Spiludviklernes Chance, noget for dig?

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Kevin Petersen » 12 Dec 2012, 09:49

Til alle Spiludviklere derude! (I må meget gerne også dele opslaget her!)

Jeg er i gang med at planlægge et projekt som jeg kalder Project Unknown Experience. (Ikke spillets title). Som går ud på, at jeg søger, 2d, 3d og programmøre. Der er som sådan, ikke nogen historie, tanker bag spillet, og det er derfor jeg vil have alle interesseret, med på Projektet, så alle har en indflydelse på, hvad type spil, historie, genre. etc. der skal laves. Jeg er projektleder, men er åben for alle muligheder og idéer.

Arbejdet er ulønnet, men en fordel ved at arbejde sammen med andre, på et ulønnet projekt, er at man får teamwork erfaringer, samt noget på ens CV/Portfolio.

Når der er fundet på en idé, og lavet en prototype af idéen, er det tid til at gå online. En kampagne på Indigogo bliver oprettet, og derefter kan vi se, om vores idé er en success, så lønneringer kan blive udbetalt under udviklingen.

Jeg har også fået kontakt til et Amerikansk Community som har over 200,000 læsere, der dagligt læser sitets spil anmeldelser, redaktøren her, har jeg en aftale med vil anmelde vores spil, og smide op på sitet når vi når der til.

Arbejdstiderne kommer foreløbig til at foregå Lørdag og Søndag kl. 16-20 ca., men her er der også åbent for input, hvis folk bedre kan andre dage.

Håber det lyder interessant! Hvis det gør, så smid en mail på kevinjp@outlook.com eller en besked på facebook, med hvilken erfaring du har.

NB: (Det kræver ikke, at man er utrolig dygtig, og skilled, da jeg lige pt, ikke har sat nogle limits på hvor mange arbejdere, der skal på projektet)

Generel Info: For programmøre, artister etc. der arbejdes i Unity samt C#. Så det ville være en fordel hvis man har erfaring med Unity, men ikke et krav.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Wikzo » 12 Dec 2012, 13:39

Kunne du skrive lidt mere om dig selv og Difficulty Studios?

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Kevin Petersen » 12 Dec 2012, 14:03

Mit navn er Kevin Petersen, og jeg er Spilprogrammør i Unity, med speciale i C#. Jeg har udviklet et par små spil, samt været Programmerings underviser på Højer Design Efterskole, da de afholdte en Game Camp. Jeg er udover det, Bestyrelsesmedlem og Redaktør på Unge Spiludviklere, og går til daglig på Roskilde Tekniske Skole.

Difficulty Studios er kort sagt, et koncept som går efter, at udvikle og skabe det mest udfordrene, og stærkeste, samt nye koncept i Spil industrien, på kortest tid. Lige pt. er det kun mig som er i Difficulty Studios.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Zee » 12 Dec 2012, 15:29

Så kort sagt, du har et projekt som er ikke eksisterende, men vil gerne have folk til at joine det, så du kan bestemme over dem... Jeg er ked af at sige det men du sælger det ikke super godt.
Især når du så beskriver dit "firma", kommer det til at lyde ekstra naivt.

Så hellere skrive tingene som det er... "Jeg er spilprogrammør (Unity), jeg vil gerne finde nogen ligesindede at udvikle et spil sammen med (både grafikere, designere og andre programmører). Vi starter HELT fra bunden, så alle kan få indflydelse på det endelige produkt".
Det ville være den ærlige fremgangsmåde, og det er generelt den bedste.

Angående din "NB", så kan man ofte ikke få mange dårlige ressourcer til at yde som få gode. Faktisk vil det nok gå endnu dårligere, hvis man har 10 dårligere projektdeltagere end 5 dårlige. Sagt på en anden måde, 5 personer der ikke kan lave en 3D model bliver ikke på magisk vis til 1 person der kan :)

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Kevin Petersen » 12 Dec 2012, 21:56

Hej Zee,

Jeg har aldrig sagt at projekt her, går under mit "firma". Det gør det bestemt ikke.

Meningen med opslaget, var nøjagtigt som du skrev, at få grafikere, designere og programmøre til at være med på projektet, hvor vi starter helt fra bunden, og det vil jeg sige, jeg også forklare rimelig godt i opslaget.

Jeg undskylder, hvis der er opstået forvirring, det var ikke mit mål at skabe ;)

Grunden til at jeg svarede Wikzo, var fordi han stilte mig et spørgsmål, som ikke nødvendigvis har noget med projektet at gøre, så ville han nok have skrevet det.

Ha' en fortsat god aften ;)
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Neogy » 12 Dec 2012, 23:34

Jeg synes det er fair nok at slå et sådanne projekt op, men jeg synes måske at det ikke virker så fristende.

Ingen historie, ingen tanker, betyder det at spillet man kommer til at lave kan være alt fra iPhone free2play til PC FPS ?
Da du skriver en titel "Project Unknown Experience" må du have gjort dig nogle tanker eller forhåbninger, men de er bare ikke uddybet.
et koncept som går efter, at udvikle og skabe det mest udfordrene, og stærkeste, samt nye koncept i Spil industrien, på kortest tid.
Dette er en meget "vild" sætning og bør du nok genoverveje.
Nu er det ikke fordi jeg synes man skal kravle før man løber, men det virker som om der mangler et reality check.

Jeg tror at du skal gøre dig nogle tanker om nogle mere afgrænsede rammer eller en mere specifik ide og så poste igen.
På denne måde kan folk klart læse hvad de går ind til og så beslutte sig ud fra det, istedet for at gå ind til noget totalt ukendt.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Spiludviklernes Chance, noget for dig?

Unread post by Kevin Petersen » 13 Dec 2012, 20:47

Hej Neogy, jeg ville sætte pris på, at du ville læse min kommentar lige ovenover din. hehe ;)

Ideen med det, er nøjagtigt som du skriver. Ingen historie eller tanker bag spillet, det bliver alt sammen besluttet når det brainstormingen går i gang over et skype-møde.

Ang. den quote du skrev, så har den intet med spillet at gøre. Det var rent og addeles mit firma, som jeg ikke går under, på dette projekt.

Takker for den udtalelse du kom med ;)
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Post Reply