Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 03 Dec 2015, 00:43

Hej jeg er en Designer og er her for at finde en Partner til it stort Game Projekt: D

Et som du ville kunne leve af fremover.

Du skal helst være fra Århus området.

du skal kunne "css" "html" kodning.

du skal være god til Database-styring

+ " C# " ville være rigtig godt hvis du kan i fremtiden.

du skal kunne LSL kodning eller være god til at lære ny kodning som "LSL" hurtigt ;)

og du skal væger villig til at skrive under på en non-disclosure agreement

Du vil få 50% af alt overskud :) og der er stort set ikke nogen udgifter ;)

alt er part mangler bare en Partner til kodnings-delen :)
og kun Kode-Delen
= Økonmigen / Designet / 3D Design / hvad skal hvad og hvordan og hvorfor
Har jeg styr på ( jeg her 4+ års erfaring i SL ) ...

"det er ikke et job men et Partnerskab"

Hvad reklamer angår Lave jeg fx små Animations Teasers på
youtube for Produktet og indworls ADDs som der mange former og
muligheder for :D og Blogs og så vider
+ der Bliver jo også lavet en hjemmesiden til DB til Spillene.

kodningen er jo LSL som sagt det sprog der bliver brugt i
LLs 3D-Net-World SL

? Hvad er LsL her er et Eksempel: http://www.3greeneggs.com/autoscript/
LSL er nemt vis du kan du HTML og CSS.

Ja = SL er Platformen for Spillet
og sener også LLs nye 3D-Net-World ( SANSAR )

ja en partner vil konstant få 50% af alle Køb og brug der forgår :)
hvis man kan sige det på den måde.

Og nej jeg forventer ikke at blive Millionær af det
"Men Ja" du vil indenfor 1 år, max 2, kunne leve af det :D

Det kommer anpå hvor hurtig du er til at kode ;D
og hvor lang tid der går med det første Basis Produkt til Spillene,

Det første Basis Produkt burde ikke tage mere end 2 måneder at lave

= derefter vil du alerade begynde at får de 50% af alt :D

= du for Lommepenge allerede efter 2 til 4 måneder efter vi er gåde i gang

og du for Automatisk de 50% via Scripted.

det er også noget du kan bruge din Fritid på
= 1 eller 2 time om dagen eller en weekend :D
ja hvis du ingen Kenskab har til "LSL" Kodning og SL skal du nok buge mere tid i begyndelsen,

og så svært er der altså heller ikke at Bruge SL eller at Lære LSL Kode
jeg har jo styr på vad der er hvad :D

og ja jeg er den med udgifterne ikke dig


SL er ikke et Spil, men et 3D-Net-World Platform vor du kan:
* Oplev Live Musik
* Skabe Sociale rum
* skabe Oplevelser
* skabe Spil eller Rollespil
* Skabe Kunst vor Gransen mellem Net og RL forsvinder eller Glider Sammen :D

Hvis du/I har brug for mere info om SL anbefaler jag at I ser alle episoder af The Drax Files

og det før i fyger nogen forme for Fordomme af her i min Tråde tak ;)

Drax er en Tysk anerkendt Radio journalist der har vundet Priser RL for hans journalist evner
LINK: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... lmOXRN2xLV

Ep 30


? Er der penge i SL og i mit Spil System ?...

JA

? og hvor kommer de fra ?

De kommer ind ved Salg og Brug
og bruger og Køber er Bruger af SL
Citat:
( With 900,000 active users a month, who get payouts of $60 million in real-world money every year ) i USD

de 60% til 70% Køber kun Lindons Dolers
og Bruger dem på huslige eller ting i SL
= de tjener ikke Ls men bruger dem
= de hæver aldrig Penge
= Veksle dem ikke tilbage til RL Valuta...

så de $60.000.000 USD pr. år skal du ulige fordels mellem de sidste 30 40% som er
dem der for lit lommepenge
og dem som Lever af SL
og dem som Lever Rigtigt Godt af SL

og de $60.000.000 USD er det som brugerne for ud af SL om året, ikke vad LL tjener.

Men lad mig så give dig et Eksempel:

en Kvinde Ved navn Amy Chan Mener jeg hud heder :D
har et udlejningsfirma is SL = hun Køber og sælger og
udlejer SIM,s og Homsted,s og Parsler

hun har et RL kontor i Singapore med RL ansatte + tons af inWorld Ansatte

hendes årlige Overskud er 1 million USD :D

lol jeg er faktisk en af hendes lejere i SL
til min main Shop.

Så økonomien er på plads TAK ;D

Levetider er mindst 20 år
i LLs 3D-Net-World ( SL ) og senere ( SANSAR ) også.
SL er 12År + gammelt :D sååå...

send mig en Mail / PM / IM / Besked her på forummet hvis du er villig til at mødes ansigt til ansigt

M.V.H
LULU :)

Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke være her hvis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende Kommentar af,
der er til for at underminer mit Tilbud, som fx at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D

Det er et Tilbud så Take it or Leave it ;D

Hvis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D
Last edited by LULU on 06 Dec 2015, 13:57, edited 4 times in total.

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 03 Dec 2015, 23:44

Hej Lulu

Hvis du er 100% seriøs omkring dit opslag (hvilket virkelig virker sådan), vil du så ikke være sød at vise det. Lad lige en kyndig ven eller forælder hjælpe dig med både formulering og opsætning.

Du har allerede fået en del negativ feedback på dine to tidligere tråde og det er lidt synd. Brug lige en time eller to sammen med en, der kan give noget konstruktiv feedback på dit indlæg og få rettet det til.
F.eks. er der en del forkortelser, som f.eks. LSL, der godt kan være skrevet helt ud eller med et link, så det giver et mere komplet billede af hvad der bliver snakket om. Dertil kommer så mange stavefejl, at det bliver frustrerende at læse. Til sidst mangler der kontakt-muligheder (evt. email, tlf, hjemmeside)
Sammenlign gerne med de andre opslag i forummet, der er lavet af etablerede firmaer.

Du nævner rigtig godt, hvilke ting du forventer af din partner, men meget lidt om hvilken erfaring du har med de ting du skal stå for. Har du f.eks. erfaring med salg, uddannet indenfor regnskab, gået på Randers Designskole?
Det ville give mig et bedre indblik i, om jeg turde satse min fritid på dit projekt.
(også selvom du ikke har nogen uddannelse indenfor et af ovenstående emner, ville det stadig gavne, hvis du nævnte hvilke faktiske faglige kvalifikationer du har og ikke har. Din partner kunne jo sagtens byde ind med noget der)

Til sidst ville jeg høre, om du faktuelt mener, at jeg kan kode basis-produktet på 8-16 timer? Det svarer til ~2 arbejdsdage. Almindeligvis når jeg ærlig talt ikke meget på 2 arbejdsdage, så jeg spørger for at være helt sikker på, at du mener, at omfanget er i den størrelsesorden. (jeg har tit oplevet folk, som bare har slynget tal ud uden en forståelse af hvor lang tid det faktisk tager at programmere noget, også programmører)
Jeg har ingen erfaring med LSL, så jeg har forståelse for, at det kunne tage ekstra tid at tillære det og jeg har ingen kendskab til projektet, men det virker ærlig talt i underkanten.
Derudover skriver du at det fulde produkt ville være færdigt efter 1 år (max 2). Igen er det ca. 50-100 timer? Det svarer til 2-4 ugers fuldt arbejde og det lyder som cirka der, hvor jeg almindeligvis ville have et basis produkt færdigt.
(igen, det afhænger selvfølgelig af produktet)


Jeg har været så seriøs, at jeg faktisk har oprettet en bruger på forummet, blot for at svare dig. :-)
Hvis du er lige så seriøs (ved bl.a. at tilføje en email), ville jeg nok overveje at skrive til dig.

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 04 Dec 2015, 14:15

Dreamer wrote:Hej Lulu

Hvis du er 100% seriøs omkring dit opslag (hvilket virkelig virker sådan), vil du så ikke være sød at vise det. Lad lige en kyndig ven eller forælder hjælpe dig med både formulering og opsætning.

Du har allerede fået en del negativ feedback på dine to tidligere tråde og det er lidt synd. Brug lige en time eller to sammen med en, der kan give noget konstruktiv feedback på dit indlæg og få rettet det til.
F.eks. er der en del forkortelser, som f.eks. LSL, der godt kan være skrevet helt ud eller med et link, så det giver et mere komplet billede af hvad der bliver snakket om. Dertil kommer så mange stavefejl, at det bliver frustrerende at læse. Til sidst mangler der kontakt-muligheder (evt. email, tlf, hjemmeside)
Sammenlign gerne med de andre opslag i forummet, der er lavet af etablerede firmaer.

Du nævner rigtig godt, hvilke ting du forventer af din partner, men meget lidt om hvilken erfaring du har med de ting du skal stå for. Har du f.eks. erfaring med salg, uddannet indenfor regnskab, gået på Randers Designskole?
Det ville give mig et bedre indblik i, om jeg turde satse min fritid på dit projekt.
(også selvom du ikke har nogen uddannelse indenfor et af ovenstående emner, ville det stadig gavne, hvis du nævnte hvilke faktiske faglige kvalifikationer du har og ikke har. Din partner kunne jo sagtens byde ind med noget der)

Til sidst ville jeg høre, om du faktuelt mener, at jeg kan kode basis-produktet på 8-16 timer? Det svarer til ~2 arbejdsdage. Almindeligvis når jeg ærlig talt ikke meget på 2 arbejdsdage, så jeg spørger for at være helt sikker på, at du mener, at omfanget er i den størrelsesorden. (jeg har tit oplevet folk, som bare har slynget tal ud uden en forståelse af hvor lang tid det faktisk tager at programmere noget, også programmører)
Jeg har ingen erfaring med LSL, så jeg har forståelse for, at det kunne tage ekstra tid at tillære det og jeg har ingen kendskab til projektet, men det virker ærlig talt i underkanten.
Derudover skriver du at det fulde produkt ville være færdigt efter 1 år (max 2). Igen er det ca. 50-100 timer? Det svarer til 2-4 ugers fuldt arbejde og det lyder som cirka der, hvor jeg almindeligvis ville have et basis produkt færdigt.
(igen, det afhænger selvfølgelig af produktet)


Jeg har været så seriøs, at jeg faktisk har oprettet en bruger på forummet, blot for at svare dig. :-)
Hvis du er lige så seriøs (ved bl.a. at tilføje en email), ville jeg nok overveje at skrive til dig.

Hej og tak for din interesse :)

nå det så er sagt ville det måske væger en gode ide ikke at kritiserer folks stave evner nå men selv har Problemer med at Regne...
hvilket ville væger et stor problem for et mulig Partnerskabe, da det handeler om DB og mane tal frame og tilbage :)

så måske du skulle Lad en kyndig ven eller forælder hjælpe dig med både en Realistisk formulering og opsætning/udredningen af dine regnestykker...

og du er da velkommen til at bruge det fule navn for "css" og "html", men vi andre fortrækker nu forkortelserne ;)

Måske du også skulle Læse ;) vad der stå, Fx her:
(
? Vad er LsL her er et Eksempel: http://www.3greeneggs.com/autoscript/
LSL er nemt vis du kan du CSS eller HTML
)
Det er det link der stå i mit tilbud, som var det du efterlyste ik ;)

vad tiden angå ( Det første Basis Produkt burde ikke tage mere en 2 måneder at lave )
= 1 til 2 time om dagen = 29 til 60 time,

og det er de timetal jeg har fået af en LSL Prof...
( og han vil kunne gøre det på 20 til 30 )

jeg ved heler ikke vor du får 1år fra ?
Basis Produkt/spillet som er Starten på et system der ligger grundlaget for andre spil, vil jo komme i handel så hurtig som mulige = 1 til 2 måneder efter det er færdigt :)

og jeg sag at: ( du vil indenfor 1 år max 2 kunne leve af det :D )
= du vil jo allerede begynde at få Lommepenge når det første Basis Produkt er ude :)

og jeg er mere interesseret i vad du kan ???...
ved jo nu at dine regne Evner ikke er de bedste velkendt er et stort minus...
og igen, igen hvorfor vi ikke har den her samtale på Sidens Mail ???...
hvilket er der jeg forventer at de interesseret Mailer mig tak :)

og vis du skriver til mig der vil jeg måske også nok overveje at skrive til dig...

jeg er en voksen Pige på 30+ der har mange uddannelser inden for Reklamer / Tegning / Classic Animation / Web & Midia og så vider...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Kristian Hedeholm » 04 Dec 2015, 16:55

@LULU

Det indlæg som Dreamer lavede, er det mest pædagogiske, imødekommende og diplomatiske svar du har fået i alle dine 3 posts du har lavet, om præcis det samme emne, og du vælger stadig at være afvisende over for hans feedback.. Sender et ret dårligt signal, hvis du spøger mig.

Et lille tip mere: Hvis der ikke har været nogle seriøse henvendelser efter at du har lavet den samme post 3 gange, er det nok fordi der ikke er nogen der er interesseret - så det muligt det bare er tid til at MOVE ON :D

og bare rolig, jeg har MOVE ON forlængst.
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by ZeroHero » 04 Dec 2015, 18:30

LULU hvis du er en voksen pige paa 30+ er det fristende at spoerge, hvorfor du ikke opfoerer dig derefter?
Dreamer har jo 100% ret i hvad han siger!
Bliv dog voksen!

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 04 Dec 2015, 18:54

Kristian Hedeholm wrote:@LULU

Det indlæg som Dreamer lavede, er det mest pædagogiske, imødekommende og diplomatiske svar du har fået i alle dine 3 posts du har lavet, om præcis det samme emne, og du vælger stadig at være afvisende over for hans feedback.. Sender et ret dårligt signal, hvis du spøger mig.

Et lille tip mere: Hvis der ikke har været nogle seriøse henvendelser efter at du har lavet den samme post 3 gange, er det nok fordi der ikke er nogen der er interesseret - så det muligt det bare er tid til at MOVE ON :D

og bare rolig, jeg har MOVE ON forlængst.
pædagogiske hol da op :)
vis der var virkelig interesse så sender man jo en Mail ;)

og jeg har da svaret så pædagogiske tilbage som jeg kunne ik ;)

? imødekommende og diplomatiske, ii JA da, og det på en måde der underminer mit Tilbud

og jeg har aldrig hørt om en der søger en Ansat eller en Partner, som har valt en person der taler ned til Dem... har du ?...

det er jo rent Sarkasme...

jeg må sige det kommentar man for fra diverse Alts og Trolle bliver mere og mere fantasifuld

og jeg har jo lærte meget fra tidelige tråde vor jeg indimellem har fået Rigtige kommentar der var Help til at jeg kunne uddybe forståelsen af mit tilbud :)

Faktisk har jeg nu skåret de så meget ud i papa at der ikke er mere at Kradser :)
men så angriber man jo med hån

ja ja min stavning er ikke den bæstet så har vist forstået det tak ;)

Dreamer = Kristian Hedeholm ?
Måske...

og Kristian Hedeholm vil du syndes det var sovet at spille sin tid på at side og svare på kommentar som dit ?... helt ærligt, nej vel...

og faktisk er der folk der har Mailet til mig, men folk har for travlt til at påtage sig mere,
og faktisk har jeg fået tilbud fra folk der nedgjorde mit Tilbud, Men hove så forståre de lige pludselig at der er penge i det,
men mit Svar til dem er Selvføling et stort NEJ TAK...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 04 Dec 2015, 19:01

ZeroHero wrote:LULU hvis du er en voksen pige paa 30+ er det fristende at spoerge, hvorfor du ikke opfoerer dig derefter?
Dreamer har jo 100% ret i hvad han siger!
Bliv dog voksen!

AA igen, hold nu op ikke, jeg ved godt at du er fra min Kongruente skat ;)
det er temmelig afslørende...

ZeroHero er en Alt :)

Mudderkats er for Børen og små mænd...


M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 04 Dec 2015, 21:51

Hej Lulu

Du har helt ret, der var en fejl i mine tids-estimater. Jeg havde læst det som 1-2 timer om ugen og ikke om dagen. :-)
Men det at du tog dig tid til at kommentere på det, fik præcis uddybet hvor mange timer du mener at basis-produktet tager. Du fik endda nævnt, at estimatet kommer fra en programmør med viden om emnet, hvilket ville være noget af det første og vigtigste i dit opslag efter min mening.

På samme måde, så er min post ment konstruktivt.
Du burde tænke allermest over, hvordan du lokker en god programmør til dit projekt.
Der er RIGTIG mange projekter, ligesom dit, hvor folk skriver "Hvis du bare laver koden, så sælger vi det bagefter og bliver rige". Jeg kan rimlig meget vælge og vrage blandt et stort antal "fritidsprojekter" med en masse anonyme mennesker på internettet.
På samme måde kan du sikkert også vælge mellem en masse anonyme programmører, der kan alt muligt vildt, hvis de selv skal sige det.

Måden, du lokker en rigtig, god, seriøs programmør til, er:
- Stav ordentligt. Brug ekstra tid på at virke seriøs.
- Vær imødekommende.
- Giv så mange vigtige detaljer så muligt.
- Formuler dig så kort og præcist så muligt.

F.eks. kalder man det en besked, når man skriver til hinanden på et forum. En email er noget man sender til en email-adresse. Jeg kan ikke sende dig en email uden en email-adresse og jeg kan ikke skrive en besked til dig her, uden at oprette en bruger først. En email-adresse fremstår mere professionelt og åbent.
At være "Imødekommende" kunne være kort at du specificerede at du gerne ville modtage beskeder her og opdaterede din første post.
Når folk med det samme går i forsvars- eller angrebs-position ved mødet med noget kritik, så plejer det at være et rødt flag for mig. Det betyder at folk enten er ude på at udnytte den person, de leder efter eller at de ikke har nok styr på, hvad de vil og skal.
Igen skriver jeg ikke tingene for, at du skal blive oprevet over det, det er ment som en hjælp for at du kan finde den/de rigtige person(er).

Med hensyn til forkortelser, så ved jeg godt, hvad CSS og HTML står for og da programmøren skal kunne disse, er det ikke det, som er problemet.
Men f.eks. kan SL stå for rigtig mange ting. Jeg vidste ikke hvad det var, da jeg læste din første tråd og det var tilfældigt, at en anden bruger vidste, at det var Second Life. Det kunne have stået for "Shadow Lands" fra Anarchy Online. Første hit på google er f.eks. "Socialpædagogernes Landsforbund".
Selv hvis jeg gættede, at SL er Second Life, hvad er LSL så?
Så skal jeg igen til at gætte, google og researche. Det at du linkede til en script generator er simpelthen ikke nok. Enten skriv navnet direkte, link til APIen eller link til wikipedia-siden, hvor både navn, api og tekst sikkert fremgår.
Forklar f.eks. kort og præcist "Produktet skal laves til Second Life og programmeres i Linden Scripting Language, så det er en fordel, hvis du har kendskab til det i forvejen."

Hvis du er uddannet indenfor de fine felter, som bl.a. tegner, web, animation mm. så gætter jeg, at du har lavet noget spændende før. Link til din portefølje, som måske har et par tegninger eller noget web. Link til noget tidligere arbejde, også selvom det måske ikke helt er relevant for dit nuværende produkt, men giv alle muligheder for at folk ser, at du har nogle evner.

Du skal i den grad anskue dit opslag som en job-ansøgning. Også selvom du mener, at andre burde sende dig en job-ansøgning.
Hvis ikke du fremstår 100% professionel, så vælger folk at bruge deres fritid på en af de andre 10.000 gode idéer som folk har. Og ja, de vælger helt sikkert forkert ved at arbejde sammen med en knægt på 12, som ingen erfaring har, ikke forstår hvor lang tid ting tager og vis motivation er død efter 2 uger (jeg har været der), men pointen er at de ikke vælger dit...


Ydermere, hvis du får svært ved at finde en med de rigtige evner, så overvej at 30-60 timers programmering godt kan fåes for under 10.000 kr.(eller mindre). Det er ikke mange penge at låne for at få et basis-produkt op at stå og samtidig ville du ikke behøve at dele et overskud. I det tilfælde ville du f.eks. også kunne ansætte personen på en kontrakt og holde dem op på både tid og kvalitet.


Det har taget mig 1½ time at skrive dette svar til dig. Jeg har ikke brugt alle 90 minutter på at skrive, men jeg har tænkt over, hvad jeg gerne ville have frem, jeg har rettet sætninger til og jeg har læst/kigget tingene igennem for sprogfejl, stavefejl osv. Det gør at mit indlæg fremstår skarpere, mere præcist og mere professionelt om du vil. Jeg undgår forhåbenligt derved også udbrud og spontane tanker og virker mere velovervejet.


Mit første indlæg til dig var ikke ment som en samtale. Det var ment som konstruktiv kritik, så du kunne opdatere dit første indlæg og jeg kunne se, hvordan du reagerede på det.
For at være helt konkret her. De to ting, der lige nu afholder mig fra at skrive en privat besked til dig, er:
1. Jeg er ikke fra Århus området eller omegn, så jeg kan derfor ikke mødes ansigt til ansigt. Er det et problem?
2. Hvis du ikke kan skrive et indlæg (og/eller rette dit første indlæg) uden større stavefejl (tastefejl tilgivet), så har jeg ikke megen tiltro til, at et samarbejde via skrift kan fungere.
(jeg har al mulig forståelse for læse/skrive-vanskeligheder. Jeg har venner, der har det bogligt svært og derfor mine råd. Men har du svært ved at formulere dig skriftligt i svar på almindelige spørgsmål, så bliver det endnu sværere, når du skal forklare dine præcise, specifikke idéer til mig eller lignende i arbejdssammenhæng og det er svært nok at forstå designere i forvejen)

Jeg håber, du kan bruge det til noget og jeg ser frem til at høre om de to sidste ting kan overkommes, så jeg kan sende dig en besked.

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 04 Dec 2015, 23:46

Dreamer wrote:Hej Lulu

Du har helt ret, der var en fejl i mine tids-estimater. Jeg havde læst det som 1-2 timer om ugen og ikke om dagen. :-)
Men det at du tog dig tid til at kommentere på det, fik præcis uddybet hvor mange timer du mener at basis-produktet tager. Du fik endda nævnt, at estimatet kommer fra en programmør med viden om emnet, hvilket ville være noget af det første og vigtigste i dit opslag efter min mening.

På samme måde, så er min post ment konstruktivt.
Du burde tænke allermest over, hvordan du lokker en god programmør til dit projekt.
Der er RIGTIG mange projekter, ligesom dit, hvor folk skriver "Hvis du bare laver koden, så sælger vi det bagefter og bliver rige". Jeg kan rimlig meget vælge og vrage blandt et stort antal "fritidsprojekter" med en masse anonyme mennesker på internettet.
På samme måde kan du sikkert også vælge mellem en masse anonyme programmører, der kan alt muligt vildt, hvis de selv skal sige det.

Måden, du lokker en rigtig, god, seriøs programmør til, er:
- Stav ordentligt. Brug ekstra tid på at virke seriøs.
- Vær imødekommende.
- Giv så mange vigtige detaljer så muligt.
- Formuler dig så kort og præcist så muligt.

F.eks. kalder man det en besked, når man skriver til hinanden på et forum. En email er noget man sender til en email-adresse. Jeg kan ikke sende dig en email uden en email-adresse og jeg kan ikke skrive en besked til dig her, uden at oprette en bruger først. En email-adresse fremstår mere professionelt og åbent.
At være "Imødekommende" kunne være kort at du specificerede at du gerne ville modtage beskeder her og opdaterede din første post.
Når folk med det samme går i forsvars- eller angrebs-position ved mødet med noget kritik, så plejer det at være et rødt flag for mig. Det betyder at folk enten er ude på at udnytte den person, de leder efter eller at de ikke har nok styr på, hvad de vil og skal.
Igen skriver jeg ikke tingene for, at du skal blive oprevet over det, det er ment som en hjælp for at du kan finde den/de rigtige person(er).

Med hensyn til forkortelser, så ved jeg godt, hvad CSS og HTML står for og da programmøren skal kunne disse, er det ikke det, som er problemet.
Men f.eks. kan SL stå for rigtig mange ting. Jeg vidste ikke hvad det var, da jeg læste din første tråd og det var tilfældigt, at en anden bruger vidste, at det var Second Life. Det kunne have stået for "Shadow Lands" fra Anarchy Online. Første hit på google er f.eks. "Socialpædagogernes Landsforbund".
Selv hvis jeg gættede, at SL er Second Life, hvad er LSL så?
Så skal jeg igen til at gætte, google og researche. Det at du linkede til en script generator er simpelthen ikke nok. Enten skriv navnet direkte, link til APIen eller link til wikipedia-siden, hvor både navn, api og tekst sikkert fremgår.
Forklar f.eks. kort og præcist "Produktet skal laves til Second Life og programmeres i Linden Scripting Language, så det er en fordel, hvis du har kendskab til det i forvejen."

Hvis du er uddannet indenfor de fine felter, som bl.a. tegner, web, animation mm. så gætter jeg, at du har lavet noget spændende før. Link til din portefølje, som måske har et par tegninger eller noget web. Link til noget tidligere arbejde, også selvom det måske ikke helt er relevant for dit nuværende produkt, men giv alle muligheder for at folk ser, at du har nogle evner.

Du skal i den grad anskue dit opslag som en job-ansøgning. Også selvom du mener, at andre burde sende dig en job-ansøgning.
Hvis ikke du fremstår 100% professionel, så vælger folk at bruge deres fritid på en af de andre 10.000 gode idéer som folk har. Og ja, de vælger helt sikkert forkert ved at arbejde sammen med en knægt på 12, som ingen erfaring har, ikke forstår hvor lang tid ting tager og vis motivation er død efter 2 uger (jeg har været der), men pointen er at de ikke vælger dit...


Ydermere, hvis du får svært ved at finde en med de rigtige evner, så overvej at 30-60 timers programmering godt kan fåes for under 10.000 kr.(eller mindre). Det er ikke mange penge at låne for at få et basis-produkt op at stå og samtidig ville du ikke behøve at dele et overskud. I det tilfælde ville du f.eks. også kunne ansætte personen på en kontrakt og holde dem op på både tid og kvalitet.


Det har taget mig 1½ time at skrive dette svar til dig. Jeg har ikke brugt alle 90 minutter på at skrive, men jeg har tænkt over, hvad jeg gerne ville have frem, jeg har rettet sætninger til og jeg har læst/kigget tingene igennem for sprogfejl, stavefejl osv. Det gør at mit indlæg fremstår skarpere, mere præcist og mere professionelt om du vil. Jeg undgår forhåbenligt derved også udbrud og spontane tanker og virker mere velovervejet.


Mit første indlæg til dig var ikke ment som en samtale. Det var ment som konstruktiv kritik, så du kunne opdatere dit første indlæg og jeg kunne se, hvordan du reagerede på det.
For at være helt konkret her. De to ting, der lige nu afholder mig fra at skrive en privat besked til dig, er:
1. Jeg er ikke fra Århus området eller omegn, så jeg kan derfor ikke mødes ansigt til ansigt. Er det et problem?
2. Hvis du ikke kan skrive et indlæg (og/eller rette dit første indlæg) uden større stavefejl (tastefejl tilgivet), så har jeg ikke megen tiltro til, at et samarbejde via skrift kan fungere.
(jeg har al mulig forståelse for læse/skrive-vanskeligheder. Jeg har venner, der har det bogligt svært og derfor mine råd. Men har du svært ved at formulere dig skriftligt i svar på almindelige spørgsmål, så bliver det endnu sværere, når du skal forklare dine præcise, specifikke idéer til mig eller lignende i arbejdssammenhæng og det er svært nok at forstå designere i forvejen)

Jeg håber, du kan bruge det til noget og jeg ser frem til at høre om de to sidste ting kan overkommes, så jeg kan sende dig en besked.
så igen svar du mig her med en laaannnggggg Kommentar jamen tak for det
og du kan ikke sende mig in Mail/besked ? ( ja det heder så en Mail på de fleste sider men ok )
og du skal ikke Bile mig ind at du ikke kan send mig en besked her:
Copy Past fra Dig af:
(
Jeg har været så seriøs, at jeg faktisk har oprettet en bruger på forummet
)
så hold nu op ik, det er for åbenlyst vad det her går ud på...

og du er godt nok Grove...

ok så efter din mening skal jeg bar lad dig tale ned til mig ??? uden and kommenter tilbage til
dig på nøjagtig den same måder med reelle svar ???...

og jeg vil næppe skrive sådan her vis jeg var ude på at Bedrage folk eller skulle mig:
(
send mig en Mail vis du er villig til at mødes ansigt til ansigt
)
Ja Ja en Besked På spiludvikling.dk så ;)
Hold nu op...

eller at gide side igen, igen at spile en 1 time + på det her

jeg er så trat af at spile min tid på det her fis...

og vad SL og LSL er bliver der jo så også tydelig forklaret Vis man gider at læse vad der står og se bare noget af de info links jeg giver...

der hade du jo så heller ikke gjort

og at spille kong gulerod overfor en Piger er så nok heller ikke den beset ide...
jeg mener er du nogensinde blevet inviteret til en jobsamtale med den attitude ???...

og Tillykke du er lige gode fra Nedladende til Ondskabsfuld - har du virkelig samling mit tilbud med en 12 årige knægts skoler Projekt, jamen Tak...

det siger mere om dig en om mig...

konstruktiv kritik er ikke Nedladende, så måske du burde finde ud af vad forskellen er...

til 1.
ooowwhhkay og du er ikke fra Århus området...
og ja jeg vil kunne mødes ansigt til ansigt med en Partner den Første gang, da jag skal kunne stolle på en Partner for men kan jo udgive sige for at være hvem som helst og vad som helst på nettede ikke, det er jo også derfor man tager til en Jobsamtale fordi folk vilde vide hvem du er som person, se dig i øjne om du vil :)

så: ( Er det et problem? ) Ja
har du noget at skulle ???...

til 2.
og undskyld men du har jo ingen Problemer med at Kommunikere her så hold nu op ik...

du sender bare en Besked Hr, Gulerod :) og så sender jeg dig et Naj Tak :)

lige som alle de andre har gjort...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 05 Dec 2015, 01:13

Hej Lulu

For at svare dig.
Nej, man kan faktisk ikke sende en besked her på forummet uden at oprette en bruger først. (evt. log ud og prøv at sende en besked til nogen)
I forummet her, som er phpBB software, hedder det "message", jeg erindrer ikke at have set et forum, hvor det hedder email. Men sagens kerne var faktisk ikke, hvor vidt man kan sende en besked, men om dit ordvalg og manglende email, hvilket jeg bestemt anså for at være en overseelse og ikke en bevidst handling.

Jeg snakker ikke ned til dig og din alder og dit køn har ingen betydning for mig (andet end at jeg synes, at det er lidt federe, at også kvinder lykkes i den branche). Jeg forklarer dig, hvordan tingene fungerer. Du kan sagtens vælge at sige, at jeg tager fejl og ikke tage noget af det til dig. Der er ingen grund til at blive sur eller fornærmet.

Jeg sagde heller ikke, at du var ude på at snyde folk. Jeg sagde, at det typisk er bestemte type folk, der reagerer som du gjorde/gør og at du ville have mere held med en anden tilgang til (alle) tingene.

Jeg har et job som programmør. Jeg har haft et par stykker og jeg har været til et par jobsamtaler. Jeg har også læst mere end en del opslag efter programmører på nettet (også her) og ja, jeg har også arbejdet med/for personer under 18.
Og ærligt, og det er det jeg prøver at fortælle dig, så har der været et par af de opslag, der virkede meget mere lokkende end dit. (der har også været opslag fra virksomheder, der var ringere)

Dit er spændende, fordi (og det er min mening, baseret på de ting du har sagt):
- Market virker mindre.
- Market virker umiddelbart ikke overfyldt.
- Opgaven virker mindre.
- Det er nyt.


Destruktiv/ubrugelig feedback/kritik ville være "Dit opslag er lort, du er lort". Ukonstruktiv kritik ville være "Dit opslag virker ikke". Konstruktiv kritik ville være "Dit opslag virker ikke, fordi..." - og det er det jeg har givet dig.
Du kan være enig eller du kan være uenig. Begge ting er fint.
Min bekymring har ikke været kommunikationen til dig, men fra dig. Det virker som om du fik en modtagelse, der var lige hård nok og meget anderledes end du havde håbet på i din første tråd og nu kan du bare overhovedet ikke tage kritik og svarer tilbage med utrolig vrede/kedelige beskeder i stedet for at forholde dig til, hvad der faktisk bliver sagt til dig.
Du kan sige, at min måde at skrive på eller min tone slet ikke passer dig og at du ikke vil overveje mig som partner. Det er helt klart dit valg. Men to andre mennesker har objektivt meldt ud, at de var enige i min kritik og at den virkede rimlig og måske endda konstruktiv. Alligevel virker det til at prelle fuldstændig af på dig, om noget har det mere den modsatte effekt.


Jeg takker dig for dine svar på mine to spørgsmål.
Skulle du ændre mening, har jeg stadig interesse og ville gerne sende en privat besked.

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Kristian Hedeholm » 05 Dec 2015, 03:13

@Dreamer
Jeg er imponeret over, hvordan du bliver ved med at skrive gode fornuftige indlæg - selv efter at du har brugt 1.5 time på at skrive et indlæg, som LULU så derefter bare fuldstændig smider med mudder efter. :)

Dog har jeg allerede nævnt nogle af de ting, som du kommer med feedback på, i en anden tråd over for LULU. Desværre blev jeg også bare mødt med mudderkasterig, så min konklusion er lidt, at LULU nok ikke kommer til at lytte alligevel. Brug derfor heller den næste 1.5 time på noget rart :)
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 05 Dec 2015, 13:57

Dreamer wrote:Hej Lulu

For at svare dig.
Nej, man kan faktisk ikke sende en besked her på forummet uden at oprette en bruger først. (evt. log ud og prøv at sende en besked til nogen)
I forummet her, som er phpBB software, hedder det "message", jeg erindrer ikke at have set et forum, hvor det hedder email. Men sagens kerne var faktisk ikke, hvor vidt man kan sende en besked, men om dit ordvalg og manglende email, hvilket jeg bestemt anså for at være en overseelse og ikke en bevidst handling.

Jeg snakker ikke ned til dig og din alder og dit køn har ingen betydning for mig (andet end at jeg synes, at det er lidt federe, at også kvinder lykkes i den branche). Jeg forklarer dig, hvordan tingene fungerer. Du kan sagtens vælge at sige, at jeg tager fejl og ikke tage noget af det til dig. Der er ingen grund til at blive sur eller fornærmet.

Jeg sagde heller ikke, at du var ude på at snyde folk. Jeg sagde, at det typisk er bestemte type folk, der reagerer som du gjorde/gør og at du ville have mere held med en anden tilgang til (alle) tingene.

Jeg har et job som programmør. Jeg har haft et par stykker og jeg har været til et par jobsamtaler. Jeg har også læst mere end en del opslag efter programmører på nettet (også her) og ja, jeg har også arbejdet med/for personer under 18.
Og ærligt, og det er det jeg prøver at fortælle dig, så har der været et par af de opslag, der virkede meget mere lokkende end dit. (der har også været opslag fra virksomheder, der var ringere)

Dit er spændende, fordi (og det er min mening, baseret på de ting du har sagt):
- Market virker mindre.
- Market virker umiddelbart ikke overfyldt.
- Opgaven virker mindre.
- Det er nyt.


Destruktiv/ubrugelig feedback/kritik ville være "Dit opslag er lort, du er lort". Ukonstruktiv kritik ville være "Dit opslag virker ikke". Konstruktiv kritik ville være "Dit opslag virker ikke, fordi..." - og det er det jeg har givet dig.
Du kan være enig eller du kan være uenig. Begge ting er fint.
Min bekymring har ikke været kommunikationen til dig, men fra dig. Det virker som om du fik en modtagelse, der var lige hård nok og meget anderledes end du havde håbet på i din første tråd og nu kan du bare overhovedet ikke tage kritik og svarer tilbage med utrolig vrede/kedelige beskeder i stedet for at forholde dig til, hvad der faktisk bliver sagt til dig.
Du kan sige, at min måde at skrive på eller min tone slet ikke passer dig og at du ikke vil overveje mig som partner. Det er helt klart dit valg. Men to andre mennesker har objektivt meldt ud, at de var enige i min kritik og at den virkede rimlig og måske endda konstruktiv. Alligevel virker det til at prelle fuldstændig af på dig, om noget har det mere den modsatte effekt.


Jeg takker dig for dine svar på mine to spørgsmål.
Skulle du ændre mening, har jeg stadig interesse og ville gerne sende en privat besked.

Sååå du løg altså da du skræve det her?:
(
Jeg har været så seriøs, at jeg faktisk har oprettet en bruger på forummet
)
kærer ven du vil jo heller ikke kunne skrive her vis du ikke hade det vel...

nu er det så dig der siger E-mail og Hvilket er en Mail på en anden server over nettede = (e)
jeg skriver en Mail Hvilket betyder det er Lokalt = på same side :)

lol jeg sende ham en Mail/PM/IM/Beske :) med orne: Hold nu Op ik
her er svaret:
(
Men du er jo stadig logget ind. Log af eller åben et inkognito-vindue og så send mig en besked. Det kan ikke lade sig gøre.

"Message subject:Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2
From:LULU
Sent: 9 minutes ago
To:Dreamer "

Hvis du ikke er logget ind, så ville der ikke stå "LULU".


Last edited by Dreamer on 05 Dec 2015, 11:45, edited 1 time in total.
)

hvor meget kan man nå at modige sig selve i bare 2 Kommentar + en Besked...
hans argument var jo at han ikke kunne sende en Besk fordi han ikke hade en Bruger ???...

så hold nu op ikke :) det er jo desværre såååå tydelig at den eneste grund du er her og HAR
oprettede en Bruger er for at underminer Mig som person ved at få mig til at stå frame som en
lille naive og inhabile Pige...

der er jo nemlig ikke mere at komme efter i mit tilbud :)

så:
(
Jeg har været så seriøs, at jeg faktisk har oprettet en bruger på forummet
)
vis du virkelig var så seriøs at du oprettet en bruger, for at byde ind som en Partner hade du jo send
mig en Besked og ikke lavet en Kommentar som nedgøre mig ;) vel...

Så hold nu op ik...

og ja igen min stavning er ikke den bedste og jeg bruger derfor laannngg tid på at rate det ved
hjælp af Stavekontrol og Google :)
og nå jeg har Submit det bruger jeg igen lang tide på at læse det igennem mange gange og
bruger så edit mindst 10 gange til at fikse ting der Stavefejl i eller steder vor der mangler et or eller
der er et for meget og så vider :)

og det er da virkeligt vad jeg gider bruge min morgen på :(
jeg kunne hav brug den tide jeg sider her på at Arbejde...

og igen konstruktiv kritik er ikke Nedladende,
så vis du ikke mener at du har tal ned til mig ja så
er det måske en gode ide at du finde ud af vad forskellen er...
jeg mener du er jo virkelig dygtigt til at dreje den så den vikke konstruktiv men virker som Nedladende.
og bil mig nu ikke ind at det er ubevist, for der intet i det her der er ubevist hvilket er meget tydeligt ;)

og ja :) had jeg udgivet mig for at have væger en mand skulle jeg kun have brug haldelen,
nej nok snare kun 40% af den tid jeg spiller på alt det her nonsens...

men så vil jeg have haft et Problem nå jeg skal mødes med folk ik ;)

og jeg ved dag heller ikke hvordan mænd reager vis du også taler ned til dem ?...
men det tro jeg nok heller ikke du kunne finde på :)

svar på:
(
Jeg sagde heller ikke, at du var ude på at snyde folk
)
nej men du fik da antydet det Temiling Kraftigt ;)
og det op til flere gange så ja jeg må sige den Hr,G er dygtig :)
og en gang mere i dit svar her, Dygtig...

nå nå så er man ondskabsfulde igen jamen det er da none dygtige mindreårige du har
vægret til job samtale med...
men trosalt har mit tilbud jo gjort at du Bare for min skyld har vægret så Seriøse at oprette en Bruger her :)

hold nu op ik...
det bliver desværre Tydeligere og Tydeligere vad det går ud på...

mine svar på:
(
Dit er spændende, fordi (og det er min mening, baseret på de ting du har sagt):
- Market virker mindre.
- Market virker umiddelbart ikke overfyldt.
)
nu vil jeg ikke kalde en Platforme med ( 900,000 active users a month ) for Lille Eller
mindre, det er faktisk rigtig flot :)

watch?v=kwNCU3RGruE&index=24&list=PLI0b2jAH3oFvr6J0AhWroB9lmOXRN2xL

(
- Opgaven virker mindre.
)
og ja der er forholdsvist nemt at gå til, så du skal se det som en fritidesting vor du for
Lommepenge allerede efter 2 til 4 måneder efter vi er gåde i gang og som du pluslig ville kunne
leve af og stadigvæk have tide til at påtage dig andre opgaver da de jo er din fritid
+ du vil sikker også gerne buge noget mere tid på at opleve SL og væger sociale :)
(
- Det er nyt.
)
mit system er nyt men SL er 12år nu :) snart 13år
---

og jo jeg tager gerne imod Konstruktive kritik og svar tilbage :)
og tager gerne imod spørgsmål der er seriøse og relevante
og så svare jeg så godt som jeg kan :)

og skat, hade du opført dig som en Mand og send mig en Mail/PM/IM/Beske efter din første
kommentar med et ( undskyld det var ikke min mening at bla bla ) ja så had jeg måske
vægret tilbøjelig til at tro på at du var Seriøs ;) ik

men det er forsendt nu for som sagt mange gange det er for åbenlys...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 05 Dec 2015, 15:20

Kristian Hedeholm wrote:@Dreamer
Jeg er imponeret over, hvordan du bliver ved med at skrive gode fornuftige indlæg - selv efter at du har brugt 1.5 time på at skrive et indlæg, som LULU så derefter bare fuldstændig smider med mudder efter. :)

Dog har jeg allerede nævnt nogle af de ting, som du kommer med feedback på, i en anden tråd over for LULU. Desværre blev jeg også bare mødt med mudderkasterig, så min konklusion er lidt, at LULU nok ikke kommer til at lytte alligevel. Brug derfor heller den næste 1.5 time på noget rart :)
ja ja lige som det er meget sandsynligt at du er Dreamer ik ;)

og ja lille mand jeg svar da på det der bliver sagt :) = det er ikke mudderkast :)

og igen man kunne jo også have send mig en beske i stedet for at svar på en måde der underminer mit tilbud viklet,
så tvinger mig til at side og spile min tid på at skrive et realistisk mode svar på det...

om så Diskossen så er om der er en NDA i en Børnehave eller ikke...
lang ude ikke...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 05 Dec 2015, 15:45

" at få mig til at stå frame som en lille naive og inhabile Pige..."
Du klarer helt fint at udstille dig selv! (kan du se hvordan det ikke er en konstruktiv bemærkning? Er du klar over forskellen?)
F.eks. er dit brug af "skat" kun nedladende, især fordi jeg ikke er "din skat". Læg mærke til at jeg ikke kalder dig nogle ord. På samme måde er din brug af "mand/mænd" negativt ladet, men jeg har aldrig brugt nogle referencer til dit køn eller din alder.

Hvis du ikke forstår, hvad et ord betyder, så lad være med at bruge det eller slå det op. (det kunne stadig tolkes som konstruktiv kritik, men det var det ikke lige her)
Email : https://da.wikipedia.org/wiki/E-mail
Internet Forum : https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum, se eventuelt under "Private Message" som en del af et Internet Forum.

Ergo, man sender en besked/privat besked til hinanden på et forum, ikke en email.
Du havde ikke postet en email-adresse. Jeg nævnte det, eftersom du skrev at folk skulle sende dig en email. Efter min mening er det professionelt og seriøst at skrive sin email-adresse.
Det er stadigvæk ikke muligt at sende en privat besked på forummet uden at lave en bruger. Uanset om det er mig eller andre, der gerne vil søge jobbet. Pointen var at *man* ikke kunne skrive til dig
(og *jeg* ikke kunne før end, at jeg havde lavet en bruger. Du kan tjekke min profil for, hvornår jeg lavede min bruger)

Jeg har gjort det klart for dig, at jeg svarede dig første gang for at se, hvordan du reagerede. Ud fra dine svar er det jo klart, at du ikke er interesseret, ikke den anden vej rundt.

"og ja igen min stavning er ikke den bedste og jeg bruger derfor laannngg tid på at rate det ved
hjælp af Stavekontrol og Google :)"
Din stavning er ikke blot "ikke den bedste", den er utrolig ringe! I dit sidste indlæg har du kun 2-3 sætninger, hvor det tilnærmelsesvis kunne siges, at alt var stavet korrekt - og det er altså hen over ~66 linjers tekst. Du staver f.eks. det samme ord forkert med forskellige stavemåder flere gange igennem din post.
Havde du stavet "Temiling" forkert en gang eller to, havde man bare læst forbi det. Havde du tastet forkert ved "fritidesting", var det også til at overse.
Her er linket til en tekst skrevet af en elev, der lige er startet i 6. klasse: http://www.bookeater.dk/vbforum/novelle ... til-p.html
Der er et par stavefejl i de første par linjer, men alle ord er generelt stavet korrekt - fejlene er primært endelser. Generelt er det sproglige ikke modnet helt, men stavningen er korrekt og man kan læse sætningerne uden at skulle gætte eller udtale ordene for at forstå, hvad der skulle have stået.

Du har problemer med "hv"-ord, som "hvis" og "hvor", du bruger stort begyndelsesbogstaver i en række ord, de engelske ord er ikke stavet bedre. Generelt bærer dine indlæg præg af, at du prøver at stave ordene som de lyder. Værktøjer som google og word (eller andre skriveprogrammer med stavekontrol) burde kunne fange 90% af alle ord, der er stavet helt forkert. Så er der endelserne, men dem virker du til at have lidt bedre styr på, især hvis ordene var stavet korrekt til at starte med. Altså, dit indlæg er betydeligt dårligere skrevet end hvad der forventes af en 5-6. klasses elev.

Jeg er helt ok med, at man kan være ordblind, have haft det bogligt svært osv. Men nu snakker vi jo ikke om, at du bare har skrevet en sms til din ven, men om at du prøver at lave et offentligt, professionelt og arbejdsmæssigt indlæg og så er det slet, slet ikke godt nok!
Derfor: Få en ven, forælder, bekendt, fremmed på internettet til at rette dit indlæg igennem sammen med dig.
Vi snakker om, at du, i fremtiden, skal præsentere dit produkt på skrift på den ene eller den anden måde og det ville gøre mig, som eventuel partner, utrolig bekymret, hvis du ikke engang kunne lave et indlæg efter en partner på en præsentabel måde!


Forhåbentligt kan du selv se hvad jeg siger her. Og ja, det er måske ikke en pæn måde at sige det på - men det har jeg prøvet at gøre. Dit indlæg er simpelthen alt for ringe og ja, det er et emne, som jeg synes, at jeg ved mere om end dig, så ja, det bliver belærende og ikke opløftende, fordi kvaliteten er simpelthen for lav til at se bort fra.

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 05 Dec 2015, 17:23

Dreamer wrote:" at få mig til at stå frame som en lille naive og inhabile Pige..."
Du klarer helt fint at udstille dig selv! (kan du se hvordan det ikke er en konstruktiv bemærkning? Er du klar over forskellen?)
F.eks. er dit brug af "skat" kun nedladende, især fordi jeg ikke er "din skat". Læg mærke til at jeg ikke kalder dig nogle ord. På samme måde er din brug af "mand/mænd" negativt ladet, men jeg har aldrig brugt nogle referencer til dit køn eller din alder.

Hvis du ikke forstår, hvad et ord betyder, så lad være med at bruge det eller slå det op. (det kunne stadig tolkes som konstruktiv kritik, men det var det ikke lige her)
Email : https://da.wikipedia.org/wiki/E-mail
Internet Forum : https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_forum, se eventuelt under "Private Message" som en del af et Internet Forum.

Ergo, man sender en besked/privat besked til hinanden på et forum, ikke en email.
Du havde ikke postet en email-adresse. Jeg nævnte det, eftersom du skrev at folk skulle sende dig en email. Efter min mening er det professionelt og seriøst at skrive sin email-adresse.
Det er stadigvæk ikke muligt at sende en privat besked på forummet uden at lave en bruger. Uanset om det er mig eller andre, der gerne vil søge jobbet. Pointen var at *man* ikke kunne skrive til dig
(og *jeg* ikke kunne før end, at jeg havde lavet en bruger. Du kan tjekke min profil for, hvornår jeg lavede min bruger)

Jeg har gjort det klart for dig, at jeg svarede dig første gang for at se, hvordan du reagerede. Ud fra dine svar er det jo klart, at du ikke er interesseret, ikke den anden vej rundt.

"og ja igen min stavning er ikke den bedste og jeg bruger derfor laannngg tid på at rate det ved
hjælp af Stavekontrol og Google :)"
Din stavning er ikke blot "ikke den bedste", den er utrolig ringe! I dit sidste indlæg har du kun 2-3 sætninger, hvor det tilnærmelsesvis kunne siges, at alt var stavet korrekt - og det er altså hen over ~66 linjers tekst. Du staver f.eks. det samme ord forkert med forskellige stavemåder flere gange igennem din post.
Havde du stavet "Temiling" forkert en gang eller to, havde man bare læst forbi det. Havde du tastet forkert ved "fritidesting", var det også til at overse.
Her er linket til en tekst skrevet af en elev, der lige er startet i 6. klasse: http://www.bookeater.dk/vbforum/novelle ... til-p.html
Der er et par stavefejl i de første par linjer, men alle ord er generelt stavet korrekt - fejlene er primært endelser. Generelt er det sproglige ikke modnet helt, men stavningen er korrekt og man kan læse sætningerne uden at skulle gætte eller udtale ordene for at forstå, hvad der skulle have stået.

Du har problemer med "hv"-ord, som "hvis" og "hvor", du bruger stort begyndelsesbogstaver i en række ord, de engelske ord er ikke stavet bedre. Generelt bærer dine indlæg præg af, at du prøver at stave ordene som de lyder. Værktøjer som google og word (eller andre skriveprogrammer med stavekontrol) burde kunne fange 90% af alle ord, der er stavet helt forkert. Så er der endelserne, men dem virker du til at have lidt bedre styr på, især hvis ordene var stavet korrekt til at starte med. Altså, dit indlæg er betydeligt dårligere skrevet end hvad der forventes af en 5-6. klasses elev.

Jeg er helt ok med, at man kan være ordblind, have haft det bogligt svært osv. Men nu snakker vi jo ikke om, at du bare har skrevet en sms til din ven, men om at du prøver at lave et offentligt, professionelt og arbejdsmæssigt indlæg og så er det slet, slet ikke godt nok!
Derfor: Få en ven, forælder, bekendt, fremmed på internettet til at rette dit indlæg igennem sammen med dig.
Vi snakker om, at du, i fremtiden, skal præsentere dit produkt på skrift på den ene eller den anden måde og det ville gøre mig, som eventuel partner, utrolig bekymret, hvis du ikke engang kunne lave et indlæg efter en partner på en præsentabel måde!


Forhåbentligt kan du selv se hvad jeg siger her. Og ja, det er måske ikke en pæn måde at sige det på - men det har jeg prøvet at gøre. Dit indlæg er simpelthen alt for ringe og ja, det er et emne, som jeg synes, at jeg ved mere om end dig, så ja, det bliver belærende og ikke opløftende, fordi kvaliteten er simpelthen for lav til at se bort fra.
det var så den dag :(

du er godt nok dygtig

men du siger det på en snedig mere eller minde indirekte og i 3person og antydet det Temiling Kraftigt ;)
og selvfølge svar jeg på same måde tilbage til dig som du mig, så ja selvføling kender
jeg forskellen ellers ville jeg jo ikke reager på same måde ;) så tag det nu som en Mand og hol op ik...

ok her er så din version af den NDA Børnehave Diskossen jeg nævnede tidligere:
(
Email : https://da.wikipedia.org/wiki/E-mail
)
ja det var jo det jeg sagde...

før en Mail blive til en E-mail, var en Mail noget du send viger et forum altså på den same side.
om så du kalder det en Mail / PM (som man gøre på den side )/ IM / Beske, ja så er det, det same.

men min mig lige om vad var din undskyldning for ikke at send en Mail/PM/IM/Beske men at Komme ter her med din såkaldte konstruktiv bemærkning ???...

og jeg kunne da ikke poset eller kommenter uden en Bruger ;)

ok wow også i din kommentar til min staving bliver du jo virkelig ondskabsfuld nu, rolig nu rolig nu tæl til 10 ik ;)

og skat du er da velkommen til at sende mig en
Mail / PM (som man gøre på den side )/ IM / Beske
vor du udpeger mig, min stavefejle :)
så jeg kan rate dem :)
men så ville du jo randfaktisk Hjælpe mig meeennn det er jo ikke det det går ud på er det ;)

og som sagt vor dan i alverden skulle du dog gøre mig interesseret i dig ved at du give Falsk konstruktiv Hjælp....
der underminer mit tilbud og underminer Mig som person ved at få mig til at stå frame som en
lille naive og inhabile Pige...

hvilket du meget negative Klargøre i denne Kommentar :D men tak, det gøre det letter og hortiger at svar
på når men ikke skal igen all det smarte og forsigtige vendinger du har brugt i din tidligere 3 kommentar ;P

og så kan du heller ikke Læse, jeg har jo lige sagt at jeg bruger Stavekontrol og Google ?

og om jeg så er go til at stave eller ikke har jo ikke noget med mine andre evner at gøre ;)
+ jeg er faktisk gode til at formuler mig :) og jeg er gode til at stave men nu er de jo sådan at
mange or ikke staves som de lyder :)
+ nå man så rater det er de ikke altid det rigtige or man ramme :) og så vider...

så undskyld at jeg ikke bar ligger mig ned på ryggen og giver op ;)
jeg gøre jo midt bedste for at skrive det ragtige

og ja jeg for da ofte en vend til at tjekke mit Engels til mine Produkter ;)
men selve da smutter der jo et par or ik Fx hvornår har du sit læst en
Gratis avis? der mindst doble så mange fejle ;)

så kan vi ikke bar stoppe her tak :)
det her er ærlig taget for dumt

og hvorfor i elvarden Spiler du min og din tide vis du har såååå mange Projekter du kan vælge og rave i mellem ???...

hold nu op ik...

M.V.H
LULU ;)


Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke væger her vis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende og Kommentar der er til for at underminer Tilbud, som at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D
det er et Tilbud så Tak it or live it ;D

Vis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 06 Dec 2015, 00:27

Hej Lulu.

Som jeg også gav udtryk for i min allerførste post:
Jeg synes, det er synd, at du føler dig angrebet!
Måske skulle du lade være med at prøve at læse ting mellem linjerne og bare se hvad folk faktisk skriver til dig. Der er ikke nogen, som prøver at nedgøre dig eller angriber dig mellem linjerne - de gør det enten åbent eller også så gør de ikke.

Hvis du læste mit link, ville du klart forstå, at du bruger "email" om noget der er en "besked". Det handler ikke om, at jeg skal være en mand (eller en dreng eller pige eller kineser). Hvis du vil have at det skal handle om ordet og ikke den professionelle præsentation, så handler det om, at du bruger et ord forkert.
Men igen var pointen, at du burde skrive en email på dit opslag og tage henvendelser der - det er meget mere professionelt.

I forhold til din stavning, så ja, det var måske lidt hårdt!
Men jeg havde sagt det på en pæn måde og i stedet for at sige "ok" og prøve at gøre det bedre eller spørge efter hjælp, så angreb du.
Nu fik du min ærlige mening og den var ikke pakket ind og den var hård. Men det var heller ikke uretfærdigt.

Men, selvom jeg ikke er din skat ;-), så skal jeg bestemt give dig en hånd, når du faktisk spørger.

Jeg tog lidt tid til at rette din første post for stavefejl (og kun stavefejl, ikke tegnsætning eller sætningskonstruktioner, da jeg synes, du udtrykker dig forkert)
Derefter tog jeg samme tid til at skrive din post, som jeg mener, at du bør skrive den.

Jeg sender begge i private beskeder til dig. Du kan frit vælge at bruge dem eller smide dem væk. Og ønsker du mere hjælp til noget, skal du være velkommen til at spørge. Bare lad være med at angribe mig (folk?).

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Jesper Kondrup » 06 Dec 2015, 00:57

Vi er slet ikke i tvivl om at du gør dig umage når du skriver dine indlæg, men som det er blevet påpeget op til flere gange, så virker det bare mere professionelt når indlægget er stavet korrekt. Det er ikke for at nedgøre dig eller nogen anden der måtte have svært ved at stave, sådan er det bare. Det samme gælder de utallige smilies du bruger efter hver sætning, det virker underligt og jeg er usikker på, hvordan jeg skal tolke det du skriver. igen er det ikke noget personligt og har ingenting med dig at gøre, for jeg kender dig ikke, men kan kun forholde mig til det du skriver.

Udover det, så er det virkelig ærgerligt, at du tolker samtlige indlæg skrevet til dig herinde, som et direkte angreb imod dig, for det kan jeg garantere dig for at det ikke er.
Det er problemet med det skrevne ord, man kan nemt komme til at tolke noget ind i det, som afsenderen ikke havde tiltænkt.

Jeg ved godt, at det kan være svært at tage imod kritik, især hvis man ikke er vant til det. Jeg har selv brugt mange år på at lære det og jeg synes stadig, at det kan være svært at få kritik på noget, som man selv synes er perfekt.
Men jeg kan garantere dig for, at det er en god egenskab at have i denne her branche.

Held og lykke med projektet.

LULU
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 09 Nov 2015, 13:20

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by LULU » 06 Dec 2015, 02:32

ZZzzzz...

der er jo også kun noget at læse i mellem linjerne vis man Bruger de
rigtigere sammensætninger af or ik ;)

og igen, igen det er dig der siger E-mail ikke mig :)

konstruktive er godt :)

og det har jeg også fået noget af + Reelle spørgsmål :)

på de fleste andre forumger...

men der er også ting man bar ikke siger offentligt,
men som mand sender i en Mail/PM vis man mener det godt :)

og jeg svar kun på same måde som jeg er blevet spurte men mad et Realistisk svar :)

det er et Tilbud ikke en Debat til underholdning...
eller nu skal jeg læger fra mig som en anden Kong gulerod...

og vis vi nu skal snakke om Formulering og opsætning,
så er den måde i 2 skriver på er alt for Tung og Klumpet ;)

husk mellemrum og linjeskifts inden sætingen bliver for langt
+ teksterlinjeskifts mellemrum så det ikke bliver for tunget...

M.V.H
LULU :)

Ps:
jeg har ingen grund til at væger her en at finde en Partner
ellers vilde jeg ikke være her hvis det ikke Var 100% seriøst

Husk at holde Tone konstruktivt Tak

OG undlad venligst at fyre fornærmende Kommentar af,
der er til for at underminer mit Tilbud, som fx at mit Tilbud er Useriøst og så vider, TAK :D

Det er et Tilbud så Take it or Leave it ;D

Hvis du ikke er interesseret "MOVE ON" tak :D

Dreamer
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2015, 23:12

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Dreamer » 06 Dec 2015, 17:30

Saml en eller tre bog op på biblioteket og tjek hvordan de er skrevet. Selvom det måske er velment, så skal man nok ikke gøre sig til ekspert på skriftlig dansk, når ens niveau ligger under 6. klasses niveau. Vores paragraffer er faktisk små og man sætter ikke linjeskift og/eller mellemrum ind i sætninger. Man venter, til man er færdig med en paragraf.

Tjek de andre top 5 opslag her i forummet:
Flickerlab: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=3764
Unclaimed World: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=3762
Tactile Entertainment: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=3759
Italic: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=3657

Fælles for deres opslag:
- Email til kontakt, hjemmeside til firma.
- Kort og præcist.
- Links til mere info.
- Ingen stavefejl eller sproglige fejl.
- Evt. billeder og videoer af deres produkt.
- Ingen spørgsmål om seriøsitet.

Jeg er sikker på, at de nok har fået mere end en del henvendelser og højst sandsynligt også spørgsmål. Men spørgsmålene har nok båret præg af mere konkret, teknisk eller job-mæssig karakter og ikke hvor vidt det er et seriøst opslag eller hvad deres alder er. F.eks. ser Flickerlab's opslag spændende ud, men spørgsmål til dem kunne f.eks. være : "Har I et kontor i Danmark?" (det fremgår ikke af deres hjemmeside, selvom google via jobindex finder et kontor i lille kongensgade i kbh) eller "Hvor godt et kendskab til Unity er nødvendigt / hvilke områder af Unity, forventer I, at man har erfaring med?"

Ja, der er den forskel, at de er firmaer og det er du ikke. Men de skriver professionelt, de virker professionelle og de opfører sig professionelt. Ingen af de ting er gået igen hos dig. Og skal du have held med at tiltrække nogle gode folk til dit projekt, så er du nødt til at fremstå cirka lige så professionel.

Du kan sammenligne den tekst, jeg foreslog, med deres og du vil se at opbygningen er cirka den samme... fordi det er en meget afprøvet metode og den virker. Du får en masse spørgsmål og kommentarer kun pga. dit sprog og din stavning. Du fremstår som et barn på 12 med en hurtig ide - ikke som en voksen med styr på tingene og en gennemtænkt plan.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Zee » 06 Dec 2015, 23:12

Image

Nu gad jeg ikke læse hele tråden... Men så ikke svaret i det jeg hurtigt skimmede over.
Hvis man formulerer sig som en dreng på 9 år (som er tilfældet her), så er der nogle forskellige forklaringer:
  1. Man er en dreng på 9 år.
  2. Man er svært ordblind.
  3. Man er lettere retarderet.
Hvis man så ikke selv kaster lys over hvilken af mulighederne der er den rigtige, risikerer man jo at folk vælger en der er værre end sandheden. Så det ville nok hjælpe din sag at afklare det, no offense ;)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by Jesper Kondrup » 07 Dec 2015, 08:37

@Zee skulle vi ikke holde det lidt mere konstruktivt, synes ikke det er helt i orden det der.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by jonaz.dk » 07 Dec 2015, 11:03

Ja tror vi er tæt på at lukke tråden ned hvis der ikke er mere konstruktivt at byde ind med.

Og lige for at mane eventuelle fejlagtige antagelser i jorden.
Lulu er så vidt vides seriøs omkring sit projekt ud fra dennes forudsætninger. Måske de mange timer i Second Life har præget kommunikationsformen? Den er ikke landet helt optimalt i denne ende af internettet. Men det har været farverigt! :)

@Lulu Der er ingen 'alternativt' oprettede brugere der kommenterer på dine indlæg.

cheers

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by ZeroHero » 07 Dec 2015, 12:59

...og jeg er IKKE LULU's konkurrent som hun ellers paastaar jeg er!

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Partner til Game Projekt (: Du vil få 50% af alt :) V2

Unread post by BubbleWrapBoy » 07 Dec 2015, 20:00

Ja, luk tråden. Det er ved at være langt ude det her. Synes at opslag i Job sektoren kun burde kunne besvares af admin (i tråden altså). Tror måske andre job-udbydere bliver lidt skræmt af sådanne tråde.

Hvis man synes det et mærkeligt opslag, så bare ignorer det.

Locked