Deltagere søges til spilprojekt
Posted: 01 Mar 2014, 03:42
Jeg søger at sammensætte et team til et spilprojekt.
Kort fortalt drejer det sig om et minimalistisk RTS. Jeg har lavet en prototype, som du kan se her. Denne tråd er til spørgsmål og kommentarer til projektet og teamet - ikke til selve spillet.
Er du interesseret i at deltage, så læs videre.
Det drejer sig om et fritidsprojekt, som vi kan arbejde på ved siden af normalt arbejde. Det er en fordel, hvis du allerede har fuldtids-arbejde eller -studium. Ellers falder du sandsynligvis fra, når du får et.
Du bør kunne arbejde hjemmefra og selv have de værktøjer, som du skal bruge til din rolle.
Jeg forventer, at projektet vil løbe et halvt år, så du bør kunne afse tid så langt frem. Hvis det viser sig at have potentiale til mere, kan det være at vi beslutter at fortsætte.
I sidste ende skulle det gerne ende med noget, der kan sælges.
Arbejdstid: 2-8 timer/uge. Aftales nærmere.
Løn: Kan bestå af ejerandele og/eller kontant betaling. Ingen kommer til at arbejde gratis, hvis spillet tjener penge. Men budget og arbejdstid er begrænsede, så hvis løn er din primære motivation, bør du søge noget andet.
Projektplan kan sendes til potentielle deltagere.
Jeg håber på at kunne sammensætte et hold på 4-6 personer og mangler kompetencer indenfor følgende:
- grafik. En der kan give spillet ikke bare grafik, men en unik visuel stil
- netværksprogrammering. Uden multiplayer bliver det aldrig rigtig sjovt.
- programmering generelt
- multimedie. Webside, blog, forum o.l.
- marketing / promotion
- level design
- monetization
- qa / testing
- audio
- crowdfunding
- player retention
Derudover bør du være proaktiv, fokuseret og frem for alt god til at arbejde selvstændigt.
Jeg søger IKKE:
- Folk til fastansættelse hverken fuldtid eller deltid. Det er rent fritidsprojekt.
- Freelancere og underleverandører. Jeg har brug for et team.
- Game designere. Det er en klar fordel, hvis du ved noget om game design, men hvis det er din primære kompetence, så er der ikke nok at lave.
- Animatorer. Spillet kommer ikke til at omfatte nævneværdige animationer.
- Folk med fantastiske idéer til at lave et helt andet spil.
- Elever/trainees. Jeg har ikke ressourcer til at uddanne folk.
Hvem er jeg:
Datalog og spilprogrammør med 5 års professionel erfaring. Derudover har jeg udviklet spil i min fritid i snart tyve år. Jeg spiller spil indenfor de fleste genrer, men har altid haft en særlig passion for strategispil.
Er du stadig interesseret? Skriv til mig på henriklsp snabel-a gmail.com og fortæl:
- Hvilke kompetencer kan du bidrage med?
- Hvad er din motivation for at deltage?
- Hvilke ideer og visioner har du, som kunne integreres i projektet?
Du er også velkommen til at stille spørgsmål enten her eller på mail.
Kort fortalt drejer det sig om et minimalistisk RTS. Jeg har lavet en prototype, som du kan se her. Denne tråd er til spørgsmål og kommentarer til projektet og teamet - ikke til selve spillet.
Er du interesseret i at deltage, så læs videre.
Det drejer sig om et fritidsprojekt, som vi kan arbejde på ved siden af normalt arbejde. Det er en fordel, hvis du allerede har fuldtids-arbejde eller -studium. Ellers falder du sandsynligvis fra, når du får et.
Du bør kunne arbejde hjemmefra og selv have de værktøjer, som du skal bruge til din rolle.
Jeg forventer, at projektet vil løbe et halvt år, så du bør kunne afse tid så langt frem. Hvis det viser sig at have potentiale til mere, kan det være at vi beslutter at fortsætte.
I sidste ende skulle det gerne ende med noget, der kan sælges.
Arbejdstid: 2-8 timer/uge. Aftales nærmere.
Løn: Kan bestå af ejerandele og/eller kontant betaling. Ingen kommer til at arbejde gratis, hvis spillet tjener penge. Men budget og arbejdstid er begrænsede, så hvis løn er din primære motivation, bør du søge noget andet.
Projektplan kan sendes til potentielle deltagere.
Jeg håber på at kunne sammensætte et hold på 4-6 personer og mangler kompetencer indenfor følgende:
- grafik. En der kan give spillet ikke bare grafik, men en unik visuel stil
- netværksprogrammering. Uden multiplayer bliver det aldrig rigtig sjovt.
- programmering generelt
- multimedie. Webside, blog, forum o.l.
- marketing / promotion
- level design
- monetization
- qa / testing
- audio
- crowdfunding
- player retention
Derudover bør du være proaktiv, fokuseret og frem for alt god til at arbejde selvstændigt.
Jeg søger IKKE:
- Folk til fastansættelse hverken fuldtid eller deltid. Det er rent fritidsprojekt.
- Freelancere og underleverandører. Jeg har brug for et team.
- Game designere. Det er en klar fordel, hvis du ved noget om game design, men hvis det er din primære kompetence, så er der ikke nok at lave.
- Animatorer. Spillet kommer ikke til at omfatte nævneværdige animationer.
- Folk med fantastiske idéer til at lave et helt andet spil.
- Elever/trainees. Jeg har ikke ressourcer til at uddanne folk.
Hvem er jeg:
Datalog og spilprogrammør med 5 års professionel erfaring. Derudover har jeg udviklet spil i min fritid i snart tyve år. Jeg spiller spil indenfor de fleste genrer, men har altid haft en særlig passion for strategispil.
Er du stadig interesseret? Skriv til mig på henriklsp snabel-a gmail.com og fortæl:
- Hvilke kompetencer kan du bidrage med?
- Hvad er din motivation for at deltage?
- Hvilke ideer og visioner har du, som kunne integreres i projektet?
Du er også velkommen til at stille spørgsmål enten her eller på mail.