Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 11:25

Jeg går med en idé om at få kodet et spil. Jeg kender ikke så meget til de forskellige sprog, så derfor ville jeg samtidig høre ind til hvilket program der ville være mest optimalt at kode følgende i..

Ideen går på, at kombinere et klassisk brætspil med et spil om penge/point.
Der vil være mulighed for, at man hver måned har - måske 20 - gratis spil med playmoney, og alt derudover skal man så betale for.
Man er 4-8 spillere i et spil, og skal så konkurrere mod hinanden. Det kunne også være lækkert hvis der var et chatfelt, hvor der ville kunne skrives sammen i lobbyen.

Så tanken er, at spillet skal foregå over en browser - og måske senere hen også være at finde som app.
Det er altså ikke et grafisk krævende spil - men et mindre spil som jeg måske ser kunne kodes i html5/javascript.

Når man starter spillet, kommer man ind i en lobby. Her fra skal du kunne vælge om det er større turneringer eller små 4/8-mands borde du vil spille ved.
Når spillet går i gang, skifter billedet til 'spille-interface'. Nu skal der være muligheder for at vælge 'redskaber', som man kan spille med.
Der trækkes lod om hvem der starter med at spille, og herefter går spillet så igang.
Efter runden er færdig, er der en vinder som får point - og hvis den der har runden har satset på at 'runden bliver succesfuld' - så skal der være mulighed for at få dobbelt op eller miste sit sats.

Man kan altså satse og spille om 'point' - lidt ligesom i poker, på at man vinder runden etc.

Der skal være achievements og levels/ranks, så folk (især achievers) har lyst til at spille mere og mere.

Så for at gøre det kort, og liste det op - så mangler jeg en person som ville kunne kode dette spil i det mest optimale sprog.
  • o Multiplayer-spil hvor man først kommer ind i en lobby og så går videre ud i andre små spil eller større turneringer (eksempelvis som bob-spillet på Komogvind.dk, eller alle online poker-spil)
    o Mulighed for et lobby-interface og spille-interface som skifter afhængigt af igangværende action
    o Mulighed for at spille om point/penge - buy-in i turneringer og til borde
    o På bordene skal der være spilletyper som eksempelvis "først til 100" eller "først 5 rigtige" - og der skal altså være et scoreboard - ved hver runde opdateres denne for at give et billede af hvem der fører spillet
    o En "bank" eller "account" hvor man kan se sin aktuelle level/rank/achievements og sin point-beholdning samt eventuelt veksle disse til ting i en webshop/på en liste
    o Spillet skal muligvis afvikles på en server så alle spillere kan se hvad der sker løbende osv.
Er dette noget, som der vil være muligt at lave indenfor virkelighedens grænser?

Og i så fald - hvem ville kunne lave det?

Skriv gerne her i tråden, eller smid mig en PM, hvis der skulle være behov for yderligere informationer.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 11:30

Hej KKA,

Idéen lyder meget sjov, og det er skam helt inde for virkelighedens grænser.
Jeg ville foreslå at kode det i enten Flash med AS3, eller i Unity med C#. Så for at implementere dit credit system, og online delen, ville jeg foreslå dig at bruge PHP eller noget ASP.NET / C#.

Det er ikke nemt at kode din idé, men det er helt klart realistisk, og kunne klares på under en måned max!

Jeg har desværre ikke mulighed for at tage imod opgaven, da jeg selv sidder og arbejder på mit eget projekt. Men har en ven, som muligvis kan være interesseret i det.

Forresten, er jobbet "lønnet" er ulønnet?
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 11:34

Hej Kevin,

Projektet ville være lønnet: Om det er i form af ejerandel af virksomheden, eller om det er decideret lønnet arbejde i kodeperioden, det er noget jeg vil tage med den enkelte, når jeg mener jeg har fundet den rette mand til projektet.

Det lyder da dejligt, at det er noget som er inde for virkelighedens grænser! Det eneste jeg er interesseret i - når der skal vælges kode - er at det kan favne bredt!
Her tænker jeg at det skal være samme oplevelse hvad end du sidder på en Mac eller en PC -> Derfor var jeg lidt mistænkelig ved at nævne Flash i første post.

På under en måned - det var da endnu mere bonus!

EDIT:
Hvis du mener din kammerat er i stand til at udføre opgaven, så tager jeg gerne en snak med ham.
Last edited by KKA Gruppen on 18 Sep 2012, 11:44, edited 1 time in total.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 11:44

Ja altså, hvis du vil have det skal virke ens på både Mac og Windows. Så ville jeg helt klart anbefale dig Unity. Det er let at bruge til denne opgave.

Du kan også, som du selv nævnte i første post, bruge HTML5 og JavaScript, med noget AJAX og PHP/.NET (evt), men det ville kræve en hel del mere kodning fra programmørens vinkel.

Fordelen ved at gøre det igennem Unity er, at man undgå de store problemer at programmere det hele selv, du for en masse hjælp og en del kontrol. Men ulempen ved det, er også at du ikke har komplet kontrol.

Derimod, ved at gøre det igennem HTML5 og JavaScript, så har du fuld kontrol over hver eneste lille ting, som selvfølgelig er en fordel, men kan også være en ulempe da det så kommer til at tage længere tid at producere projektet.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 11:47

Kevin:

Hvad mener du, når du skriver jeg ikke har komplet kontrol med Unity?
Og omvendt - med HTML5 og JavaScript?

Er det simpelthen at der er nogle begrænsninger med Unity, så der muligvis ikke er nogle af de krav jeg har stillet, ville kunne opfyldes? Eller er mulighederne ubegrænsede med Unity?

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 11:56

Altså, mulighederne med Unity er selvfølgelig næsten ubegrænsede, men du skal være opmærksom på, at du kun har kontrol over de scripts som du opretter inde i Unity, og ikke Unity selv. Et eksempel kunne være, at du godt ville ændre måden Unity opsætter spillet, dette ville ikke være umuligt, men rigtig svært at gøre.

Hvor derimod at gøre det hele selv med HTML5 og JavaScript, har du fuld kontrol med alle scripts og systemer som du selv bygger.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 11:59

Okay, jamen så lærte jeg også noget i dag.

Hvis der er nogen udviklere der er interesseret i at høre mere - og eventuelt har mod på at påtage sig opgaven, så skal I være velkomne til at tage kontakt til mig på PM - eller pr. e-mail:

kk(at)kec-homes.com

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Pelle K » 18 Sep 2012, 12:31

Ikke for noget, men jeg synes udmeldingen om en måneds arbejde er en kende optimistisk, uanset hvilken platform der arbejdes på, især taget i betragtning at spillets grundliggende
flow i spillet ikke er beskrevet, og jeg går ikke ud fra at det er sten-saks-papir.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 12:35

@Pelle

Nu var det sådan set et Fuldtidsjob jeg hentydet til, da jeg skrev en måned. Nok lidt svært at gætte sig til, jeg beklager.
En måned var måske også lidt hurtigt sat på, men som fuldtidsjob og max 2 måneder, kan det sagtens lade sig gøre.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Pelle K » 18 Sep 2012, 14:16

Please .. er der ikke en eller anden der gider at tage over .. jeg har ikke tid til at lege "grumpy old man" idag ...

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by timgarbos » 18 Sep 2012, 14:53

Jeg er enig med Pelle. Tror at en maaned eller to er virkeligt stramt sat for et saadan projekt. Der er en langt mellem at faa alt funktionaliteten til lige at virke og lave noget der er laekkert som folk vil spille og som kan konkurrere med andre lign. produkter.

Omkring teknologidelen saa betyder det ikke saa meget, det handler mest om hvilken teknologi udvikleren er hjemme i. I Koebenhavn finder du dog i oejeblikket nok primaert folk der til dagligt sidder med Unity.

TheChrille2
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 22 Aug 2012, 20:46

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by TheChrille2 » 18 Sep 2012, 15:26

Du kan ikke komme uden om html hvis det skal være et browserspil.
Jov du kan godt komme uden om det hvis du uploader det til en hjemmeside.
Du kommer nok heller ikke uden om php eller ASP.NET som skal bruges til at kontakte din database.
Hvis du vælger ASP kommer du uden om html, men så skal du lære C# som er programeringsproget i ASP.
Du kunne bruge JS (JavaScript) til at gøre det lidt mere dynamisk.
Unity er ikke et dårligt valg. I Unity programere du i C#, Boo eller JS.
Du skal lige overveje om du vil lave det isometrisk, 2D eller 3D.
Som database ville jeg nok vælge mySQL som hel klart den mest udbredte database.
Du skal oså bruge lidt CSS til det grafiske arbejde.

Værktøjer:
Du kan kode ASP i Visual Web Developer. Du kan bruge Express udgaven som er gratis.
Til 3D ting kan du bruge K-3D, Maya eller 3DMax. Der er mange andre.
Du kan se lidt videoer og læse lidt om de forskellige og derefter vælger hvilken en du vil bruge.
Der er også mange muligheder i 2D du kan bruge Paint.NET, Löve2D eller noget helt tredje.
Til programmering i php, html og CSS kan du bruge Netbeans.

Jeg smider lige nogle links.
Php, html, html5, mySQL, ASP, JavaScript og CSS: http://www.nemprogrammering.dk/
Visual studio der er flere udgaver nogle til C#, C++ og en masse andre: http://www.microsoft.com/visualstudio/e ... 10-express
Netbeans: http://netbeans.org/downloads/

-TheChrille2

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by timgarbos » 18 Sep 2012, 15:42

TheChrille2: Det er ikke relevant og heller ikke helt korrekt.

Personen har skrevet en email man kan skrive til hvis man er interesseret. Lad os bare stoppe denne her traad her.

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kristian Hedeholm » 18 Sep 2012, 15:56

Hey KKA Gruppen

Umiddelbart synes jeg, at din ide minder lidt om det man finder på KomOgVind.dk - som du også selv er inde på.

KomOgVind.dk er udviklet af CEGO - hvis du prøver at tage kontakt til dem, kan det være de vil fortælle lidt om, hvordan de selv startede ud. Det kan også være de smider røget på med det samme og siger "det er forretnings hemmeligheder." Uanset hvad, hvis du virkelig brænder for din ide, så er det et forsøg værd.

Dernæst bliver du ved med at efterspørger én programmør. Har du overvejet at du måske skulle have fat på mellem 2 - 5 programmør/teknikkere? - og det er bare til selve udviklingen af projektet. Antaget at dette projekt bliver færdig udviklet, har du så også overvejet at hele systemet skal vedligeholdes og holdes opdateres - især når der er rigtige penge involveret?

Til sidst vil jeg nævne, at du nok heller ikke kommer uden om at skulle købe noget isenkram, blandt andet i form af servere. Antallet af servere du skal købe, afhænger selvfølgelig af, hvor mange mennesker i alt du har tænkt dig, der skal kunne spille på dit projekt samtidigt. Dette skriver du desværre ikke noget om.

Det var lige mine 3 indspark :)
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by oliverdb » 18 Sep 2012, 17:44

hmmm

Meget teknisk alt sammen.

Du skal kraftigt overveje dit spil op imod conversion rate, og teknologi. Du skal overveje hvor de spillere kommer fra og hvor villige de er til at hente en klient. Lige præcist på det punkt har Unity et problem, man skal hente og installere en klient og jeg høre i krogene at konversion rate ikke er særlig god.

Så derfor overvej HTML eller flash da install-base er meget større. Til flash høre også en masse editors lige som Unity så du derved kan få dig et hurtigt workflow. Jeg ville også kraftigt overveje om din klient skal være mobil kompatibel (udelukker flash) da det er et hastigt voksende marked.

Til sidst vil jeg foreslå Google app Engine til backend. Den er gratis i udviklings perioden og plugger fint ind i Eclipse. Den vil skalere til alt, modsat f.eks en MYSQL server som kræver dyr ekspertise at få til at skalere (Men husk her taler vi om mange mange tusinder af brugere)

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 18:49

Oliverdb.

Lige en rettelse til din kommentar omkring at man i Unity skal bruges en speciel klient (Unity Web player) for at bruge det på websites, så er dette faktisk ikke helt sandt.

I versionen 3.5.*+ har Unity mulighed for at eksportere til Flash, så man ikke behøver andre plugin end Flash Player.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Lau Korsgaard » 18 Sep 2012, 18:51

Yes det er skønt med lidt snak her på spiludvikling.

Så ja, for at få lidt realitets sans så ville jeg tro at en professionelt eksternt udviklet løsning på det du søger ville i hvert fald koste 300.000-600.000 kr i meget rough ballpark, måske x2 afhængigt af hvor komplekst spillet skal være.

Hvis du derimod søger en partner til projektet er det selvfølgelig en anden sag. Så kan man starte meget mindre, uden polish osv. og så skalere op når i ser at der er interesse for projektet.

/Lau

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 18:54

Jeg vil forsøge at svare alle som har vendt tilbage - hvis jeg ikke lige rammer alle, så må I henvende jer.

Pelle K:
Jeg er i fuld gang med at udvikle en flowchart - det er dog første gang jeg overhovedet er inde på dette felt, så den skal jo nok ses igennem en del gange. Derudover regner jeg også med at der vil være tilføjelser her og der og alle vegne.. Så når den en gang er færdig, så ville jeg vende denne med netop en eventuel programmør.

TheChrille2:
Tak for links !
Det er altid godt med information om, hvad det egentlig er jeg bevæger mig ud på.. Men jeg må dog sige, at jeg er nok ikke den rette mand til at vælge hvilket program som det skal bygges op i..

timgarbos:
Jeg er dybt uenig i, at vi skal stoppe tråden her. Ja, jeg har skrevet en e-mail man kan kontakte mig på - men det er jo et debatforum, og jeg har flere ting til debat i min tråd indtil nu. Det går lige så godt, så lad os da endelig fortsætte!
Udover det, så har jeg jo ikke fundet nogen som kan lave mit spil endnu....

Kristian Hedeholm:
Ja, det er også derfor jeg lige har dem som eneste reference.
Som jeg skrev, så er det ikke en 'nyopfindelse' - men simpelthen en kombination af et godt gammeldags spil, og så gambling. Så der skal nok findes andre spil af samme genre, som det jeg er ude efter at få op at stå. Jeg tror bare at med min tilføjelse om at folk rent faktisk kan få noget ud af at spille (læs: rigtige penge) - så vil der være et potentiale.
På KomOgVind er det primært ting man kan vinde for poletter, og så derudover være VIP-medlem for cash. Det er selvfølgelig også en god idé, men jeg vil primært fokusere på ET spil bestemt, og så have det som niche.

Skide god idé med at tage kontakt til dem (CEGO) - det vil jeg gøre her en af dagene.

(Stadig Kristian)
Mjah, jeg ved ikke om jeg har gjort mig nogle tanker om, hvorvidt det er 1, 2 eller 5 programmører - det er lidt derfor jeg henvender mig her :)
Jeg tror grunden til jeg skrev 1 person var, at jeg i mit eget job primært arbejder selvstændigt på et projekt. Så det var nok bare gammel vane. Hvis der er en som mener at der skal flere personer om opgaven, så er jeg mere end frisk på at høre fra dem også!
Jeg vil sådan set bare gerne have spillet på benene :)

Med hensyn til servere, så havde jeg i første omgang nok håbet på det var muligt at outsource det.. Jeg har ikke kapacitet til serverplads, og hvad der dertil hører - så det ville nok være noget med at tage kontakt til et firma der kunne tilbyde det.
Og hvor mange mennesker skal kunne spille det.... Tja altså - jeg vil da gerne have at der bare er 1.000 spillere ad gangen om dagen - men drømmen om at der er 10.000 spillere - eller måske 100.000 spillere om dagen, den er der da!

Men til at starte med, så vil et realistisk bud (forhåbning) nok være 1.000 spillere om dagen, og så kan man udvide efter behov.
Dertil hører det sig selvfølgelig, at jeg på et tidspunkt skulle have teknikere tilknyttet. Men der er mange ting som kan outsources, og som alle andre virksomheder der er startet op i det små - så skal det nok komme.

oliverdb:
Jeg synes du rammer min største bekymring her - SPOT ON!
Da jeg selv lige var inde på andre sider, der stødte jeg flere steder på "Unity Plugin Required". Det første jeg gjorde - som normal bruger - var at stikke halen mellem benene og komme væk derfra.
Så conversion-rate vil nok helt sikkert tale imod at der anvendes Unity.

Hvis du mener at jeg skal gå efter det mobile marked, er vi så endt på HTML5/JavaScript som det mest optimale sprog at kode det i?

Lau Korsgaard:
Det var jo lidt en forskel, fra de 1-2 måneder - til så lige pludselig at smide 300.000-1.200.000 kr.. Pu ha, nu skal du ikke tage pusten fra mig.
Jeg er åben for alle forslag! Som sagt, så er jeg ikke et geni til at kode (hvis jeg var, så skrev jeg ikke her, men var i gang med spillet..) - så hvis der er nogen der mener de kan bidrage til udviklingen som enten partner - eller ved almindeligt arbejde, så skriv endelig.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 19:02

KKA, ved ikke om du fik set min post, men i tilfælde af at du ikke gjorde, så poster jeg den lige igen:

I versionen 3.5.*+ har Unity mulighed for at eksportere til Flash, så man ikke behøver andre plugin end Flash Player. På den måde undgår du Unity Web Player (Plugin) og bruger derfor kun Flash, som stortset alle computere har.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 18 Sep 2012, 19:04

Kevin Petersen wrote:KKA, ved ikke om du fik set min post, men i tilfælde af at du ikke gjorde, så poster jeg den lige igen:

I versionen 3.5.*+ har Unity mulighed for at eksportere til Flash, så man ikke behøver andre plugin end Flash Player. På den måde undgår du Unity Web Player (Plugin) og bruger derfor kun Flash, som stortset alle computere har.
Nej det så jeg ikke lige.. Det lyder jo nemt nok :)
Men hvordan så, hvis jeg en dag beslutter mig for der også skal være en mobil version af spillet - der er Flash vel no-go?

Dernæst, hvordan har Facebook med det hele?
Som jeg lige ser det, så kunne jeg da også godt forestille mig, at man med en canvas-page kunne spille det her over Facebook...

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 19:10

Det er sådan, at Unity kan eksporte til de fleste platforme. Indtil videre kan Unity eksportere til:
PC og Mac, Deres Webplayer, Flash, iOS (iPhone, iPod, iPad), Android, Xbox, PS3 og Wii.

Dog, er der en lille hage ved nogle af dem.
iOS, Android, Xbox, PS3 og Wii er nogle add-ons som man kan købe til Unity fra deres hjemmeside, som bruges til at eksportere til den platform. Så det er derfor kun muligt at eksportere gratis til PC og Mac, Deres Webplayer og Flash.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 19:11

Ang. facebook, facebook supporter Unity også, da Facebook jo kører Flash, og da du kan eksporte til Flash, kan du også bruge det sammen med facebook.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by timgarbos » 18 Sep 2012, 19:36

KKA Gruppen:
Med at stoppe traaden mente jeg primaert at den var koert lidt af sporet, men det er maaske ok. Hvilken teknologi du vaelger vil jeg lade vaere helt op til den udvikler der kaster sig over opgaven. Alt skal nok kunne lade sig goere hvis man poster nok timer i det.

Jeg ville lytte til Lau omkring omfang af projektet.

Kevin Petersen:
Jeg mener egentlig ikke at teknologien er saa vigtig for det her projekt, men kommenterer lige alligevel. Har du har proevet Unity's Flash export. Jeg ville ikke ligefrem love for meget da det tager en del tilpasning og arbejde at faa det til at koere som man vil.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 18 Sep 2012, 19:43

Timgarbos:
Altså, jeg har heller ikke sagt det er Unity eller for den sags skyld Flash, som skulle være det primære teknologi for projektet, dette var skam bare foreslag jeg kom med. Ja det har jeg skam, Flash Export har virket for mig, uden de store problemer. Det eneste det dog blev lidt mærkeligt var, at musehastigheden var lidt langsommere, så det skruede jeg bare op inde i Unity og eksporteret igen, men udover det virker Flash export meget godt, men grunden til at du har oplevet at det ikke helt virket, er fordi lige pt. er den jo kun fremme som Preview, men senere i Unity Version 4.0 vil det blive en add-on som selvfølgelig er bug fri.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Jesper Kondrup » 18 Sep 2012, 19:44

Selvom jeg arbejder med grafik og ikke kode, så har jeg været længe nok i branchen til at vide, at 1-2 måneder virker urealistisk for een mand også selvom du finder en meget dygtig programmør. Ting tager desværre 'altid'' længere tid end man regner med, når vi snakker software udvikling og dit projekt kan hurtigt blive ret stort og kompliceret.

En alternativ idé kunne være at finde et team på freelancer.com, som kan udvikle systemet for dig. Synes generelt niveauet derinde har været højt hos de folk jeg har snakket med, men man kan selvfølgelig også være uheldig. Derinde kan man også finde folk med Unity erfaring. Man beskriver sit projekt og så byder folk på det.Hvis du vælger freelancer vil jeg råde dig til at få en programmør med på råd og hjælpe dig med at beskrive projektet derinde og finde det rette team.

Post Reply