Søger praktikplads inden for spil branchen.

jesper483
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2011, 13:17

Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by jesper483 » 30 Aug 2011, 13:28

Hej, Mit navn er Jesper Kruse Graversen, og jeg er en 16 årige dreng fra Ry, Jylland.
Lige for tiden går jeg på Skanderborg 10 klasse, og vi skal i praktik i uge 41, så vidt jeg husker. (Det kan for den sags skyld osse være andre uger, men skolen foretrækker bare uge 41)

Jeg bruger utrolig meget af min tid derhjemme på at side ved min computer og spille forskellige spil, og kunne godt tænke mig at lære noget mere om at lave Grafik og sådan..

Jeg har kiggede lidt på nettet efter praktik pladser og sådan rundt omkring i Danmark, og det eneste jeg måske lige kunne finde var steder så som IO Interactive.. men jeg kunne ikke finde nogle steder man kunne skrive en ansøgning.. eller nogle steder jeg kunne kontakte dem.. Så jeg tænkte på om folk her kunne hjælpe mig med at finde et sted/nogle steder man måske kunne ansøge? eller for den sags skyld selv havde noget kørende?..

alesten
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 22 Aug 2011, 13:40

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by alesten » 31 Aug 2011, 10:08

Hej Jesper

Af hvad jeg kan læse syntes jeg det lyder som om du er mest interesserede i grafik. Hvis dette er tilfældet findes der jo en skole som hedder "3D College" i Grenaa som særligt uddanner til 3D design inde for computer. Man kan også komme i praktik på skolen men det er i uge 48 og koster en lille sum penge men hvis du er interesserede syntes jeg da helt klart du skal tjekke det ud.

Link: http://www.3dcollegedenmark.dk/Uddannel ... aktik.aspx

God fornøjelse

jesper483
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2011, 13:17

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by jesper483 » 31 Aug 2011, 12:48

Tak for svaret.. :)

Jeg har kigget på 3D college oppe i Grenaa før, men vidste dog ikke at man kunne komme i praktik deroppe, så mange tak.

Men vdr. min uddannelse så er det ikke der smarteste sted, da det koster 3.500 kroner at bo deroppe om måneden, og så mange penge har vi ikke til rådighed hjemme ved mig..

Men som sagt, mange tak.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by Jesper Kondrup » 01 Sep 2011, 09:34

jesper483 wrote:Tak for svaret.. :)

Jeg har kigget på 3D college oppe i Grenaa før, men vidste dog ikke at man kunne komme i praktik deroppe, så mange tak.

Men vdr. min uddannelse så er det ikke der smarteste sted, da det koster 3.500 kroner at bo deroppe om måneden, og så mange penge har vi ikke til rådighed hjemme ved mig..

Men som sagt, mange tak.
Hvis det er din passion/drøm skal du da ikke lade det hindre dig.
Man får vel SU sådan et sted? og så er det bare at finde en avisrute eller noget i weekenden -så er du flyvende :)

cebt
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 28 May 2011, 01:06

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by cebt » 01 Sep 2011, 16:22

Jesper Kondrup wrote:
jesper483 wrote:Tak for svaret.. :)

Jeg har kigget på 3D college oppe i Grenaa før, men vidste dog ikke at man kunne komme i praktik deroppe, så mange tak.

Men vdr. min uddannelse så er det ikke der smarteste sted, da det koster 3.500 kroner at bo deroppe om måneden, og så mange penge har vi ikke til rådighed hjemme ved mig..

Men som sagt, mange tak.
Hvis det er din passion/drøm skal du da ikke lade det hindre dig.
Man får vel SU sådan et sted? og så er det bare at finde en avisrute eller noget i weekenden -så er du flyvende :)
SU får man først når man er over 18 år gammel.

men hvis det er noget du brænder for kan din familie evt. tage kontakt til kommunen, de kan til tider hjælpe.
Jeg har selv gået på 3D College og jeg fik det hele betalt af kommunen da de mente det var en god ide :)
Casper Thamdrup
Programmør/praktikant hos Big Bite Games

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by BubbleWrapBoy » 01 Sep 2011, 18:36

Nu er det jo i første omgang skole praktik, han søger. Jonaz.dk (Overadmin) har sat denne side sammen med stort set alt hvad der kan krybe og gå i spilbranchen. Tjek den og start med at søg fra en ende af:

http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=2&t=8

God jagt! :)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by Jesper Kondrup » 02 Sep 2011, 00:13

ahja, havde ikke lige set hans alder.

jesper483
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 30 Aug 2011, 13:17

Re: Søger praktikplads inden for spil branchen.

Unread post by jesper483 » 02 Sep 2011, 12:25

Mange tak :)

Post Reply