaerulff
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 11 Jan 2011, 12:03

Re: Har du en vision til et online strategi- og rollespil?

Unread post by ferdinandkjaerulff » 17 Aug 2011, 10:00

Hej Lau

Jeg mener primært "multiplayer", da jeg kan forstå på vores udviklere, at VOIP ikke virker i Unity3D's webplayer. Så programmet skal downloades, men det kunne være fedt, hvis det på et tidspunkt kunne blive browser-baseret.

/Ferdinand

Post Reply