Page 1 of 1

Programmør søges til partnerskab i fritids-baseret Start-Up

Posted: 07 Feb 2017, 12:11
by HallbergFaigh
Vil du være med til at skabe stærke interaktive fortællinger og er du erfaren C# programmør og udvikler i Unity?
Among Frames er et lille spæd start-up bestående af to personer. Vores fokus er at skabe stærke fortællinger gennem visuelle interaktive noveller.

A english version of the partnership proposal is available at: http://bit.ly/2kCuHuW

Start-up’et
Fritids-start-up’et Among Frames er startet på baggrund af en brændende lyst til at fortælle historier, at skabe oplevelser der følelsesmæssigt knytter sig og berører mennesker gennem des fortællinger og interaktioner.

Among Frames vision er at forene interaktion, visuelt indhold og fortællende tekst i ét samlet produkt. En interaktiv novelle.
Vores kerneværdier skal bestå i; at skabe kvalitetsrige produkter, at skabe nytænkende oplevelser og at skabe rige fortællinger omslynget i flot visuelt indhold.

Den første interaktive novelle
A Lonely Walk er en karakterdrevet interaktiv novelle, der sætter spilleren i fodsporene på kvinden Sophie, som har mistet sin elskede mor, og nu flere år senere, kæmper med et kompliceret forhold til sin far.
En far, der efter moderens tragiske død, ændrer sig drastisk, og langsomt skubber Sophie ud af sit liv.



Primære platforme:
Android og iOS

Game-Mechanics
Touch-Baserede mekanikker
  • - Slide til højre, venstre, op og ned på den trykfølsomme skærm for navigering.
  • - Naviger hovedpersonen med en enkelt "tap"-berøring på skærmen.
  • - Brug to fingre til at "squeeze/zoome" ind og ud af udvalgte scener.
  • - Anvend en eller flere fingre til at interagere med spil-verdens elementer.
Device-Baserede mekanikker
  • - Rotation af enheden i forskellige retninger, som fører til et output.
  • - Brug enhedens mikrofon til at puste "luft" ind i spillets scene.
  • - Brug lyd og enheden fysiske placering til at styre hovedpersonen gennem mørke områder i den interaktive novelle.
Hvordan adskiller spillet sig?
A Lonely Walk er et familiedrama som udfolder sig gennem en karakterdrevet fortælling, i en atmosfærisk enkel grafisk stil og gør opfindsom brug af enhedens touch-mechanics og fysiske funktioner.

Image Image Image Image

Markedsføring og kommunikation
Den primære markedsføring og kommunikation vil foregå gennem sociale medier, med udgangspunkt i des gratis aspekter, med senere mulighed for eventuelt betalt annoncering.
  • - Vi vil skabe opmærksomhed gennem Twitter, Facebook, Instagram.
  • - Regelmæssigt skrive indlæg på en devBlog.
  • - Eventuelt ligge korte udviklings-videoer op på Youtube.
Indtjeningsmuligheder
Der er flere mulige modeller spillet kan gøre sin indtjening på:
  • - Ét enkelt køb - Spillet vil have en fast pris, som det kan købes til. Ingen ads eller in-app betalinger.
  • - In-app episodisk monetarisering- Spillet vil være gratis at downloade, men indholdet er splittet op i to “episoder” - første episode vil være gratis, men andet episode vil have en fastsat pris.
  • - Har du et tredje forslag, er du meget velkommen til at byde ind med det.
Hvem er jeg
Mit navn er Kenneth, jeg er 25 år og studerer til Game Designer på Det Kongelige Danske Kunstakademi, hvor jeg færdiggør min bachelor sommeren 2017.
Jeg har de sidste 4 år designet og arbejdet med spil, i 2D og 3D og af forskellige typer genre. Derudover har jeg en baggrund som grafisk designer.

Roller og ansvar
Dig
Du bliver den drivende kraft bag programmeringen af spillet, implementation i Unity, optimering og tekniske aspekter.

Mig
Mit ansvar vil være af skabe det visuelle indhold, animation, level design, narrativet, markedsføring og management.

Partnerskabet
Vi vil i fællesskab arbejde med ideudvikling, game design, game mechanics, produktion, planlægning, testing og fremadrettet forme projekter, start-up’et og des vision.

Dine kvalifikationer
- Du er programmør med erfaring i udvikling af spil i C# og Unity.
- Du har arbejdet med udvikling af mobile apps til iOS og Android.
- Du kan overholde deadlines og aftaler.
- Du er bekendt med Scrum eller andre produktionsmetoder/platforme (f.eks Trello).
- Du drives af lysten til at skabe stærke fortællinger gennem spil og interaktive produkter.

Løn
På nuværende tidspunkt er der ingen løn. Vi deler ejerskab og al fremtidig indkomst 50%.

På længere sigt - Deadline
Som udgangspunkt er deadline for den første interaktive novelle sat til udgangen af 2017 eller første kvartal 2018.

Vi har sikkert begge travlt i hverdagen med arbejde, studie og familie. Derfor synes jeg selvfølgelig også, at vi i fællesskab skal skabe en ramme for fremtidige deadlines, og for hvor meget vi ugentligt kan arbejde, så projektet konstant er i fremdrift.

Opfølgning
Jeg håber ovenstående har vakt interesse! Hvis ikke det er tilfældet, er jeg stadig glad for, at du har brugt din tid på, at nå så langt i mit opslag.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at gå ind på http://blog-amongframes.tumblr.com/ hvor du kan læse dig gennem et mere dybdegående Game Design-dokument,
se en begyndende produktions-plan og en foreløbig markedsføring/kommunikations-plan, samt koncept tegninger og skitser.

Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til mig på:
Tlf.: 2066 8426
Mail.: kennethhallbergfaigh@gmail.com
Website: https://kennethfaigh.myportfolio.com/