Søger du det ekstra til dit spil?

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger du det ekstra til dit spil?

Unread post by eMilk » 30 Aug 2012, 18:35

Du har selvfølgelig ret - det er helt klart bare et spørgsmål om at de kan dække sig selv ind når der kommer nogen og siger at det var deres idé.

Faktisk har Disney en regel der siger at deres ansatte skal vende sig om og gå i samme øjeblik en person begynder at fortælle dem om filmidéer for at undgå situationer som den de oplevede med Finding Nemo.

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Søger du det ekstra til dit spil?

Unread post by VictorB » 31 Aug 2012, 12:03

Jeg fandt ud af jeg havde grebet det helt forkert an mht. fremvisningen "pitch'en" og efter at have arbejdet ret intesivt på at lave mit fremlæg for så at finde ud af det var forkert gjorde ret nas.

Jeg er ikke ude på at tjene penge i første omgang, som jeg også har nævnt tidligere og jeg tror kun det er i USA man sagsøger hinanden for sådanne ting. tværtimod ville jeg blive stolt og føle mig anerkendt, hvis nogen "stjal" min idé. Jeg finder hele tiden på nye idéer nogen mindre gode end andre, men de kommer hele tiden.
Det er spild af tid at skrive om din idé på dette forum, når du ikke vil præsentere den på en ordentligt måde (du skriver det fylder for meget), læs hvordan man gør her: http://bit.ly/PrF8yQ
flap!! men tak det har sat tingene lidt mere i perspektiv og jeg tror også du har ret mht. at det ikke er her jeg skal sælge min idé.

Tak for jeres tid allesammen!

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Søger du det ekstra til dit spil?

Unread post by JesperN » 31 Aug 2012, 15:39

Hvis du er nok for dig, at nogen bare tager din idé og udfører den, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke bare har skrevet den/dem allerede?

Smid alt op hvad du har af idéer og dertilhørende materiale, og så kan du være heldig, at nogen gider læse det og måske synes der er en pointe med noget af det.

Bare husk, at grundidéen sjældent er lige med det færdige resultat. Det er altid nemt at sige: "Det var mig der fandt på det der", men selvom én person måske har tænkt den indledende tanke først, så har et hav af andre små idéer og mødet med realiteterne formet det endelig produkt så meget, at det er direkte umuligt at sige, hvem der er ophavsmanden.

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Søger du det ekstra til dit spil?

Unread post by VictorB » 31 Aug 2012, 16:07

Du har ret, men hvis jeg nu blev ved og ved med at skrive mine idéer og folk tog dem og brugte dem, ville jeg jo aldrig kunne leve af det, hvilket er mit mål på længere sigt.
Må jeg lige hører om du tager til Game Jam til okt?, hvis du gør ville jeg gerne mødes med dig. Du lyder som en klog en!

Post Reply