Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 07 Jun 2012, 14:25

HI PROGRAMMER. Come and join the awesome ISRPG* phone APP produktion "Spåkonespillet" (the Fortuneteller game)
Spåkonespillet is a two player game for iPhone and iPad that takes advantage of the fact that phones can talk to each other.
Instead of explayning the game concept with words I have made this video, that shows the idea very clearly:
Check out this programmer recruitment video:
http://youtu.be/O4z1lnnDULA
(it's in Danish, but if you are a foreign student you should check it out anyway, cause you still get a good idea of the concept)

I'm a student from The Danish Filmschool and i'm looking for people to join the production. We need Unity programmers for the development of the APP, and there will allso be a lot of back end programming since we have to deal with material through a server.
The production period is 1/8-2012 to 14/9-2012. We work all week-days from 9-16.

The APP will be published on APPstore in mid september, and it's our goal to reach out to as many people with this as possible.

By joining the project you will:
- work with a small team of very talented (and nice) people (see bottom for team list)
- work on a game that will reach a lot of people, and is so funny and visionary that it's a guaranteed succes
- get free coffee every day, and cake at least twice a week
- join the project as a part of your education?? and spend your time on making a meaningfull product you can put on your CV


The team you will be joining:
Kristian Nordentoft: Director at the Danish Filmschool, student
Claudia Saginario: Producer at the Danish Filmschool, student
Rune Søgård: Art Director from The Danish Designschool, student
Eske Nørholm: Sound Designer, educated electronic composer from the Danish Musicconservatory
Jesper Holst. Programmer, educated at Medialogi, Aalborg University
Nis Eik: self taught Programmer, educated at The Danish Designschool in Kolding
Kim Borch: Programmer, volunteer, present at the production 1. - 16. aug.
Magnus Tscherning Damgaard: Graphic worker, volunteer, present at the production 6. - 16. aug.


If you are interested, please write a few lines about your self to Kristian Nordentoft (kno@filmskolen.org), before the 14/6 2012 and Kristian (me) will arrange a small presentation of the project at the Danish Filmschool 15/6 at 17:00.

We only need two programmers for the team, will you be one of them?

Looking foreward to hear from you
-Kristian Nordentoft


*ISRPG stands for "Intimate Spåkone RolePlaying Game"

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 07 Jun 2012, 14:49

....I should mention that this is a School project with a very small budget, so I can't pay you any money, only endless coffee and fame?
Hope it qualifies for the "jobs" topic anyway !?

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by Pelle K » 07 Jun 2012, 15:59

Sjovt koncept, men jeg har svært ved at se berettigelsen for at kalde det et spil.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 07 Jun 2012, 16:21

Vil du være så sød at fortælle mig, hvorfor du mener at dette ikke er et spil?
...Eller evt. hvorfor det er relevant at vide?

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by timgarbos » 07 Jun 2012, 16:35

Hahaha! Great project!

Looking forward to trying this :D

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by Klaus Kristensen » 07 Jun 2012, 17:11

Jeg syntes din roma-generator er svagt racistisk. :-) Desuden tror jeg at der går max fire minutter før det går op i pik og patter, men det kan jo også være sjovt. Held og lykke med projektet, jeg glæder mig til at høre mere om det.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 07 Jun 2012, 18:50

Vi skal samle alt materialet ind, altså alle de film folk laver, vi glæder os til at se hvad folk siger og hvilke scenarier der kommer ud i den anden ende .... Og Ja, vi har snakket om at der med garanti kommer en helt masse pik og patter materiale med i pakken, det blir sjovt. :lol:

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by vonknut » 07 Jun 2012, 22:50

Hvis i nu lavede det om til "lækre figurer" og så lavede det til "anonym video dating rollespil" i stedet, så tror jeg faktisk at i har et potentielt market.
-som den er nu er den sjov men måske mere en "oddity" end en spil...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

David1916
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 08 Jun 2012, 11:25

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by David1916 » 08 Jun 2012, 11:33

Det lyder som om Knut vil lave det til en paradise hotel app? Det er så sexy med sex

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by Pelle K » 08 Jun 2012, 13:36

fuldaffart wrote:Vil du være så sød at fortælle mig, hvorfor du mener at dette ikke er et spil?
...Eller evt. hvorfor det er relevant at vide?
Jeg kunne jo også vende den og forlange, at du argumenterer for hvorfor det er et spil.

Men for at smide mine fem ører, så synes jeg applikationen definerer sig mere omkring termerne for leg : "frivilligt, opslugende, indenfor egne rammer og tid etc"

For at kalde det "gaming" , vil jeg eftersøge begreber som:

Mål - konkurrence : At der er en iboende konflikt imellem spillere, eller spillere vs system.
Regler - en afgrænsning som giver spilleren et rum at operere indenfor.
Kvantificérbart resultat - Der er en afslutning på spillet, hvor spilleren kan måle sin succesrate.

Du vil nok vælge at argumentere for at de to sidstnævnte er til stede, så det kan jeg lige så godt svare på nu.

Ja der er en given afgrænsning for systemet. Det er trods alt software, men i mit perspektiv er der mere tale om et sæt af interaktionsmuligheder, som ikke
kan føre til et kvantificérbart resultat, der minder om noget der har med spil at gøre. Jeg vil medgive at det minder mere om resultatet af en gang teatersport,
og den resulterende video kan da være sjov nok, men der er ingen vinder.

Mht. rollespil, så har jeg mange års erfaring i at skrive og afvikle på live- og tabletoprollespil, og dér er kvantificérbare resultater også en central kerne i
spillernes engagement. Spillere der ender med en rolle som ikke har nogle konkrete mål, ender oftest selv med at opfinde nogle, eller også ender de med at
stå og idle i et hjørne. At spåkonerollen svarer på et problem opsat af klientrollen, udgør ikke i mit perspektiv en interaktion, der repræsenterer en målsætning
for nogen af spillerne.

Ideen er fin, men du bør nok orientere dig om, hvem der er censor og om de deler din opfattelse af hvad et spil egentligt indebærer.

Nikolaj Hyldig
Level 1 - Speck of dust
Posts: 14
Joined: 06 Jan 2009, 15:35
Location: Aalborg, Denmark
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by Nikolaj Hyldig » 08 Jun 2012, 16:31

Jeg er enig med Pelle og hans betragtninger om hvorfor der ikke er meget spil over projektet.

Det kan du jo være ligeglad med, hvis du synes dit projekt er fedt.

Men det er dog rigtig relevant at vide hvad det er du laver, for før dig har folk lavet hhv spil og teater i tusindvis af år, og gjort sig en masse erfaringer med hvad der virker og ikke virker indenfor de to. Så hvis du har tænkt dig at blive inspireret og drage fordel af noget som er lavet tidligere (og det kan du ikke undgå), så er det vigtigt at vide hvad pokker du har gang i.
Nikolaj Hyldig
Partner, R&D Director
OpenStoryGroup

This is the future; people translated as data
Bryce Lynch
Head of Research and Development
Network 23

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 11 Jun 2012, 12:15

Tak for uddybningen Pelle.

Jeg vil lige minde om at det er nu på fredag at jeg holder det lille infomøde på filmskolen, hvis du er programmør har du som sagt mulighed for at deltage i spilproduktionen enten i din fritid, på deltid eller på fuldtid og som et led i din uddannelse.

Kom forbi og hør om den spændende lille produktion, og se om det er noget for dig.
Vi ses nu på fredag d.15. kl. 17.00
På: Filmskolen
Theodor Christensens Plads 1
1437 Kbh K

Venlig hilsen
Kristian (skulle du have problemer med at finde det, kan du bare ringe til mig, mit nummer er: 26503024)

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 17 Jul 2012, 15:21

Nu nærmer produktionen sin start, og vi mangler stadig 1 programmør.

Er der en programmør derude som er frisk?

Join det fine projekt, kom frisk!!!

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 24 Nov 2012, 19:02

Så blev spillet færdigt, her er en lille opfølgning på projektet som kom til at hedde ORAKEL
ORAKEL er til dem der synes det sjoveste ved rollespil på computeren er at lege med påklædningsdukker og give dem navne.

Her er RPG'en uden vold, download det gratis og del det med din mormor:
http://orakelgame.com/

Usergenerated movies:
http://youtu.be/30vXOzJWyCg
http://youtu.be/qyFWCJewihQ
http://youtu.be/PUCcRgy-SRo

Vi blev færdige så det er jo godt, men enkelte detaljer blev desværre ikke afsluttet ordentligt, som f.eks menuen hvor man kan se gamle spil sessions, men download det og prøv det. Feedback modtages gerne.

-Kristian

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3964
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by jonaz.dk » 24 Nov 2012, 21:53

hej Kristian
det ser meget interessant og innovativt ud til en grad. også fint klassisk mashup filmskole look.

kan du fortælle lidt om game mechanics.
syntes ikke jeg kan få øje på noget i de tilgængelige videoer og er lidt i tvivl om at det er et spil til at starte med.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 25 Nov 2012, 12:37

@jonaz.dk
Jeg er ikke den store ekspert på området game mechanics, sådan i teoretisk forstand.
Det er derfor heller ikke det helt tunge mechanic-skyts der er rullet ud i ORAKEL.
Her er en tutorial som viser hele spillet:

http://youtu.be/1gAB-Z2QL_0

Da jeg som sagt ikke er ekspert omkring spil mekanikker, kunne det være meget sjovt hvis nogen her i denne tråd kunne gøre mig klogere.

Mit spørgsmål er:
Kan man betegne følgende som game mechanics?: "At bygge sine egne karakterer, give dem navne, lave stemmer til dem og finde på problemer og løsninger på disse ved at spille rollespil med hinanden" ??

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3964
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by jonaz.dk » 25 Nov 2012, 13:59

umiddelbart lyder det som noget jeg ville kalde 'digitalt faciliteret rollespilsleg'. hvilket lyder meget unikt. :)
det virker ikke som om det er applikationen der stiller opgaverne og holder score keeping. men at det er op til brugerne hvad det skal gå ud på. så i princippet kan brugerne sidde og snakke om hvad som helst uden at det har konsekvens? eller har jeg forstået det forkert?

at bygge sin egen avatar gør ikke noget til et spil per definition.

et spil er defineret ved at det er SPILLET der stiller brugeren en udfordring der skal løses. samt det udøver et vidst element af modstand for at forhindre at spilleren opnår sit mål.
og ikke mindst er der et indbygget sæt af regler der siger hvad man kan gøre og ikke gøre.
samt der er en ret hård definition og feedback ved win/loose. og der tit er elementer af score keeping og progression.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 25 Nov 2012, 18:05

Jo det er nu APP'en der giver rammerne. Den definerer også meget konkret for brugerne hvad de skal gøre gennem hele spil-forløbet. Men når den f.eks beder dig om at trykke "rec" og fortælle om et problem, er det jo klart at friheden er meget stor, og brugeren kan også vælge at skide på instruksen og sige noget helt andet. Så du har ret i at de kan sige hvad som helst, men det er ikke uden konsekvens, eftersom der er et andet menneske der hører det og responderer på det.

Mit spørgsmål gik på om følgende kan betegnes som game mechanics: At bygge sine egne karakterer, give dem navne, lave stemmer til dem???

Her er i øvrigt den første sætning i wikipedias beskrivelse:
Game mechanics are constructs of rules intended to produce an enjoyable game or gameplay.

PS: "digitalt faciliteret rollespilsleg" sjovt, det vil jeg kalde det fra nu af. ORAKEL is a two player DFR.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 25 Nov 2012, 18:10

....eller hvis jeg skulle oversætte det du skriver mere præcist: DFRPG -digital facilitated role-playing game :?:

Hvis vi havde haft tid og mandskab havde spillet haft et rating system, således at klienterne kunne rate spåkoner afhængigt af hvor gode svar de havde fået fra dem. Så kunne man definere hvem der var det sande orakel, måske kunne man som spiller betale penge for at få lov at blive spået af denne verdens officielt bedste orakel. De bedste spåkoner kunne så gøre det til deres leve-vej at give råd og spille rollespil. Se det havde været en win-condition.
...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3964
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by jonaz.dk » 26 Nov 2012, 11:13

Måske har i fundet en eller anden gråzone at udforske mellem spil og leg?

Svært helt at vide uden at sidde med det i hånden. Damn you Apple and your planned obsolescence. Det kører ikke på min gamle 3G.

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by timgarbos » 26 Nov 2012, 16:48

Ret interessant. Har i folk der spiller/leger det? eller hvordan ser det ud?

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 27 Nov 2012, 12:47

hej Tim
Ja der er pt blevet lavet 2148 sessions ... Jeg er en gang imellem inde på serveren og lytte for at vælge nogle gode ud til hjemmesiden, og det er rigtig sjov lytning. Der er allerede nu nogle elite spåkoner som har spillet rigtig mange spil med den samme spåkone karakter, og det er tydeligt at høre de gør sig umage.
Og så er der også en masse lort og uafsluttede sessions...det er klart.
Min yndlingsspåkone, lige for tiden, har lavet det til et strengt dogme for sig selv, altid at rime.

Jeg fyrer snart et par nye sessions ind på siden, så gir jeg et lille pip her.

User avatar
fuldaffart
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 05 Jun 2012, 17:45

Re: Programmers wanted for APP-production at the Filmschool

Unread post by fuldaffart » 30 Nov 2012, 14:25

Hej Tim, hende her har lavet ca 15 spil sessions, hun er ret god så hun blev lige månedens spåkone....hun er ret sej til at finde på gode svar.
Hun er et meget godt eksempel på en af de spillere som, på trods af spillets skønhedsfejl, bliver hængende og laver den ene session efter den anden.
http://youtu.be/Ca389s32dOs

Post Reply