Programmør og grafisk designer søges til læringsspil

Sidsel
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Oct 2013, 13:07

Programmør og grafisk designer søges til læringsspil

Unread post by Sidsel » 02 Oct 2013, 16:31

Jeg er lige gået igang med at skrive speciale i Film- og medievidenskab på KU om corporate games og ønsker at udvikle et tilhørende spil. Derfor leder jeg efter en programmør og en grafisk designer (evt også en lyddesigner).

Spillets formål er at forberede virksomheder for kulturelle udfordringer, der kan opstå, når virksomheden offshorer noget af sin forretning til udlandet.
Spillets indhold er baseret på data af en stor, universitetsbaseret, interkulturel undersøgelse af Mærsk Line IT's udfordringer i at offshore til Indien.
Jeg vil stå for at levere indhold og læringspointer til spillet (fokuseret omkring problematikker i offshoring) og at lave spillets gameplay med hjælp fra spildesigner.

Da jeg ikke har meget erfaring med spil, leder jeg efter en programmør og grafisk designer til spilprojektet (jeg har allerede en spildesigner tilknyttet). Der er her stor mulighed for at dreje spillet i den kreative retning, du ønsker/ser nødvendigt.

Spillet skal gerne realiseres indenfor de næste tre-fire måneder. Flotte effekter er dejlige, men spillet skal hellere være let og håndgribeligt med fokus på at fremme læringspointer i offshoringsregi. Jeg forestiller mig (uden at det er definitivt), at spillet skal være i genren adventure game, med singleplayer, med 2d grafik og være browser-baseret. Jeg lytter gerne til gode råd, og som sagt er der rig mulighed for indflydelse på produktet.

Da dette er et specialeprojekt, kan jeg desværre ikke tilbyde løn på nuværende tidspunkt. Dog har flere virksomheder udtrykt interesse for at spille spillet, så hvis det bliver solgt (hvilket er planen), modtager du naturligvis en del af salget.

Så hvis du mærker en spirende interesse i projektet, så kontakt mig gerne på sidsel.mouritsen@gmail.com, så vi kan få en snak om spillets muligheder.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør og grafisk designer søges til læringsspil

Unread post by vonknut » 03 Oct 2013, 11:15

Hej Sidsel, tak for dit indlæg på forummet, det er altid godt med nye ansigter her (er selv gammel "Fest- og Fjernsyn" studerende).

Dit projekt er oplagt til ITU / Medialogi studerende, der også skal lave projekter i denne tid.
Jeg tror også gerne de vil lave projekter, hvor der allerede er "tal" (da de ellers selv skal bruge tid på at skaffe dem). Dog vil de nok også have nogle holdninger til "lærings tilgangen" (som går hånd-i-hånd med game design). Omvendt vil du nok have mere teorie til at backe det op, som de kan drage nytte af i deres opgaver.

Der er en del af dem, der læser i dette forum, men hvis du ikke får nok henvendelser, så kunne du også prøve at poste opslag (fysisk / digitalt) direkte til dem.

ITU ved du hvor er, Medialogi er "Aalborg Unitersitet Medialog - Københavns afdelingen" (ligger vist i Taastrup e.l.).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 36
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Programmør og grafisk designer søges til læringsspil

Unread post by projectolle » 03 Oct 2013, 11:51

Faktisk er Medialogi flyttet (eller hele AAU-Cph) flyttet til Sydhavn, ud til Nokias gamle hovedbygninger derude.

Lige nu er det her projekt perfekt da de alligevel skal starte et gamelab op derude, og det her ville være perfekt for dem. Hvis du er interesseret kan jeg skaffe kontakt til en af de proffesorer som står for det derude, han er helt pjattet med alt der står lærigen, narrativ, og spil på så det lige noget for ham, og han er ganske flink og lige til at snakke med.
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

Sidsel
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Oct 2013, 13:07

Re: Programmør og grafisk designer søges til læringsspil

Unread post by Sidsel » 03 Oct 2013, 13:21

Tusind tak for jeres hjælp :)
Hans, det vil jeg bestemt kigge nærmere på!
Danny, jeg vil meget gerne have en kontakt til professoren, det kunne være mægtigt spændende med sådan et samarbejde!

Post Reply