Programmør og tegner/grafiker søges

Funkyboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013, 19:03

Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by Funkyboy » 08 Oct 2013, 19:23

Jeg søger to talentfulde personer der har lyst til at lave et 2d computerspil.

Kort om projektet:
Det kommer til at køre på hobbyplan.
Spillet vil være et top down 2d RPG inspireret af minecraft(Ikke en klon i 2d) med simulations elementer(sult, årstider osv.). Vi starter dog uden simulationerne.
Indholdet skal genereres med diverse typer støj(Perlin/simplex, fractals, Cell noise osv.). Dette vil i starten kun være den verden spilleren bevæger sig i, men på sigt også gerne musik og byer... måske mere.
Det bliver ikke stort og avanceret. Fokus er på at få lavet en demo der kan spilles og så tager vi den derfra.

Af hensyn til at jeg ønsker at få en spilbar demo er 3d og isometric fravalgt. Fokus vil ikke være på fancy grafik men på gameplay.
Jeg ønsker dog stadig at spillet rent visuelt skal have en fed stil.

Programmeringen kommer til at foregå i XNA/MONOGAME med C#.

Du skal have lyst til at bruge minimum 5 timer om ugen på projektet, gerne lidt mere i starten indtil vi er lige er kommet i gang.

Skriv her i tråden hvis du har spørgsmål eller har lyst til at deltage.

/Edit
Der tilbydes IKKE løn for udført arbejde.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by vonknut » 08 Oct 2013, 21:31

Funkyboy wrote:Programmeringen kommer til at foregå i XNA/MONOGAME med C#.
-don't go there :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Funkyboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013, 19:03

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by Funkyboy » 09 Oct 2013, 00:06

vonknut wrote: -don't go there :)
Hvis det skal være rimelig let at gå til... så er XNA vel noget af det letteste?
HVad foreslår du ellers?

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by Code » 09 Oct 2013, 10:57

Eventuelt Unity3d... når deres 2D opdatering snart kommer ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by vonknut » 09 Oct 2013, 23:16

XNA er som sådan let at gå til, men der er bare ikke særligt meget "of-the-shelf" i det, ift. f.eks. unity, unreal e.l. Så det er fint hvis man vil kode meget fra bunden og ønsker at skabe noget meget teknisk unik og rimeligt optimeret, med stor frihed.
-men forvent en udviklingstid på +50%-200% ift. at lave det i Unity og det lyder som om jeres projekt er en no.brainer at lave i unity.

Hvis du ønsker at lave noget meget avanceret + optimeret, f.eks. i stil med build-a-world (http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=5&t=2667) så er der helt sikkert en pointe i at kode noget fra bunden (men så ville man nok vælge c++ e.l.).
Hvis ikke, så er det stærkt anbefalelsesværdigt at skyde genvej og bruge en eksisterende engine eller et framework med bedre understøttelse/mere community end XNA (som vist heller ikke rigtigt bliver supporteret mere?).



Eller for at sige det på en anden og mere simpel måde:

Hvis du har brug spørge, så vil du aldrigt kunne realisere projektet så godt i XNA, som du vil kunne i Unity.


Hvis du ikke har brug for at spørge (kode-guru / researched / investerer ekstra tid for at opnå større grad af software-arkitektur-frihed e.l.), så kunne XNA være en vej at gå.



At du spørger, er tegn på at Unity e.l. 3. party engine er en bedre vej at gå for dig (ligesom de fleste af os andre, ingen skam i det...).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by buchardt » 09 Oct 2013, 23:44

Ikke at jeg aner meget om det, men kom bare til at tænke en lidt ældre nyhed:
http://www.polygon.com/2013/1/31/393923 ... a-software

/ P

Funkyboy
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Oct 2013, 19:03

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by Funkyboy » 10 Oct 2013, 18:40

Unity er som det ser ud lige nu, IKKE til 2d. Jeg ved man kan, man kan købe/downloade diverse pakker der gør det lettere. Men skal jeg lære Unity brugerfladen at kende... tjah... så kan jeg ligeså godt bruge tiden på at kode. Jeg kan bedre lide at kode end jeg kan lide at trække rundt i et projektør i et 3d rum og placere platforme med træk og slip.

Banerne skulle alligevel genereres med kode, og så skal det alligevel kodes istedet for at benytte sig af Unitys GUI.

At jeg har brug for at spørge? Hvorfor hulan gør det at jeg spørger at jeg ikke kan realisere det ligeså godt i XNA som i Unity? Jeg har programmeret i 14 år, og brugt Unity i 0 år.

Projektet er et hobby projekt, ikke noget stort og professionelt. Jeg starter småt... fordi ambitionerne er små.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by vonknut » 10 Oct 2013, 21:38

My bad, hvis du har kodet i så mange år, så bare fyr den af, så skulle det være en no-brainer.
-så vil din udviklingstid nok være glimrende i XNA, men din fremadrettede platforms kompatibilitet vil måske lide en kende.

For ja, Unity er oprindeligt lavet til 3D og har nogle særheder, når man kun arbejder i 2D.
Men ikke nødvendigvist noget man behøver at bruge plugins for at fikse (og hvis man vælger at gøre det, så er 100$ for 2D toolkit o.l. vel til at klare...).
Og der er rigtigt, rigtigt mange firmaer, det bruger Unity til 2D spil....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

perlohmann
Level 1 - Speck of dust
Posts: 12
Joined: 13 Mar 2008, 11:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by perlohmann » 11 Oct 2013, 09:26

Lidt ældre nyhed til den der ønsker at starte op med xna. http://www.linkedin.com/groups/XNA-be-d ... .212190681

Man kan sagtens lave 2D spil i Unity. Man kan bare sætte kameraet til at være ortografisk tilstand. 2D spirts er så bare en textur der er på en plane/box der vender mod kameraet.

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by Pegepinden » 12 Oct 2013, 01:22

perlohmann wrote: 2D spirts er så bare en textur der er på en plane/box der vender mod kameraet.
Eller Quads ;)
I code stuff, it is true!

køkkenting
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 11 Oct 2010, 22:50

Re: Programmør og tegner/grafiker søges

Unread post by køkkenting » 15 Oct 2013, 23:22

Hvis det skal være rimelig let at gå til... så er XNA vel noget af det letteste?
HVad foreslår du ellers?
Til en top-down 2d verden med tiles og sprites er XNA/Mono meget nemt at gå til. Det er min erfaring.

Men hvis du så senere beslutter at, nej, det ville sgu være federe hvis perspektivet var slantet og karaktererne fuldt animerede... så får du en lidt større opgave med at samle alle delene (host, Unclaimed World).

Post Reply