Playdead søger Studentermedhjælper

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Playdead søger Studentermedhjælper

Unread post by buchardt » 17 Oct 2011, 16:01

Studentermedhjælper søges

Hej Spilbranche, kender i nogen der kender nogen som ikke drømmer om at lave spil og som måske kunne bruge et alsidigt studiejob?

Vi har brug for en person som kan udføre alle de opgaver vi ikke selv gider eller kan overskue at få gjort i det daglige. Det vil sige at opgaverne ikke kommer til at have nogen direkte relation til computerspil. Det kunne foreksempel være:
- gå ned med pant + skrald
- formatere en computer
- købe Batman: Arkham City
- støvsuge under sofaen
- hænger billeder op

Det vil sige at vedkommende meget gerne må have praktisk og teknisk snilde. Vi forsøger som udgangspunkt at finde en person som ikke går og dagdrømmer om at lave spil, da vi synes det vil være synd for vedkommende at lave denne slags “no-brainer” opgaver for få en fod indenfor i branchen, hvilket dette job ikke skal ses som.

Vi forestiller os at vedkommende er studerende og har brug for et job med nogle få timer om ugen, så der kan blive råd til bøger, bajere og busbilletter.

Løn og timeantal aftales ved evt. samtale(spørgsmål vedrørende dette kan sendes på mail)

Jeg kan kontaktes på: buchardt@playdeadgames.com

- Peter

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Playdead søger Studentermedhjælper

Unread post by JesperN » 17 Oct 2011, 16:47

Hvorfor ville det være så slemt hvis denne person havde ønsker om at udvikle spil på et tidspunkt, men selvfølgelig ville gå til opgaven med viden om, at arbejdet han/hun hyres til lige nu ikke har noget med dette at gøre?

Måske et dumt spørgsmål, men undrede mig bare :)

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Playdead søger Studentermedhjælper

Unread post by buchardt » 17 Oct 2011, 16:58

Nope, bestemt ikke dumt spørgsmål. Det er mest et personligt issue jeg har arbejdet med og ikke fundet løsning på. Da vi var ved at færdiggøre udviklingen af LIMBO ansatte jeg to studerende fra ITU til at hjælpe med QA arbejdet. Ind i mellem blev de to sat til at udføre opgaver som beskrevet i opslaget og det gjorde egentlig bare ondt i mit hjerte at sætte dem til den slags, når nu det de allerhelst ville var at hjælpe med test. Det vil sige at hvis vedkommende som søger denne stilling kan gøre det absolut klart for mig at han/hun ikke tager jobbet for at pleje sit CV, få en fod indenfor eller på andre måder blive klogere på spilbranchen, så kan det selvfølgelig også lade sig gøre.

Håber det var opklaring på dette.

- Peter

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Playdead søger Studentermedhjælper

Unread post by JesperN » 17 Oct 2011, 21:07

Nå jo, det perspektiv kan jeg selvfølgelig godt forstå; man føler jo man står og frister med noget, som man reelt set ikke kan tilbyde. Jeg tænker bare, at en scenarie kan finde sted, hvor en dygtig person bliver studentermedhjælper hos jer, med klar forventning om at der ikke er udsigt til spiludviklingsrelaterede opgaver - imidlertid begynder at hjælpe med nogle småopgaver, fordi der opstår et behov, og viser sig at være rigtig talentfuld og passe godt ind på holdet. Not so bad, right?

Det jeg prøver at sige er, at jeg godt kan forstå dit nærmest moralske perspektiv på det - du vil ikke skuffe nogen - men hvis personen I hyrer med klar besked har fået at vide, at han ikke skal gøre sig nogen forhåbninger, så er det vel ok om han gerne vil ind i spiludvikling? Om ikke andet kan det være en mere passioneret medhjælper i får :)

Post Reply